Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

6.2.2012 20:22

Tulipa tossa viime sunnuntaina sitten haettua Kalajoelta tällanen joskus avk:n omistuksessa varkauden syystä ollut Pärrä . Ostin tämän kuitenkin yksityiseltä myyjältä. Tarkoituksena olisi tästä siis täysiverinen KILVELLINEN stunttipärrä rakentaa ajokeleihin mennessä. 8)

Lähtökohtaa:

Ostokunto:
Pyörähän on siis joskus avk:lla ollut ja entinen omistaja on tähän uudet katteet tilannut ulkomailta oston jälkeen. Omistajan isäukko kumminkin mennyt könyämään lähes heti katteiden oston jälkeen ja oikea etukate on aika syvillä naarmuilla.
Myöskin takarengas oli poltettu puhki varkauden yhteydessä, mutta nyt tuolla perällä komeilee 180 leveä gummi.
Pyörän mittarissa 35 000, tuntuu ihan uskottavalta määrältä, etujarrulevyissä kuluma hyvinkin minimaalista, takana on kuitenkin jotain havaittavissa.
Trippimittari pyörii ympyrää.
Hondahan on vuosi sitten penkitetty ja kaakkeja löytyi 92 näiden vuosien jälkeen vielä.
Penkki ei sovi oikein paikoilleen. Myyjän mukaan 1996 vuotisesta vehkeestä mutta sen pitäisi muistaakseni olla samaa mallia kuin tämänkin?
Eturengas sileähkö.
Kone kierrosherkkä ja lähtee laakista käyntiin 8) Mahtavat saundit
Tankki viininpunainen. Mutta tuokaan ei haittaa, siihen tulossa kumminkin dentti.

Purin pyörästä perän nyt alkuun. Joitain pieniä patentteja huomattavissa kuten iskunvaimentimen kaasusäiliö on kiinnitetty takarunkoon nippusiteillä, katteita kiinnitelty edellämainitulla tavalla ja oikeaa takajalkatappirunkoa ei ole vaan sen tilalla on reikärautaa joka toimii äänenvaimentimen kiinnikkeenä.
Myöskin kilventeline sovitettu oudosti reikärautaa taas käyttäen..

Nomutta nämä seikat eivät minua haittaa, aluksi pyörästä tulossa katteeton. :D

Muuta lisättävää pyörään on myös:
Round bar
Kaatumaraudat
Käsitakajarru
Dentti tankkiin
Mahdollisesti mittaristo?
Cliparien kulmien muuttaminen/fatbar
Maalaus
Kyydissä olijan tapit (stunttikäyttöön soveltuvat)
Uusi äänenvaimennin
Lyhyet välitykset
+muuta pientä

Osia tilaillaan sen mukaan mitä budjetti pitää ja miten opiskelut sallivat töissäkäynnin. Osan osista kuitenkin pystyy tekemään itse.
Ehdotuksia saa laittaa ja kommenttia :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Robban. päivämäärä 22.2.2012 12:58, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

6.2.2012 20:37

Hyvältä kuulostaa ja merkkihän on ainoo oikee ;)

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

6.2.2012 20:50

suurpasko kirjoitti:Hyvältä kuulostaa ja merkkihän on ainoo oikee ;)

Kuvia piti tulla vielä enemmän mutta tää mototti ilmottaa kun koitan lisää niitä että yritän lisätä epäkelpoa tiedostoa... Noo kai mä tän pian saan toimimaa : :D
Keulimisen Honda monkeyllä alotin ja niitä ehti sillon kaksikin tallissa olemaan :) näköjään se on tonne aivoihin juurtunut se merkki :lol:

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

7.2.2012 12:51

Onnee prokkikseen. Ohan toi vähän liian uus (F2 kunniaan ;) ), mutta ainoo oikee projektikohde kun stunttipyörää rakennellaan!

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

7.2.2012 17:30

stroukki- kirjoitti:Onnee prokkikseen. Ohan toi vähän liian uus (F2 kunniaan ;) ), mutta ainoo oikee projektikohde kun stunttipyörää rakennellaan!

