Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 21:53

Solenoidi, jarruvalon katkaisija ja yksi kumitutti putkistoon tilattu. Ennen kotio lähtöä sain vielä liimailtua katteiden alaosiin lämpöeristetarrat.

Perunalla otettua kuvaa pimeästä tallista, kilpitelinekin löysi tiensä takaisin:

Kuva

Jatkuu mahdollisesti ensi viikonloppuna.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 23:18

sitä vaan varmistelen, että olihan nyt kyseessä solenoidi eikä startin rele? kun aikaisemmin valittelit relettä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 23:33

Tässä tapauksessa ei merkitystä kummasta puhuu, samasta kikkareesta kyse eikä toimintaperiaatteissakaan kovin mainittavaa eroa ole. Lontooksi tuo on kaikkialla "starter relay" mutta ulkoisesti näyttää solenoidilta. Muuta ohjainrekkulaa ei tämän starttisysteemissä ole, ECU hoitaa käynnistysautomatiikan kun starttinappia hipaisee.

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

4.6.2015 12:57

RS:n putkisto meni pienen kiillotuksen jälkeen myyntiin, pyyntinä 1599$:

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

5.6.2015 17:39

Sinun pitää tuoda tuo näytille joku kerta TM letkaan.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

13.6.2015 22:37

Solenoidi ja jarruvalon katkaisija vaihdettu, ja taas pelittää. Öljynsuodattimen vaihdoin K&N:n tuotokseen. Tänään oli tarkoitus saada viimein ketjut paikalleen ja mopo nippuun, mutta eihän se tietysti taas voinut mennä kuten Strömsössä.

Tammikuussa tilattu 520-ketjurataspaketti sisälsi 520 jaolla olevan eturattaan, 520 jaolla olevan takarattaan, 520 jaolla olevan niittilukon ja 525 jaolla olevan ketjun...

Kuva

Eipä tarvinnu kauaa ihmetellä miksei lukon niitit yllä tulemaan lenkistä ulos saakka. Ketjujen paketissa lukee siis 520 ja lukko oli 520, eli tehtaalla lienee jollain ollut viimeinen duunipäivä tai vastaavaa :paha:

Nyt saa sitten metsästää kotimaisesta verkkokaupasta uuden ketjun ryöstöhintaan juhannukseen mennessä eikä vanhasta ole toivoa saada masseja takaisin, voi #¤#"#%"...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.6.2015 13:36

Saahan ketjun vaikkan näin sunnuntaina suoraan motonetin hyllyltä. Vai onko sopiva?
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... neuvo=1310

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.6.2015 13:57

Ketjun tulee olla tuo RK GB520GXW, jota ei ihan joka puljusta löydy. Pistin illalla tuon paketin myyneeseen firmaan viestiä ja sieltä vastattiin samantien, yrittää saada Euroopan Supersproxin toimittamaan uuden ketjun nopeammin kuin mitä Jenkeistä kestäisi lähettää uusi. Hyvää asiakaspalvelua.

Nuo ylimääräiset saa ostaa pois, riittävät tässä mallissa vakiorattaan ohella ainakin 39p rattaalle.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... %E2%82%AC*

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.6.2015 22:03

Kuva

Ketjut perillä ja paikallaan, mopo koottu, pesty, vahattu ja laitettu vällyjen alle odottamaan kilpeä jonka hain tänään konttorilta. Viikonloppuna ajoon?

Kuva

Pleksin pultit tuli jossain välissä vaihdettua titaanisiin ja maalasin samalla etukatteen ilma-aukkojen ritilät mustiksi. Hollannista on vielä tulossa hiilarisuoja takakatteen "pehmusteeseen" satulan taakse. Sen liimaamisen jälkeen mopo on tältä erää "valmis".


Alusta, jarrut, voimansiirto, hallintalaitteet:

-Öhlins FG8920 -keula, siniset tarrat poistettu (tilalla mustat yläputkissa), titaanipultit alapäissä
-Öhlins DU1380 -takaiskari, sininen tarra poistettu (tilalla musta)
-Öhlins-ohjausiskunvaimennin, siniset tarrat poistettu (tilalla yksi musta), titaanipultit
-Ducati Performance sinieloksoitu ohjausiskarin kiinnike titaanipulteilla
-titaaninen etuakselin mutteri
-titaaninen taka-akselin mutteri
-Gilles Tooling -ketjunsäätimet, puolet kiinnityspulteista titaania
-Brembo M4 Monobloc -etujarrusatulat titaanipulteilla
-Fren Tubo Carbotech -jarruletkut (Ducati 1098) + alumiiniset banjopultit
-999F06 Brembo 320x6mm 'narrowband' täyskelluvat etujarrulevyt 5mm aluspacereilla ja titaanipulteilla
-vakiot pääsylinterit säädettävillä ABM Synto -kahvoilla ja Oberonin mustilla billet-kansilla
-Supersprox Stealth -takaratas (39p) kullanvärisellä keskiöllä, vetopakassa titaanimutterit
-Supersprox -eturatas (15p)
-RK GXW kullanvärinen X-rengasketju 520 jaolla
-Marchesinin takovanteet, uusi maali + tarrat + venttiilit
-Pirelli Diablo Rosso II 120/70 & 180/55
-RCM Racing 999RS-replica -jalkatappisarjat titaanipulteilla
-alumiiniset lankarullat titaanipulteilla

