Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

KTM LC4 620 SC '00

15.5.2011 16:38

Tulipahan otsikonmukainen rotisko haettua virosta ja ajattelin sitten tarinoida siitä jotain ajankuluksi. Pyörä on siis malliltaan LC4 Super Competition, eli tosta on karsittu kaikki ylimääränen pois mukaanlukien akku ja nappikäynnistys. Mopo haettiin viime viikonloppuna siis Pärnusta. Helppoa hommaa tuo vironmaalta haku, tähän astisen perusteella voin suositella kaikille joilla ei ole liikaa rahaa ostaa ylihintasia pärriä suomesta ja kun menee pakettiautolla, niin mukaan mahtuu vähän muutakin jolla kattaa matkakuluja. :D

Keskiviikkona 11.5. kävin Tullissa täyttelemässä ajoneuvon käyttöönottoilmoituksen, mukaan sain autoveroilmoituksen ja käytetyn moottoripyörän yskilöintilomakkeen. Nämä pitää toimittaa täytettynä Tulliin kauppakirjan kopion, Viron rekisteriotteen kopion ja ajokortin kopion kera viiden päivän kuluessa, toisinsanoen maanantaina. Torstaina hain mopoon siirtokilvet. Se vaati yhden lisälomakkeen täytön ja reilun 17 euron maksusuorituksen. Nyt Kotarilla saa siis ajaa siirtokilvillä max. 3 kuukautta. Katsastuksen saa suorittaa joko ennen tai jälkeen verohakemuksen jätön, mutta se vaatii kuitenkin CoC-todistuksen, jonka tilailin torstaina Motokeitaalta, hintaa suolaiset puolitoistasataa.

Sitten itse mopoon. Kaukaa katsottuna varsin näppärän ja hienon näköinen kapistus:
Kuva
Kuva

Läheltä katsottuna ei enää niin nätti:
Kuva

Muovit tosiaan maalattu jokaista myöten hienosti paukulla ja takamuovien asennus mallia siisti: Originaalit muovit leikelty lähes kokonaan pois ja niiden päälle soviteltu exc/sx-mallin perä. Nippusiteitäkään ei ole säästelty. Tarkoitus olisikin hommata uusi lc4:n muovisetti reisink-mallin takalokarilla ja tarrat siihen päälle, sitten joskus kun on rahaa... Tänään huomasin myös että öljyä tihkuaa jostain, näyttää siltä että tulee yhden kannenpultin juuresta, pitää tutkia tarkemmin kun jaksaa. Kaasarista valuu myös tippa bensaa pihalle silloin tällöin. Jotain vinkunaa / rallatusta kuuluu myös motista, joka nousee kierrosten mukaan. En jaksa uskoa nokkaketjua, koska ei kuulu sieltä suunnalta. Ominaisuus kenties?

Mutta onhan tossa positiivistakin: Uudenveroinen etujarrulevy ja husabergin 6-mäntäinen puristin, Keihinin kiihdytyspumpullinen kaasari, WP säädettävä alusta yms. Voimaakin on vähintään enemmän kun siinä kuuluisassa pienessä pitäjässä, repii ihan kiitettävästi. En tiedä onko koneelle jotain muuta tehty kun tuo kaasari vaihdettu, mutta hyvin tuntuu kulkevan. Ja onhan tuo jonkun verran kevyempikin kun normaali lc4.

Eilisen pimeelläajelun jälkeen alkoi kummastuttamaan valoteho. Joku random-umpio siihen on vaihdettu jne. mutta valoteho on todella heikko. Valo myös himmenee vilkkujen tahtiin. Alkoi ihmetyttämään, että onkohan jännitteensäätimessä tai jossain muussa jotain vikaa, vai onko akuttoman vanhuksen ominaisuus... Takavilkut on myös tosi himmeät, hyvä että huomaa vilkkumisen, vaikka niissäkin 23w polttimot on.

Mutta tehdään tästä hyvä pikkuhiljaa sitä mukaa kun budjetti antaa myöten. Kunhan nyt ensin saa tuon rekisteröintikuntoon.

