Moikka!
Viimesestä ''oma pyörä'' topikista mennyt nyt 2-vuotta, kun sain 25kw-kortin, jolloinka myös kuristettiin 4-vuotta sitten ostettu isäni Honda Transalp 700 sopivaksi. Parisuhdekiemuroiden ja koulujen alkamisen takia Oulun yliopistolla tuli muutto takaisin kotiin - en tiedä kuinka pitkäksi aikaa - taas ajankohtaiseksi. Mietittiin isännän kanssa sitten niin, että laitetaan moottoripyörä, jolla kummankin on mukava ajaa. Minä halusin keveyttä, tehoa ja hallittavuutta, kun isä halusi pyörän, jolla voi käydä pitemmälläkin, sekä pyörässä olisi katteita tuulta vastaan. CBR600F pääsi aika hyvin väliin - todettakoon että ehkä silti lähempänä minun päätäni. Isälleni pyörän ajoasento on hiukan outo, silti hänen mukaansa varmasti totuteltava, eli vain erilainen, ei huono. Honda oli aiemminkin ollut hyvä ja luotettava, sekä ABS-jarruista emme halunneet tinkiä, joten päädyimme samaan merkkiin. Istuimme kymmeniä pyörämalleja, lähinnä 600-1000cc nakuja ja puolikatettuja. (Hornet, Street ja Speed triple, Fz8, Fz6, Fz1, Monster, Duke, Z750, Tiger, CB1000R, Z1000, Benelli Tre k jne...) Tämä CBR600F tuli oikeastaan täysin puun takaa. Kuivatestattiin pyörä ja kumpikin heti piti siitä.
CBR600F tuli uudistuneena 2011. Moottori on sama kuin Hornetissa - 2007? tulleen 600RR:n downtuunattu motti. Tehoa 75kw, eli hiukkasen yli 100hp. Pyörään otettiin varusteeksi ABS-jarrut, lämpökahvat, huggeri, sekä Hondan oma korkeampi plexi savuvärillä. Vakiona pyörästä löytyi jonkunlainen ajotietokone, joka mittaa bensankulutusta ja sellaista. Haettiin pyörä vähän etelämpää uutena, kun sieltä saimme parhaan vaihtotarjouksen. Pyörässä yhdistyy hienosti kyykkypyörän hieno ulkonäkö, mutta samalla ei tarvitse olla
täysin kyyryssä. Totta kai ajoasento on hieman etukenompi, kuin esimerkiksi Hornetissa.
Itsellä päivittyy kortti isoksi-A:ksi vasta kahden viikon jälkeen, joten voi tulla hiostava elokuun alku. En silti ihan keskustasa asu, joten olen hieman päässyt testaamaan, näiden perusteella olen tykännyt kovasti. Suunnitelmissa on tilata pyörään kaatumatapit runkoon, sekä etu- ja takarenkaisiin, koska pyörä tulee tutustumaan Iinatin moottorirataan hyvin läheisesti.
Pitääpä päivitellä tänne, kunhan saa kunnon ajoluvan. Mutta mitä nyt osaan sanoa=
saundi on mahtava ja pyörä tuntuu upeimmalta ja cooleimmalta vehkeeltä mitä oon ikinä ajanu!