Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Husqvarna TE510 goes supermoto

20.8.2014 12:48

Juuh, eilen tarttu Vaasasta mukaan tämmönen hupsutin.

Ajettuja kilometrejä karvan alta kolme tonnia, käyttötuntimittari näyttää 370 tuntia. Näissähän on oninaisuutena se, että käyttötuntimittari pyörii aina avaimen ollessa virtalukossa, ja virtojen ollessa kytkettynä päälle. Valot tai mitkään eivät pala, ainoastaan käyttötuntimittari pyörii. Arvioitu tuntimäärä keskinopeuden ja ajokilometrien perusteella on noin sata tuntia. Öljyjä ja suodattimia vaihtamalla sekä venojen säädöllä siis pärjää vielä pitkään.

Tosiaan a2-kortti on toivottavasti taskussa vielä tämän vuoden puolella, täytän vuosia marraskuun alussa. Harjoitusluvilla olisi siis tarkoitus ajaa kortti. Tänne päivittelenen pyörän kuulumisia, ensimmäisenä olisi vuorossa töötin metsästäminen sekä vilkkujen asentaminen. Täytyy saada pyörä katsastuskuntoon mahd. nopeasti.

Tykästyin pyörään heti ensikosketuksella. Iso yksisylinterinen vääntää niin uskomattoman rajusti, varsinkin kun aiempi kokemus on luokkaa kuriton mopo ja satunnaisia kokeiluja kaverien kevytmoottoripyörillä.

Tosiaan ehdotuksia, vinkkejä yms saa antaa, mutta jätetään ne smotot vielä toistaiseksi pois, ihan vaan budjettisyistä!

Laitetaan vielä huono kuva eilis-illalta.

E: kuva poistettu
Viimeksi muokannut arsori päivämäärä 4.5.2015 20:49, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Husqvarna TE510

20.8.2014 14:19

Ui ui hienoa saada tänne tämän merkkinen pyörä esittelyyn. Itse en koskaa jaksanut ja ei se olisi ollut mitenkään hyvä. 8)

Aika hölmöä tuo tunti mittari juttu..Minkä vuotinen tuo on
Ainoa hyvä päivitys tulee mieleen on vaihtaa se "racing"-vesipumppu, voi olla metsässä hyvä, jos ei saa erikseen, niin sama vesipumppu on smrr mallissa, tietysti kannattaa tarkistaa, että se on tehty kunnolla, siis istuvuus siihen akseliin. Jenkeissä muutamassa smrr mallissa päässyt pyörimään tyhjään, sama jossainkin erikseen myytävissä vesipumppussa huono se "kolo" siihen akseliin.
Maksoin 40€ ja pitäisi käydä 7 astetta kylmempänä ja öljyt noin 5-6 astetta....

Re: Husqvarna TE510

20.8.2014 21:49

Tää kyseinen pyörä on nollaseiska. Tänään kävin vähän ulkoiluttamassa pyörää ja hakemassa tuntumaa, on se vaan hassua siirtyä moposta tämmöseen. Vajaasta satasen vauhdista saa keulan vielä ilmaan, eikä tarvitse kytkimeen koskeakkaan!

Kuva

P.S: muistan sut Miken ja Wileniuksen WLOGeista, oot innokkaasti kommentoinut sinne! ;)

Re: Husqvarna TE510

20.8.2014 22:03

Suosittelen kyllä supermotoja mikäli et aio ajaa vain siirtymiä enskaradoille asfaltlla. Kannattaa katella käytettyjä vanteita, voi saada hyvinkin halvalla. Esim. oma supermotosetti, vanteet 600 ja jarrut 600 (käyttämättömät), uutena olisi yhteensä hintaa näillä 3000€.

