Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

KLX 650 stunt

27.6.2010 1:44

Jeps eli vanhaa salostunt meininkiä aletaan elvyttää uuteen nousuun siirtymällä kyykystä takasin enskaan ja pyörän merkkinä toimii luottokawa 8)
Isolla enskalla/smotolla vakavammin stunttaavat ovat melko harvassa(ainakin suomessa tai sitten ovat hyvin piilossa?), ja itelle ei oikeen toi kyykkypyörä oikein sopinut niin tein paluun enskojen pariin.

Kawa siis pitäs saada kilpiin ja huollettua keula, jarrut sekä nokkaketjun kiristäjästä ajattelin tehdä manuaalisen kun tossa oleva automaattikiristin on ilmeisesti melko susi.
Mitään käryä ei ole miten moinen tehdään mutta aika näyttää mitä tulee.

Isommilta muutoksilta ulkonäköön oon ajatellut yrittää välttyä mut silti pyörää lähdetään tekemään ihan täysin stunt ajoon(tosin ensialkuun pitää himmata kun ne kilvet pitäis saada..)

niin niitä kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Tollanen peli siis kyseessä, ostokunnossa.

Muutoksia jota ainakin tiedossa:
-Välityksistä pitää ainakin vähän pihistää pois
-käppäri
-karjaraudat tankoon suojaamaan jarru ja kytkin vipuja sekä joku häkkyrä suojaa lohkoja ja jalkatappeja(ei uskalla ottaa mitään riskiä koska tollasta varaosakonetta ei joka nurkassa ole, eikä kemiskin sekottelu kiinnosta...)
-alusta tiukemmaksi, keula ainakin.

Harkinnassa:
-etuvanteeksi 17" takana tossa on muutenkin jo 17" vanne niin sais kohtuu helpolla muistuttaa kaukasesti jotain ruipelo supermotoa
-etulokari uusiksi
-rungon ja takahaarukan maalaus


Kommenttia ja ehdotuksia saa heittää kehiin!

27.6.2010 2:40

Mun mielestä noi kyykyt on stunt touhussa niin nähty juttu varsinkin rapakon toiselta puolelta että mielummin näitä supermotoja / katuenskoja ! Kai se johtuu siitä kun itse ollaan vannoutuneita enduro / motocross / supermoto - miehiä :lol:

Etulokarin, pöntön ja takalipan saisit ainaski vaihtaa ;)

27.6.2010 11:51

Mielenkiintoinen stunttivehje tulossa. :) Odotan innolla pätkiä tällä stunttailusta. Todellakin tervetullut paukutin kyykkyjen sekaan.

Ite ehdottaisin, että pitäisit nuo enskavanteet siihen asti, että saat rahat kasaan kunnon supermotovanteisiin.

27.6.2010 20:54

Mihinkäs niitä motoja tarvii? Hyvin se temppuulu luonnistu pikkukawallaki jossa oli enskat alla ;)

30.6.2010 23:50

Motis kirjoitti:Mihinkäs niitä motoja tarvii? Hyvin se temppuulu luonnistu pikkukawallaki jossa oli enskat alla ;)


totta toiki hyvin niil toimee tulee, ja parempi vaa et pysyy budjetti hanskas ku noiden vanhojen pommien kans pelaa :D

1.7.2010 22:47

En kyl malta oottaa, et tää valmistuu ja tulee videoo! 8)

3.7.2010 16:59

nyt on pojilla odotukset nii korkeella et tulee ihan paineita tän kanssa :lol:
eivaan katsotaan mihin tilanteesee päästään, tj0 napsahtaa ens perjantaina niin sitte siit eteenpäin palkka toivonmukaa alkaa juoksee, ja ehkäpä jotain edistymistä tapahtua 8) nyt tosiaan vasta purku-urakka meneillään.

