Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

5.9.2010 16:02

Muutama viikko sitten tuli ostettua ensimmäinen oma isompi pyörä. KTM LC4 640 oli hakusessa, mutta eteen tulikin vähän ajettu, vuosimallia 2006 oleva Husaberg FS 650 e. Ostohetkellä mittarissa oli 3200 km ja pyörällä on tullut ajettua nyt noin 500 km. Pyörässä oli ostettaessa Remuksen putkisto, flekti, syylärin suojamuovit, crash padit, karjaraudat... Alkuperäisten sinisten muovien lisäksi mukaan sai vielä mustat muovit ja kasan renkaita. Lähes heti oston jälkeen, pitkän seisonnan takia, pyörästä petti vesipumpun stefa, jonka takia pyörä seisoi tallissa hetken. Samalla tuli kuitenkin siistittyä hieman edellisen omistajan tekemiä sähkövirityksiä ja vaihdettua pyörään tehokkaampi akku. Alla kuva pyörästä heti ostettaessa:

Kuva

Ennen talvea pyörälle ei varmaan tapahdu mitään erikoista, ajokauden jälkeen vaihtuu ainakin ketjut ja rattaat sekä satulanpäällinen, koska nykyisessä on pieni reikä. Mustat muovit ovat parhaillaan tarrattomat, tälläiset tarrat saattavat lähteä tilaukseen jos eteen vaan sattuvat.
Viimeksi muokannut laser_tk päivämäärä 21.3.2011 23:12, muokattu yhteensä 3 kertaa

5.9.2010 18:03

Repii? :P

Vastaava himottanut jo pitkään, ehkä lottovoiton jälkeen voisi harkita kakkospyöräksi.. 8)

5.9.2010 20:41

Pidä vaa noi vakiokatteet, hemmetin pornot sini/keltaset. Toho vaa vielä mustat/siniset vanteet niin ois komeet :P !

5.9.2010 22:37

Kyllähän sillä menohaluja on enemmän kuin kuskilla. :D

Pyörä saa tosiaan pysyä tuollaisena ainakin tovin, omaa silmää ainakin mielyttää nykyinen väritys. Zetan karjarautoihin on tarkoitus hommata vielä syksyn aikana mustat X1 Protectorit, eli tälläiset:

Kuva

Pyörän oma nopeusmittari on rikki ja viime viikolla tilailin siihen Englannista Trailtechin Vectorin, eli tälläisen:

Kuva

Alkuperäisen mittarin sisällä ollut paristo oli päässyt seisonnassa hapettumaan ja rikkomaan mittarin. Uusi mittari maksoi toimituskuluineen suurinpiirtein puolet mitä uusi alkuperäinen olisi maksanut ja lisäksi mittarin mukana tulee lämpötila-anturi moottorin lämpötilan seuraamiseen.
Viimeksi muokannut laser_tk päivämäärä 1.11.2010 19:59, muokattu yhteensä 1 kerran

10.10.2010 21:01

Mittari tuli Englannin maasta ihan parissa päivässä, eikä asennus ollut paha. En halunnut tuhota pyörässä olevia liittoksia, joten askartelin adapterit vanhan mittarin ja uuden mittariston mukana tulleista liittimistä, eli pyörän eikä uuden mittarin liittimiä tarvinut vaihtaa/tuhota. Mukana tulleen moottorin lämpötila anturin asennan talven aikana pyörään, niin saa kaiken hyödyn irti sijoituksesta.

Pyörä siirtyy nyt talven tieltä talliin, allekirjoittaneen nilkka kun on tukevasti kipsissä, kiitos Husan. Viime viikolla käynnistyspoljin kun potkas jonkun verran takasin, ei siinä paljon ajosaappaat auttanut. :lol:

11.10.2010 18:53

Jos rahaa on ni pidät noi siniset katteet ja maalaat vanteet mustaks = bueno

11.10.2010 22:29

laser_tk kirjoitti:Pyörä siirtyy nyt talven tieltä talliin, allekirjoittaneen nilkka kun on tukevasti kipsissä, kiitos Husan. Viime viikolla käynnistyspoljin kun potkas jonkun verran takasin, ei siinä paljon ajosaappaat auttanut. :lol:


