Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.4.2013 22:31
Noniin, Yamaha lähti ja Kawa tuli tilalle.
Tänään eka lenkki heitetty, onhan tuo enskan ja Jawan jälkeen ihan eri peli.
Napista tulille, ajoasento melko etukeno, kierroksia saa antaa. Alle 3t rpm ei oikein mitään tapahdu, jos kiire on, niin 7tonnissa alkaa vasta kunnolla kulkemaan, kun edellisillä oltiin jo punarajalla reilusti.
Mutkat joutuu tosissaan käskyttämään, Yammu ja Jawa kääntyy jo ajatuksesta.
Alusta on hiukan kova, mutta eipä tämä mikään maastopyörä olekaan.
Ihmettelin ajaessa, kun kierrokset jää huutamaan, ilkeä ajaa kaupunkialueella. Tyhmäkäynti pyöri reilut 2000rpm, tiputin hiukan reiluun tonniin ja jo loppui temppuilu.
Liekö edellinen omistaja kyllästynyt kytkimen kilinään, joka on Kawassa melko häiritsevä pikkukierroksilla.
Vakuutus on puolet Yamahan vastaavasta, joten edullisia kilometrejä tiedossa.
Laitetaan lisää kuvia ja tarinaa, kunhan jotain saa aikaiseksi.
23.4.2013 8:28
Mulla oli GPX:ssä sama juttu ton tyhjäkäynnin kanssa. Siinäkin kytkin piti hirveää kilinää jos piti tyhjäkäynnin normaalina. On muuten CBR pikkasen äänettömämpi moottorin mekaanisilta ääniltä
Miltäs tuntui kipsien kanssa ajella?
24.4.2013 22:24
Eihän kipsejä ole ollut, ekan päivän leikkauksen jälkeen vain. Siellä on rautaa ranteessa, tai siis kyynärvarressa, ei tartte ulkopuolelle enää mitään...
Kytkintä pystyy ihan kivuttomasti puristelemaan.
Kaasukäden pikkusormi hiukan kipeä, ei meinaa ajon jälkeen saada hanskaa irti, mutta tuntuu tuo apupoika auttavan, eli ajamaan pystyy.
Hiukan kierroskone on, tänään jälkikasvuja kyydittelin, max 50km/h ja jo jo on tukkoista käynti.
Jospa sitä huomenna kävisi hiukan motarilla karstoja polttelemassa.
Bensamittari ei ilmeisesti toimi, vai kuinka iso tankki näissä on? 5l laitoin kanisterista ja mittari ei edes liikahtanut.
On muuten mukava tunne bensa silmässä, hiukan täyttöletku otti ja lipsahti kesken kaadon...
25.4.2013 10:55
Just just, mä luulin että ne olis kipsejäkin laittanut. Mun GPX:ssä tuo bensamittari näytti mitä milloinkin halusi. Ilmeisesti anturin putsaamalla saisi näyttämään lähes oikeinkin..
Juu, bensa silmissä ja suussa on oikein mukavaa
28.4.2013 22:32
Ei tainnut Kawa tykätä viinabensasta...
5 litraa vanhaa 95:sta laitoin sekaan puolikkaaseen tankkiin, tosin siellä oli jo talven seisseet 98:t puoli tankillista. Aiemmin pyöri ihan hyvin, tänään ei oikein tahdo käydä, tyhmäkäynti ei jaksa pyöriä, alakierroksilla nykii, tasakaasulla röpöttää yms pientä.
Motarilla ei 80-> 100 pääse kotiloista ohi, ilman että pudottaa 3. vaihteen silmään, sittenkin tiukkaa tekee...
Tulpatkin voisi tarkistaa, siihen vaan täytyy puoli pyörää purkaa ja muistan jostain lukeneeni, että vaatii melko ohuen tulpanavaimen, koska ovat melko syvällä, tämäkin matkittu ZX-10:stä?
Pitäisiköhän vanhat bensat laskea pönttöön ja käyttää juhannuskokon sytytykseen, uimurikammiot tyhjentää ja tarjota tuoretta bensaa, vai riittääkö, että laittaa tuoretta tankin täyteen ja kovaa ajoa?
Alkaa taas Jawa kummasti houkuttelemaan, kun tappelee näiden kanssa...:mrgreen:
29.4.2013 10:43
Joo, ei passaa tuossa Kawassa käyttää ysivitosta. Mullakin pätki melkoisesti kun tätä työpaikan bensaa käytin. Melkein kannattaa nuo vanhat bensat käyttää juhannuskokkoon ja heittää tuoretta ysikasia tankkiin.
29.4.2013 12:17
No, uudet tulpat taskussa, toivottavasti oikeat, kun ei yllättäin löydy 500 GPx:n tietoja, mutta kai ne samat on kuin 500R GPz ja 600 GPx, kohtahan sen näkee...
NGK DR8ES, onko sinnepäinkään?
Kun kerran tankki lähtee irti joka tapauksessa, niin laitetaan bensatkin vaihtoon, niin pääsee vappuajelulle toivottavasti.
29.4.2013 16:03
Joopa joo, jäipä tulpat vaihtamatta, se on oikeasti ahdas paikka ja normi tulpanavain ei sovi, täytyy hioa ohuemmaksi.
Toinen juttu, 2. ja 3. on sen verran rungon alla, lisäksi menee vesiletkut juuri sopivasti, että ei ihan meikäläisen sormilla vaihdetakaan.:-(
Onko tässä muuten alipainehana vai ei? Hanassa on asennot off-on-res, mutta letkuja on kaksi, toinen näyttäisi menevän imukurkulle ja toinen kaasareille.
On seissyt offilla, huomasin ykköskaasarin olevan hiukan bensainen, eihän vaan ole pri nyt päällä ja puskee ainetta jatkuvalla syötöllä?
Bensoja ei jaksanut enää valutella, täytyy pistää tuoreet sekaan ja kovaa ajoa, eiköhän ne sieltä pala...
Pelkkään tankin irroitukseen joutuu irroittamaan 6 pulttia ja useamman letkun, mitä kaikkea venasäätö mahtaakaan vaatia, puhumattakaan jakoketjun vaihdosta!:-o
Jawaan vaihdoin tulpat, vanha irti ja uusi tilalle, meni 2 minuuttia, Kawaan meni sama aika työkaluja etsiessä...:mrgreen:
1.5.2013 22:10
Ei se kauaa Kawa kummitellut, vapun kunniaksi meni vaihtoon...
Uusi omistaja vaihtoi tulpat ja tuoreet bensat, nyt kuulemma kulkee taas.
Itse siirryin jalat edellä mopoilemaan, uusi pyörä on sitten -90 Yamaha Virago 250.:mrgreen: