Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

15.4.2014 12:46

täytyy kyllä myöntää että kerrankin onnistunut trolli :D

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

15.4.2014 13:34

Tosta takavanteesta.... Pystytkö kertomaan ennen kiinni laittoa laakerien koodit mulla on meinaa samanlainen keskiö takana ja laakerit ois vaihdon tarpeessa. Mainitsit tuolla että sulla ei tuolla mitään kumeja tai muuta vaimennusta ollut? Mulla on ainakin sellaset kumi vaimentimet.

Nätti pyörä tulossa ja valmistumista odotellaan innolla! :)

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

15.4.2014 14:18

Takakeskiössä on 2 kappaletta 6205 2RS -laakereita, etukeskiössä 2 kpl 6203 2RS -laakeria.

Joo mulla ei mitään kumeja ollut, voitko vaikka heittää kuvaa niistä tähän ketjuun tai yv:llä?

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

15.4.2014 15:20

Tosiaa uskoisin ainakin ite että tuossa alunperin ollu ns irtonainen vetopakka. Tuossa ilmeisesti pultattu kiinni? Kuva joku netistä etitty vaan mutta jotain tämäntapaista olisi pitänyt löytyä vanteesta.

Kuva

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

15.4.2014 16:51

Juuri tuollaisia epäilinkin. Rattaankannatin on tosiaan pultattu keskiöön kiinni edellisen omistajan toimesta, mutta vaikuttaa kuitenkin melko kestävältä patentilta.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

16.4.2014 9:41

No kyllähän näistä rojekteista ajomiehet pyörittelee vain päitään ja ihmettelee kun eihän tuollaisilla ole edes mitään katu-uskottavuutta puhumattakaan mistään käytännöllisestä käytöstä. Viimeistään kun maali irtoaa ja värit on jokainen erilaista ei palikoilla ole edes jälleenmyyntiarvoa... :roll:

Mutta jokainen tyylillään, nämä mopotuunaukset on vielä pientä noihin autohemmoihin...

Ja siinä rattaan kannattimessakin on laakeri, eli navassa 2x6205 jakannattimessa 3205 kaksirivinen.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

16.4.2014 10:38

AceFin kirjoitti:Juuri tuollaisia epäilinkin. Rattaankannatin on tosiaan pultattu keskiöön kiinni edellisen omistajan toimesta, mutta vaikuttaa kuitenkin melko kestävältä patentilta.


Varmaan rataspakka kestää kiinni pulteilla mutta mikään muu paikka sitten ei kestä. Vaimennuskumit on siellä ihan aiheesta, isomukinen ja tehokas yksipyttyinen on erittäin raju voimansiirrolle ja jokaisella männäniskulla voimansiirto saa välitettäväksi lekalla lyömisen tien pintaan.

Vaimenninkumien tarkoitus on vähentää tätä iskua ja säästää mm. pinnoja, ketjuja/rattaita sekä vaihteston rattaita. Eikä ole kovinkaan vieras asia että isot yksimukiset hakkaa takanavan kappaleiksi jos siinä on kiinteä takanapa, yhtenä päivänä vaan ihmettelee miksi takaratas pyörii mutta vanne ei. Myös ajomukavuus on aivan eri luokkaa toimivalla vaimennetulla navalla kun kiinteällä, pyörään välittyy paljon vähemmän tärinää vaimennetulla navalla.

