Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

28.1.2015 12:58

snuarrow kirjoitti:tätä topikkia nyt muutaman kuukauden lukeneena, että jos mä vaikka käyn omastani rasvaamassa kardaanin ja katon et tankissa on bensaa ni vehje on valmis ajokauteen 2015 :s

Eihän tää lanka oo vielä kahtakaan kuukautta ollu pystyssä :lol: Ei kardaanin rasvaamisessa mitään väärää ole, ketjut on kivikaudelta.

Maanantaina postipate toi heti aamusta paketin Ranskasta, sisältäen nuo aiemmin mainitut magnesiumpalikat. Lääh, puuh jne.

Kuva

Kovasti nyt houkuttaisi tuo pystysylinterin käikäle laittaa paikalleen, loput saa mennä joko jemmaan tai myyntiin.

Jalkatapit saapuivat eilen vihdoin ja viimein, ja olivat vähintäänkin odotetunlaiset. Simppelit, riittävän lähellä RS:n aitoja vastaavia, taittuvilla tapeilla/nupeilla, laakeroiduilla polkimilla, ilman turhia miljoonan asennon säätömahdollisuuksia ja JÄÄTÄVÄN ISOLLA hiilikuitusuojalla 8) Italialainen kaveri oli myös onnesta soikeana vaihdossa menneen RS:n öljynhuohottimen kanssa eli win-win.

Kuva

Kuva

Tommi's Billetiltä tuli aamusella viimein soittoa että spacerit ovat valmiit ja noudettavissa, huomenna noutamaan siis. Putkistokin näyttäisi olevan kohtapuoliin noudettavissa, eli pian pääsee sitäkin hinkkaamaan puhtaaksi :s

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.1.2015 14:40

Spacerit noudettu Tommi's Billetistä, 40€ tuli hintaa ja hyvät tuli lätyistä.

Kuva

Putkisto myös viimein perillä. Ihan aavistuksen jännitti roudata loota kotio kun se näytti lähinnä Brasilian futismaajoukkueen harjoituspallolta jonka yli on ajettu trukilla. Pehmusteena oli käytetty maksimissaan kahta kerrosta kuplamuovia ja yhtä tyhjää pienempää pahvilaatikkoa ( :lol: ) - jollain käsittämättömällä tuurilla kaikki putket olivat ehjänä.

Kuva

Näyttää kuvassa varsin puhtaalta mutta ei sitä kuitenkaan ole... Aloittelin hieman laikalla jo kiillottelemaan palikoita, huomenna jatkuu.

Kuva

Kuva

Kiillotus sinänsä on noille turhaa kun ne kellastuu heti lämmetessään, mutta saapahan pinttyneet paskat irti. Vaimentimeen joku älypää on niitannut tekaistun E-hyväksyntälaatan popniiteillä kiinni, voi ¤#&%#. Samoin ulostuloihin on porattu reiät dB-killereitten kiinnitystä varten. Yksi runkokiinnikekin puuttui paketista, mutta eihän kaikkea voi saada... Hintaa oli kuitenkin vähemmän kuin aiemmin mainitulla Leovincen pelkällä sliparilla. Jouset sentään tallessa ja muutama ylimääräistä pulttia kiinni vaimentimessa.

Äsken pistin tilaukseen uudet jarruletkut, 1x98:n Fren Tubo Carbotechit. Pikkuhiljaa alkaa kaikki nippelit olla koossa, muutamat titaanipultit saapuivat toissapäivänä ja joitain lisää täytyy vielä tilailla.

Vanteet pitäisi saada kohtapuoliin maalautettua, kevät etenee... :s

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.1.2015 20:11

Putkisto sai parisen tuntia puuvillalaikkaa + Autosolia, ei siitä täydellinen tullut mutta onpahan pahimmat paskat pois ja liitospinnat putsattu Dremelillä + messinkilaikalla. Alkukäyristä ei kiiltäviä saanut pirunkaan ilveellä, liekö kokonaan eri materiaalia kuin nuo putket.

Kuva

Kuva

Ja tuo eeppinen "E-hyväksyntätarra" :lol:

Kuva

Kilventelineen ja takavalon kiinnikkeitä ei saanut puunauksen ajaksi irti kun kaikki kelvolliset työkalut on #toisaalla.

