Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Tm 250 Smr -04

13.5.2013 22:43

Eli kertoillaas tämmösestä vähän harvinaisemmasta pyörästä pieni tarina.

Kaikki alkoi siitä, kun velipojan (^limited^) kanssa katseltiin nettimoton pyörävalikoimaa. Siinä sitten laskeskeltiin pyörien hintoja ja tarvittavien lisävarusteiden (supermotot jne) hintoja, kun valmiita smotoja ei oikein ollut. Tämä kyseinen yksilö sitten osui silmään enskojen keskeltä ja sisälsi kutakuinkin kaiken tarvittavan ja konekkin oli huollettu hiljattain.

Siinä sitten otettiin soitto myyjälle, tingattiin hieman ja sovittiin katsomiskäynti seuraavalle päivälle. Tämän jälkeen lähdettiinkin sitten pankkiin nostamaan rahaa. Suunniteltiin aluksi, että matka taittuu varmaan Hiacella, mutta voimansiirto paukkui siihen malliin että pitikin ottaa puhelu sedälle joskos olisi kärry vapaana. Sieltähän kärry sitten löytyi, eli kalusto oli valmiina lähtöön ja rahatkin valmiina.

Aamulla auto starttasi klo 06.00 ja pyörää katsomassa oltiin noin 15.00. Itse en koeajolle edes päässyt kun väsymys ja energiajuomat aiheuttivat niin kovaa tärinää ja heikotusta ettei uskaltanut lähteä. Veli sitten koeajoi pyörän ja totesi sen soivaksi peliksi.

Pyörä siis kyytiin ja kohti kotia, perillä oltiin vähän 00.00 jälkeen. Ihme kyllä väsymys ei paluumatkalla vaivannut.

Seuraavana päivänä sitten kävin pienellä ajolenkillä ja hyvinhän se repi, välitykset tosin eivät mitkään parhaat kadulle ollet (12-50). Illasta sitten kytkin (AJP) porsi, oli paineet päästänyt ulos --->ilmaus--->paineet pysyivät vähän aikaa ja taas tunnottomaksi. Ajateltiin aluksi korjauttaa, mutta Ajp:n konkurssin takia tilattiinkin sitten uusi Brembo jonka pitäisi huomenna saapua noudettavaksi.

Torstaina onkin sitten huoltoon meno, jossa välitykset vaihdetaan katuystävällisemmiksi (13-40), niitataan uudet ketjut rattaille ja laitatetaan uusi kytkin paikoilleen. Ja sitten vain kovaa ajoa. :P

Pyörä on 16kW papereissa, mutta tyhmempikin tietää että todellisuudessa potkua on hieman enemmän...

Kuvia ei ole kuin yksi, kun ei kelit ole sallineet kuvailla, lisää tulee jossakin vaiheessa.

Pakko vielä mainita, että verrattuna esimerkiksi piikkiseen Sm Husseen tuo Tm on hieman pienempi kokoinen, mikä ei toisaalta haittaa lainkaan.

Kuva

Kerrottakoon vielä senverran, että mitään lisäsuunnitelmia pyörän ulkonäköön liittyen ei (ainakaan) vielä ole.

Re: Tm 250 Smr -04

14.5.2013 0:46

Ai sä kävit tän nappasemassa itelles :D komee pyörähän toi on ;)

Re: Tm 250 Smr -04

14.5.2013 8:03

Kylläpä on komea! Itsekin unelmoin päivittäin 250/300 kakstahtimotosta, täytyy kattella jos ens vuonna olis varaa.

Re: Tm 250 Smr -04

14.5.2013 8:10

Hoffe kirjoitti:Ai sä kävit tän nappasemassa itelles :D komee pyörähän toi on ;)

Jep, kyllä komee on ja ikäkään ei oikein mistään kohti pyörää näy. :P

Kassude kirjoitti:Kylläpä on komea! Itsekin unelmoin päivittäin 250/300 kakstahtimotosta, täytyy kattella jos ens vuonna olis varaa.


Osta ihmeessä jos rahat riittää, mukavia pelejä. ;)

Re: Tm 250 Smr -04

14.5.2013 9:37

Komeelta näyttää ! :)

Ja isot kakstahit on kyllä mahtavia vehkeitä, suosittelen myös!

