Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.10.2010 19:18

arrowin slipari vaimentaa aivan liikaa nykyiseen verrattuna joten myyntiin.. :lol: jos jotakuta kiinnostaa niin yv:tä tuleen. pilkkahintaan lähtee uuteen verrattuna..

jeje se ois nyt sitten mylly pöydälle uudelleen. Punainen tiivistemassa ei pitänyt oikein ja lähti kunnolla valuttamaan öljyä. Ei ehtinyt edes koko kumia pistää katuun!!! :s Tän vuoden ajot sait olla siinä sitten, koska ei ole oikein _kunnolla_ aikaa laitella pyörää ja kerta nyt myllyn irroitan niin maalaan rungon yms samalla. Jos liikaa pyöräkuuma nousee niin pistän piikkirenkaat enskavanteisiin kiinni sitten talvella kun projekti valmis.

Nyt lähdetään siis siitä että koko pyörä atomeiksi ja runko+muuta palikkaa maalaillaan. Päivittelen tänne kuvia ja tuloksia.

6.10.2010 0:06

Eikö sen vaimentimen tehtävä kuitenkin ole vaimentaa? Ei yksi pyttyisessä nelarissa kuitenkaan niin hienot äänet ole.

6.10.2010 14:16

SJK kirjoitti:Eikö sen vaimentimen tehtävä kuitenkin ole vaimentaa? Ei yksi pyttyisessä nelarissa kuitenkaan niin hienot äänet ole.



Tosiet tykkää, toiset ei, itekkin rakastan ison nelarin ääniä vaikka ajan 4syl muovilelulla..

13.10.2010 22:12

Nimenomaan. Itsekkin tykkään tuosta paukkeesta vaikka sinivuokkoja se vetää kivasti puoleensa.

21.11.2010 15:52

Mitäs tälle kuuluu?

22.11.2010 2:55

Nyt vasta huomasin tämän projektin.. Ihan nätti laitos, mutta miten mulla pistää silmään tuo öhlins:in iskari ja marsun ei-USD keula yhdessä ? Ootko miettiny USD-keulaa, tois meinaan ulkonäköä aika reilusti ja jos kikkailuja harrastetaan niin jotakin se keula kestäski....

22.11.2010 14:01

Kestävyyttä mä en kyllä epäile, mutta tosiaan ulkonäköä tois aika reilusti.

Kannattaa selailla näitä mototin jne. myyntipalstoja jos löytyis käytettyinä, itse kun aikoinaan ostin kotariin uudet etupumput, niin huomasin että täältä mototista olis saanu vähän käytetyt samanlaiset jollain 800 eurolla. Tuolloin olin tosin jos ostanut ne maahantuojalta uutena 2300: lla eurolla tai mitä ne nyt maksoikaan...

PS. multa löytyis kotarin ehjä vasen pumppu, joten jos löydät oikean jostain niin saat ton vasemman multa halvalla.

27.11.2010 0:16

Jees. Tuota pumppu asiaa en ole pahemmin miettinyt. Omaan silmään on kyllä ihan siisti tuollainkin? Kyllä tuon syksyn kun ajelin niin tuntu ihan hyvältä keula. Projekti on vähän "jäissä" kun tallin on vallannut pikkuveljen mopedi ja itse yritän pitää jonkunlaista järjestystä projektin kulussa. Nyt ollaan siis pyörän purku vaiheessa. Nii mitä tuosta takaiskarista? öhlinssin valmistama kyllä.

Saa nähdä maalaanko rungon itse vai vienkö maalaukseen kun ei tahdo paikkaa löytyä missä maalata.
Ideana siis olisi laittaa aivan viimeisen päälle pyörä kuntoon. Keväällä varmaan myyntiin ja uutta projektii päälle! Mutta niistä tuonnenpana kun saisi tämänkin kunnolla edistymään :)

Koulussa on hyvät hitsaus ja peltivehkeet niin aloitin tekemään itse äänenvaimenninta, jotakin näyttävämpää olisi tarkoitus tehdä.

8.12.2010 19:26

Messico varmaan meinasi, että näyttää "hölmöltä", kun on Öhlinsin takaiskari ja tuommonen "rimpulakeula" isketty samaan pyörään, jos nyt ymmärsin lähellekkään oikein.

Ei siinä, hieno pyörä, eikä varmasti tuu samanlaista vastaan. ;)

9.12.2010 18:41

Aivan aivan nyt itsekkin ymmärsin. No, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jos lompakko vain antaa periksi niin tulee uusi keula toki. Tilasin tuossa brembon käsitakajarru paketin :)

9.12.2010 22:51

Hakala- kirjoitti:Aivan aivan nyt itsekkin ymmärsin. No, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jos lompakko vain antaa periksi niin tulee uusi keula toki. Tilasin tuossa brembon käsitakajarru paketin :)


pistä kuvaa jarrupaketista!!

10.12.2010 18:09

Kyllä kuvaa tulee kunhan saan paketin ensin itselleni :)

Edit:

Paketti on saatu ja alettu sovittelemaan. Ottaa pinnoihin kiinni aika rajusti puristin niin täytyy levyä siirtää vähän ulommas. Siinä olikin sitten hommaa kun taka-akseli ja takalevyn ruuvit oli ruostunut kiinni mukavasti. Pari kk seissy lämpimässä tallissa ja aivan jämähtänyt. Kuvii pistelen kun maltan napsia. Tapana ollut vaan se ettei kuvia tule juurikaan napattua kunnes huomaan että pyörä on jo nipussa :D

Jes vihdoin sain asennettua tuon ja toimii. Huomenna viimeistelen adapterit yms. ja sitten kuvaa. Tuo kahvan kiinnitys oli yllättävän vaikeaa kun on niin vähä tilaa.

30.12.2010 20:46

Jeejee nyt on käppäri melko valmis, vielä muutama silaus niin saa riittää. Maalia tulee tietysti päälle.
Ja viisaimmat ymmärtää miksi tuo toinen kiinnike on L muotoinen eikä suoraan menevä.

Käppärii

Kuva

Kuva

Pohjapanssarii ja Katteen sovitusta, istu aika nätisti pienelläkin työtä. Takahäkkiä vähän muokkasin.

Kuva

Kuva

EDIT: Pyörä on nyt aikalailla atomeina, nyt sitten maalinpoistoo ja maalausta.. Niin ja putki tuodaan penkin alta eikä normaalisti sivulta.

EDIT2: Olin kauan sitä mieltä että en kotarin muoveja tähän ala sovitteleen mutta yllätysyllätys peräkate tuli ostettua. Tulee vähän husaberg luukkia kun on "tyhjää" sivukatteiden kohdalla. Kuvia tulee kun malttaisin räpsiä.

3.3.2011 13:07

onko projekti edistyny ny mitenkä pariin kuukauteen?:)

3.3.2011 20:03

Rajusti. Enpä vain ole jaksanut päivitellä tätä kun ei ole kommenttejakaan tullut :lol:
Viimeksi muokannut Hakala- päivämäärä 16.3.2011 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran