Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

8.2.2015 14:57

Kuva
Kuva

Tarroja! Hassusti otin ainoat kunnon kuvat takalipasta, siinä kun meni tarra eniten vituilleen. Tyhmänä alotin teippaamisen lipan kärjestä, ja sitten huomasin että laitoin koko tarran hieman liian taakse. Tästä syystä jäi hieman tuota valkoista paljaaksi lipan kärjestä. Raaputellaan asfalttiin kesällä niin kukaan ei huomaa mitään :seko:
Tuo kuva ei tosiaankaan anna oikeuksia noille tarroille. Tänään loput teipit paikalleen jos ehdin, ja sit ens viikolla päivänvalossa kunnon kameralla räpsyä!

Smotot etenee, takavanne hinkattu paljaaksi, joku lakkapinnoite tjms on pirun lujassa. Mietin että rapsuttelen vaan 180-240-400 papruilla ensin vanteet ja vien sitten soodapuhallukseen, pinnojen ja kehän välissä on pinttynyt niin tiukkaan likaa että ikä ja terveys menee niitä puhdistellessa, puhaltaminen olisi kaikista simppelein vaihtoehto. Puhalluksen jälkeen hienommat paprut ja lumppulaikalla myllytys 8)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

8.2.2015 16:15

Eikö soodalla saa maalia irti? :s

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

8.2.2015 17:21

Varmasti saisi, mutta onhan tossa soodalla aika pirusti puhaltamista kun kaks vannetta pitäis kokonaan puhaltaa! Eipä tossa mene kun reilu tunti per vanne kun alkaa jynssäämään kehien sivut, jää sit helpompi työ puhaltajalle.

MYYKÄÄ NYT SE HUSSEN VALKONEN SMOTOLOKSU NIIN SAA TARRAT LÄTKITTYÄ PAIKALLEEN! :mad:

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

10.2.2015 19:33

Tänään taas hieman edistytty! Ensiksi pesin takavanteesta keskiön ja pinnat, ne saa jäädä nyt sikseen. Näyttää omaan silmään tarpeeksi kliinille.

Tän jälkeen oli ideana lyödä takapyörään laakerit kiinni ja laittaa vanne pyörimään tyhjäkäynnillä että saisin kätevästi ton kiillotuksen aluilleen. Noh, eihän se mennytkään aivan suunnitelmien mukaan kun ainoat uudet laakerit olikin etuvanteeseen. Pikkasen pettyneenä sitten kasasin etuvanteen ja mallasin sitä alle, ihan vaan kompensoin äskeistä pettymystä. Onhan se aika härskin näkönen, ja omaan silmään näyttää mukavan rujolle ihan tolla enskalokarillakin!

Kuva
Pinnoissa on tosiaan vielä vanhan suunnitelman johdosta teipit, täytyy repiä irti joku päivä 8)

Sitten iskin silmäni takarattaan pultteihin. Täynnä kovettunutta, pinttynyttä paskaa ja hapettumia yms. Mitä nyt voi katulaiskasta kakstahtipyörästä otetusta takavanteesta olettaa :lol: Pultit ja mutterit messiin, rahkakippo takaisin roskiksesta ja pultit kippoon veden ja putkireiskan sekaan lillumaan kymmeneksi minuutiksi. Lopputuloksena kirkkaat, puhtaat, joskin naarmuiset pultit.

Kuva

Kuva


Meinasin tähän hankkia käsisuojat. Alumiinisia "karjapuskureita" tekisi kovasti mieli, mutta enskaillessa on vähän ikävä jos kaatuu ja alumiininen käsisuoja litistää käden tankoa vasten. Eli muovisilla varmaan mennään, muttei noilla nykyisillä, on meinaan sen näköset että enduroa on harrastettu :D jotkut pienet, siistit valkoset käsisuojat ois pop!

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

10.2.2015 23:19

Polisport evolution integral! Kivan näköset supermotossa, kapeat ja tulee päistä kiinni

Kuva

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

10.2.2015 23:59

Ei tartte luopua haaveesta, nimittäin ostat taivutuksella olevat alukäsisuojat kuten itsellä.

Ainakin siis Zeta tekee "Armor Bend" käsisuojia, kuvaa omista rmzetassa. Muistaakseni maksoin noista 60€ postikuluineen ebaysta ja on perhanan hyvää laatua ;)

Parit muoviset käsisuojat rikkoneena alkoi vituttaa kokoajan uusien ostaminen, nuo teoriassa tuhoutumattomat jos osaa maltilla taivuttaa _kunnon_ tällin jälkeen takaisin. Ja ei kulu samalla niin paljoa jos tekee aina välillä lähempää tuttavuutta asfaltilla.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

12.2.2015 23:36

Joo metalliset käsisuojat on kyllä smotossa aivan pakolliset. Itellä säästyny sadat kahvat ja tangot kun kaatuillu noiden kanssa :)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

14.2.2015 21:46

Ite ajatellu vaan katkoa molemmat kahvat ns. kahden sormen kahvoiksi ja laittaa nylon tankoa pätkä tangonpäähän omaan mopoon.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

18.2.2015 1:09

Iltaa!

