Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Honda fmx 650, face-lift: 99%valmis, asfalttia rullailem

26.5.2013 19:38

Perä on kyllä näppärä nyt.
Periaatteessa en haluaisi sanoa mutta: Keula näyttää törkeältä. Maski ei istu lainkaan ja pikkulokari = :x Omaan silmään ei myöskään keltaiset vaijerin päällyset tuo ison pyörän vaikutelmaa :|
Itse ostin silloin te 610:iin saman maskin ja paikallaan se on kyllä liian pieni, kuten tässäkin. 8o

Mutta en tuomitse, tuolla on varmasti mahtava ajella :D

Re: Honda fmx 650, face-lift: 99%valmis, asfalttia rullailem

26.5.2013 19:44

Kiitoksia, ja kritiikkiä otetaan vastaan myös. Itsekkin hieman yllätyin tuon maskin koosta kun paketista avasin, mutta pääasia että pyörän omistajan omaan silmään istuu, näyttelypelit ovat sitten eri asia :) Kortti vielä uupuu, maanantaina astuu voimaan kunhan poliisilaitos aukeaa, muuten tämä olisikin ollut jo tietä nähnyt.

Re: Honda fmx 650, face-lift: 99%valmis, asfalttia rullailem

1.6.2013 17:50

Päivää taas, ajamisen aikana alkoi kyllästyttämään tuo yläkierrosten pätkiminen, kävi hieman laihalla ja tehot oli piilossa. Alhaalta kukkui hyvin. Kokeilin eri suuttimilla mutta vaikutus heijastui jatkuvasti päinvastoin. Hermot meni ja lähdin metsästämään mp-korjaamoilta jeesiä. Yhdestä tärppäsi ja mukaan tarttui Dellorto PHM 40 CD, ja tottakai, kiihdytyspumpulla mikä vanhasta uupui :)

Vakiosuuttimilla pääsi aika hyvin alkuun, rikkaalla käy jonkin verran. Katsotaan maanantaina eri suuttimilla.

Kuva

Ja tosiaankin syy CV:n vaihdos tähän oli että se ei usean mp asentajankaan mukaan käy kaikilta kierrosalueilta hyvin, jostain uupuu aina.

Re: Honda fmx 650, face-lift: Kaasuttimen vaihdos

4.6.2013 0:17

Ei paha, ei todellakaan paha. Tykkään suuresti. Kuutioita tosi mukavasti, vääntää vissiin jonkin verran enemmän kuin hirvi aamupaskalla?

Ja mittaristo huokuu ajan henkeä, joten ei kannata vaihtaa sitä. Tosiaan tuo lärpäke renkaan päältä pois! (:

Re: Honda fmx 650, face-lift: Kaasuttimen vaihdos

17.6.2013 20:49

Tuo uusi 40mm lortto alkaa olla prikuralleen säädöissä, pientä hiomista voisi tehdä vielä viimisenkin hyödyn saamiseksi. Kierrokset nousevat paljon nopeammin mitä edellisellä Keihin VE tyhjiöluistikassulla, keskelle ja ylhäälle tuli myös lisää vääntöä kiihdytyspumpun ansiosta, keveni kyllä lompakkokin, mutta maksaa itsensä takaisin bensankulutuksessa :)

Parit kuvat pikkulenkiltä:

Kuva

Kuva

Itse tykkään kovasti tuosta ajonäkymästä, mikä kuvassa on tosin reilusti alempana mitä todellisuudessa :)

Palaillaan viimeistään taas ajokauden päätyttyä puunaamisen parissa!

Re: Honda fmx 650, face-lift

29.10.2013 8:45

Heipähei, ei olekkaan vähään aikaan päivitelty täällä.
Ajokausi saatu päätökseen ja honda lepää tallissa pressun alla.
Talven aikana puretaan, fiksaillaan ja putsaillaan paikat jonne pintapesulla ei pääse.
Kilometrejä tuli vähäiset 1600km.

