Noniin, tuli kesän aikana hommattua isompaa pyörää alle. Kesäkuussa ostin Benelli tnt899 nude-pyörän. Pyörä oli itsellä 2viikkoa, ennenkuin levis ja jätti tienpäälle! No, vaihdoin menopeliä pienempään, mutten huonompaan. Talliin tuli Husqvarnan 2011 vm 630 supermoto.
Supermotoa kuitenki aina kuolannut ( jos en julkisesti, niin salaisesti
)
Pyörän saavuttua maahantuojalta, kipitin liikkeeseen uutta tulokasta vastaan. Nopeastihan valkoisen ruusun silmä erotti liikkeen muusta tarkoituksesta. Olin myyty
Joo eli pyörää noutaessa myyjäkin sanoi ( minkä jo maahantuojalta kuulin ), että pyörä on vahvasti kuristettu EU-säädösten puitteisiin, eli ei potki ainakaan liikaa. Sen kyllä huomasi kun liikkeestä kotiinpäin lähti köröttelemään. 4-tahdin vääntö oli hurmaavaa, mutta teho-alue ei vaan tuntunut ollenkaan oikealta, vaikken nelitahtista pyörää ole ennen omistanutkaan. Alakierroksilla voi tehontuntua kuvailla odottavaksi ja ylhäällä enemmän tai vähemmän tukahdutetulta. Ei se vakionakaan mikään hidas peli ollut! Sisäänajo suoritettiin kuristettuna maltilla kahdessa viikossa, jonka jälkeen huoltoon.
Huollon jälkeen odottelinkin jo kuumeisesti osia joilla saadaan suurin osa pyörän poneista irti takapyörälle. Viikon päästä tästä, liikkestä tuli viesti että osat tulleet.
Liikkeestä odotti husqvarnan italian päädyssä pakattu " special parts" laatikko mikä sisälsi: Arrow titaanivaimentimet, killerswitchin lamdalle, lamdan poiskytkemiseen osat, Arrow racemod -ruiskunohjaus.
http://www.motot.net/galleria/kuva90910/http://www.motot.net/galleria/kuva90911/Itse olen tykännyt pyörästä toden teolla, ei kaupungissa / lähiössä ajaminen hauskemmaksi voi enää muuttua. Tehoa ja meteliä pyörästä löytyy, mutta sehän on tarkotuskin.
Talvella tulossa: Sirompaan kuntoon takapäätä, Titaani käyrästö.
Kommentoikaa vapaasti, kysykää!