Hintaansa nähden täytyy kyllä olla rööriin tyytyväinen, ei ole tähän mennessä tullut halvempaa vastaan ja tämän kunto oli varsin hyvä. Ainoa mainittava kauneusvirhe on yhdysputkessa oleva jälki kun ilman spaceria käytetty jalkatappi on siihen osunut joskus.

Huomenna messuille, päälle tietysti punaista 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.1.2015 21:40

Miks tää on isabella? :)

Ja se käännetyn kaavion välttäminen on muuten ihan hyvä idea. Sen kokeilemisen jälkeen ei nimittäin ole enää paluuta perinteiseen...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.1.2015 23:43

Pitäähän mopolla nimi olla.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

5.2.2015 13:11

Viimeisimmän viikon laiskottelut:

  • kiinalaiset vilkut = paskaa, roskiin
  • veropaperit postitettu
  • kytkintyökalu viilattu toivon mukaan sopivaksi ja samalla tajuttu että kytkinkoriin vaaditaan oma työkalu :paha:
  • DP:n titaaninen eturattaan suoja löydetty, titaaniset takarattaan mutterit tilattu
  • ostoslista lopuista tilattavista titaanipulteista tehty
  • myyntiin menneestä Termin sliparista, Podium Racingin jalkatappisarjoista ja ylimääräisestä kilventelineesta alustavasti kaupat sovittu

Sunnuntaina mahdollisesti seuraavaksi "tallille".

:nörtti:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

10.2.2015 21:44

Pientä kuvasaastetta lisää kun ei muutakaan edistystä ole tullut, viime sunnuntaina ei tallille päässyt. Ensi viikonloppuna uusi yritys, mikäli flunssa alkaa helpottaa...

Jarruletkut ja banjopultit (nuo keltaiset lirpakkeet lähtevät vielä mäkeen):

Kuva

Pinta on erilainen kuin odotin, mutta näyttää ihan kelvolliselta.

Kuva

Vähän puunattu vetopakka, Supersproxin ratas ja titaanimutterit:

Kuva

Ducati Performance titaaninen eturattaan suoja:

Kuva

E: Laitoin hiilariporkkanatkin vielä kokoon, mennään toistaiseksi vielä vakiopolttimoillakin.

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

20.2.2015 11:55

Kuva

8) 8) 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

20.2.2015 12:45

Kait nää on kalliimpia kun toi 6.7k€? Tulli laskenu sun hyväks :)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

24.2.2015 14:26

Aivan hemmetin hieno pyörä ja hienoja osia, kateus ja Ducati-kuume iskee :eek: Ja kun vielä kerronta on asiallista ja viihdyttävää kera hyvien kuvien niin kyllä kelpaa 8)

Itse olen aina tykännyt 999:n keulasta ja muutenkin jollain tapaa todella hieno ja erottuva pyörä, etenkin punaisena ja hiilikuidulla koristettuna. Ehdottomasti projekti seurantaan vaikken ole pariin vuoteen mitään täällä seuraillutkaan ;) Voikos tätä bongailla jostain kesällä ihan livenä, kun itsekin Turun seudulla asustelen ja ajelen?

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

7.3.2015 20:48

Kai tää sitten valmiina punnitaan että pääsee vertailemaan vakiopyörän painoon? 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.3.2015 0:51

Stål kirjoitti:Kait nää on kalliimpia kun toi 6.7k€? Tulli laskenu sun hyväks :)

Suomen hintatasoa kun katsoo niin kyllä, mut täällä tosin vääristää liikkeitten ylihintaset pyörät aika pahasti hintatasoa. Lähin kaupan oleva vastaava on tässä, mutta tuokin on kaksipaikkainen ja yli neljä kertaa enemmän ajettu.

Ablu kirjoitti:Voikos tätä bongailla jostain kesällä ihan livenä, kun itsekin Turun seudulla asustelen ja ajelen?