Ai saatana, paranna kunnol! Tiedos on et välil voi potkasta takas, mut et noin kovaa :s nimimerkil itse muutamien kenkien pohjat halkonu 625:lla :D

14.10.2010 20:51

Ai että kun kuulostaa pahalta että jalka päässyt pakettiin asti. Oma vor 503 ei kyllä potkaise takas kun ei anna kaasua. Ryypyn kanssa ilman että koskee kaasuun polkaisee niin saa ekalla tai viimeistään toisella aina käyntiin eikä potki takas. Sitä kylläkin poljetaan etieppäin.

On se mukavaa hommaa polkea pikkumopot käyntiin. Vähän harmittaa kun ei omasta pyörästä löydy sähköstartta.

2.1.2011 22:05

Se on tossa nelisatkussa sen verta vähemmä puristuksia ettei itelle oo ainakaa viel sattunu kohille, sähköstarttiki kyl löytyy, mut akku vaatis vähä päivittelyy et jaksas pyöräyttää käyntiin... :)

19.2.2011 19:32

väärä polkasu tekniikka ja sytytys pielessä niin tekee tuollee.. itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia potkia noita vehkeitä käyntii..

20.2.2011 16:35

Aika rustailla tänne jotakin! Allekirjoittaneen jalka on parantunut käytännössä kokonaan, viime viikon vietin laskettelurinteessä, eikä tehnyt tiukkaa ollenkaan. :P

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta sytytystähän ei pysty ko. pyörässä säätämään, joten tuskin se kauhean pielessä voi olla? Oli vaan vikatikki lähteä väsyneen polkemaan pyörää käyntiin.

Pyörä on tällä hetkellä talvisäilytyksessä ja odottaa uusia renkaita ja rattaita. MotoKönigiltä ostelin joitakin pieniä kilkkeitä poistomyynnistä, kuten aikaisemmin mainitsemani X1 Protectorit.

husaberg 650 -03

15.3.2011 19:14

terve, mikähän mahtaisi olla vika kun husaberg ei anna kipinään?

21.3.2011 18:00

Lähtisin metsästämään kadonnutta kipinää perinteisesti eliminoimalla mahdolliset viat yksitellen, katso eka auttaako tulpan vaihto, tuleeko kipinä jos maadoittaa pelkän sytytyspuolalta lähtevän johdon ilman tulpanhattua? Mun pyörässä moottori sammutetaan maadoittamalla CDI:ltä lähtevä kelta-musta johto, eli se kannattaa katsoa, ettei vastaava johto ole oikosulussa tai maissa. Sit perinteiset, eli liittimet CDI:ltä, pulssianturilta... irti ja tarkistus ettei löydy hapettumia. Toivottavasti kipinä löytyy!

Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

24.4.2011 21:48

Pyörällä on nyt keväthuollon jälkeen ajeltu vajaa 500 km ilman suurempia ongelmia. Talvella vaihdoin siis pyörään takarenkaan lisäksi ketjut ja rattaat. Lisäksi korjasin sähköt vastaamaan alkuperäisiä, eli nyt ei pyörästä löydy enää epämääräisiä teippivirityksiä. Zetan karjaraudat saivat kaivatut Protectorit ja keulaa koristaa alkuperäinen valomaski ja etulokari.

Kuva

Nyt vaan koitetaan keskittyä ajamiseen!

PS. Pyörä poljettu pariinkiin otteeseen käyntiin ilman ongelmia tänä keväänä, ei jäännyt henkisesti ahdistamaan viime syksyinen taistelu pyörän kanssa! :D

Re: Husaberg FS 650e Supermoto / 2006

5.5.2011 4:38

jos pyörän tekniikka kunnossa ja käynnistys tekniikka niin ei pitäis olla ongelmaa pienelläkään miehellä käynnistää isoa pyörää. omat kokemukset on että kaasua ei kannata avata, muuten ampuu takas paljo suuremmalla todennäköisyydellä, ja jos polkasutekniikka ei oo hallussa niin youtube auttaa :) joskus ois itekki tarkotus omistaa kyseinen pyörä. nätti yksilö tämä!