3.7.2010 17:51

Kawalinjalla no taitaa tulla taas kovat temput mitä nyt tolla wanhalla pyörällähän sulla lähti melkein mitä vain. Mitä suunnitelmia elämän parhaan päivän varalle joku risteily vai ihan silkkaa ryyppäystä?

4.7.2010 16:24

Kaikesta paras kun pitää projektin kesäaikaan yksinkertaisena.


Kunnon putsaus koko pyörälle ennenkuin purkaa.

Kone on toimiva niin sillehän ei sitten tarvitse juurikaan mitään tehdä. Öljyt ja suodatin vaihtaa, ilmanpuhdistin puhdistaa.

Sähköt kannattaa tarkistaa, jos edelliset omistajat ovat tehneet jotain huonoja liitoksia niin ne korjaa/juottaa kunnolla. Suojauksessa vulkanoituva teippi on pirun hyvää.

Päällepäinhän tuo on ihan komea jo vakiona, niin ulkonäköön vaikuttaa, kun vaihtaa
etulokasuoja
maski
penkinpäällinen

Muoveja ei kannata maalata ainakaan itse, jos ylipäätään.

Runko mustaksi/hopeaksi/vihreäksi/valkoiseksi ja takahaarukka hopea/musta/valkoinen edelleen millä värillä haluaa.


Pulverimaalaus halvin vaihtoehto. Onko paras niin siitä on monta mielipidettä, mutta varteenotettava vaihtoehto, kohtuu nopea.

Kun purkaa pyörää niin takahaarukasta laakerit pois, laakeripesien ja pulttien kierteiden suojaus.
Rungolle sama homma.
Rungosta sen verran, että kannattaa VARJELLA takahaarukan akselin reikiä, runkonumeroa, tyyppihyväksynnän kilpeä, ohjausakselia (termi? johon t-palat tulevat) ja yleensä kaikkea mitä et halua tuhota, jos hiekkapuhallutat rungon.

Kannattaa itse suojata kaikki paikat rungosta hyvin (paikat, jonne ei maalia haluta). Pulverimaali tuppaa menemään joka paikkaan, jossa on rakoa ja muutenkin maalikerros on tosi paksu.
Se tulee myös maksamaan, jos suojausta ei ole tehty ja sitä rupeaa hiekkapuhaltaja tekemään (tuntitaksa juoksee ja lasku samalla).

Rahat kannattaa sijoittaa sinne missä sitä tarvii. Iskarien huollot, jarrulevyt ja -palat, pyöränlaakerit ja -holkit, ketjut, rattaat, ketjusuojat ja -laaharit jne.

Stunttituohuun jarrut iskuun. Käsitakajarru? Teräspunosletkut? Koneelle, muoveille, äänenvaimentimelle jotain suojaa? Tatit akseleiden päihin. Hyvä ohjaustanko, fatbar/twinwall.
Keulintarauta.

Väreiksi itse laittaisin rungon, takahaarukan ja penkinpäällisen mustaksi. Muovit vihreät.

Pitkä teksti :D

13.7.2010 20:12

Onko edistynyt? :)

15.7.2010 23:05

Hitaasti mutta epävarmasti. Purku urakka suureksi osaksi takana kyllä jo.
Riippuu nyt paljolti siitä maalaanko rungon meneekö enempää paloiksi. Mieli tekis muttei millään jaksais :D
vaikuttas kyllä pirusti ulkoseen olemukseen kun jaksais sen vaivan nähdä..

Noo mut mul on koko pitkä talvi aikaa niin eiköhän se johonki tosta etene ;)

20.7.2010 13:19

innolla ootetaan ja seurataan ;D toivottavasti mahdollisimman pian kawa jo tositoimissa :D

11.8.2010 23:13

Edistyyks?

21.9.2010 16:05

ei?

3.10.2010 17:50

edistyy edistyy, kasautumaan päin jo.
ulkoset muutokset jää kyl varmaan aika minimaalisiksi näin alkuun.