Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Husqvarna TE510

17.11.2014 20:27

njuuh, ehkä olet oikeassa että ne värikkään kehät tuo vähän lelumaisen olemuksen :D Punaiset keskiöt vois olla ihan kiva yksityiskohta. Eli keskiöt punaisella, kehät mustalla, pinnat vaan kevyesti kiillotan. Ja punaset venttiilinhatut kruunaa koko komeuden!

Täytyy kysellä tuolta moto-stylemx:stä että onnistuuko heiltä noi tilaustarrasarjat. Jos menee liian vaikeaksi niin mennään kai noilla alpinestars-teksteillä. Kyllähän sen jo katteiden muodosta huomaa että se on husse, ei sitä tarvitse edes katteissa lukea 8)

Re: Husqvarna TE510

18.11.2014 20:09

Tänään hain vähäsen pikkusälää

- pakosarjan tiivistemassaa
- punaiset venttiilinhatut
- bräkleeniä

Pitäisi jostain löytää pieni kaistale tota kuumankestorättiä mitä kaikki kotaripojat pyörittelevät alkukäyräänsä. Poltan jalkani jatkuvasti yhteen kohtaan putkea ja siihen pitäisi jotain keksiä. Samalla kun ton rätin pyörittelen niin kiillotan pakosarjan ja tiivistelen samalla, se kun tuppaa hieman vuotamaan.

Re: Husqvarna TE510

18.11.2014 22:35

Biltemasta taitaa saada halvalla, nyt juuri ei toimi nettisivut....

Re: Husqvarna TE510

18.11.2014 22:40

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... are-79453/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... are-79450/

Siinä ainakin pari vaihtoehtoa. Eiköhän tota myös motonetistä tai muista autotarviketavarataloista löydy.

Re: Husqvarna TE510

19.11.2014 10:15

Mites, vastaako tuo te510 tehoiltaan nelipuolikasta pikkusen paremmilla väännöillä varustettuna?

Iteäki vähä himmottais tuollanen, mutta ei taida riittää rahat, että vois bandiitin ohella pitää toista kilvellistä pyörää ja ei viittis bandiitista pisempien matkojen ja kohtuu hyvien tehojen vuoksi luopuakaan :)

Re: Husqvarna TE510

19.11.2014 16:29

Juu, noita löytyy aika monesta paremmin varustetuista autonvaraosa liikkeistä...
Itse suosittelisin tuota mustaa, no valkoisesta tulee sellainen "kahvin" värinen ajan kanssa....

@Maekine, kyllä se on pikkuisen painavampi ja siinä on enemmän vääntöä kuin 450cc ja painossa varmaan puhutaa muutamasta kilosta

Re: Husqvarna TE510

19.11.2014 22:49

Taidan hakea ihan valkosta rättiä, sopii paremmin värimaailmaan vaikka vähän ottaisikin likaa itseensä.

@Maekine, ei ole kovin paljoa vertailukohteita mulla. 390 vaakakone husaberg tuntuu aivan mopolle tähän verrattuna, ja 450 kotari on ehkä aavistuksen laiskemman oloinen. Tosin kotaria olen ajanut vain sen muutaman hassun minuutin. Aivan tarpeeksi tehokas ranteenvenyttäjä. Itse näihin isoihin yksipyttyisiin tykästyin samantien, se vääntö ja voima mikä tulee heti alakierroksilta on jotain niin loistavaa. :seko:

Re: Husqvarna TE510

20.11.2014 18:51

Tilailin osia. Pyörä ei ole edistynyt mitenkään. Kun saan takarattaan käsiini niin käyn rattaan kanssa maalamolla katsomassa napoihin ratasta vastaavan värin. Viikonloppuna täytyy putsailla noita smotosia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna TE510

22.11.2014 21:40

Etuvanne jynssätty 400 paprulla ja lika ja rasvat otettu veks. Takavanne vielä tekemättä. Nää kun on piikkisen 2t pyörän vanteet niin voitte vaan arvata mikä puhdistaminen takavanteessa on ;)

Pientä ongelmaakin tuli, levyt ei irtoa perkele sitten millään. Täytyy käyttää jossain ammattilaisella ottamassa levyt vanteista irti ennen kuin nyplään kuusiokolojen päät täysin. Ei mitään kuvaamisen arvoista tänään, mutta homma edistyy.

Re: Husqvarna TE510

23.11.2014 13:20

Lämmität ihan huolella niitä levyjen ruuveja ja sitten pari napakkaa lyöntiä joko itse ruuviin tai kuusiokoloavaimeen niin aukeaa aika nätisti. Sen takia ne on jumissa kun siellä on kierrelukitteet aika varmasti pitämässä niitä kiinni! :)

Re: Husqvarna TE510

23.11.2014 18:28

Täytyy koittaa uudemman kerran vielä kuumailmapistoolilla tai tommosella butaanitöhöllä noita pultteja!