Älä tee sitä virhettä mitä moni tekee vaan laita ne vaimenninkumit sinne napaan, säästyt monelta ongelmalta eikä ne kumit montaa kymppiä maksa. Vaimenninkumeihin kannattaa suihkuttaa silikonia niin ne kestää ja toimii paremmin, kuivana asentaessa ne on tiukat eikä anna kovien herkästi periksi ja se pienen mikrotärinän suodatus puuttuu.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

17.4.2014 0:03

Juu, täytyy laittaa ne kumit sinne väliin, en vaan ymmärrä tuota rakennetta miten se toimii, kun jättää ne pultit laittamatta. Aikasemmissa pyörissä ei ole ollut irtonaista vetopakkaa, faijan busassa olis, mutta turhan hankalaa alkaa siitä tutkimaan rakennetta. Nopeella googletuksella en löytäny sellasesta räjäytyskuvaa, olisko jollain linkata?
Edit: Busan korjausmanuaalista löysin ja ymmärsin. Tarttis jostain löytää alkuperäinen rattaankannatin, nimittäin tuo nykyinen on tasainen levy, jolla ei varmasti saa tuota toimimaan.
Edit II: Tarvittava osa on tämä, eikö niin? Hintaa mukavat 157,90€. Täytyy koittaa jostain löytää käytettynä, tai edes halvemmalla.

Tänään ei ehtinyt autojen laittelun ja treenien vuoksi tehdä kotarille mitään muuta kuin hakea nippelit Alumiinikilvestä. Tittidii, eipä ollut sekään onnistunut, koska metalli ei ollutkaan alumiinia. Ihan uusiin nippeleihin jäi vähän keltasta töhkää pinnalle, jonka kyllä varmaankin saa pienellä vaivalla pois. Eipä tuo nyt varsinaisesti haittaa, mutta onnistuivat kaverit siellä myös hukkaamaan yhden nippelin... Noh, saivat periaatteen vuoksi maksaa sen takaisin ja täytyy joku päivä käydä Örtheniltä hakemassa yksi lisää.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

17.4.2014 6:31

Oookkei, nyt ymmärrän miksi on pulteilla kiinni. Suosittelen suuresti että jostain etsit sopivan hintaisen rataspakan niin saat takanavan kunnolla nippuun, linkin rataspakka on oikea.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

21.4.2014 23:08

Tänään kerkisin taas jatkaa kotaria, kone on nyt nokkaketjun yhdistämistä vaille valmis. Laitoin myös keskiöihin uudet laakerit ja putsasin svingistä maalattuja laakeripesiä. Huomenna ajattelin kasata koneen kokonaan ja kasata etupumput sikäli mikäli Örthenillä on osat valmiina.

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

25.4.2014 22:54

Nyt on kone ja pumput nipussa ja kaipailisin mielipiteitä, että mitä koneelle tehdään. Konehan oli alun perin tarkoitus maalata tumman harmaaksi, mutta en ole löytänyt sopivaa maalia, sillä tuo Thermal-maali ei kestäkään bensaa... Onko jollain tiedossa jotain hyvää ja koneen kyljessä kestävää maalia? Kestääkö Miranol? Pensselöitäväkin kelpaa.

Änkän ajattelin maalata bilteman lohkomaalilla mustaksi. Muuten teippaisin sen carbon-teipillä, mutta renkaan puolella on niin ikävä lommo, että siitä tuskin tulisi kunnollista.

Kuva

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

25.4.2014 23:31

Kyllähän sen miranolin luulis kestävän, mut eiks se pensselöitävä ny ainakin oo ihan kamalan näköstä?

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

25.4.2014 23:42

No siis pensselöinti oli varavaihtoehto, jos ei löydy muuta. Tarviiko toi Miranol muita pohjia hionnan lisäksi?

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

26.4.2014 1:05

Jos haluut carbonilla sen änkän vetää nii tasota pahimmat lommot jollain lämpöö kestävällä massalla, pakkelilla jne ja sit se teippi päälle :) itellä ainakin silleen tehty ja hyvää jälkee tuli (laitteena tosin suzuki pv :lol: )

Re: KTM EXC 525 ulkonäköremppaa

26.4.2014 2:38

Ei ne lommot oo suuria ongelmia teipatessa. Itse käytin nuppineulaa jolla puhkaisin ilmakuplia. Loppu tulos oli siisti, vaikka putkessa oli lommoa ja naarmua alla.