Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

30.12.2014 22:51

Se on totta, ulkonäöllisesti lähinnä tuosta STM:stä haaveilin :lol: Eikä tuo titaanilankakoppa sovi ilman spacereita nykyisen painelevyn kanssa.

Äsken minä vahingossa 999R:n taotut Marchesinit, kun tuli halvalla vastaan. Myyjä ei tainnut edes tietää myyvänsä taottuja eikä valettuja kiekkoja. Ebay <3

Kuva

Kuva viitteellinen, itselle tulevat vaativat uuden maalipinnan. Nämä ovat aika pitkälti samannäköiset kuin alkuperäiset; puolat ovat hieman ohuemmat ja vanteet itsessään jonkun verran kevyemmät. DP-katalogin ilmoittamat painot ovat

Standard item weight 9,743 Kg
Peso del kit / Kit weight 7,540 Kg
Alleggerimento / Lightening 2,203 Kg


vaan tiedä noista sitten.

Isabellan alle vääntäminen vielä kysymysmerkki, voisi noista muutama latia saada eteenpäin myydessäkin...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

7.1.2015 3:03

Jepjoo, aina ei mee kuin Strömsössä. Viimeisimmästä tallikäynnistä aikaa jo vaikka ja kuinka, ja kiikarissa ollut putkistokin paljastui vääräksi. Oh well. Tänään oli suunnitelmissa mennä päiväksi ruuvaamaan mutta sedän aikataulu ei mätsännyt. Viikonloppuna mahdollisesti uusi yritys.

Ostoslistalta on nyt ruksittu yli etujarrulevyjen titaanipultit (M8 x 25mm, T40 kannalla) sekä ketju-rataspaketti (RK GB520GXW -ketju, Supersprox Stealth 39p kullanvärinen takaratas, 15p eturatas). Meinasin taaksekin jo tilata titaanipultit jarrulevylle kunnes muistin että nopeusmittari ottaa signaalinsa ko. pultinkannoista, eikä titaani sovellu siihen.

Torstaina pitäisi kiikuttaa viimein hiilarit maalarille ja jarrulevy Tommi's Billetiin spacerin malliksi. Kaupanhieronta on käynnissä 999R:n hiilikuituisesta takakatteesta, myyjän näkemys hinnasta ei vaan ole sama kuin itsellä :lol:

Kuva

Helmikuun alussa voisi laittaa veropäätöksen hakuun. Saapa nähdä mitä lottokone sanoo veroiksi, Tullin sivuilta ei montaa päätöstä tälle mallille löydy.

999S 2005, 19tkm
2151€ @ 9/2013


999S 2006, 12tkm
2916€ @ 4/2012


Tällä ajettu siis 8500km.
Viimeksi muokannut jusutus päivämäärä 30.1.2015 12:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

7.1.2015 16:00

Upeaa dokumentointia jo ennestään upean pyörän tinkimättömästä parantelusta! Ei voi kuin kuolata... :P

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

7.1.2015 17:47

Joo, tätä kyllä lukee mielenkiinnolla. Hienoja kuvia, tekstiä ja vielä puhutaan kohtuu harvinaisista osista. Itse tykkään paljon tuosta puna/valko+hiilikuiti värityksestä 8) 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

8.1.2015 22:57

Hyvä jos jotakuta kiinnostaa lukea.

Jarrulevy meni tänään Tommi's Billetiin spacerin malliksi, viikon-parin sisään pitäisi olla läpyskät noudettavissa. Vaimentimen suoja, imuilmaputket, peilinkuoret, hihnakotelot, kytkinkopat ja etulokari puolestaan menivät maalarin hoiviin odottamaan hiontaa ja lakkausta. Kilven teline oli tehnyt katoamistempun enkä saanut sitä tällä erää mukaan. Eipä siinä kyllä kovin huono pinta ollutkaan. Loput hiilariosat saavat kelvata sellaisenaan, suurin osa onkin uusia.

Postipate kiikutti tänään kuplamuovikuoren verran titaania, eli moottorin pulttisarjan. On tuo sen verran kevyttä tavaraa että ennen kuoren avaamista luulin pulteista unohtuneen puolet jenkkilään :lol: Näillä korvataan siis mm. kytkinkopan, staattorin kopan, vesipumpun kopan ja hihnakoteloiden pultit.

Kuva

Ranskalaisen kauppiaan kanssa saatiin diili 999R:n takakatteesta väännettyä kokoon ja pyrstö on tänään lähtenyt kohti Suomea. Toisen italialaisen kauppiaan kanssa on kaupanhieronta (= "700€?" -No. "800€?" -No. "900€?" -No! jne.) Termignonin 57mm putkistosta vielä kesken. On (valitettavasti) tuota ensimmäisellä sivulla näkyvää uudempaa mallia litistetyllä väliputkella ja teräsvaimentimella, mutta kaikkea ei voi saada. Titaanivaimentimissa on tosin ollut melko lailla paljon ongelmia kiinnityspaikan murtumisen kanssa, ja vanhan mallin pyöreä väliputki sulattaa alakatetta... :lol:

Jalkatappisarjoista

Nämähän ovat likipitäen se jokaisen pyörän perustuunaus, sliparin ja minivilkkujen ohella. Mistähän sitä alottaisi, voi perk-. Kuka tunnustaa olleensa tilanteessa jossa pitäisi valita jotain miljoonasta vaihtoehdosta, joista yksikään vähänkin kelvollinen ei ole a) saatavilla b) järkevässä hintaluokassa?

