Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki 636

19.8.2012 19:08

2-viikkoa sitten laitoin kolmannen ison pyörän. Kauan piti miettiä millasen haluan, mieli teki K4/K5 gikseriä, mutta tällä kertaa päädyin Kawasakiin, kaikke pitää kokeilla... Kohtuu edullisen pelin löysin niin kävin pois hakemassa. 32800tkm oli mittarissa ku kotia päin lähin ajelemaan. Nyt tullut parin viikon aikana sellaset 800km.

Kuva

Pientä laitettavaa siinä toki on ja ei kovin hyvin ollut pidetty. Öljyt ja suodattimen vaihdoin heti. Öljyiksi Valvolinen 10w-40. Öljynsuodatin oli Motonetistä AMC Filter, onkohan noilla suodattimilla väliä mitä käyttää?
Ilmansuodatin oli aika heikossa hapessa ja uusi olikin jo tarttunut mukaan Motonetistä. Sitä vaihtaessa sai todeta että ei tämä sovi, oli vanhemman mallin. Ei siinä, palautin ja kävin tilaamassa Jälleenmyyjältä alkuperäsen. Tuli myös mietittyä kannattaako käyttää alkuperäistä vai laittaa pestävää, K&N tai BMC?
Ketjurataspaketti myös tilaukseen motonetin arpatiskiltä. Kysyin mitä merkkiä ne ovat niin ei osanut sanoa. No ku kävin niitä hakemassa oli DID:in paketti Sunstar rattailla, hintaa paketille 129€ eli saman verran mitä paikallisesta liikkeestä pelkät ketjut(DID 520ZVM2). Vinkkejä ketjujen niittaukseen otan vastaan!

Suunnitelmissa olisi ainakin vaimentimen vaihto, talven aikana kiinnostais maalata runko mustaksi, venttiilit pitäis säätää, nokkaketjun ja kiristimen vaihto, jotain kaatumarautoja ja swingijatkoo tekis mieli kokeilla.

Eiköhän tämä tästä. Tänään lähti uusi takarengas tilaukseen. Ostaessa oli ajamaton kumi alla, mutta kuluu niin äkkiä.

Kuva
Viimeksi muokannut SJK päivämäärä 27.8.2012 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kawasaki 636

19.8.2012 19:24

SJK kirjoitti: 32800tkm oli mittarissa ku kotia päin lähin ajelemaan.

Melko paljon rullailtu :idea:

Ihan komia peli.

Re: Kawasaki 636

19.8.2012 20:09

Eihä 32 oo yhtään mittää. Kevyesti menee ainaki toinen ja varmaan kolmaskin mokoma konetta avaamatta, varsinkin kun japsit ei ole niin kranttuja siitä miten hyvällä pidolla ovat.

Käviks jurvas? Mä en uskaltanu ku näytti siltä että saattais pari pisaraa tiputtaa. :lol:

Re: Kawasaki 636

19.8.2012 20:34

Venttiilien säädön ku tekee niin pitäis rallattaa taas hetken aikaa kivasti, on vaan aika kova hintanen työ.

En mä jaksanu radalle lähtee. Pitäis jotku ajokengät hommailla, ei kehtaa rataa kiertää lenkkareilla. :D

Re: Kawasaki 636

19.8.2012 20:46

Jossei ole jousikuormitteiset venttiilit, niin pitäs kyllä suht. nätti homma olla. Tosin suurin työhän on purkaa roinaa ensiksi edestä, että pääsee käsiksi venoihin ja sen takia hinta pompsahtaa melko korkeaksi. Mutta kyllähän sulla työkalut pysyy sen verran kädessä, että venojen tarkistus hoituu yhtenä syysviikonloppuna. :)

Tuliko kettingin mukana sellaiset "taivutellut rautalangat"? Ilman niitä on melko perseestä niitata kenttinkiä, kun vaarana on o-renkaiden liiallinen litistyminen.

Re: Kawasaki 636

19.8.2012 23:18

Mikäs vika akrassa on kun pitää vaihtaa se pois? :)

Re: Kawasaki 636

19.8.2012 23:43

On niin iso ja tulee liikaa taakse. :D Hyvät äänet tuossa, sopivan pehmeet, eikä liian kovat. Mutta ulkonäkö ei vaan oo se mun juttu. Jotain MIVV Gp:tä ois suunnitteilla.
Kuva
Tai yoshin TRS, mutta sitä pitäis taas lyhentää.
Kuva

Akrasta saa tehdä tarjouksia jos kiinnosta. Taitaa olla tällänen http://www.allright.eu/index.php?page=p ... B12SO1-C#a

Re: Kawasaki 636

20.8.2012 19:05

Rossoneri kirjoitti:Eihä 32 oo yhtään mittää. Kevyesti menee ainaki toinen ja varmaan kolmaskin mokoma konetta avaamatta


SJK kirjoitti: 32800tkm oli mittarissa ku kotia päin lähin ajelemaan.