Moottori:

-Termignoni 57mm -täysputkisto titaanipulteilla, kevyesti kiillotettu
-Pipercrossin vapaavirtaussuodattimet
-avarammat hiilikuituiset imuilmaputket (MS Production), lakattu uusiksi
-Ducati Performance ECU
-Shorain 18Ah litiumakku
-TSS:n luistokytkin, titaaniset jousien pultit, kiillotetut jousikupit
-EVR:n 48-hampainen kytkinkori + sintterilevyt
-Oberonin 29mm kytkintyösylinteri titaanipulteilla, uuden mallin reaktiotanko + titaaninuppi
-Samcon siniset silikoniletkut
-magnesiuminen pystysylinterin venttiilikoppa
-999RS04:n tuuletettu, hiekkavalettu ja numeroitu kytkinlohko
-suurin osa koneen ulkoisista pulteista titaania

Katteet & muut osat:

-999R:n täyshiilikuituinen takakate
-Ducati Performance magnesiuminen ajovalon kannake
-Ducati Performance magnesiumiset peilinkannakkeet
-Ducati Performance hiilikuituinen vaimentimen suoja tuuletusaukoilla ja uusilla Termignoni-tarroilla, lakattu uusiksi
-Ducati Performance hiilikuituiset imuilmaputkien suojat
-Ducati Performance hiilikuituinen etulokasuoja titaanipulteilla ja uudella Corse-tarralla, lakattu uusiksi
-Ducati Performance hiilikuituinen lyhyt hugger titaanipulteilla
-Ducati Performance hiilikuituiset peilinkuoret, lakattu uusiksi
-Ducati Performance hiilikuitu/billet -tankinkorkki
-Ducati Performance hiilikuituinen V-kate titaanipulteilla
-Ducati Performance hiilikuituiset hihnakotelot titaanipulteilla, lakattu uusiksi
-Ducati Performance hiilikuituinen kilpiteline titaanipulteilla
-Ducati Performance hiilikuituinen kytkinkoppa Corse-tekstillä ja titaanipulteilla
-Ducati Performance titaaninen eturattaan suoja titaanipulteilla
-Ducati Performance pleksi ilman parkkivaloa, titaanipultit
-Ducati Performance billet esijännityksen säätimet
-hiilikuituinen takavalon lämpösuoja (MS Production)
-hiilikuituiset takahaarukan suojat
-hiilikuituinen virtalukon suoja titaanimuttereilla
-hiilikuituinen tankin etusuoja titaanipulteilla
-hiilikuituinen tankin takasuoja
-hiilikuituiset satulan kylkipalat
-hiilikuituinen takajarrusylinterin suoja titaanipulteilla
-titaanipultteja siellä täällä (mm. takarunko, takajarrusatulan kannake, nopeusanturi, keulakolmiot)
-Motion Pron paisuntasäiliö
-töötti siirretty ajovalon alle piiloon
-etukatteen ritilät maalattu mustaksi

Kiitokset faijalle korvaamattomasta avusta, sedälle tallipaikasta, emännälle pitkistä hermoista ja lukijoille kommenteista. Jotain photoshoottia täytynee vielä järjestää.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

3.7.2015 11:21

Hiljaiseksi vetää, aivan mielettömän hieno pyörä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

3.7.2015 15:29

Paljon hienoja pieniä yksityiskohtia ;)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

3.7.2015 23:01

Kiitoksia. Ekat 50km takana ja ilme on 8) 8) 8)

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

4.7.2015 20:05

Tänään 130km lenkki ja on tuossa äänimaailmaa kerrakseen. Etujarrulevyt helisee siihen malliin että sivustakatsojat todennäköisesti luulevat pyörän olevan rikki :lol: Kiihdytyksessä on perseen alla mukava jyrinä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

8.7.2015 16:43

Tuollainen tuli puolivahingossa ostettua kun tuli sopuhintaan vastaan.

Kuva

999R:n runko johon tehty Celanin toimesta RS/F0-tyyliset irrotettavat jäykisteputket. Vaatii hiekkapuhalluksen ja pulverimaalauksen, ja asennus tuskin tulee muutenkaan tapahtumaan tänä talvena..

Aito F0-runko Baylissin pyörässä:

Kuva

Tuollaisen replica tulee vielä joskus seisomaan mun olohuoneessa. Paljonkohan munuaisista ja maksasta saa eBayssa... :nörtti:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

11.7.2015 22:03

250km saanut nyt ajeltua, sen verran mitä kelit ja aika ovat antaneet myöten. Kaikki tuntuu pelaavan, kulkee suoraan, kääntyy mutkiin ja pitää meteliä :lol: Takakatteen pehmusteen päälle tuleva hiilarisuoja saapui viimein ja liimailin sen paikalleen, kaipailee vielä jotain tarraa kenties.

Kuva

Kuva

Takavanteesta pitäis pestä ketjujen varastorasvat pois, lentävät kivasti kaikkialle lämmetessään ja on muuten sitkeetä tavaraa...