Re: KTM LC4 620 SC '00

16.5.2011 21:36

Ihan hyvältä vaikuttaa. Itsellä myös 2000 vuoden SuperCompetition. Pirun mukava ajella ja vääntää kivasti, tarvittaessa etupyöränkin ilmaan :). Mites sulla noi valot kestäny, mulla paukkuu molemmista päistä koko ajan. Tärinästä kai johtunee. Lisää juttuu vaan kun tapahtuu! 8)

Re: KTM LC4 620 SC '00

17.5.2011 19:20

Toi koneesta kuuluva ylimääräinen kolina kannattaa tutkia aika nopeasti alta pois. Oma vehje ei ainakaan tuollaista kuvailemaasi ääntä pidä, vaikka tärinä ym. on näissä enemmän ominaisuus kuin vika.

Mistä mahtaa muuten tulla tuo painoero tavallisen LC4:n ja SuperCompin välillä, kun sitä ainakin specsien mukaan sellaiset +15kg on? Tuskin akku ja neitinapin poistaminen kuitenkaan sitä viittätoista kiloa pudottaa.

Mutta ihan komea pyörä. Muovit maksaa uutena koko sarja tietääkseni about 130e.

Re: KTM LC4 620 SC '00

17.5.2011 21:36

Joo tosiaan mitään mainittavaa ei oo tapahtunu, viikot kun asun töiden takia eri paikassa ku missä mopo on.

Ligettah: Joo nimenomaan tota vääntöö ja keskialueen voimaa on kiitettävästi, ihan sama mikä vaihde ja paljonko vauhtia, perse penkissä nousee keula ilman kytkintä ku itestään 8) Valojen kestävyydestä en juuri osaa sanoo, ajanu tolla jonku alle 100km.

Gusse: Koneesta ei siis kuulu mitään kolinaa tai rahinaa, vaan ennemminkin korkeataajuuksista rallatusta, jonka taajuus vaihtelee kierrosten mukaan. Ei tärise tai kolise moottori, tai tärisee koko mopo tottakai sen mitä tälläsen kuuluukin muttei ainakaan mun mielestä mitään ylimäärästä :D

Painoeron syistä ei mitään käryä, viron otteessa lukee kylläkin jotain 130kg, tiedä sitten mitä todellisuudessa painaa. Jokapaikassa muualla höpötetään tota 120kg pintaan. Ja muovisarja maksaa tosiaan jonkun reilun satkun. Pari tarroja painavaa tuttua kyseli eilen tarvinko tarroja tohon, pitää kattella jos teettäis niillä jotain spesiaalia joskus tulevaisuudessa :D

Re: KTM LC4 620 SC '00

17.5.2011 22:08

Varmaan nokkaketju vähä raklattaa ja se on käsittääkseni ihan normaalia, että se vähän ääntä pitää :)

Re: KTM LC4 620 SC '00

18.5.2011 21:42

jerwwe kirjoitti:Varmaan nokkaketju vähä raklattaa ja se on käsittääkseni ihan normaalia, että se vähän ääntä pitää :)

No se siinä kummallista onkin ku ei se kuulu nokkaketjun suunnalta. Tai ei ainakaan mun käsittääkseni nokkaketju oo ihan koneen alaosassa? :D

Re: KTM LC4 620 SC '00

18.5.2011 21:50

No nokkaketjuhan menee kampiakselilta nokka-akselille ja varmaan kaikista selviten sen raklatuksen kuulee siinä sylinterin kohdilla ja tietenkin vasemmalta puolelta takaapäin katsottuna ;)

Re: KTM LC4 620 SC '00

21.5.2011 17:35

jerwwe kirjoitti:No nokkaketjuhan menee kampiakselilta nokka-akselille ja varmaan kaikista selviten sen raklatuksen kuulee siinä sylinterin kohdilla ja tietenkin vasemmalta puolelta takaapäin katsottuna ;)

Niin no en tiä sitte, sylinterin kohdilla ei siis varsinaisesti mitään kuulu, vaan ääni tulee tosiaan alempaa. Kattellaan talvella jos nyt ei ala paheneen tässä kesän aikana :D

Re: KTM LC4 620 SC '00

8.8.2011 22:31

Jaahas jos jotain höpisis tännekin välillä. Kotarin kanssa edetty hitaasti mutta hitaasti. Tänään tuli vihdoin veropäätös Tullilta, eihän siinä mennykään kun tasan 3 kuukautta. Karvan alle 500€ on verot, ei paha. Tänään tuli myös ilmoitus että paketti Race-Stylesista on saapunut postiin, eipä siinäkään mennyt kun vajaa 1,5kk... :roll: Huomenna selviää että tuliko sieltä nyt sitten sitä mitä piti.

