Jospa sitä laittelisi talvikelien vallitessa vähän ajan kuluksi omasta pyörästä tarinaa.
Ajokelien alkaessa suuret odotukset palkittiin, kun piikki vaihtoi omistajaa, ja eka isomopo eli Husqvarna SMR sai ensinmäisen omistajan.
Pyörä ostettiin MP-Racingiltä uutena ylivuotismallina. Ensinmäisestä koeajosta jäi niin suuri hymy naamalle että kaupathan siitä tehtiin.
Päivä ennen vappua pyörä lähti sitten peräkärryssä kohti Etelää, ja aivan alkuun tehtiin katu-uskottavempi lookki,
eli peilit vaihtuivat sirompiin, kilventelinettä sirostettiin, ja Husqvarna-pehmuste hankittiin lähinnä rumien kahvakiinnikkeiden piilotukseen
.
tn_IMG_7600.JPG
Ostokunnossa, 0km ajettuna.
Pyörä kävi hemmon päivillä penkityksessä, tuttavien Exc 530 ja SMR 510 (molemmat 08-mallia) jäivät yllättävästi 5hp tehoissa tälle pedolle. En viitsi laittaa tähän tehoja, koska se herättäisi vain ristiriitaista keskustelua, josta olen itsekin vähän skeptinen, olivatko tehot aivan paikkansa pitävät
Pyörästä ei ole juurikaan voinut moittia mitään päällepäin, tuttavan 08-mallinen ei ollut yhtä "uskollinen" kuin oma ratsuni, mutta hänen pyöränsä olikin käytetty,
joista ei aina ota selvää huoltohistoriasta. Itse olen pärjännyt öljynvaihdolla 500km tuntumassa, ja öljyfilsun vaihdolla joka toinen öljynvaihtokerta, sekä yhden kerran venttiilit olen käynyt säätämässä.
Jos nyt jotain ikävää voisi mainita, niin vilkkujen mutterit eivät olleet vakiona lukkoprikoilla, joten osa vilkuista tykkäsi usein löystyä, lukkomutterilla ongelma kuitenkin ratkaistiin.
Neljän tonnin hujakoilla takarattaan pultit olivat mysteerisesti löystyneet niin paljon, että yksi pultti jäi ikävästi swingin ja rattaan väliin, josta jäi jäljelle kahtia haljennut pultti.
Onnekseni pääsin kuitenkin kotiin asti kiristelemään pultit, jonka jälkeen ne ovatkin pysyneet paikallaan. Loppuvuodesta ruiskun imukaulan kiristysklemmari irtosi ensinmäistä kertaa,
ja toivottavasti viimeistä kertaa vaikkei vika ollutkaan suuri.
Kun nokittelu alkoi, niin tuli pyörän kestävyyskin koettua. Yhden kerran ehti nokka nousta liikaa, lopputuloksena
takavalon kupu oli haljennut, vasemmassa äänenvaimentimessa sekä vasemman puolen etuvannekehässä naarmut.
Vauriot olivat onneksi kosmeettisia vaurioita, joten menoa se ei haitannut! (toisaalta tähän aikaan oli pizzanpyörittäjien kesäloma, jolloin varaosat eivät kulkeneet, jouduin siis odottelemaan takavaloa n. 3viikkoa).
tn_IMG_5153.JPG
Nykyisin pyörä on muuttunut oman maun mukaiseksi.
Osia on vaihdettu muun muassa:
-Vanteet
-ketjut
-takaratas
-öljykorkki+bensakorkin venttiili
-Renthal Fathbar(punainen)
-valkoiset katteet tarroilla
-Polisport-lokasuoja(valkoinen)
-Uusi putkisto(vähän turhan metelikäs, toivottavasti ei kilvet lähe keväällä!)
-Michelin pilot power One-renkaat(pitoa piisaa!)
Talven aikana projektissa:
-Swingi, pohjapanssari ja t-palat
maalattu ja kiinnitetty!-Silikoniletkujen ja vesipumpun vaihto
valmis!-power commander
ostettu ja käytössä! Ehdotuksia otetaan vastaan ulkonäön kannalta, mutta takavaloa, etulokasuojaa sekä valomaskia en kuitenkaan lähde vaihtamaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut vinzerR päivämäärä 12.4.2012 0:58, muokattu yhteensä 9 kertaa