Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.7.2015 20:37

Bemarikuskit on tarkkoja miehiä. :D

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.7.2015 20:47

jusutus kirjoitti:Tietääpä ainakin et pyörässä on jotain menny nappiin kun haloota saadaan aikaseks vaan yhdestä pultista :lol:

totta, muuten niin täydellinen mopo ja sit kilpi on hutastu :eek:


edit:
Rossoneri kirjoitti:Bemarikuskit on tarkkoja miehiä. :D

Kuva
bemari? :lol:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

4.8.2015 22:17

Taas on pesty ja vahattu.

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

5.8.2015 0:43

Millä aineilla ruukaat vahata?

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

5.8.2015 10:42

Jotain Turtle Waxin perusvahaa se oli, ei oo vielä tullu tutustuttua mihinkään kunnon tökötteihin.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

29.8.2015 23:37

Mittarissa nyt 9996km, joista 1452km allekirjoittaneen toimesta. Äsken ostin pois kelluvan takajarrulevyn, Braketechin valmistama Axis:

Kuva

Eteen on harkinnassa hankkia 1x98:n alkuperäiset 330mm levyt. Nuo RS:n täyskelluvat pitävät hiljaisessa vauhdissa sellaista helinää että hävettää :lol: Tosin nyt kun tuli korvatulpat hankittua niin ei tuohon enää juurikaan kiinnitä itse huomiota. Plus nuo nykyiset painaa aivan helvetisti kun ovat 6mm paksut, ja jossain vaiheessa keskiöt kuluvat vaihtokuntoon tuon rallatuksen myötä. Satuloiden alle tulevat 5mm spacerit löytyy jo laatikosta ja muilta osin nuo 1x98:n levyt menevät heittämällä paikalleen.

Tässä viimeisen parin kuukauden sisään on kauppoja tullut tehtyä muutaman muunkin rekkulan osalta hieman kehnoin tuloksin. Aloitusviestistä lainattua:

Alkujaan tavoitteena oli löytää himoittu ja superharvinainen 749RS:n täystitaaninen Akrapovic ja asentaa se yhdessä RS-replica-takakatteen kanssa, mutta tuollaista putkistoa ei tunnu löytyvän mistään.


Noh, tuollainen putkisto löytyi pitkän hakemisen jälkeen Hollannista. Tarina lyhyesti: myyjän näkemys putkiston kunnosta oli "perfect", ei vaurioita missään, hän on sen alkujaan ostanut omaan projektiinsa eikä olisi siihen mitään huonokuntoista laittanutkaan. Saavuttuaan putkisto näytti tältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kunto ei siis ihan ollut sitä mitä piti, ja myyjä oli lähettämissään kuvissa näppärästi piilottanut nämä vauriot. Kuvasta puuttuu vielä suurin paikkaus, "kollektori" on aikoinaan mennyt puolivälistä poikki ja siihen hitsattu jatkoholkki ja kaksi jousipaikkaa... Kuuden viikon taistelun jälkeen sain Paypalista rahat takaisin ja myyjä sai pitää tunkkinsa. Toista vastaavaa putkistoa ei vielä ole tullut vastaan, eli metsästys jatkuu.

Muutama viikkoa sitten bongasin Saksasta myynti-ilmoituksen purettavasta 999R Xeroxista, tai näin ainakin kuvittelin... Ostin myyjältä toisen magnesiumisen ajovalokannakkeen ja takaiskarin jonka siis oletuksena piti olla Öhlins DU510 (jota on käytetty ainoastaan Xerox-R:ssä). Noh, hilut saapuivat ja ajovalon kannakkeen toinen puolisko on joskus maalattu uudelleen ja pinta on aivan paska ja aavistuksen eri sävyinen kuin toinen puolisko. Se nyt ei nakertanut ihan niin paljoa kuin se että iskari olikin "perus" DU1390 eli sama kuin nykyinenkin, mutta jälkiasennetulla hydraulisella esijännityksen säätimellä.

Kuva

DU510:ssä on nopean ja hitaan vaimennuksen säädöt erikseen, kahdella eloksoidulla mutterilla. DU1390:ssä vain hitaan vaimennuksen säätö mustalla muovinupilla. Tässä yksilössä tuo esijännityksen säätimen runko on vielä hiertänyt putkeen tms. itsensä melko ruman näköiseksi.

Kun kysyin myyjältä että dafuq niin vastaus oli ettei hän nimenomaan tästä maininnut että kyseessä olisi Xerox-R:n takaiskari vaan pelkästään 999R:n purkuosa. Jännästi kaikki muut osat olivat Xeroxista...

Ajovalon kannaketta ei hänen mukaansa myöskään ole ikinä maalattu eikä siinä ole mitään vikaa. Ookoo... (suurenna kuva klikkaamalla oikealla > Näytä kuva)

Kuva

Näyttää kuin tuo olisi maalattu keskellä hiekkamyrskyä.

Pistin nuo hilut myyntiin vaikka avasinkin Paypalissa myös valituksen. Mikäli menevät sopuhintaan kaupaksi niin ei tarvitse alkaa taas Paypalin kanssa vääntää palautuksesta... Alustavasti on kaupat kummastakin sovittuna pienellä provikalla. Halvallahan nuo siis lähti :lol:

999R:n runko kököttää työhuoneessa odottamassa päätöstä mitä tuon kanssa tekisi. Jäykisteputkiin nakkasin titaanipultit (ei kuvassa).

Kuva

Näillä näkymin ensi talveksi en saa sellaista tallipaikkaa missä jotain saisi tehtyä eli ainakaan mitään isompia päivityksiä ei ensi vuodeksi tule. Jarrulevyjen vaihto tosiaan harkinnassa ja tällä hetkellä kyttään yhtä titaanivaimenninta tuon nykyisen teräksisen tilalle. Pääsisi samalla eroon tuosta tekaistusta E-hyväksyntälätkästä ja dB-killereitten rei'istä. Uutta kytkintä tekisi myös mieli, mutta pyörivät kokonaisuudessaan tuolla tonnin paikkeilla ja seuraavat neljä vuotta pitäisi kuluttaa koulun penkkiä eikä tehdä töitä... :s

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.8.2015 9:51

Ehkä se sen takia myikin putkiston, kun se ei ollut "perfect". Onneksi sait rahat takaisin.

Pitäähän sulla kuitenkin koulun ohella olla jotain vastapainoa, eli projektointi. Toki aika peliveto ois keskittyä tietenkin täysillä siihen ajamiseen, eli kirjaimellisesti tuulettaa päätä koulun ohella. :)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.8.2015 10:18

Vittu missä kunnossa tuo putkisto on ollut...Tuohan olisi pitänyt olla puolet siitä mitä se pyysi..Meinaa tosi huono kuntoinen, mutta asiaan. Hienoa osia taas jos olisi ollut oikeata.

Minusta olisi erittäin porno tuo musta runko tuohon punaiseen pyörään.. 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.8.2015 12:14

Runko ei missään tapauksessa jäisi mustaksi, ja siinä on maalipinta sen verran heikossa hapessa ettei tuollaisenaan muutenkaan käyttöön kelpaisi.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.8.2015 23:07

Ebaysta tarttui matkaan sekä Termignonin titaanivaimennin että hiilikuituiset peilinkannakkeet. Jälkimmäiset menevät todennäköisesti jälleenmyyntiin tai varastoon, nykyiset magnesiumiset ovat paremman näköiset. Vaimennin oli kuvissa melko likainen, pääsee taas puunaamaan... :| Toivon mukaan on muutoin ehjä, noissa on ollut aika paljon ongelmia halkeamien kanssa ja korjaaminen on vähintäänkin haastavaa.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.8.2015 8:25

No tuo akra oli todella paskassa kunnossa mun silmään ainakin ja tuollaista titaanin korjaus hitsausta ei mun silmiin suomessa tullut hirveästi vastaan...
Ja se hitsattu sauma aika usein halkee sitä vierestä.


Ai ei musta runko kiinnosta vaikka olisi täydellisessä kunnossa, että se pitäisi maalata punaiseksi :|

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.8.2015 9:00

Vaimentimen halkeamat olisivat yksistään jo riittäneet ettei putkisto mulle kelvannut, mutta nuo korjaussaumat tosiaan olivat se viimeinen niitti.

Rungon pitää olla punainen.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.8.2015 22:45

Missäspäin Suomea sä tällä ajelet? Perin samannäköinen vetäs tänään hämeenkosken läpi :D. Oli kyllä pyörät kuin 2 marjaa jos et sinä ollut 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.8.2015 22:50

Turkkusessa, eli ei tainnut olla sama mopo :D Tänään tuli käytyä vain Mietoisissa / Mynämäellä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

1.9.2015 7:32

Okei :D. Pyörä seiso hetken aikaa yhel parkkiksel ni piti oikee pyörähtää siinä ja verrata sun pyörän kuvaa siihe ja en pahemmin eroja löytäny :lol: . Hitsi etten tajunnu kuvaa ottaa ni oisit nähny millane kaksonen ois ollu 8)