999:ään on tehty aika monen valmistajan toimesta jos jonkinlaista jalkatappisarjaa. Muutama merkkiä valikoitui lopulliseen listaan josta päätös oli tehtävä. Vaatimuksina oli ulkonäön ja hinnan lisäksi normaalin kaavion vaihdepoljin/linkusto.

Gilles:

Kuva

Alkujaan en näistä juurikaan pitänyt, enkä oikein edes tiedä miksi. Putken puolella tuo nilkkatuki ei oikein istu muotoiluun, ja nuo kymmenet eri säätömahdollisuudet vaikuttavat hieman turhilta. Hintaakin noilla on puolisen tuhatta.

Acculign:

Kuva

Näissä muotoilu on aika jees, ja tuo kuvan gunmetal/titaaninvärinen setti on varsin maukas. Ja samalla ~mahdoton löytää. Yksi sarja tuli vastaan n. 350€ hintalapulla mutta ehtivät mennä kaupaksi, eikä siinä ollut jarrupoljinta.

Cycle Cat:

Kuva

Erikoisimman näköiset ja kaikkein vaikeimmat löytää, etenkin kelvollisella värikombolla ja täysin ehjinä. Kolhittuja sarjoja löytyi parikin, mutta varaosat maksavat maltaita ja ei tuo ulkonäkökään aivan sataprosenttisesti viehätä.

Ja sitten, se märkä päiväuni, 999RS-kisamallin sarja:

Kuva

Tuo iso hiilikuituinen jalkasuoja on silkkaa pornoa, ja kaikessa yksinkertaisuudessaan nuo koneistetut ja numeroidut (osanumero + valmistuspäivä) tappien rungot ovat sanalla sanoen kauniit. Näissä ei ole itsessään minkäänlaista säätöä, ja RS-mallissa takajarrun pääsylkkäkin on eri paikassa katumalliin nähden - näin ollen myös poljin on suoraan tapin rungossa kiinni. Eivät siis sovi sellaisenaan suoraan katumalliin, ja vaikka tuollaiset jostain sattuisikin löytämään niin kukkaroa saapi raottaa nelinumeroisen summan verran. Myynnissä olen nähnyt kaksi settiä ja niistä kumpikin oli puutteellinen. Lisäksi tiedossa on yhdet replicat ilman hiilikuitusuojia, niilläkin pyyntihinta vaatimattomat 600€. Näissä ei tietystikään ole normaalin kaavion vaihdepoljinta, vaan kisakäytössä on aina käänteisen kaavion poljin suoraan vaihdeakselilla. Ja se RS-mallin kikkare titaanipultteineen ja quickshiftereineen maksaa vain tonnin luokkaa. :eek:

Mutta... Ahkeran nuuskimisen myötä löytyi tieto että RCM-niminen pulju Italiassa on joskus tehnyt RS-replicoita katumalleihin, sisältäen siis esikuvansa mukaiset tappien rungot/tapit, aidot CM Compositin hiilikuituiset jalkasuojat ja RS-look -jarrupolkimen omalla linkustollaan vakiosylinterin kanssa käytettäväksi. Lisäksi sarjoissa on samantyylinen vaihdepoljin + linkusto. Näitä vielä myyvä firmakin löytyi Japanista, mutta hintaa on uutena ujot +1000€ postikuluineen. Plus verot.

http://sp-co.com/ducatism/hndlstep.html#999

Kuva

Kuva

Metsästys jatkui siis tuollaisen käytetyn sarjan osalta, ja sitten tärppäsi Italiasta. Pitkien rallikuskienglannilla käytyjen neuvottelujen jälkeen sain sovittua että aiemmalla sivulla näkynyt 999RS:n öljynhuohottimen tankki vaihtuu päittäin tuollaiseen sarjaan kaikkine hiluineen. Kunnon pitäisi olla uudenveroinen. Toivon mukaan tämän viikon lopulla tuon setin pitäisi olla matkalla kohti Suomea, ja öljytankin kohti Italiaa. Koko hoidolle jäänee hintaa siis n. 300€ 8) Ei tosin pitäisi vielä olla mielissään, eiköhän siitä satsista puutu jotain oleellista tai postiaasi murra nilkkaansa kesken kuljetuksen...