Toihan meinaa 32 800 000 km, liekköhän joku virhe tullut kirjoittaessa ;)

Re: Kawasaki 636

20.8.2012 19:27

Shape kirjoitti:Jossei ole jousikuormitteiset venttiilit, niin pitäs kyllä suht. nätti homma olla. Tosin suurin työhän on purkaa roinaa ensiksi edestä, että pääsee käsiksi venoihin ja sen takia hinta pompsahtaa melko korkeaksi. Mutta kyllähän sulla työkalut pysyy sen verran kädessä, että venojen tarkistus hoituu yhtenä syysviikonloppuna. :)

Tuliko kettingin mukana sellaiset "taivutellut rautalangat"? Ilman niitä on melko perseestä niitata kenttinkiä, kun vaarana on o-renkaiden liiallinen litistyminen.



DID ketjuissa ei tollasia tule mukana, kun ovat tarkoitettu niitattavaksi omalla työkalulla. Luis:ilta tämän työkalun saa 50€(vastaava kuin DID oma 150e työkalu).

Siinä on katkaisu/niittaus samassa. Hyvin harvalla pyöräkorjaamollakaan on tuota työkalua, ja ovat yleensä ns ketjuvalmistaja kohtaisia, varsinkin jos lukot tulee ilman niitä hakasia. Jolloin mahdollisuus niitata se lenkki liian kireeksi on aika suuri. Toki maltti/valtti niin sen saa kahdella lekalla,työntömitalla ja kartiopäisellä tuurnalla oikeen hyväksi ;)

Re: Kawasaki 636

23.8.2012 22:03

IR kirjoitti:DID ketjuissa ei tollasia tule mukana, kun ovat tarkoitettu niitattavaksi omalla työkalulla. Luis:ilta tämän työkalun saa 50€(vastaava kuin DID oma 150e työkalu).

En löytäny tuota työkalua Luis:in sivuilta, pystykkö laittamaan linkkiä siihen. Liikkestä kysyin ketjujen ja rattaiden vaihtoa niin 65€, eli 50€ työkalu maksaisi ittensä heti. :D
EDIT: Löytyi, linkki jos muitakin kiinnostaa http://www.louis.de/_20d9d71d0d9d9d1749 ... 11&cmd.y=2

Tuossa kuva siitä motonetin ketjuratas paketista.
Kuva

Tänään vihdoin sain ja vaihdoin ilmanputsarin. Alkuperäinen ja 45€, ei paha. Oli tuo vanha karussa kunnossa verrattuna uuteen.
Kuva
Ja uusi paikoillaan. (jotain täytettä topikille:D )
Kuva

Re: Kawasaki 636

27.8.2012 21:58

Uus kummi tuli tänään. Halvin merkkirengas tottakai. ;) Pitää tällä viikolla käydä ajaas vanha loppuun ja uutta alle.
Kuva

Re: Kawasaki 636

29.8.2012 14:41

Putkipihdit ja m8 mutteri niillä saa ketjut hyvin kiinni! Sit vaan pyöreäpäinen vasara ja joku rauta palikka toiselle puolelle niin saat niitattua ketjut kunnolla! freestyle ingenuityn rautoja suosittelen itselläni oli moiset tuossa 636 :)

Re: Kawasaki 636

30.10.2012 15:26

Tuli vähä karkkia jenkkilästä. Kyl oon tyytyväinen.
Kuva
Kuva

Tässä ois talven aikana vähän tekemistä.
-Ketjujen ja rattaiden vaihto, vähä pidempää väliä tulossa.
-Käsitakajarru, piikkisen RS:n etujarrusetti odottamassa jos siitä sais rakennettua. -Kaatumaraudat jostain tilata, varmaan muitakin stuntti rautoja pitää kattella.
-Vanteet pulverilla valkoiseksi?
-Sitten pitäis jollekin viedä siihen venttiilien säätöön ja nokan laittoon.

Katsotaan nyt mitä saadaan aikaan. Mielialat vaihtelee niin paljon, että se on jo paljon jos ylläolevat saa tehtyä. :lol:

Re: Kawasaki 636

30.10.2012 21:25

SJK kirjoitti:Tässä ois talven aikana vähän tekemistä.
-Ketjujen ja rattaiden vaihto, vähä pidempää väliä tulossa.
-Käsitakajarru, piikkisen RS:n etujarrusetti odottamassa jos siitä sais rakennettua. -Kaatumaraudat jostain tilata, varmaan muitakin stuntti rautoja pitää kattella.


Tarkotit kai että lyhyempää väliä? Voi vakiota pidemmät välit olla vähä huonot kikkailus. :lol:

Ton räsän satulan saat ehkä helpoiten kiinni samal taval miten LB laitto kawaasa täs videos ton satulan kii.

Ja vielä meinasitko pitää tän täyskatettuna? Jos meinaat nii kannattaa varmaan tonne eteen kattoa samal ku rautoi hommaa jotain fairing stayta ettei kalliit umpiot ja etukate mee nokittelus rikki, tai jos kätevä oot käsistäs voit senki tehä ite niinku LB tässä videossa. ;)

Re: Kawasaki 636

30.10.2012 23:47

No niin lyhkästä lyhkästä. :D

Aattelin, koittaa ja laittaa tuon satulan tähän malliin. Hiukan yksinkertasempi tähdä, mutta kyllä tuonkin tyylinen käyny mielessä. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Katteeton tästä tulee. Onhan ne katteelliset makeempia, mutta jotenkin vaan ei raaski lähtee rikkoon alkuperäsiä.