Kaikesta paras kun pitää projektin kesäaikaan yksinkertaisena.
Kunnon putsaus koko pyörälle ennenkuin purkaa.
Kone on toimiva niin sillehän ei sitten tarvitse juurikaan mitään tehdä. Öljyt ja suodatin vaihtaa, ilmanpuhdistin puhdistaa.
Sähköt kannattaa tarkistaa, jos edelliset omistajat ovat tehneet jotain huonoja liitoksia niin ne korjaa/juottaa kunnolla. Suojauksessa vulkanoituva teippi on pirun hyvää.
Päällepäinhän tuo on ihan komea jo vakiona, niin ulkonäköön vaikuttaa, kun vaihtaa
etulokasuoja
maski
penkinpäällinen
Muoveja ei kannata maalata ainakaan itse, jos ylipäätään.
Runko mustaksi/hopeaksi/vihreäksi/valkoiseksi ja takahaarukka hopea/musta/valkoinen edelleen millä värillä haluaa.
Pulverimaalaus halvin vaihtoehto. Onko paras niin siitä on monta mielipidettä, mutta varteenotettava vaihtoehto, kohtuu nopea.
Kun purkaa pyörää niin takahaarukasta laakerit pois, laakeripesien ja pulttien kierteiden suojaus.
Rungolle sama homma.
Rungosta sen verran, että kannattaa VARJELLA takahaarukan akselin reikiä, runkonumeroa, tyyppihyväksynnän kilpeä, ohjausakselia (termi? johon t-palat tulevat) ja yleensä kaikkea mitä et halua tuhota, jos hiekkapuhallutat rungon.
Kannattaa itse suojata kaikki paikat rungosta hyvin (paikat, jonne ei maalia haluta). Pulverimaali tuppaa menemään joka paikkaan, jossa on rakoa ja muutenkin maalikerros on tosi paksu.
Se tulee myös maksamaan, jos suojausta ei ole tehty ja sitä rupeaa hiekkapuhaltaja tekemään (tuntitaksa juoksee ja lasku samalla).
Rahat kannattaa sijoittaa sinne missä sitä tarvii. Iskarien huollot, jarrulevyt ja -palat, pyöränlaakerit ja -holkit, ketjut, rattaat, ketjusuojat ja -laaharit jne.
Stunttituohuun jarrut iskuun. Käsitakajarru? Teräspunosletkut? Koneelle, muoveille, äänenvaimentimelle jotain suojaa? Tatit akseleiden päihin. Hyvä ohjaustanko, fatbar/twinwall.
Keulintarauta.
Väreiksi itse laittaisin rungon, takahaarukan ja penkinpäällisen mustaksi. Muovit vihreät.
Pitkä teksti