Tänään vihdoin vaihtui se takajarrun banjopultti, ja näin saatiin takajarrultakin jarruvalo toimimaan. Mikä lie hajottanut edellisestä paineanturin... Uudet Castrolin DOT4 litkut samalla sisään, ja homma oli paketissa. Kiitokset Wandamotorille, lähettivät ilmeisesti vahingossa litran purkin jarrunestettä vaikka päivänselvästi tilasin 2.5dl purkin. :D

Myös rekisterikilpeä suoristelin. Ensin pahimmat mutkat puukolla ja pihdeillä aukoen, ja tän jälkeen kahden levypainon väliin "prässiin." Muutama hyppy 85kg elopainolla tossa päällä ja kilpi oli täysin suora, joskin hieman katu-uskottavamman näköinen.

Jos tätä joku jyväskyläläinen sattuu seuraamaan, niin missäs täällä vaihtaisi kumit vanteille kaikista halvimmalla? Kohta on aika lyödä pyörään jääpiikit alle ja en taida jaksaa alkaa niiden kanssa tapella, ovat sen verran jäykän tuntuista kumia.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

24.11.2014 17:25

Tänään kävin amikselta hakemassa holkit. Tosiaan tuossa nyt on pienimuotoinen uhraus tehty, eturengas siirtyy kolme milliä sivulle linjastaan. Holkin teko on huomattavasti helpompi ratkaisu kuin jarrusatulan muokkaus.
Jos tuo kolmen millin heitto tuntuu ajotuntumassa (mitä suuresti epäilen), niin toinen vaihtoehto on investoida oversize-jarrulevyyn, ja teettää adapteri joka ottaa huomioon tuon smotovanteen jarrulevyn, mutta näillä eväillä mennään toistaiseksi.

Myöskin kypäräkameraa olen pidemmän aikaa toivonut, nyt vihdoin ostin ton 3+ silverin. Voi sitten kuvailla ens kesän kaatuiluja ja nauraa pyörätuolissa jälkikäteen niille :roll:

Kuva

Kuva
elikkäs tossa oikealla smotojen holkit, vasemmalla enskat

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

26.11.2014 13:04

Etuvanne melkein kokonaan teipeissä.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

29.12.2014 20:50

Huhhuh taas yli kuukausi mennyt edellisestä postista.

Pyörälle ei ole juurikaan mittään tapahtunut, vanteitakaan en ole teippaillut. Hieman motivaatio hukassa kun etuvanteelta ei saanut sitä levyä irti, niin ei sitä saa oikeen teipattuakaan loppuun. Tässä on aikaa onneks vielä... Kaikki tilatut osatkin odottelee asennusta, mutta keväälle sekin taitaa jäädä kun kohta pääsee jäälle heittämään luisua. Jos uudet katteet laittais nyt alle niin aivan varmasti ne ehtisin kaatuilla rikki talvella.

Pienempimuotoinen projekti tuossa toissaviikolla. Mittari oli mennyt pimeäksi, vilkutti vain kierroslukumittarin kahta alinta palkkia. Akkua oli ja kaikki muukin kunnossa, otin sitten irti koko härpäkkeen ja aukaisin sen. Kosteuttahan sinne oli tullut kun lämpötila keikkunut nollan tuntumassa. Muutaman päivän annoin kuivua sisällä lämpimässä ja ratkaisumassalla tiivistin, ja kappaskappas, sehän toimi taas!

Kuva

Kuva


Edit:

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

31.1.2015 13:44

Hupsista, taas menny kuukauden päivät päivittelemättä!

Jäällä on ruisailtu kaverin kanssa muutamat kerrat, laitetaan siitä videokoostetta kun ehtii! Mittari sekoilee vieläkin, liekö kylmyyttä vai anturi huonosti tjms, täytyy tutkia. Pyörä muuten on toiminut ihan ongelmitta.

Sitten siihen ensi kesään! Vanteita en jumalauta jaksa teipata maalausta varten, joten kiillottelen ne tässä jokin päivä (sunnuntai?) kunhan saan aikaiseksi rakennettua rigin hommaa varten. Ainiin, ja tarrat tilasin, mielipiteitä? Seuraava päivitys lienee vanteista, tai sitten jonkunlaista koostetta katteiden teippaamisesta.

Palaillaan kun tapahtuu jotain mielenkiintoista! :P

Kuva

Ostetaan husqvarna SM:än etuloksu!