Keskustassa tuskin paljoa, en usko että toi putki perseen alla + kuivakytkin + pitkät välit on optimaalinen setti kaupunkiin :lol:

Jahne kirjoitti:Kai tää sitten valmiina punnitaan että pääsee vertailemaan vakiopyörän painoon? 8)

Enpä usko, kun ei tätä ole mainittavasti kevennetty. Etulevytkin taitaa painaa yhdessä jo enemmän kuin vanne :lol:

Kolmeen viikkoon ei "tallille" päässyt mutta tänään ehti muutama tuntia siellä taas kiroilla ja nakella lenkkiavaimia pitkin seiniä. Kenenköhän vatipään idea on ollut tehdä eri kytkinpaketteihin erilaiset hampaat? Entä kuka lienee ollut se toinen vatipää joka mainostaa "työkalun sopivan kaikkiin 12- ja 48-hampaisiin koreihin" kun todellisuudessa se ei istunut sinne päinkään? :paha: Viilailin tuota kytkintyökalua taannoin tunnin verran parempaan muotoon ja tänään viimein pääsi kokeilemaan paikalleen - sopi se sentään ja sai kytkimen rojut viimein irti. Rummun kuulissa ei ollut tippaakaan vaseliinia ja ruostetta oli hieman, mikä ei sinänsä yllätä kun pyörällä on ajettu myös sateessa ja pesty puutarhaletkulla avoimen kytkinkopan kera.

Kuva

Etujarruletkut sopivat tämänpäiväisen mallailun perusteella paikalleen pienellä banjojen asentojen hiplailuilla eli enää prikat väliin ja piukkaan. Etulokari on myös löytänyt tiensä paikalleen (titaanipultit olivat tietysti liian isolla kannalla...) ja ajovalohässäkän sisällä on piuhat paikallaan sekä mittaristo kiinni, töötti myös uudessa paikassaan valon alla jemmassa, johdot piilotettuna. Paisuntasäiliö saanee vielä mattamustaa päällensä...

Kuva

Takajarrun kanssa tulikin sitten enemmän päänvaivaa kun nakkasin Termignonin yhdysputken paikalleen sen verran että sai oikean puolen jalkatappirunkoa testattua jarrusylkän kanssa paikalleen. Ei sovi. Jarrusylinteri ottaa kiinni rööriin spacereidenkin kanssa ja vaikka tappikolmion laittaisi etummaiseen/alimpaan paikkaansa runkoon. Eli takaisin piirustuspöydälle. Italialainen "kaveri" kaikeksi onneksi oli saanut tutultaan myyntiin pari settiä vastaavia jalkatappisarjoja joissa on mukana tuo aiemmissa kuvissa näkynyt takajarrun tanko jolla käytetään jarrusylinteriä alkuperäisessä paikassaan. Tuo tanko ei sellaisenaan sopisikaan tuohon mun polkimeen, joten vaihtoon menee koko tappirunko hiluineen 60€ välirahalla. Noh, hyvä näinkin ja nyt ei tarvitse teettää jarruletkua mittatilauksena, arpoa jarruvalon kytkimen kanssa tai nostaa nestesäiliön paikkaa.

Sitten lempiaiheeseeni (not) eli tuohon tuuletettuun koneen koppaan, jonka vaihtamiseksi noita kytkimen palikoita siis olen hinkunut irrotettavaksi. Tänään viimeistään oli tarkoitus saada tuo ¤#&¤# koppa vaihdettua mutta eipä se edelleenkään mennyt kuin Strömsössä... Kytkimen sälät sai siis viimein irti, vanhan kopankin irrotettua ja siitä irrotettua kampuran pään laakeroinnilta lukkorengas ja prikka - muttei sen alla olevaa stefaa. Ja sitä ei uudessa kopassa siis ole...

Kuva

Ehjänä tuota on turha toivo saada irti, joten hakusessa on nyt vastaava uutena. Ducatin omana varaosana sitä ei tunnu olevan ~missään varastossa joten täytyy etsiä hyllytavarana oikean kokoinen muualta. Mitat on 20x38x7mm eli ei ihan joka putiikista todennäköisesti löydy. On mallia "single lip" mutta olettaisin tuossa toimivan myös tuplahuulisen.

Vaikkei tuota koneen koppaa vielä saanut kiinni asti niin laitoin joutessani hiilikuituiset hihnakotelot ja öljynhuohottimen paikalleen. Hihnakotelot menivät paikalleen kuin itsestään, muovisia irrottaessa meni varmaan vartti arpoessa mihin suuntaan niitä pitää käännellä että mahtuvat pois :eek: Keskipala ja pystysylinterin kotelo siis, vaakapytyn kotelossa ei ole mitään edessä. Mukavasti siistiytyi tuo entinen töötin paikka (tuossa kuvassa vielä ex-omistajan hiilarikotelot kiinni). Tuosta tupperware-huohotintankista kun vielä pääsis eroon... Pahoittelut paskasta kännykuvasta.