Kiitoksia! En nyt oikee ymmärrä mitä uudella tarkotat, onhan täkin jo 15 vuotta vanha.. :D

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

7.2.2012 21:37

Tossa vielä pari kuvaa eiliseltä. Kävi ilmi että penkki ei olekkaan vääränlainen vaan takarunko on vääntynyt hieman ylöspäin. Helppo homma kuitenkin suoristaa.. Vanhan omistajan sanoja lainaten: "Varkauden yhteydessä takakatteet varastettu" Kysyin tossa eilenkin vielä että onko keulastu ympäri vai onko ne pöllitty mutta ainakin samaa tarinaa tämä piti yllä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

13.2.2012 21:55

Hyvältä näyttää, itekkin olin samaa pyörää katellut nettimotosta jo pitemmän aikaa haaveillen :lol: Hinta oli meinaa enemmän kun reilu, ja itse ainakin pidän pc-31 paljon enemmän kun 25, eipähän tarvitse pelleillä bensapumpun kanssa. On korkeat odotukset tälle mopolle, seurailuun menee varmasti.

Itse kun ajattelen samaista pyörää hankkia samaan käyttötarkotukseen ensi kesäksi, niin osaatko sanoa että mahtuuko vakioklipareille käsitakajarrua ilman että poistaa katkaisijat? Ja tiedätkö mistä saisi hyvät sopuhintaiset kaatumaraudat, itse kun en ainakaan tuon hintaluokan pyörään viitsisi ruveta jenkeistä tilaamaan kalliita hifiosia.

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

15.2.2012 16:58

Ebaysta löytyy yleensä heppuja jokka noita rautoja vääntää vähän halvemmalla. Kannattaa myös bomber foorumilla kysästä 8)

Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

22.2.2012 13:04

Nelonen kirjoitti:Hyvältä näyttää, itekkin olin samaa pyörää katellut nettimotosta jo pitemmän aikaa haaveillen :lol: Hinta oli meinaa enemmän kun reilu, ja itse ainakin pidän pc-31 paljon enemmän kun 25, eipähän tarvitse pelleillä bensapumpun kanssa. On korkeat odotukset tälle mopolle, seurailuun menee varmasti.

Itse kun ajattelen samaista pyörää hankkia samaan käyttötarkotukseen ensi kesäksi, niin osaatko sanoa että mahtuuko vakioklipareille käsitakajarrua ilman että poistaa katkaisijat? Ja tiedätkö mistä saisi hyvät sopuhintaiset kaatumaraudat, itse kun en ainakaan tuon hintaluokan pyörään viitsisi ruveta jenkeistä tilaamaan kalliita hifiosia.

Hyvään hintaanhan tämän sain :)

Vakioclipareille ei mahdu käsitakajarrua katkaisijoiden kanssa.. Ite oon miettinyt et jos hitsais Tigillä molempiin päihin hieman lisäpalikkaa.. Tai sitten vaan fatbaria mutta sitten pitää ilmeisesti käydä tilailemaan pidempiä vaijereita jne. Sopuhintaiset kaatikset löytyy ainakin sivulta http://www.forstunt.pl
Itse en ole vielä varma että väännänkö raudat ite vai lähenkö tilaamaan...
Viimeksi muokannut Robban. päivämäärä 16.4.2012 16:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

25.3.2012 23:30

lupaavalta näyttää! ittellä -96 vuoden cbr työnalla. Mimmoses takapää ratkasun oot meinannu tehä pyörään ?vahvistatko vanhaa runkoa vai teetko kokonaan uuden takahäkin ? ja onko löytyny jostain halvalla sunttivälitykset ? kun on ollut itselläkin hakusessa ?

Re: Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

31.3.2012 0:26

Mulla on noi forstuntin kaatumaraudat omassa ja voin suositella, 15e lisähinnasta saa kaatumasliderit mukaan. ;)

Re: Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

17.4.2012 14:35

Rahat loppu=projekti jäässä. Intti tulee pian vastaan.

Ostakaa proju pois tallista. Dentti tankissa kittausta vaille valmis. Pärrä vaatii kaatumaraudat ja lyhyemmät välitykset + käsitakajarrun oston. TARJOUKSIA TULEMAAN.

Vaihdan vain supermotoon tai enduro/crossipyörään, mieluiten 4t