Re: Tm 250 Smr -04

15.5.2013 21:59

Huomenna huoltoon, tänään laittelin nopeusanturin kiinni, että ei setä sininen hermostu. Enkä kyllä käsitä, miten 14-piikkinen eturatas mahtuisi tuonne pyörimään, kun maahantuoja sanoi että kyllä menee, mutta menee eri paikkaan kiinni kuin 12-piikkinen?!

Kyllä pyörä rumentuu, kun siihen laittaa kilkpitelineen, kilven ja vilkut. :(

Re: Tm 250 Smr -04

16.5.2013 11:26

huss_ kirjoitti:maahantuoja sanoi että kyllä menee, mutta menee eri paikkaan kiinni kuin 12-piikkinen?!

What?

Muuten, etulokarin vaihtaisin TM:n omaan siniseen tekeleeseen :)

Re: Tm 250 Smr -04

16.5.2013 13:18

Pitää kysellä lokarin hintaa kunhan seuraavan kerran daytonalle rimpauttelee. Tänään edessä on kaasarin säätöä ja vilkkujen&takavalon kytkentä. Toivotaan että italiaanojen sähkökaaviosta saa selvää. :P

Re: Tm 250 Smr -04

29.5.2013 19:24

Mittarin kanssa ongelmaa, ilmeisesti kalibroitu hieman väärin kun näyttää huippunopeudeksi 200km/h. :D

Pitää huomenna kaivella kalibrointivalikko esiin. Aluksi näytti liian vähän, nyt näyttää aivan liikaa. :lol: Edellinen omistaja oli laittanut magneettisen pultin jarrulevyyn, mutta tämähän ei semmosta tarvii, kun mittaa normaaleista pulteista vauhdin. Tuo pultti aiheutti sen, ettei mittari noussut ikinä yli 30km/h nopeuteen. Tai sitten mopo on laiska. :P

Re: Tm 250 Smr -04

30.5.2013 18:31

Jatketaan yksinpuhelua. Mittari ei siis osaa mitata nopeutta oikein, koska on uudemman malliseen pyörään. Meikäläisen pyörässä on kuusi pulttia joilta mitataan nopeus, uudemmassa Tm:ssä on neljä... Huomasin muuten melkoisen yhdennäköisyyden koson mittarin kanssa. Ainoa ero taitaa olla se, että mulla mittarissa lukee Koso:n kohdalla Tm. :D

Kuva

Sigma taitaa tulla hoitamaan mittarin virkaa jatkossa...

Re: Tm 250 Smr -04

31.5.2013 1:21

Pistä ajoviteoo kesäloman kunniaks! :lol:

Re: Tm 250 Smr -04

31.5.2013 9:38

Kyllä noissa koson härveleissä sen saa ainakin valittua, käyttääkö aktiivista vai passiivista anturia ja montako magneettia/reikää/pulttia siellä on.

Re: Tm 250 Smr -04

31.5.2013 9:56

Vähän kun tutustui niin sai säädettyä. Pystyi oikein valitsemaan pulttien lukumäärän. :D Tällä hetkellä huijaa 3km/h alakanttiin mitä GPS:llä mittasin.

Ajovideota ehkä, jos löytyy jostain gopro tms. Serkkupojalla saattais olla.

Re: Tm 250 Smr -04

28.1.2014 22:04

Nyt lähtee pyörä osina myyntiin, leipaisi uunin täydeltä pullia, mäntä palasina, sylinteri naarmuilla ja luultavasti alakerrassakin on metallisilppua. :D

Jos jotain sattuu kiinnostamaan, niin YV:tä tulemaan, löytyy Öhlinsin takaiskari (2013 keväällä huollettu, ajettu jotain 500km sen jälkeen), Kayaba Paioli USD, 38mm kaasari, takahaarukka, Tm alkuperäiset smotot välttävillä nakeilla jne.

Re: Tm 250 Smr -04

29.1.2014 11:58

Ikävä kuulla, mutta ootko varma että toi on kannattavampaa kuin korjauttaminen?