Tiedustelin paikalliselta pulverimaalaamolta hintaa tulevien vanteiden maalaukselle ja arvio oli huimat 15€/kpl. Vielä pitäisi löytää paikka joka lasikuula(?)puhaltaisi vanhat maalit pois. Uudet laakerit ja tarrat pitää myös hankkia.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.1.2015 10:57

älä pliis takovanteita pulverimaalaa, tulee rumat. se maalikerros on niin paksu, että koneistuksen terävät muodot pyöristyy.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.1.2015 20:48

Ai ai tuo osien hinnat on kyllä aika suolasia, mutta maukkaita osia on..
Mites jos vanteet on pakko maalata, niin onnistuuko esim anodisointi, niihin

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.1.2015 21:04

snuarrow kirjoitti:älä pliis takovanteita pulverimaalaa, tulee rumat. se maalikerros on niin paksu, että koneistuksen terävät muodot pyöristyy.

Olisiko näyttää tästä jotain kuvaa tms? Rohkenen epäillä ettei pulverilla huku reunojen terävyys sen enempää kuin märkämaaleillakaan.

Husky510 kirjoitti:Ai ai tuo osien hinnat on kyllä aika suolasia, mutta maukkaita osia on..
Mites jos vanteet on pakko maalata, niin onnistuuko esim anodisointi, niihin

Onnistuu varmaan mutta on "hieman" eri hintaluokan puuhaa.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.1.2015 23:22

Ok, sitä ajattelinkin. Mutta jos se pulveri tekee huonoksi, niin tuli vain mieleen...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

10.1.2015 10:10

ei mulla kuvia oo, mut en kyl ikinä billettiä pulverimaalais. pulverit kuuluu enemmänki johonki maatalouskalustoon. pulveri on moninkerroin paksumpi ku märkämaali, olettaen tietysti ettei maalari oo täys tampio.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

10.1.2015 11:13

jusutus kirjoitti:999:ään on tehty aika monen valmistajan toimesta jos jonkinlaista jalkatappisarjaa. Muutama merkkiä valikoitui lopulliseen listaan josta päätös oli tehtävä. Vaatimuksina oli ulkonäön ja hinnan lisäksi normaalin kaavion vaihdepoljin/linkusto.

Mikset sä ylösalaista kaaviota halua?

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

10.1.2015 12:39

En koe tarpeelliseksi kun on tuohon perinteiseen tottunut eikä aja rata-ajoa täyzii.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

10.1.2015 21:44

Meinasitko ajaakin tällä? Eikös nuo sun projektit oo lähinnä päätyneet keskeneräisinä myyntiin :lol:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

11.1.2015 1:32

En, ostin koristeeksi. 8)

Tänään kerkesi viettää muutama tuntia "tallilla" ja nyt on viimein pyörät, ketjut, eturatas, takajarrut ja ajovalohässäkkä irti. Jälkimmäisen otin kotio mukaan jos vaikka huomenna saisi kuoret vaihdettua magnesiumisiin vastaaviin ja töötin viriteltyä alla olevaan muoviin kiinni pois silmistä. Piuhat näyttivät juuri ja juuri tuonne yltävän. Purkamista odottaisi enää oikeastaan etujarrusatulat, loput kytkimen palikat ja kytkinpuolen koneen koppa.

Kytkimen painelevyn nappasin myös mukaan, on melko lailla mustaksi pinttynyt kytkinpölystä. Pahimmat köhnät jo lähti jarrukliinerillä. Täytyy ehkä jouset ja niiden kupit nakata ultraäänipesuriin huomenissa, painelevynkin voisi pestä jos tuon laakerin samalla uusii. Aavistuksen tuo jo tuntuukin rahisevan.

Yleistä puunaamista sain myös aloitettua, toistaiseksi lähinnä keulaputket, svingi, koneen kopat, takaiskari linkkuineen ja yläkolmion seutu saivat Motor Cleaneria ja rättiä osakseen. Muutamista pulteista otin mitat ylös jotta saa sopivat titaaniset tilaukseen, ainakin jalkatappisarjoille, etupumppujen alapäihin, ohjausiskarille, etulokarille ja virtalukon kehykselle.

Näyttää siltä että vaakasylinterin venttiilikoppa saa tällä erää jäädä vaihtamatta magnesiumiseen. Syylärin irrotuksen se tosin enää vaatisi, mutta

1) ei se tuolta juuri mihinkään näy
2) etupyörä heittää sepelit koppaan -> maalipinta kärsii -> magnesium hapettuu piloille
3) vaihto vaatisi toisen ~50€ tiivistesatsin (rengastiiviste ja 6kpl kumi/metalliprikkoja pulttien alle),

eli ei taida maksaa vaivaa.

Vähän lisää heikkolaatuista kuvasaastetta à la Note 4:

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

11.1.2015 22:37

Kyllä näitä laadukkaasti selostettuja prokkiksia tulee seurattua. Ei vaan oo lisättävää ku kuola valuu...
Lähetä vastaus