Tuli ostettua Avk:lta 05 S mallin zeta. Mittarissa 25tkm. Tarkotus olis tehdä normaalin naku zetan näköinen. Pyörässä oli kaatumisen jäljiltä mennyt hajalle: Varttikate ja jalkatapinrunko. Naarmuja: Oikean puoleiset kopat, putki, tankopaino ja kytkinkahva. Ihmettelin ja ihmettelen vieläkin että miksi pyörä on edes otettu lunariin. Ennen zetaa omistin Aprilia Rs 125 -05, sen jälkeen olen lainaillut kaverilta kawasaki zx6-r pahimpien ajohimojen taltuttamiseksi.
Tarkotus olisi hommata joku kiva maski pyörään (saa laittaa ehdotuksia), alkuperäinen maski saa jäädä vain haaveiluksi suolaisen hintansa takia (500e->). Fatbar on pakollinen ostos. Zetan norsunkärsän kokoinen äänenvaimennin saa siirtyä jonkun sliparin edestä, saa laittaa ehdotuksia. Slipari kiinni vasta katsastuksen jälkeen, koska katti taitaa olla äänenvaimentimessa ja slipareissa kattia ei ole. Uudet peilit tulen myös hommaamaan, koska edelliset jäivät varttikatteeseen kiinni, vilkkupeilit luultavasti tilalle. Keulaan luultavasti hieman jäykemmät öljyt, nykyiset tuntuvat aika löysiltä, voi olla että vanhat öljyt sisällä ja ne tekevät löysyyden. Jalkatapinrungon ostan uuden, alumiinihitsaus ei taida kestää? Kytkinkoppa vaihtuu uuteen naarmujen takia. Vieressä olevan starttimoottorin? suojan hion ja maalaan. Renkaat vaihtuvat myös, nykyisissä pintaa alle milli. Ketjut ja rattaat vaihdan myös, edellinen omistaja pitänyt ketjuja liian tiukalla. Pyörä oli edellisen omistajan jäljiltä todella likainen, ketjut öljyn peitossa, vanteissa pinttymiä, mutta parin päivän hinkkauksen jälkeen pyörä on kuin uus. Moottori pyörässä on todella hyvässä kunnossa. Pientä ininää kuuluu, luultavasti bensapumpusta. Bensapumppu pitää ihme ääntä kun kääntää virrat päälle, mutta kaverin ninjassa sama homma, pitää perehtyä siihen enemmän talven aikana ja katsoa että se toimii. Kilventeline vaihtuu sirompaan heti katsastuksen jälkeen. Pyörä ei ole kilvissä ja laitankin sen vasta talven jälkeen kilpiin. Takapäätä en ala muokkaamaan.
Varttikate irroitettu jo.