Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

13.3.2014 20:24

No kyllä muaki o kolmesatku himottanu siitä asti ku pääs kokeilee. Mutta johan on vinskillä pelit :lol:

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

14.3.2014 1:48

Stål kirjoitti:No kyllä muaki o kolmesatku himottanu siitä asti ku pääs kokeilee. Mutta johan on vinskillä pelit :lol:


No joo pitäähän noita leluja olla :lol: Joo kun päässy ylipäätää (piikistä lähtien) kotareiden makuun ni ei paljoo muut maistu (en nyt meinaa etteikö muita hyviä merkkejä olisi!)

Husky510 kirjoitti:Niin näköjään, jokainen haluaa


Ricede kirjoitti:Nää on muodis nyt. Vittuun vihreet! :lol:


Hoffe kirjoitti:Haha vai piti sunkin saada kolmesatku :D


Näin on :P

Tosiaan sain jopa jotain aikaseks tallinpuolella ->

Kuva

Pumpuissa oli rumat repsottavat tarrat jotka halusin pois, no ei muutaku purkasin keulan ja homma jäi siihen pisteeseen että rumien repsottavien tarrojen tilalla oli rumat epämääräset liimamällit... Ideoita liimojen poistoon ilman että elaksointi vahingoittuu?

Kuva

Mopon yleis siistimistä, putsailua sieltä täältä. Todellakin mainitsemisen arvoista (huomaa sarkasmi) että kiillotin syylarin korkin! Jeh!

Tosiaan ebaysta lähti vähä rompetta tulemaan mm. 2kpl 30cm x 130cm hiilikuitu teippi arkkia hintaan 4e, tarkotus päällystää ainakin vaimennin ja ehkä kiillottaa päädyt? Teippi on siitä kätevää että sillä saa kuluvia paikkoja kivasti teipattua, ulkonäkö paranee ja kuluminen hidastuu siitä kohti. Pitää muutenkin vierailla etolassa hakemassa perus mustaa ja valkosta teippiä lisää kun jostain kohti noi tarrat on rikki ni ensiavuks korjailee niitä teipillä. Sit ebaysta tilasin kans samanlaisen "teho" polttimon kun tohon 450 ja 20kpl t10 valkosia ledejä kans lähti tulemaan ni saa tyning parkit. Tilaukseen lähti myös Br8EIX varatulpaks :)

Kuva

Ehkä ei olis pitäny mutta äkkiähän ton saa tosta pois. Sattu olee jämäpala (huomaa kyllä ku sivuilta vähä nafti) ni olihan se pakko ruimasta tohon, ei todellakaan onnistunu niin hyvin kun 450 kanssa mutta vähän rujompi kai tämmösen mettäpelin passaaki olla... Niin ja jostain syystä toi linssi oli haalistunu ja samanlaista haalistumaa näkyy umpion heijastin pinnassa. Lienee hiekkaa ollu lampun sisällä ja kuluttanu pinnat paskaks :(

Niin ja tän päiväseltä motonetin reissulta tarttu kolmisatkun lootaan castrolit 10w40 ja veljen cr:rään vältti valvolinet 10w40.

Noo eipä siinä, pitää tuunailla vähän tota maskin muovia ja keksiä millä ne liimapaskat saa pumpuista pois ni lauantaina vois pitää ajopäivän taas :)!!

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

14.3.2014 6:46

Liimat lähtee pois vaikkapa bensalla tai Lasolilla, bensa on tehokkaampaa. Kumpikaan ei vahingoita anodisointia.

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

14.3.2014 10:35

Onko linkkiä siihen carbon teippiin....

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

18.3.2014 23:46

Hippistä hei kaikille!

Perkeleen takatalvi, siihen jäi nyt hetkeks ajot :(

A2 kortin suorittamisesta jotain uutta -> ajokortti lupa vetämässä, A2 teoriat huomenna :) Tiiä vaikka sais kesäks kortin?

Kuva

Yleis juttuna -> Tuli hommattua tommonen FMF vaimennin ku halvalla sai, 13e joutu köyhtymään ja kuva kertoo varmasti mitä sille tuli tehtyä. Tarvikkeet tuli maksamaan alle 5e ja parituntia otti tehä :) Nii siinähä oli reikä ja lommoja että eise iha heittämäl menny, anyway...

Kuva

Harmi ettei käy pillin halkasijan puolesta kolmisatkuu, olis kyl nätti siinä :)

Kuva

Noni nyt on nelipätkässä takavalo ja jarruvalo, toimii täysin, en nyt sitten laita vilkkuja ollenkaan... Kuha nyt pääsee lesoomaan tolla kilven telineellä ni laitan sitten varmaa vakio telineen ja perus pallovilkut taakse ja eteen :lol:

Kuva

Kuva

Kolmisatku olis ajokunnossa, uudet castrolit lootassa, putsari pestynä ja öljyttynä ready to race... Kuten kuvasta varmaan huomaa niin puhdisteltu on sieltä täältä, tarroja oon vähän korjaillu ja teippaillu sieltä täältä, kai tästäki vielä ihmisten näkönen vekotin saadaan.

Jos jollain on myydä/tietää että on myynnissä edullisesti lievästi rutattu putki(en halua rutata nykyistä), tehoputken änkkä tai joku magee kate/tarrasarja ni ilmotella vois mulle :)

Eipä muuta tälläkertaa :)

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

19.3.2014 0:44

Noi liimatahrat pitäs lähtee toffee/tarralaikalla, eli sellanen toffeen näkönen ruskea laikka vaikka porakoneeseen ja sillä hinkkaat ne pois. Lähtee myös tarrat hyvin.