Kuva

Edellisellä tallivisiitillä vaihtui pystysylinterin venakoppa magnesiumiseen, paljoa muuta ei tuolla kerralla saanut aikaiseksi. Kuluneella viikolla meni tilaukseen vielä kasa titaanipultteja lisää, ja näyttää vahvasti siltä että vielä saa tilata lisää kun tuo "täydellinen moottorin pulttisarja" näkyy olevan kaikkea muuta kuin täydellinen tai oikein mitoitettu :roll: Kauan kaivatut ja etsityt, nykyisin kohtalaisen harvinaiset Gillesin ketjunsäätimet tuli myös bongattua eBaysta sopurahalla ja matkasivat pikavauhtia Saksasta Suomeen.

Kuva

vastaavat paikallaan, vrt. alkuperäiset

Hiukan himotti vielä noihin vaihtaa kaikki pultit (4kpl/puoli) titaanisiin mutta päätin jättää tuonnemmaksi. Yhtä kokoa on kupukannalla hieman heikommin saatavilla, yksi vaatisi tyven sorvaamista sopivaksi ja loput kaksi ovat kupukantaisia eli ulkonäössä ei juurikaan tulisi eroa.

Veropäätös on nyt maksettu eli enää riittää kun noutaa kilven konttorilta kun haluaa, samalla sitten vasta vakuutuksiin. Jahka tuo koneen koppa on viimein vaihdettu niin pääsee kunnolla kasaamaan, loppu pitäisikin sitten mennä melko suoraviivaisesti. Vanteet tosin ovat vielä maalarilla ja putkiston kanssa tulee varmasti kohtalainen ähertäminen, sen verran jämpiltä vaikuttaa tuo sovitus svingin ja rungon väliin...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.3.2015 22:14

kyl tollasen stefan voi ehjänäkin saada irti, vaatii vaan oikean työkalun ja lämpöä. laakerin ulosvetimellä ja kuumailmapuhaltimella+lämpömittarilla olen itse onnistunut useita kertoja. eli maol käteen ja laskemaan, mihin lämpöön alumiiniblokki pitää lämmittää jotta välys teräksen kanssa kasvaa riittäväksi.

tiivistekeskukselta kannattaa tiedustella olisko suomessa sopivia, taitaa iha inttternetsistä löytyä kokotaulukot.

Re: Ducati 999S '06 -

9.3.2015 22:24

Ei oo käytettävissä paljoa työkaluja kun pyörä ei tosiaan oo varsinaisessa tallissa ja sieltä löytyy vaan suppeahko valikoima omia vermeitä. Sisäpuolelta tuota ei voi vetää ulos ja ulkopintaan ei saa mitään mahtumaan kun stefa on pronssihelaa vasten.

Tilasin ko. stefan jo Saksasta kytkinkorin pulttien ja parin O-renkaan ohella. Ajattelin pelata varman päälle kun a) tuota kokoa on suht heikosti saatavilla ja b) sen pitäisi kestää painetta hieman enemmän kuin normistefojen, tuo kun on öljynpaineanturin kanssa samassa kanavassa. Testastrettan maksimi öljynpaine taisi olla viiden barin korvilla.

Oikean puolen jalkatappi lähti hiluineen tänään takaisin kohti Italiaa ja sieltä lähtee tällä viikolla korvaavat rojut tilalle. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

13.3.2015 1:22

Saksan nippelit lähtivät tänään matkaan, toivon mukaan saapuvat ensi viikon viikonlopuksi. Suomesta tulossa ilmansuodattimen puhdistustökötit sekä kirkkaat vilkunlasit eteen ja taakse, toivon mukaan laatu on kiinalaisia parempaa.

Putsailin kytkimen palikat illan ratoksi, kiillottelin jousikuppeja hieman ja kokeilin jousien titaanipultteja paikalleen. Painelevyn laakeri odottelee edelleen vaihtoa.

Kuva

Noiden väri ei IRL nappaa allekirjoittanutta oikein lainkaan, STM Evoluzione ja STM:n punainen kori houkuttaisi edelleen :roll: