Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki Z

23.5.2012 23:33

Bandit kesti sen 2000km ajaa kun tuli tarjous mistä ei voinut kieltäytyä.

Viime perjantaina hain uuden karheat ajofarkut ja lauantaina mulla ei ollutkaan kuin joko farkut ja pirusti rahaa mennä näyttämään niitä farkkuja paikallisen kuppilan pokelle, joka on tainnut jo kyrpiintyä muhun, tai sitten mulla on jo periaatteessa uusi pyörä.

Parin sadan kilometrin päässä oli ylivuotinen kawasaki z750 s. Myyjä myi pyörää -07 mallisena, mutta hieman epäilen että tehdas olisi vain yhden s-mallin tehnyt tuona vuonna, joten melko varmasti on valmistusvuosi -06. Mittarissa oli 16tkm ja siihen astiset huollot oli kaikki tehty liikkeessä. Nyt vähän epäilen että jää ainakin 18tkm huoltomerkintä pois vihkosesta, mutta katsoo nyt maksaisko ittensä kipeäksi siitä merkinnästä, että pyörässä on venttiilit säädetty. Tuskin, mutta siihen on vielä matkaa. Edellinen omistaja oli luultavasti menettänyt peukalonsa ja tunkenut sen perseeseensä, sillä myynti-ilmoituksessa luki ettei ole kaaddttu, mutta hupsis keikkaa, sitäkö ei lasketa jos paikallaan kaatuu? Melko lieviä tosin naarmut oli ja korjauskynällä sekä väripigmenttiä sisältävällä vahalla ne sai häivytettyä lähes kokonaan pois. Ketjuja ei oltu ikinä putsattu saatika kiristetty, melkein lähti vaan nostamalla paikoiltaan. Entisellä omistajalla pyörä oli ollut pari vuotta jona aikana oli ajanut 2.5tkm. Luojan kiitos ei ollut ollut sen enempää ajanut, pyörä oli kuitenkin muuten säilynyt kohtuu siistinä. Öljyt oli viime vuotiset ja melko varmasti keväiset kun ne ulos pyörästä otti, sen verran mustaa jöötiä sieltä tuli.

Kuva

Toi hökötys jota myös kilventelineeksi kutsutaan saanee painua lähilammikkoon heti kun on aikaa väkertää alumiinista uusi teline. Vilkkuja en aio vaihtaa, ei omaan silmään oikein sovi jos minivilkut laittais. Tosin saa nähtä sitten kun takana ei ole enää kuran uudelleen sijoittajaa.

Jos pyörällä ajaa yli 60km/h yhtään pidempään ilman korvatulppia niin se on kuulovaurion paikka, pleksi tuntuis ohjaavan aivan kaiken suhinan päin näköä. Tuplakupla on jo tilattu takaboksin kanssa.

Kun kerran kokeilin ohittaa hieman vauhdikkaammin niin sarvet alkoi vispaamaan taikinaa, tuolloin oli etupyörässä 0.5kiloa liikaa painetta, voisiko johtua vain siitä? Kokeilla ei ihan jokapaikassa viitsi.

Re: Kawasaki Z

24.5.2012 9:46

Ei kawassa vielä 18tkm kohdalla säädetä venttiileitä, ainakin mulla on 99% varma muistikuva 24 000km kohdilla. et 18tkm vaihdetaa öljyt, sutkutin sekä ilmanputsari. Ja eipä siitä itseään kipeeksi joutunut ainakaan 12tkm kohdilla zetan kans maksamaan. tosin vein itse öljyt, suodattimen, tulpat :D maksoin vain sen tunnin veloituksen sitten siitä.

Oisit nyt vaan sen kilosen :P Melko jännää että mustat öljyt, mulla kesti vastaavas pyöräs öljyt vaihtovälin niin etteivät silmässä näyttäneet kovinkaan tummilta. Shellin ultra4:sta käyttelin, hyvin tuntu aski rokkaavan. paremmin ku mobileilla.

Re: Kawasaki Z

24.5.2012 9:57

24tkm niin venttiilien säätö, tuumasin että toi 18tkm huolto on niin pieni toimenpide ettei vie jälleenmyyntiarvoa alaspäin oikeastaan yhtään jos sen merkintä puuttuu huoltokirjasta. En osannut odottaa että ilmanputsari pitäis vaihtaa noissa lukemissa, hyvä tietää.

En tiedä mitä öljyä on ollut, mutta melko mustaa se oli. Castrollia mä sinne nyt laitoin.

Olin varmaan pöhnäs tai sokea maanantaina, kun otin jarrusatulat irti ja katoin palojen kunnon. Hain tiistaina uudet palat kaikkiin jarruihin ja illasta totesin että niissä on kaikis 2/3 pintaa jäljellä. Noh, vaihdoin sitten vaan jarrunesteet.

Re: Kawasaki Z

24.5.2012 10:12

Eiks sul tullu sitä huoltomuistiota mukana missä selviää mitä kaikkea pyörään pitää milloinkakin vaihtaa huolloissa? siellä väittäisin että mainitaan ilmanputsari 18tkm kohdilla, ja onhan se jo korkea aika muutenkin vaihtaa kun useampi vuosi takana ja tuskin on koskaan vaihdettu. Tietää toki tankin irroitusta mutta eipä tuo itsessään paha rasti ole.

Re: Kawasaki Z

24.5.2012 11:36

Luulekko sä oikiasti että suomalainen mies jotain käyttöohjekirjaa kattoo? :D

nojoo, katoin mä paljonko on oikeat rengaspaineet

Re: Kawasaki Z

24.5.2012 16:43

Miten tää eroo Bandittiin? Tokihan tässä on vähä katetta ja sata kuutiota enemmän, mutta mikä oli se juttu, että päätit vaihtaa? Jotenkin oon ajatellu, että nää olis lähes vastaavia pyöriä, ei toki kokemusta ole ku sen nettimoton verran. :)

Re: Kawasaki Z

24.5.2012 18:42

Suurimmat erot on 77hp vs 110hp ja kate joka suojaa tuulelta, kunhan se tuplakupla saapuu. Meikäläinen tykkää ajaa enemmän matka-ajoa, vrt kylärinki, ja nakussa tahtoo olla ilmastointi turhan kovalla. Lisäksi huomasin että kawa oli paljon parempi ajaa mutkapätkää, bandit yliohjautuu.

Banditista jäi kaipaamaan keskitukea.

Re: Kawasaki Z

25.5.2012 10:19

Onks siel lapuan nurkilla jotain hyviä mutkateitä? Vaasassa on ehkä yks, eikä jurvaan kerkee ku loppukesästä jos sillonkaan.

Ei liity mopoon, laitoin yv:n -_nikko

Re: Kawasaki Z

26.5.2012 17:04

Itte ku säädätin venttiilit 24tkm kohalla niin siellä oli 9 väärissä arvoissa. Joltain kawa foorumilta luin että 12-16tkm ois jo hyvä tarkistuttaa venttiilit.

Re: Kawasaki Z

26.5.2012 21:49

No voehan perkele, melkein jo joutuus käyttämään 18tkm huollossa ihan vaan noiden venttiilien takia sitten, muut huollot siihen onkin jo tehty.

Tuplakuplan piti saapua moro-seinäjokeen allrightista tälle viikkoa, soitin sinne perjantaina ja tyypit itsekkin ihmettelivät miksei ole tullut. Oli allrightin sivuille muuttunut toimitusajaksi 2-3vk. Piti laittaa reilu 20€ lisää ja ottaa duellilta, toivottavasti se on sitten parempi. Laukku ja siihen teline maksaisi 250 ylöspäin, joten tuota joutuu miettimään melko paljon, onko se sen arvoista.

Re: Kawasaki Z

29.5.2012 13:04

No eiks siin saa enemmän rahalla vastinetta kun on venttiileitä joita sitten säädetäänkin? :P toissakesänä kun säädätin gessun venttiilit kun ostin sen niin kaks venttiileistä kantoi :eek: tänäkesänä jos taas käyttäisi kun itse on niin laiska ettei jaksa.

Re: Kawasaki Z

29.5.2012 13:50

Suunnittelin tilaavani huollon tuohon johonkin 20tkm paikkeille. Saa siinä säätää venttiilit ja muutenkin yhdistellä noita 18 ja 24tkm huoltoja.

Tuplakupla saapui tänään, otti se aika paljon pois tuota ajoviimaa, mutta pidemmille matkoille on tulpat yhä pakolliset, ainakin nykyisellä kypärällä. Seuraavaksi varmaankin kilventelineen kimppuun, kunhan on aikaa jolloin ei ole töitä, liian hyvä sää ajamiseen, sopiva sää kaljan juontiin, tai krapulaa. Saattaa venyä syksylle.

Re: Kawasaki Z

4.6.2012 19:33

Onkohan kenelläkään tietoa saako tähän malliin keskiseisontatukea? Oon yrittänyt googlettaa, mutta ei oo löytynyt.

E. Kolmeen eri paikkaan soittanut mukaan lukien maahantuoja. Ei perkele saa.

Re: Kawasaki Z

19.6.2012 5:38

Takaboksin teline periaatteessa jo hankittuna, huomenna hakea itse boksi, juhannuksena menee varmaan yksi päivä sumuisissa merkeissä ja loput päivät olis tarkoitus leikkiä touringmopoilijaa. Tuli sopivasti 18tkm mittariin ja ilmansuodatin olis hyllys valmiina. Perkele vaan kun tuli epähuomiossa tankki laitettua täyteen.