Kuva

Kuva

Kuva

Viimeisessä kuvassa on tarrat napsastu etukatteista pois, mitä mieltä?

Re: Honda fmx 650, face-lift

29.10.2013 15:34

Jotain tarroja se kyllä kaipaisi, jotenkin vähän tyhjän näköinen noin.

Ps. Pikkuloksulla näköjään heitetty vesilintua :seko:

Re: Honda fmx 650, face-lift

29.10.2013 17:20

Omasta mielestä kyl hienompi kun oli tarrat etukatteissa. Sitten ton penkipäällisen vois vaihtaa vaikka kokomustaan tai sitten mustaan missä on keltaset tikkaukset?
Ja sitte millanen tällänen peli ylipäätään on ajaa :D Ois itelle hakusessa joku isompi moto varmaanki piikin jälkeen ja kovasti mietiskelen että kumpi ois parempi, tämmönen vai sitten dr-z400.. Noh, onhan siihen aikaaki vielä ja ehtii miettii :D

Re: Honda fmx 650, face-lift

29.10.2013 20:54

Katsotaan jos jotain tarroitusta keksin, vakiotarrat eivät oikein koskaan uponneet.
Pikkulokari pääsi parempiin hommiin ;) Penkkiä ajattelin korottaa keskeltä, että saisi kamelimaisuutta poistettua, mutta en oikein tiedä mitä materiaalia käyttää. Verhoilija olisi jo tiedossa.

Sitten niihin ominaisuuksiin: Erittäin lepposa ajaa, 650 kuutioisen vääntö on ihan eri mitä nelisatasissa. Vielä katulaiskana vääntöalue on sijoitettu alas. Sataseen päästään viidessä sekunnissa.

drz on hitusen tehokkaampi ja kevyempi, sekä koneeltaan kireämmän luonteinen, eli keuliminen onnistuu helpommin. Mutta ei se hondalla ongelmaksi ole koitunut.

Myös 660 yamaha xt on varteenotettava vaihtoehto. Honda on näistä se helppohuoltoisin. Kone on alunperin 650xr L-mallista, joka on enduro/aavikkokäyttöön.
Ajamalla ei rikki saa, niinkuin hondan koneista tupataan puhumaan. :)

Re: Honda fmx 650, face-lift

31.10.2013 7:46

Joo ite aattelin ekaks ostaa fmx:än mutta sitten ostinkin derzin. Oon ite ajanu sillä jo 23 tonnii ja kilometrit yhteensä 42 tonnii. Venttiileitä ei oo tarvinu säätää vaikka pyörä on saanu happee aika ronskilla kädellä :D

Re: Honda fmx 650, face-lift

24.2.2014 2:08

Onkos tälle tapahtunut mitään talven aikana?

Re: Honda fmx 650, face-lift

24.2.2014 21:53

Lähinnä alkutalvesta putsailtu, sen jälkeen seissyt pressun alla. Eilen kaivoin pressun alta, honda sai alumiiniset käsisuojakiskot vanhojen tilalle. Laitan kuvia lähipäivinä. Kelien lämpenemistä odotellaan ;)

Re: Honda fmx 650, face-lift

25.2.2014 21:41

Noniin tuli aseteltua karjikset paikoilleen ja talutettu ulos tallista. Varmaan parin viikon päästä isken tulille, lämpimiä kevätkelejä ei kuitenkaan ole ihan vielä tulossa.

Tosta parit kuvat.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja kiinnostuneille, nuo käsisuojat ovat bilteman alumiinirunkoiset käsisuojat. Niistä revitty muovit pois ympäriltä.

Re: Honda fmx 650, face-lift

25.2.2014 22:00

Onko etukatteisiin tulossa jotain tarrotusta? Näyttää aika tyhjältä kun ei oo mitään.

Re: Honda fmx 650, face-lift

3.3.2014 8:10

Olen kyllä mietiskellyt tarroja, mutta jäänyt pelkkään ajatukseen. Saa nakata ideoita että minkälaista tarraa laitettaisiin.