Ja jos nuo motot hommaat niin suosittelen käymään radalla, se on hauskinta mitä voi tehdä ;)

Re: Husqvarna TE510

20.8.2014 23:25

Hmmhh, tuota pitää miettiä ensi kautta ajatellen. Tokihan smotot varmaankin olisivat omaan käyttöön paljon paremmat, mutta kun rahaa ei tällä hetkellä juurikaan ole :(

Jos käytettynä jostain onnistuu metsästämään smotot tosi halvalla, niin sitten asiaa voisi tietenkin harkita. Meneekös tähän piikkisen sm-hussen vanteet suoraan, vai täytyykö leikkiä laakereiden ja holkkien kanssa?

Viikonloppuna pitäis vaihdella imukaula, vanha alkaa olla haprastunut ja lohkeillut. Onneksi edellinen omistaja oli tilannut osat juuri ennen ostoa :)

Re: Husqvarna TE510

21.8.2014 13:23

Meikäläiseltä löytyis Tm:n smotot. Etunen taitaa olla 3.5" ja takanen 5", ihan hyvillä gummeilla, jarrulevyt ja sylinterit saa mukaan.

Hinnasta senverran, ettei ole yli kolminumeroinen. ;)

Re: Husqvarna TE510

21.8.2014 21:16

Pitäis melkein löytää kolminumeroinen luku, jonka ensimmäinen numero on kolmonen! Tuo antanee jotain osviittaa budjetista... :|

Tänään kävin kanssa vähän hurjastelemassa, illemmalla vaihdoin haurastuneet kumiosat uusiin (imukaula ja se vohvelikuvioinen tötterö toiselle puolelle kaasaria.) Ja voi jumalauta että oli ahdasta ja tiukkaa. Kaasaria piti venkslata jokaiseen mahdolliseen suuntaan ja kammeta talon isoimmalla lenkkiavaimella... noh, nyt se on tehty.

Sähköjä kanssa ihmettelin. Töötin piuhat löytyi, mutta vilkkujen piuhoille ei tullut virtaa. Sen sijaan löysin liittimen, johon päsähtää 12 volttia virtaa kun vilkkujen katkaisijaa kääntää. Olisko tossa liittimessä vilkun releen paikka, ja kun releen asentaa niin saadaan itse vilkkuihin vilkettä? ;)

Re: Husqvarna TE510

22.8.2014 15:55

Jos ei niin ulkonäöllä/leveydellä ole väliä niin hommaa jotkin piikkisen smotot. Esim hussen smotoja saa suht halvalla, kaverilla stuntti 450 ceriffissä ja hyvin pelannu!

Re: Husqvarna TE510

24.8.2014 2:12

Pakosarja kiillotettu, ja öljyt/suodatin vaihdettu. Reilun litran öljyä ehdin kaataa koneeseen, ja huomasin että öljyproppu ei ollut kiinni. Hieman pisti vituttamaan. :|

Valkoiset katteet sain lähes uudenveroisiksi karkealla sienellä ja jollain keittiöpesuaineella :D


Kuva

Re: Husqvarna TE510

29.8.2014 17:12

Kuva

Kuva


Muutama kuva viime viikonlopulta. Hyvin tuntuu tehoja riittävän, miellyttävää mennä hytti pystyssä kun vetoja on mopoon verrattuna "hiukka" enempi. Ens ajokaudelle kortti ja smotot alle niin oon tyytyväinen. ja tosiaan ehkä joku vapaammin hengittävä äänenvaimennin, tuntuu että vakiorööri ahdistaa.


Jyväskylän miiteissä tullaan aiheuttamaan yleistä pahennusta ensi kesänä! 8)

Re: Husqvarna TE510

1.11.2014 0:56

Herätellääs tätä!

Kauden päätösmiitin jäljiltä takalippa poikki ja takasivukatteet hajalla. Myös ilmanputsarikotelossa pieni halkeama ja kilpi tuhannen rutussa. Takavalo-kilventeline-takalippa yhdistelmästä suurin osa on murusina bilteman parkkipaikalla.

Akuuteimmat viat on jo korjattu, kilpi on kiinni uudessa kilventelineessä, joka taas on kiinni lyhyeksi leikatussa lipassa. Ilmanputsarikotelo kerkeää odottaa lasikuituvahviketta muutaman viikon. Rengas pitäisi vaihtaa vielä taakse niin pääsisi muutaman ajotunnin ajamaan vielä, kun kerran säät on mitä on.

