Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

16.5.2015 20:33



Kilikili.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

16.5.2015 23:02

Kyllä ääni on hieno 8) , mutta multa tulee miinusta tuosta kilkilkilkilkil äänestä :s

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

17.5.2015 9:23

Jep, ikävä sivuääni, mutta kuuluuko yhtä hyvin korvalla? On tää kyllä älyttömän maukas peli, oispa rahaa ja korttia.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

17.5.2015 10:15

Joo miinusta liian hiljasesta kytkimestä, ei se ole Ducati mistään kotoisin ellei koneen äänet peity kilkatukseen hahah. :)

No ei sentään, hyvältä näyttää, tai siis kuulostaa.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

17.5.2015 15:37

Miksi kilinästä pitäisi miinusta antaa? Ducatin ominaisuus, ei se mikään vika tai sivuääni ole. Hieno pyörä. 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

26.5.2015 21:10

Eipä taas ole juurikaan raportoitavaa, mutta naputellaan nyt jotain.

Ylläolevassa videossa on jo paikallaan Shorain litiumakku. Asennus oli mukana tulevien vaahtomuovipalojen kera helppoa ja akku istuu hyvin paikallaan, CCA on 270A vrt. alkuperäinen 215A, paino ~1kg vrt. alkuperäinen 3.4kg jne. Paikallaan on myös Ducati Performancen pleksi, ei vielä titaanipulteilla kun alkuperäiset kumimutterit olivatkin jotain erikoisharvalla kierteellä olevia. Hiilaripeilit myös löytäneet paikkansa. Muutamat titaanipultit ruuvailin vielä paikalleen, niitä alkaa nyt olla n. 170kpl.

Viime sunnuntaina pyörä teki taas kertaalleen saman käpyilyn kuin syksyllä pariinkin otteeseen, eli starttinapista painaessa ei tapahdu mitään. Tankoa kun vähän kääntelee niin taas toimii. Otin starttinapin kahvarungon irti ja auki, ja napin kontaktipinnoilla oli mustaa rasvan ja muovipurun sotkua, eli ei ihmekään jos ei tahdo ottaa kontaktia. Puhdistelin nuo ja pistin pintaan CRC:n contact protectit ja napin runkoon vähän litiumrasvaa. Jo pyöräytti herkästi.

Kuva

Tarkennus on missä on, mutta idea selvinnee.

Eilen ja tänään saapui Saksasta viimein isot paketit sisältäen nuo em. RS/F05-hilut.

Kuva

Röörit, rosteria alusta loppuun. Isompia kolhuja ei näy olevan, kaikista palikoista löytyi Ducati Corse -osanumerot ja joku ahkera on nuo joskus kiillotellutkin. Puunaamista niissä silti on, mukaanlukien kiinni sulanutta ajosaapasta ym. Halkaisijaa on ujot 63.5mm.

Kuva

Kuva

Vaimennin ja kannake. Tämäkin kiillotettu, ja veikkaisin että tuo kuori on joskus myöhemmin vaihdettu alkuperäisestä herkästi murtuvasta titaanikuoresta teräksiseen. Päätypalasta löytyy osanumero eli aitoa kamaa on tämäkin. Alapuolelle on niitattu takavalolle/kilventelineelle kiinnikkeet. Kannake on titaania ja osanumero löytyy tietysti siitäkin.

Kuva

Pierobonin valmistama takarunko josta löytyy jopa yleensä kadoksissa olevat pikkuhilut eli vaimentimen kiinnikkeitten kumitulpat holkkeineen, katteen Dzus-kiinnikkeet ja putkiston kannakkeen kumi.

Kuva

F05:n Xerox-takakate, kaikki viittaa aitoon Régis Laconin kisakatteeseen (numero varjostuksin, Xerox-grafiikat, alla Corse-osanumero jne.). Satula hiilikuitua, päällä ohut pehmuste. Pientä käytön jälkeä löytyy ja "seat pad" satulan takaa puuttuu, Tecnoselin valmisteina nuo kustantaa yksinäänkin toista sataa eli täytyy pitää silmät auki jos sellainen tulisi sopurahalla vastaan.

