Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Husqvarna SMR 510 (2010)

14.1.2012 3:07

Jospa sitä laittelisi talvikelien vallitessa vähän ajan kuluksi omasta pyörästä tarinaa.

Ajokelien alkaessa suuret odotukset palkittiin, kun piikki vaihtoi omistajaa, ja eka isomopo eli Husqvarna SMR sai ensinmäisen omistajan.
Pyörä ostettiin MP-Racingiltä uutena ylivuotismallina. Ensinmäisestä koeajosta jäi niin suuri hymy naamalle että kaupathan siitä tehtiin.
Päivä ennen vappua pyörä lähti sitten peräkärryssä kohti Etelää, ja aivan alkuun tehtiin katu-uskottavempi lookki,
eli peilit vaihtuivat sirompiin, kilventelinettä sirostettiin, ja Husqvarna-pehmuste hankittiin lähinnä rumien kahvakiinnikkeiden piilotukseen ;) .

tn_IMG_7600.JPG

Ostokunnossa, 0km ajettuna.


Pyörä kävi hemmon päivillä penkityksessä, tuttavien Exc 530 ja SMR 510 (molemmat 08-mallia) jäivät yllättävästi 5hp tehoissa tälle pedolle. En viitsi laittaa tähän tehoja, koska se herättäisi vain ristiriitaista keskustelua, josta olen itsekin vähän skeptinen, olivatko tehot aivan paikkansa pitävät :)

Pyörästä ei ole juurikaan voinut moittia mitään päällepäin, tuttavan 08-mallinen ei ollut yhtä "uskollinen" kuin oma ratsuni, mutta hänen pyöränsä olikin käytetty,
joista ei aina ota selvää huoltohistoriasta. Itse olen pärjännyt öljynvaihdolla 500km tuntumassa, ja öljyfilsun vaihdolla joka toinen öljynvaihtokerta, sekä yhden kerran venttiilit olen käynyt säätämässä.
Jos nyt jotain ikävää voisi mainita, niin vilkkujen mutterit eivät olleet vakiona lukkoprikoilla, joten osa vilkuista tykkäsi usein löystyä, lukkomutterilla ongelma kuitenkin ratkaistiin.
Neljän tonnin hujakoilla takarattaan pultit olivat mysteerisesti löystyneet niin paljon, että yksi pultti jäi ikävästi swingin ja rattaan väliin, josta jäi jäljelle kahtia haljennut pultti.
Onnekseni pääsin kuitenkin kotiin asti kiristelemään pultit, jonka jälkeen ne ovatkin pysyneet paikallaan. Loppuvuodesta ruiskun imukaulan kiristysklemmari irtosi ensinmäistä kertaa,
ja toivottavasti viimeistä kertaa vaikkei vika ollutkaan suuri.

Kun nokittelu alkoi, niin tuli pyörän kestävyyskin koettua. Yhden kerran ehti nokka nousta liikaa, lopputuloksena
takavalon kupu oli haljennut, vasemmassa äänenvaimentimessa sekä vasemman puolen etuvannekehässä naarmut.
Vauriot olivat onneksi kosmeettisia vaurioita, joten menoa se ei haitannut! (toisaalta tähän aikaan oli pizzanpyörittäjien kesäloma, jolloin varaosat eivät kulkeneet, jouduin siis odottelemaan takavaloa n. 3viikkoa).

tn_IMG_5153.JPG

Nykyisin pyörä on muuttunut oman maun mukaiseksi.

Osia on vaihdettu muun muassa:
-Vanteet
-ketjut
-takaratas
-öljykorkki+bensakorkin venttiili
-Renthal Fathbar(punainen)
-valkoiset katteet tarroilla
-Polisport-lokasuoja(valkoinen)
-Uusi putkisto(vähän turhan metelikäs, toivottavasti ei kilvet lähe keväällä!)
-Michelin pilot power One-renkaat(pitoa piisaa!)

Talven aikana projektissa:
-Swingi, pohjapanssari ja t-palat maalattu ja kiinnitetty!
-Silikoniletkujen ja vesipumpun vaihto valmis!
-power commander ostettu ja käytössä!

