Jeps tuli hommattua isompaa motoo alle. Pyörä on siis 503cc ja vuosimallia 2001. Ennen en ollut kuullu enkä tiennyt koko pyörästä kunnes selailin nettimotoa ja bongasin tämän. Tulipa sitten haettua kun isoo motoo haaveillut jo vähän aikaa pienemmällä budjetilla. Laitos tuottaa 56hp tehdastietojen mukaan ja on todella korkeaviritteinen. Öljyjenvaihtoväliksi suositellaan manuaalin mukaan huikeat 300km. Penkkiin menee projektin valmistuttua. Tämä pyörähän on samanlaista luokkaa kun muutkin kilpakäyttöön tarkoitetut smotot.
Tehdastietoja:
Displacement: 503.00 ccm
Engine type: Single cylinder, four-stroke
Power: 56.00 HP (40.9 kW)) @ 8000 RPM
Gearbox Type: 5 speed
Weight: 109.0 kg (tulee tippumaan muutama kiloa ainakin)
0-100 km/h: 3.6 seconds
Olihan tämänkin pyörän osto mietittävä kuitenkin tarkkaan ensin koska varaosien saanti on huonoa, kaikki alkuperäisosat joutuu tilaamaan suoraan italiasta eikä tietääkseni mikään liike suomessa tuo vorriin osia.
Pyöränhän piti olla suoraan ajokuntoinen tekniikaltaan mutta toisin kävi. Parin kilometrin ajon jälkeen huomasin ettei vettä ole ollenkaan, lisäsin vettä ja kappas kannentiiviste vuosi parista eri kohdasta eli ei muutakun mottia pöydälle. Idea siis oli vain ulkonäköä muuttaa mutta toisin kävi. Tässä nyt pari kuvaa "projektista".
Kuvia nappailen aina sen mukaan mitä projekti etenee
nyt odottelen uutta kannentiivistettä.
Tulevasta sen verran että luvassa on siis perus smoto ilmettä eli smoto lokarii, numerokilpee yms. Luultavasti maalaan kaikki katteet kiiltävän mustaksi mutta varmaa sekään ei ole vielä.
Alkuvaihe. Huonossa hapessa ulkonäkö. Katso mm. vanteet, putkisto, katteet, penkki.
Purettu vähän, korjailtu, siistitty ja änkkäriä lyhennetty+korjattu, kilisi niin pirusti.
Putkien hinkkaus aloiteltu, ennen-jälkeen-tulevaa.
Laadukkaita osia löytyy, renkaat menee kyllä vaihtoon
Yläkertaa purettuna, hyvältä näytti kaikinpuolin eikä ole väljää. Tiivistepinnat yms putsattu.
Viimeksi muokannut Hakala- päivämäärä 6.7.2012 14:15, muokattu yhteensä 7 kertaa