Pari päivää oli kaivanut mielessä tuo aikaisempi ratkaisu missä laitoin moottorinohjausyksikön(?) ilmanputsarikotelon pohjalle, se kun ei uuteen takalippaan mahtunut penkin alle, koska lippa oli ilmeisesti jostain eri mallista.

Kuva

Tänään vapaapäivän johdosta ajattelin että asialle on tehtävä jotain, kuitenkin se asia jäisi muuten kummittelemaan päähän.
Käytännössä homma meni niin, että takarenkaan päälle lippaan päin laitettiin osoittamaan hallilämmitin, jonka idea oli lämmittää koko muokattavaa aluetta. Hiustenkuivaajalla tohotettiin pientä aluetta lipasta kerrallaan, joka sitten painettiin hitsaajanhanska kädessä raa'asti voimalla lommolle. Koko prosessi kesti abauttia tunnin, ja lopputulos on juuri sen näköinen kuin miltä sen voi odottaa näyttävän. tästä ei kuvaa ole, mutta kuvitelkaa ylhäällä olevaan lippaan lommo penkin alle jäävään kohtaan, simppeliä? ;)

Kuva

Sit vaan puukolla kaiverettiin lippaan reiät oikeisiin kohtiin ja kumitupit rei'istä läpi ja hups, sehän istu siihen! Rumahan siitä tuli ja vähän vino, mutta eipä se penkin alta mihinkään näy!

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

18.2.2015 10:04

Kokemuksen syvällä rintaäänellä vinkki. Itse kun kasasin pyörän (piikkinen sm) jäi tuo eculle tuleva johtonippu tuon takahäkin päälle.(juuri kuten kuvassa) No sehän jää penkin ja ton poikkuputke väliin. Ei aikaakaan kun ecun liittimestä alko johtoja menemään poikki. Vähän kolvailtiin, mutta turhaan. Sitten vetikin vissiin oiklatiin kun savu nousi boxista ja 900e uusiin sähköihin. Tämä siis sen takia etten älynnyt johtonippua viedä poikkiputken ALTA ja takalipan välistä. Suosittelen siis heittämään johdot toiselta puolelta takahäkkiä.. ;)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

19.2.2015 10:50

Meikä kyllä katto että kun penkki on paikallaan niin johdot ei jää puristuksiin mihinkään väliin. Tossa penkissä on semmonen tassu keskellä joka tulee tohon takahäkin poikkiputken päälle, ja näin pitää mun penkin irti häkistä.
Nyt kun sanoit niin mä kyllä vedän noi piuhat uusiks. Better safe than sorry!

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

20.2.2015 22:45

Joo niin se oli mullakin, mutta kun siihen istuu niin se painu mulla sitä vasten. Sit kun huomasin että on johtoja poikki, niin oli menny selkeesti littänäks se nippu. No uusilla sähköillä alko skulaamaan :)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

21.2.2015 1:04

Täälä meni kanssa piikkisestä boxi aikoinaan kun kakspäällä ajeli, vaikkei näyttänytkään kiinni ottavan mihinkään kun aiemmin tutkaili :)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

25.2.2015 16:35

Alumiiniset käsisuojat saa jäädä keväämmälle, alkaa budjetti olla vähissä! :D

Tänään kävin kiertämässä miljoonat kaupat ympäri takapyörän laakereiden toivossa. Netti ei puhelimessa toiminut kiitos sonera :paha:niin laakerikoodeja ei saanut mittojen avulla netistä etsittyä, ja kaupassa eivät löytäneet mittojen perusteella laakereita. Kotimatkalla netti alkoi taas toimia, googletin sitten laakerian koot ja netistä löytyi helposti laakerikoodit. Koodien kanssa uudestaan etralle, ja kappas, laakerit löytyi saman tien! Pikkasen vielä epäilytti laakerien koot joten jätin ostamatta, eivät kuitenkaan ihan ilmaisia olleet.
Kotoa soitto mp-racingille ja varmistus asiaan, laakerit olivat oikeat. Nyt täytys vaan käydä uus reissu vielä etralla.
Puuttuvat pinnat ja nipat kanssa tilasin etuvanteeseen, hintaa tuli koko lystille vajaat 15 euroa. :lol:

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

26.2.2015 2:09

Kuva

Takavanteeseen modattu tubeless-vena kiinni. En tiedä jaksanko etuvanteeseen tehdä samaa, eipä sitä eturengasta niin monesti tule varmaankaan puhkottua kesän aikana...


E: venttiiliinvarteen tarttui vähän ruostetta asennustyökalusta, siitä johtuu viimeisessä kuvassa tuo outo väri.