Pikkupäivityksiä tehty kesän mittaan, ajokilometrejä ei ole varmaan tullut tonniakaan. Maski on vaihtunut 10-mallin exc:n versioon, mittarina toimii Koson DB-01R ja vilkut mallia pienet. Jonkinlainen sivujalka tullut myös räpellettyä, kaipaa vielä oikeanmittaisen palautusjousen. Sähköjä oon myös yrittäny siistiä sen verran mitä näillä merkonomin kynänpyöritystaidoilla on mahdollista osata. Vähän mutta huonosti.

Viikko sitten kyllästyin tähän sitten kun napsahti kakkosvaihteella kesken kiihdytyksen ketjut poikki, eikä mennyt edes lukon kohdalta. Nyt purettu jonkun verran ja varmaan huomenna taas vähän lisää. Vanteet käytän maalauksessa kunhan saan aikaseks, penkki saa uuden verhoilun, swingiä ajattelin valkoseks ymsyms. kattoo ny mitä jaksaa :D Kuvaa varmaan otan huomenna sikälimikäli se jotain kiinnostaa.

Re: KTM LC4 620 SC '00

9.8.2011 0:05

Komeen olonen moppe! =) Eihän vaan ollut jo nettimotossa myynnissä??
Ootko vertaillu hintoja, et kannattiko ulkomailta rahtaaminen?

Re: KTM LC4 620 SC '00

9.8.2011 17:25

tsounas kirjoitti:Komeen olonen moppe! =) Eihän vaan ollut jo nettimotossa myynnissä??
Ootko vertaillu hintoja, et kannattiko ulkomailta rahtaaminen?

Ei ole ollu viä, sit ku saan nippuun ja kilvitettyä ni laitan myyntiin, eli joskus tossa syssymmällä. Kyllä näistä sen verran kovia hintoja pyydetään suomessa, että kannatti tuoda, jos ei omalle ajalle ja työlle laske hintaa :D Mutta suosittelen muita hakemaan jonkun vähemmän räpelletyn mallin. Kyllähän tohon semisti rahaa tulee uppoomaan ja tietty jonkun verran työtä. Eihän se pakollista ois mutta saapahan vähä siistimmän :) Tänään vähän mallailin uutta muovia, illalla jonkinlaista kuvaa.

Re: KTM LC4 620 SC '00

9.8.2011 20:56

Doddii vähän sovittelin muoveja paikalleen, etulokarin oranssi kohta pitää värjäillä varmaankin mustaksi. Takalokari nyt ei ihan sellanen ole kun mitä kuvat netissä anto ymmärtää mutta menee kai toikin lapio siellä...
Kuva
Kuva
Laadun takaa Nokia, mutta saa kai noista vähän selvää.

Re: KTM LC4 620 SC '00

10.8.2011 11:53

Komeen näköset muovit! Kummasti pikkasenki vanhempi mopo piristyy noilla uudemmilla muoveilla.
Tarrasatsista plussaa!! :)

Re: KTM LC4 620 SC '00

10.8.2011 16:08

ainoo miinus mun mielestä on toi etujarru.. helvetin hyvä satula mutta toi brembon puristin voisi vaihtua parempaan radiaaliseen :)

Re: KTM LC4 620 SC '00

10.8.2011 19:24

J!gs@w# kirjoitti:ainoo miinus mun mielestä on toi etujarru.. helvetin hyvä satula mutta toi brembon puristin voisi vaihtua parempaan radiaaliseen :)

Joo satula on yhtä tyhjän kanssa ton kahvan kanssa, mitä nyt tietty ulkonäköö parantaa :D Nesteiden vaihdon jälkeen kahvasta tuli entistä löysempi, en tiä kusiko homma jotenki ku yksin yritti tehdä. Tosin ei sinne kyllä ilmaakaan pitänyt päästä kun ei säiliö päässyt tyhjäksi missään vaiheessa. Tarvii varmaan kaverin kanssa koittaa joskus myöhemmin saada edes jotain tuntumaa siihen.

Tosiaan lokarin ja maskin vaihto + tarrat nuorensi pyörää heti monta vuotta.