No mutta eihän sitä hienoa pyörää kehtaa noin ruoskaan kuntoon jättää! Ensi viikolla postilaatikkoon kilahtaa piikkisen SM:män smotot, joista ainakin kehät ja mahdollisesti navat tullaan maalauttamaan candy-punaisella talven aikana. Katsotaan jos samaan syssyyn maalauttaisi takarattaankin, tai sitten ostan uuden punaeloksoidun. Näistä päivitystä lähiaikoina.

Noh, sitten lippa ja katteet. Mopohan on ollut endurokäytössä, ja jos siitä oikeasti haluaa siistin tehdä, niin uudet katteet on must. Elikkä palkkapäivän koitettua laitetaan katesarja tilaukseen. Paljaat muovikatteet taas olisivat hieman tylsät, joten keväällä täytynee mallailla jotain tarrasarjaa pyörään.

Jatketaan uusilla tarinoilla ja kuvilla kun on siihen aihetta!

Re: Husqvarna TE510

4.11.2014 5:53

Smotot ja katteet kuulostaa tosi makosalta!

PS. Jos ei oo pannuttanu ei oo yrittäny :lol:

Re: Husqvarna TE510

13.11.2014 10:52

En pannuttanut, sisäkumi tuli takarenkaasta läpi ja ruoski koko takapään hajalle! :lol:

Smotot on olleet kiinni jo viikon verran, nyt purin eturenkaan irti ja käyn paikallisella amiksella tekemässä muutaman holkin, etujarrulevy hinkkaa aavistuksen satulaan.

Kuvaa lähipäivinä.

Re: Husqvarna TE510

17.11.2014 19:29

Kuva

Soittelin tänään pulverimaalaamoon, candypunaista ei ole saatavilla ainakaan kyseisestä maalaamosta. Aloin miettiä sitten tummaa, lähes viininpunaista väriä kehiin... Olisko paha? Navat mustalla ja kehät tummanpunaisella. Vaiko toisinpäin? Mustat kehät ja punaiset navat?

Holkit saan koneistamolta tällä viikolla, sitten voi vääntää endurovanteet alle ja alkaa puunailemaan smotoja maalausta varten. Kahdesta holkista jouduin maksamaan kaksi pakettia presidentti-kahvia. Nää on näitä amiksessa olemiset etuja, ei työtunneista tai materiaaleista tarvi maksaa yhtään mitään :P

Sitten katteista. En ole vieläkään saanut aikaiseksi tilata muoveja tähän vehkeeseen, eipä niillä nyt talvella kauheaa kiirettä olekkaan. Kaverin kanssa tilaillaan myös moto-stylemx:stä tarrasarjat jonain synkkänä helmikuun iltana tylsyyteemme. tämmöistä1 ja tämmöistä2 tarrasarjaa katselin. Ovat mielestäni ainoat jotka noihin punavalkoisiin katteisiin sopivat.


Tossa takavanteessahan oli järkyttävän huono jarrulevy. Saa siis tarjota piikkisen SM:män HYVÄKUNTOISTA takajarrulevyä yksityisviestillä. Myös hussen valkoinen smotoloksu hakusessa!

Päivitellääs taas säännöllisen epäsäännöllisesti joskus.

Edit: Takavanteelle myös suunnitelmissa tubeless-modi. Helpottanee elämää suuresti.

Re: Husqvarna TE510

17.11.2014 19:42

Ehdottomasti mustat kehät ja punaset keskiöt, ja siihen vaikka punaset nippelit myös? ;) Tuo isomman moton luukkia. Mites tarrojen kanssa, ihan tuollaisena vai tuontyyliset vain. Omasta mielestä jälkimmäiset olisivat todella makeat, kunhan alpinestars teksti vaihdettaisiin vaikka husqvarna -tekstiksi.