Ehdotuksia otetaan vastaan ulkonäön kannalta, mutta takavaloa, etulokasuojaa sekä valomaskia en kuitenkaan lähde vaihtamaan :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut vinzerR päivämäärä 12.4.2012 0:58, muokattu yhteensä 9 kertaa

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

14.1.2012 11:38

Asiaa, tämähän tarina on hienoa luettavaa. :D
Ruiskun/kurkun pannan löystyminen oli myös broidin smr:ssä, mutta ei ole enään käynyt.
Itse veikkaisin että se lähti sillä, niin sanotusti tukehtumisen takia :s

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

14.1.2012 16:30

Juu, kaikenlaista tärinäähän se on joutunut kestämään koko ajan, eli en ihmettele jos jollakulla muulla käynyt vastaavanlaista. Ei kuitenkaan mitään vakavaa, kunhan muistaa vaikka tarkistella sitä sillon tällön ja pitää vaikka työkalut mukana jos lähtee ajossa irti. Itse huomasin siinä vaiheessa, kun töyssyyn ajaessa kierrokset jäi kytkin pohjassa leijumaan, josta osasikin jo arvata mistä oli kyse :) .
Niin ja voisin tässä pyrkiä lupaamaan, että kun olen tallilla kerennyt käydä, niin otan kuvia missä vaiheessa huolto/tuunaus-toimenpiteet menevät !

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

15.1.2012 19:28

Liian uusi ja vakio :D

No joo, onhan toi siistin näkönen käyttispeliksi, varmasti kiva peli pelleillä.

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

15.1.2012 19:37

No pelleilyynhän toi parhaiten soveltuu :D mutta mikäs siinä on vialla jos on uus? Ja tarkoitatko vakiolla ettei oo teinituuninkii tarpeeks ?

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

15.1.2012 21:49

No kelpais :P

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

20.1.2012 0:59

Noniin päästiin taas tallilla etenemään asioissa!
Sain uuden ilmnaputsarin sekä "racing" mallin vesipumpun asennettua, josta toivon mukaan on hyötyä jatkossa!
Swingi, pohjapanssari ja t-palat lähtivät mukaan huomiselle maalauskeikalle, jotka toivon mukaan saadaan ensiviikoksi jo takaisin paikoillensa.
Myös Silikoniletkuista sain muutamat paikalleen, mutta syyläreistä vesipumppuun kulkevat lekut jäivät ensi kertaan, koska en omistanut t-palaa letkujen väliin, joka vakioletkuissa on "integroituna" valmiiksi.

tn_vanha vs uusi.jpg

tn_vanha vs. uusi.jpg

tn_ilmanputsarit.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut vinzerR päivämäärä 8.2.2013 17:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

23.1.2012 23:00

Nonnii husse uuteen uskoon! ;)

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

24.2.2012 2:12

Noniin, tuli tossa torstaina kuukauden odottelun jälkeen osat maalauksesta, nyt pitäisi vaan vaihtaa laakerit swingistä ja t-palasta.
Lauantaina pääsen laittelee pyörää, olisiko kenelläkään neuvoja miten vaihdan ite tuon t-palan kartiolaakerin, joka on tpalassa kiinni? En haluis lähtee maksaa sen vaihdosta 50e enkä varsinkaan mistään työkaluista 120euroa, joten niksit ja neuvot olisivat avuksi !
tässä vielä mobiililaatuista kuvaa maalatuista osista:
tn_erestä.jpg

tn_sivusta.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

24.2.2012 13:52

hyvältä näyttää :P

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

24.2.2012 18:05

Kyllä näyttää hyvältä :D . Pohja panssarista saattaa kulua maalit nopeasti pois.

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

12.4.2012 1:07

Noniin, tallikausi on jo melkolailla päättynyt, ja kävinkin jo vähän korkkailemassa kautta!
Yhteenvetona talven aikana siis tuli maalattua t-palat, pohjapanssari ja swingi, uudet silikoniletkut asennettiin, "racing"vesipumppu asennettiin ja husky freak:in kanssa vaihdeltiin putkistot, myös uudet peilit tuli hankittua, mutta ne eivät päässeet tähän kauden avaus-kuvaan mukaan.
Hyvää alkanutta kevättä kaikille motoristeille tasapuolisesti !
tn_IMG_6948.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

12.4.2012 16:43

No niin nyt voisit samalla ottaa uusi kuvia pyörästä :D

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

12.4.2012 22:16

Lupaan ottaa lauantaina kun on aurinkokelit =D !

Re: Husqvarna SMR 510 (2010)

13.4.2012 16:55

vinzerR kirjoitti:Lupaan ottaa lauantaina kun on aurinkokelit =D !


Ok, kun näkee millainen on mustalla haarukalla+t-kappaleet :P