Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki KLR 650 SM

3.8.2012 2:54

Alkoi heti keväästä vanha rivinelonen tuntumaan tylsältä, kun ei ajelusta meinannut saada enää oikeen mitään irti ja pyörässä alkoi olla kilometrejä jo yli 70 000 niin ei pyörää kannattanut enää laittamaankaan alkaa. Tuli sitte myytyä pyörä käypään hintaan pois ja heti samana päivänä tarttui nettimotosta tämmönen helmi silmään. Pitempään olin jo ettinyt melko halvan hintaluokan pyörää lieväksi projektiksi, mutta en osannu päättää minkälaisen pyörän laittais kun mieli teki jotaki edes hieman erikoisempaa. Tälläsiä pyöriä varsinkaan tällä varustelulla ei taida suomen teillä hirveesti liikuskellakkaan ja hintakin oli vähintäänkin halpa, joten ei muuta kun kärry auton perään ja hakemaan. 8)

Koeajo ostopaikalla jäi melko lyhyeksi sateisen kelin takia ja takarengaskin oli melko pahasti kankailla edellisen omistajan toimesta, joten jännityksissä starttailin pyörää kotona ensimmäistä kertaa. Pyörä ei kuitenkaan tuottanut pettymystä, vaan 650c pannu, acrapovicin kokorööri ja dellorton 40mm suoravetokaasari takasivat melko mukavat väännöt varsinkin alakierroksilla. Myös Hussesta otetut smotovanteet rullasivat oikeen kivasti alla 8) Melko tuhdisti puski kaasuja ja ääntä ulos tuolta acran putkesta kun tyhjäkäynnilläkin tuntui pakokaasun ilmavirta about 6 metrin päähän taaksepäin. Ja isäntä seisoskeli pihalla kun kävin kylillä kruisalemassa ja ilmotteli myöhemmin että pyörän pauke kuului melkolailla 10 kilsan päähän kun sattui kuuluva keli olemaan. :roll: Ennen en ole supermotolla päässy ajelemaan, joten paha lähtä sanomaan pyörästä pahemmin mitään, kun ei ole vertailukohtaa. Mutta luonnetta ainakin tuntui olevan 8)

Mutta kyllähän pyörästä hieman laitettavaakin löytyi. Muunmoassa valoja, vilkkuja ja jarruja ei juurikaan löytynyt, rekisterikilvelle ei ollut edes telinettä (kuulemma oli edellinen omistaja tykännyt ajaa ilman kilpiä että pääsee virkavaltaa pakoon :D ) ja kaikinpuolin muutenkin ulkoisestihan pyörä on ruma kuin perse. Lisäksi kaasarin säädöt oli päin honkia kun tuntui pätkivän, sammuilevan ja yskivän milloin missäkin. Ja vakio-osiakaan pyörästä ei juuri löydy, kun kaikki takahäkistä ja iskareista alkaen on päivitetty vuosien mittään millon mistäkin vehkeistä. Eniten arveluttaa sähköt, jotka oli joku edellinen omistaja iskenyt kasaan melko epäilyttävillä sokeripala/nippuside -viritelmillä :s

Mutta eipä siinä, projektiksihan tämä ostettiin ja katsotaan mihin lopputulokseen suht tiukalla opiskelijabudjetilla päästään. Ehdotuksia ja mielipiteitä ulkokuoreen saa laittaa tulemaan 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Kawasaki KLR 650 SM

4.8.2012 12:37

Noni nyt puhutaan. Miehekäs fillari, ja hyvää näyttää tulevan.

Re: Kawasaki KLR 650 SM

4.8.2012 17:38

Ei näitä yli 600cc ykspyttysiä smotoja kyllä tosiaan liikaa näy suomen teillä. Nyt saatu pikkuhiljaa potkastua projektia vähäsen käyntiin ja pieniä perusosia tuli hankittua, seuraavassa listaa mitä on nyt saatu pyörään kiinni:

- Takanakki 150 levee diablo pirelli rosso 2
- peilit
- musta crossistonga
- valkoset tupet
- mustaa lämpöeristenauhaa putken ympärille (edellisillä nauhan jämillä meinas housun lahkeet kärtsätä :D )
- Takajarruun puuttuva banjopultti + jarrunesteet
- minivilkut

Lisäksi huomasin ajellessa että etupäässä keulan,rungon ja t-palan lävistävän pultin päästä puuttui mutteri joka pitää keulan koolla, joten sellasen kävin tilaamassa. Ettei vaan keula tipaha alta keuliessa ;)

Kilventelineen tekasin ite paksusta petilevystä ja kiinnitin sen tuohon taka-akseliin kiinni, renkaan vasemmalle puolelle. Tuli omasta mielestä ihan suht fiksun näkönen.

Takajarru ei tosiaan pyörässä oo ollu ollenkaan käytössä ilmeisesti vähään aikaan ja huomasin sitte myös että jarrusatulan kiinnike on lähteny johonki kävelemään svingistä ja svingiä muokattu muutenkin sellasella kädellä että pitää käyttää vähä mielikuvitusta että siihen sais rakenneltua tukevan kiinnikkeen. Ajattelin hankkia metallilevyä jostakin ja lähtä siitä hitsaileen svingin ympärille ja kattoo mihin päädytään.

Kävin kans ostaan mustaa muovia, mistä ajattelin leikeillä ja taivutella jonkulaista pientä sivukatetta ja mahdollisesti ns. lokasuojaa perään suojaamaan sähköosia paskalta ja kuralta. Perän ajattelin pitää lyhyenä, eli takalippaa en ajatellu laittaa ollenkaan ja nyt täytyykin funtsia että millasta sivukatetta tuohon lähtee laittaan että sopis pyörän tyyliin. Saa nähä.

Ens viikon alussa oiski sitte tarkotus alkaa purkaan ja säätään kaasari kohilleen ja mahollisesti alkaa selvitteleen pyörän sähköhelvettiä :seko:

Re: Kawasaki KLR 650 SM

4.8.2012 20:39

Kuulostaa hyvältä, mutta toi kilpi renkaan vieressä ei toimi mun mielestä muuta kuin choppereissa :s

Re: Kawasaki KLR 650 SM

5.8.2012 1:41

OziBo_ kirjoitti: kilpi renkaan vieressä ei toimi mun mielestä muuta kuin choppereissa :s

+1

Re: Kawasaki KLR 650 SM

5.8.2012 19:08

Oon kyllä vähä samaa mieltä tosta kilven paikasta. Laitoin ainaki nyt väliaikasesti siihen ku perään ei normaalisti pysty kiinnittään ku tuo acran pönttö kääntyy sen verra paljon siihen keskelle renkaan yläpuolelle. Jos siihen meinais laittaa nii pitäis modailla vähä putkee. Ja ei millään haluais aitoa acran putkee alkaa modaileen ku menisin kuitenki pilaamaan sen :D Kattoo nyt mihin se tuosta kehittyy syksyn ja talven aikana. Nyt menee projekti jäihin viikoksi kun lomareissua pukkaa.

Re: Kawasaki KLR 650 SM

30.8.2012 20:24

Laita vaan reppuun kiinni se kilpi ja reppu selkään ;D sit ei ainakaan pyörän ulkonäkö kärsi. Toisaalta eihän se ihan lainmukainen paikka sille oo :roll: