Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 250cc Suikan projektointia !

20.4.2013 22:45

Tänään avattu ajokaus ja pyörä pelittää mainiosti :) on kyllö jotain nii mahtavaa tää ajelu kadullarullailun jälkeen!

Kuva
Viimeksi muokannut k3mp0 päivämäärä 21.4.2013 9:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 250cc Suikan projektointia !

20.4.2013 23:42

Ei näy kuva. "this person moved or deleted this image"

Re: 250cc Suikan projektointia !

21.4.2013 9:45

Joo korjattu on ja tänää koitetaan jotain gopro pätkää kuvata kanavalle! Ekat keulatki kävin eilen asvaltillla ottamassa kun jarru nyt toimii :)

Seuraavaksi varmaan pitäis iskarit ja kone huoltaa. Pitää vaan rahaa koittaa kerätä ensin että saa nähdä millon..

Ja takki ei kuulunut ostettuihin ajovarusteisiin :D ei vaan paidalla vielä ihan tarennu ja ajotakki en omista.

Re: 250cc Suikan projektointia !

21.4.2013 14:49

Etkö oo edes piikkiaikoina omistanu ajotakkian :P Itteäki kiinnostais joku tämmönen 250 2t. Saa nähdä tuleeko hankittua.

Re: 250cc Suikan projektointia !

21.4.2013 23:10

En omistanu, tuulitakilla pärjäs jos oli kymä :D

Tännän taas 4h tuli pääräiltyä ja kyllä kelpaa!

Suosittelen ostamaan, tehoa ihan riittävästi ja kaikin puolin mukavia vehkeitä! Nyt vasta älysin kuin paljon mukavampia nää on, voi tehä kaiken minkä kadullakin + tuplasti muita juttuja 8)

Alkavalla viikolla pitää alustaa säätää paremmaksi ensviikonloppua silmälläpitäen! Ja tänään tarkeni jo hyvin ilman takkiakin :P

Kuva

E: lisättiin nyt joku kuvakin vielä

Re: 250cc Suikan projektointia !

23.4.2013 15:23

seurantaan!!:)

Re: 250cc Suikan projektointia !

23.4.2013 21:44

Hyvä! :) Koneeseen oon osia kahtellu ja luultavimmin ostan wössnerin männän tai pienellä mahdollisuudella vertexin :roll:
Kiertokankikin on auki, prox vaiko hotrod.

viime vkl videot hävis kun muistikortti hajos, joten ensviikonloppuna täytyy kuvailla lisää niin tulis jotain videontäytettäkin!

Re: 250cc Suikan projektointia !

23.4.2013 23:02

miksei wisecoa???
ite laitoin hotrodin 250cc hondaa ;) suosittelen!

Re: 250cc Suikan projektointia !

24.4.2013 10:30

Siitä vähän kuullu vähän huonoa että toleranssit välillä kusee ym, mutta ebaysta saa kyllä sitä halvalla että miksipä ei? Mitä muut mieltä uskaltaako wisecoa laittaa?

Re: 250cc Suikan projektointia !

24.4.2013 14:32

Wössnerin ja vertexin männistä kuulunut mun korviin pelkkää hyvää palautetta, samaa ei voi sanoa wisecosta, vieläpä kalliskin joten itse ostaisin jomman kumman noista ensin mainituista. Kiertokangesta sen verran että itellä oli hussessa proxin kanki ja hyvin kesti ja kaveri osti kotariinsa hot rodin kampiakselin ja hyvin kestänyt sekin eikä napsahtanut poikki niinkuin kotareissa usein on käynyt :D

Re: 250cc Suikan projektointia !

24.4.2013 15:09

Juurikin näin olen ymmärtäny, ja tosiaan proxin kangen uskallan kyllä sisään lyödä, ja hot rodistakin oon hyvää kuullu! Mutta pysyn kyllä erossa wisecosta näin toistaiseksi! Kiina tavaraa kuitenkin nykyään on ja kun virheitä tuntuu olevan niin miksipä turhaa riskeeraamaan :eek:

Re: 250cc Suikan projektointia !

26.4.2013 15:33

Ei niillä merkeillä oo oikeesti _yhtään_ mitään merkitystä kun puhutaan näistä yleisesti käytetyistä :lol: tietysti kohta joku sanoo että, "no proxi on ainaki ihan paska" tms. :D.

Re: 250cc Suikan projektointia !

26.4.2013 20:03

Nojoo, mutta parasta ostetaan mitä saa :) jos mahdollisesti huonompaa on tarjollla kallimmalla niin ei kiitos

Nätään takaiskaria säädetty, huomenna pitää alkaa kaulaa säätelee ja iskaria tarkemmin :) liian löysiä ovat tällähetkellä.. eilen tuli ekat hypytkin otettua jos nyt smotoilla jotain pikkuhyppyjä ei lasketa mitä tuli joskusvedettyä

Re: 250cc Suikan projektointia !

18.5.2013 21:33

Morjesta vaan ja päivitellään kun on alkanut vihdoin jotain tapahtua :)

Silloin alkurempanjälkeen kun pyörä otettiin ajoon niin muuta ei olekkaan pyörälle tehty kuin ajettu :P Toki besaa on tarvinnut jokunen Jerry hakea ja koneöljyjäkin päivitelty mutta muuten ei mitään ihmeellistä ja tunteja kerennyt kertymään 40-50 ! :)

Muutamapäivä takaperin pyörä laitettiin lepäämään hetkeksi ja senverta konettakin avasin että tiedän mitä kaikkea menee uusintaa.

Näky oli kuitenkin viimeviIkolla tämä
Kuva

Sitten tosiaan purkuhommiin
Kuva

Kone pöydälle
Kuva

Kansinäkymää
Kuva

Pitäisko kovempaa ajaa jatkossa? :roll:
Kuva
ihan ohut kerros karstaa pinnassa muttei mitään vakavaa

Edellinen omistaja rullaili samalla männällä 7vuotta ja minä siihen päälle ainakin tuon 40h ja näky on tämä
Kuva
Kuva

Kaikki oli kyllä niiin isoa verrattuna piikkiseen :lol:
Kuva

Tunnistaako joku mikä mäntä? :O ihan mielenkiinnolla kysäsen..

Sylinteri oli täydellisessä kunnossa eikä onneksi putkitettu tai mitään, sitäkään kun ei voi ikinä tietää
Kuva

Koneeseen ei tarvetta uusia muutakuin mäntä neulalaakeri luonnollisesti ja kaikki yläkerran tiivisteet. Pakoaukonsäätimeen tutustuessa huomasin että vähän toimii ja ei toimi joten sen täydellinen putsaus ja öljyäminen oli tehtävä ja nyt kyllä toimii ja on senkin sielunelämä kaikinpuolin tuttu :) Fiksu oli kyllä japanilainen toteutus siitä :roll:

Jos kaikki menee niinkuin pitää niin seuraavan männänvaihdon yhteydessä sitten isompaa remppaa niin ei mennä riskillä.

Uudeksi männäksi tulee Wössner ja pitää tilailla myös 2t & koneöljyä sekä ilmanputsaria, tulppaa, putken o-renkaat ym vastaavaa pientä hilpettä.

Tuntimittari löyti Ebaysta tiensä kotiin ja tulee kiinni jatkossa!
Kuva

Putki saanut pari uutta lommoa ja tulen varmaan sen suoristamaan tässä jossainvaiheessa tai kokonaan uus putki. Kiven sain myös mangeetonkopasta läpi, Korjaus hoitui kuitenkin minuutin pähkäilyn jälkeen näin
Kuva
Muutamalla hassulla kympillä uudenkin saisi mutta hyvin on toiminut noinkin, sehän se tärkein on. Kemiallisella metallilla siis ropleema hoidettu :P

Ja lisätään vielä että isomman rempan yhteydessä tuun myös mahdollisesti lohkoja kohdistamaan pyttyyn koska aika suuri porras jää lohkojen ja pytyn väliin joka sinällään kummastuttaa. Tosin menee kuitenkin onneksi sillain että lohkot ovat sisähalkaisijaltaan pienemmät vrt pyttyyn. Onko tästä haittaa / käytännön hyötyä jos ne kohdistaa yhtenäiseksi pytyn kanssa? 8o

Kommentteja saa laittaa jos on jotain sanottavaa ja tosiaan toi mäntäasia kiinnostaa, Helmoista voisin ite veikata ProXia ja valumäntä myöskin on..

Isommat postailut jatkuu kun reilu viikon työreissulta palaan ja osat toivottavasti oottaa postissa!

Re: 250cc Suikan projektointia !

31.5.2013 7:24

Pyörä on nipussa ja toimii! Tulikin yksi koko isompi mäntä mitä tilasin, joten käytin sylinterin mittautuksessa. Välykseksi jäi 8,5 satkua joka passaa mainiosti :) Nyt on niitä vähän kaivattuja alavääntöjäkin, luonnollisesti myös tehoa tuli mukavasti lisää 8)

Tuntimittari vielä asentamatta ja keula huoltamatta mutta ne ensviikon tavoitteena.

Ajovideoa tulossa channelille pian joten tilatkaa Parinapojat ! 8)