Alkoi heti keväästä vanha rivinelonen tuntumaan tylsältä, kun ei ajelusta meinannut saada enää oikeen mitään irti ja pyörässä alkoi olla kilometrejä jo yli 70 000 niin ei pyörää kannattanut enää laittamaankaan alkaa. Tuli sitte myytyä pyörä käypään hintaan pois ja heti samana päivänä tarttui nettimotosta tämmönen helmi silmään. Pitempään olin jo ettinyt melko halvan hintaluokan pyörää lieväksi projektiksi, mutta en osannu päättää minkälaisen pyörän laittais kun mieli teki jotaki edes hieman erikoisempaa. Tälläsiä pyöriä varsinkaan tällä varustelulla ei taida suomen teillä hirveesti liikuskellakkaan ja hintakin oli vähintäänkin halpa, joten ei muuta kun kärry auton perään ja hakemaan.
Koeajo ostopaikalla jäi melko lyhyeksi sateisen kelin takia ja takarengaskin oli melko pahasti kankailla edellisen omistajan toimesta, joten jännityksissä starttailin pyörää kotona ensimmäistä kertaa. Pyörä ei kuitenkaan tuottanut pettymystä, vaan 650c pannu, acrapovicin kokorööri ja dellorton 40mm suoravetokaasari takasivat melko mukavat väännöt varsinkin alakierroksilla. Myös Hussesta otetut smotovanteet rullasivat oikeen kivasti alla
Melko tuhdisti puski kaasuja ja ääntä ulos tuolta acran putkesta kun tyhjäkäynnilläkin tuntui pakokaasun ilmavirta about 6 metrin päähän taaksepäin. Ja isäntä seisoskeli pihalla kun kävin kylillä kruisalemassa ja ilmotteli myöhemmin että pyörän pauke kuului melkolailla 10 kilsan päähän kun sattui kuuluva keli olemaan.
Ennen en ole supermotolla päässy ajelemaan, joten paha lähtä sanomaan pyörästä pahemmin mitään, kun ei ole vertailukohtaa. Mutta luonnetta ainakin tuntui olevan
Mutta kyllähän pyörästä hieman laitettavaakin löytyi. Muunmoassa valoja, vilkkuja ja jarruja ei juurikaan löytynyt, rekisterikilvelle ei ollut edes telinettä (kuulemma oli edellinen omistaja tykännyt ajaa ilman kilpiä että pääsee virkavaltaa pakoon
) ja kaikinpuolin muutenkin ulkoisestihan pyörä on ruma kuin perse. Lisäksi kaasarin säädöt oli päin honkia kun tuntui pätkivän, sammuilevan ja yskivän milloin missäkin. Ja vakio-osiakaan pyörästä ei juuri löydy, kun kaikki takahäkistä ja iskareista alkaen on päivitetty vuosien mittään millon mistäkin vehkeistä. Eniten arveluttaa sähköt, jotka oli joku edellinen omistaja iskenyt kasaan melko epäilyttävillä sokeripala/nippuside -viritelmillä
Mutta eipä siinä, projektiksihan tämä ostettiin ja katsotaan mihin lopputulokseen suht tiukalla opiskelijabudjetilla päästään. Ehdotuksia ja mielipiteitä ulkokuoreen saa laittaa tulemaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.