Nämä menevät puunaamisen jälkeen todennäköisesti kaikki myyntiin, vaikka omaankin mopoon on haaveissa ollut RS:n peräkate ja satula. Toki myös RS:n putkisto, muttei tämä massiivinen Termignoni.

Tuon näköisenä mopo viimeksi jäi odottelemaan seuraavaa visiittiä:

Kuva

To do -listalla vielä se yksi kirottu katteen rauta, ketjujen lyhennys/niittaus ja lämpöeristetarran liimailua alakatteisiin. Kilpiteline on myös vielä mualimalla ja kilven tausta tekemättä pleksistä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

28.5.2015 2:55

eiks mopot oo ollu jo kuukauden ajossa?

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

28.5.2015 8:32

Just meinasin samaa huomattaa, että ajokausi alkaa oleen pikku hiljaa kuumana. Onko jusutuksella vielä tavoiteajankohtaa, koska pyörä ois ajossa?

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

28.5.2015 15:49

Noi hiilikuitu osat ja tuo takakate aivan sairaan makeet :P

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

28.5.2015 22:05

Jos se juhannukseen mennessä liikkuu niin hyvä. Onneksi on timanttinen itsehillintä 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 11:49

Nyt vähän pistää vastaan.

-pyörä lirautti tipan öljyä alleen filtterin juuresta kun oli pari minuuttia käynnissä
-Dremelistä leipo laakeri katteen rautaa tehdessä
-illalla pyörä ei enää startannut vaikka mitä teki

Tänään sitten kynimään akkuboksia irti että saa startin releen ulos...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 12:28

Jos oot öljyn & filsun vaihtanu hiljattain niin ootko varma ettei vanhan filsun kumitiiviste jäänyt koneeseen kiinni? Toinen on tietty että filsu ei vaan ole tarpeeks kireällä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 12:33

Tiiviste oli kyllä vanhassa filsussa kiinni, kiristin tuota illalla aavistuksen (oli kyllä jo piukalla) mutten saanu eilen vielä uudestaan kokeiltua kun ei mopo startannu :lol: On myös meikäläisen yleisellä tuurilla täysin mahdollista että filtterin prässäys on viallinen, ihme vaan että nyt vasta vuosi kun mopo on jo useampaan kertaan ollut vaihdon jälkeen käynnissä ja aina pahvia alla että tuollaiset huomaa...

Äsken kävin vähän koputtelemassa relettä pihtien kahvalla ja taas heräsi, eli se on varmaan sitten viittä vaille sökö. Käytin samalla lämpimäksi, siinä kohtaa ei ainakaan vuotanut mutta pitää tovin päästä käydä pahvi tarkastamassa tippojen varalta.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 14:46

Tainnu olla vain liian löysällä filtteri. Ducateissa saa muutenkin aika tiukkaan vääntää filtterin, jotta menee tiiviisti kiinni.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

31.5.2015 18:04

Kiristin hiukan, käytin lämpimäksi ja edelleen sai sormenpään märäksi filtterin kyljestä. Ei sitä vertaa että ois edes tippaa tehny, mut kuitenkin... Jos ei ota loppuakseen niin täytyy ottaa irti ja kokeilla toista. K&N:ää kovasti suositellaan Ducatin omien tilalle, yksi orkkis löytyy vielä jemmasta.

Startin solenoidi on nyt kourassa, kyllä on Luigi ollut insinöörinä tuota akkukoteloa piirrellessään. Toivon mukaan ensi viikonlopuksi saisi korvaavan osan. Katteen rauta on nyt myös tehty, enää ei ota kate kiinni putkeen. Tänään liimailen vielä vähän lämpöeristetarraa katteisiin.

Ja jottei mikään olisi liian helppoa niin takajarruvalon katkaisija sanoi sopimuksen irti :lol:
Lähetä vastaus