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

20.3.2014 7:35

Itse olen käyttänyt tarrajälkien irroittamiseen RK-rakennuskemian valmistamaa xyleeniä. Sopivan mietoa, ettei tuhoa katteen pintaa. Pesu saippualla perään niin saa xyleenin jättämän sakkakerroksen pois. :P Laikalla katteen pinta ''palaa'' helposti.

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

21.3.2014 21:53

No pitee koittaa niitä irroilla ku stefat vaihtaa jossain välisä ku vähä öljyrengasta ilmestyy...

TOsiaan tänää käyty heittää hurjaa settiä ja onse enska / hiekkamonttuajo vaan niin saatanan mukavaa :D

Kuva

Kuvahan löytyy myös instagramista, vincenttjohannes, sieltä vaan seurailemaan ;)

Painepesuri päätti lopettaa toiminnan ni jäi nyt sitten taas ihan paskaseks vehkeet, pitää kehitellä vielä pesusysteemiä...

Eipä muuta tälläkertaa mutta mahtavaa oli, vähintää supermotoilun verosta :)

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

31.3.2014 20:53

Hiphei!

Taas on 3 kertaa käyty ajelemassa kolmisatkulla mutta en nyt niistä kaikista ajoista viitsi tänne raportoida. Video matskuuki olis jo jokunen kymmenen minuuttia mutta katotaan sitten kun saadaa jotain jännää tallennettuu kameraan.

Tavaroita saapu kiinasta, hiilari kalvo ja tuntimittarit kotariin ja cr:rään.

Vielä kerran käyn ajelee kotarilla ja sit vaihan öljyt ja laitan tuntimittarin ja siitä eteenpäin 10h välein öljet :)

Tosiaan hiilari teippi oli todella laadukasta ja hyvää ja erittäi naidon näköistä! Suosittelen erittäin paljon.

Tuli sit heti teipattua molempien kottardejen vaimentimet...

Kuva

Kuva

Joo-o siin mun meikäläisen helmet :3

Kolmisatkuun lähti muute tulee powerparts ratas taakse jne. pitää hommailla siihenki kaikkee tuninkii pikkuhiljaa :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Juuh nelipätkällä testilenkki heitetty, kytkin vaatii ilmauksen muuten toimii hyvin ja voimaa tuntuu löytyvän ihan mukavasti :P! Mitäs mieltä ootte muutoksesta jos vertaa ekan sivun kuvaan kunnosta kun tuli mulle :D?

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

31.3.2014 21:20

Kyllähän se maukkaalta näyttää! Raportoi sitten hiilarikalvon kestosta änkän päällä.

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

1.4.2014 8:50

Tuo oranssi runko oli hyvä ajatus, kyllä se hieno on.......

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

6.4.2014 20:43

AceFin kirjoitti:Kyllähän se maukkaalta näyttää! Raportoi sitten hiilarikalvon kestosta änkän päällä.


Dänx :P Hyvin se ainakin lämpimäks ajon kesti nelkus...

Husky510 kirjoitti:Tuo oranssi runko oli hyvä ajatus, kyllä se hieno on.......


Jep, kiitän itseäni että viime sekuntilla maalikaupassa sanoin kotarin oranssi enkä semiglossy musta :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Juuh elikkäs juuh, kolmisatku otti vähä uutta katesarjaa, alko tavattomasti himottamaan kilvitys talvenaikana :P

Kukahan nyt löis faktaa pöytään mitä kaikkea ton kilvittämiseen tarvis, tullin paperit on...

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

6.4.2014 21:09

Kilvittämiseen luovarihistoria uudesta asti, coc-todistus ja punakilpipaperit jotka mahdollisimman uutena hankittu.

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

6.4.2014 23:09

Nelipuokkiin se jäähdytysnesteen lämpömittari tangon pehmusteeseen ja ktm gripit. (tupet) Mutta joo aika tommosta hifistelyy.

Hienoja pyöriä molemmat vaikka en noista vajaa tahtisista pidäkkään. :lol:

Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

7.4.2014 3:02

Kaikista tärkein paperi mitä kilvittämiseen tarvit ja mihin se homma yleensä kaatuu on se punakilpitodistus tai joku todistus siittä että pyörä on ollut esim. kilpailukäytössä (Esimerkiksi tekninen tarkatus kilpailun jälkeen). Täytyy siis jollain osoittaa että pyörä on ollut käytössä aikojen saatossa. Tämä tietysti tarvisi olla aika lähellä pyörän vuosimallia, koska pyörään sovelletaan sen päivämäärän käyttöönottosäädöksiä mihin tuo paperi osuu. Sillä jos menet nyt ilman mitään vastaavaa paperia konttorille niin pyörä katsotaan otetuksi käyttöön 7.4.2014 ja voin kertoa että ei mene päästö yms rajoista läpi sitten millään.

Luovarihistorian voi aina tekaista vaikka taskusta, koska se voi olla aika vapaamuotoinen. Tyyliin paperi missä henkilö A sanoo myyneensä ajoneuvon henkilölle B, aika, paikka yms.

Coc-todistuksenkin saa maahantuojalta rahaa vastaan.

Tullin papereilla et tee muutakun saa verot rullaamaan, ja se kannattaa tehdä vasta aika loppuvaiheessa. Siinä vaiheessa kun kaikki muut paperit on jo ja ne on viranomaiselle esitetty. Koska ne verot voit maksaa vaikka heti, se ei tosin tarkoita että saisit sen kilpiin.