Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.6.2010 23:11

45116km, nyt meni alle uus takanakki, se pirelli sport demon, 5g tarkkuudella jaksoin painottaa pystyheiton veks. näyttääki paljo paremmalta, ku entinen kumi oli 120/70 17 ja uus on 130/70 17, joka pyörässä kuuluukin olla. -09 loppuvuodesta paistettu kumi, eli tuoretta on alla! huomenna sitten pääsee kokeilee milt nyt oikein tuntuu. Samaan vahinkoon sain vaihdettua muutaman päivän pimeenä olleen ajovalopolttimon.

20.6.2010 16:35

tulipas ostettua stormilta uudet peilit, kun toinen puuttui kokonaan ja toinenki oli vähän mitä oli. nyt pyörässä on gp1 malliset yleispeilit, kyllähän noista kai jotain näkee, ja ovat sopivan sirot =)

20.6.2010 17:39

Mitä muistan entisellä honda cb500:sesta. Niin nuo pirelli sport demonit ovat ihan ok renkaat. Huonona puolena oli renkaiden kesto. Takanen kesti muistaakseni 8tkm. Paremmat renkaat ovat bridgestone bt45:set, parempi pito ja km kesto 12tkm takasella. Suosittelen kokeilemaan sitten tuon sport demon takanakin jälkeen.

Edit: :D joo, jotenkin missasin että sulla olikin jo bt45:nen ainakin edessä.
Viimeksi muokannut <MadMan> päivämäärä 20.6.2010 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran

20.6.2010 19:39

eteenkin odottaa uusi sport demon :D, tilasin molemmat samalla, taakse vaihoin vasta ku entinen oli jo kankailla. edessä on nyt bt45... paskana olevan etupumpun stefan takia vaan kulunut vähän epätasaisesti, ajomääristä en sitten tiedä paljonko sillä on kilsoja takana, mun toimesta vajaa 3tkm. bt45 pitää kyllä tosi hyvin mutta kohtuullisen uraherkkä, tiedä sitten onko tuo uraherkkyys kiinni keulan kunnosta, renkaasta, kuskista vai itse pyörästä :lol: katsellaan nyt kuinka nuo pirellit kestää =)

tänään otin ja repäsin, pesin pyörän ja vahasin sen kahteen kertaan motherssin carnauba kleaner waxilla, tarvis varmaan viel pintaansa jonku oikeesti kestävän vahan, kun kliinerivahat ei yleensä oo maailman kestävimmästä päästä vaikka motherssi pitäs hyvää kamaa ollakkin.

22.6.2010 22:52

kaasarit on putsattu+synkattu, uudet pensaletkut laitettu+uusi ilmanputsari laitettu. tosin pensaletkut joutuu vaihtamaan viel uusiksi, yks letku jäi vähä lyhyeksi ku oli vähä tullut hintsusti ostettua kamaa. tällähetkellä mittarissa 45580km.

29.6.2010 21:34

nyt mittarissa 46170km, nyt on venat säädetty, toinen imu ja toinen pako olivat hieman jo kantaneet 8o onneks ei mitään ollut vielä käynyt, nyt on venat tikissä. aloitin sitten kotona purkamaan pyörää kaasarien suuttimien vaihtoa varten+keularemppaa varten. hiflown putsarissa ei ollut imuäänenvaimennus suppiloa, joten laihalla käyvä pyörä kävi vieläkin laihemmalla, tulpat olivat vitivalkoiset. kaasareissa oli 115 kokoiset suuttimet, tilalle ajattelin 125kokoisia, saa nähdä miten pelaa niillä, huomenna haen moiset.

keulan purin irti, ensinnäkin keulassa oli molemmissa putkissa liian vähän öljyä, häthätää 3dl vaikka keulaputkissa kuuluisi olla 3,9dl, osasyy siis huonoon vaimennukseen, keulaan on tuskin hetkeen öljyjä vaihdettu, sen verran pahanhajuiset sonnat sieltä tuli ulos, huomenna tuuppaan keulaan motorexin 15w öljyt ja oikeat määrät, tänään vaihdoin vain putkiin stefat.

torstaina sitten tavaratelineen väsäystä, ja sunnuntaina reissuun 8)

30.6.2010 23:02

nyt on keula rempattu ja kasassa, motorexin 15w litkujen kanssa, on ihan eripyörä ajaa kuin aikaisemmin. renkaanvaihto jäi vielä perjantaille tai huomiselle, riippuu miten aikaa on. kaasareihin vaihoin 122,5 suuttimet, ei ollu stormil 125 kokoisia, meno muuttui aikalailla, käy paljo nätimmin ja kulkee ihan erimalliin =) great! nyt on bensaletkutkin oikeinpäin, asennot pelaa kuin pitääkin ja letkut vähän pidemmän että saa tankin helpommin veks!

samaan vahinkoon vaihdoin pultteja mitä hyllystä löytyi niin rosterisiin, mm. etulokarin kiinnitykseen. maalasin "lisäetulokarin" tai siis sen jatkaan uudestaan mustaksi, oli niin hiton haalistunut, samalla maalasin etulokarin kiinnitysraudan mustalla, hieman piristyi kun ei ole enään niin kulahtaneen näköinen. samalla kun satula oli irti tuuppasin eteenkin ebc:n jarrupalat norjanreissua silmällä pitäen.

huomenissa k-raudan kautta kotiin, tavaratelinettä varten tarvikkeet ostamaan, saa nähdä millaisen ihmeen saan aikaan.

16.7.2010 13:55

Norjasta palattu! 50999km mittarissa. aivan ilman havereita ei matka mennyt, vasemmanpuoleinen etuputki alkoi vuotamaan jo lillehammerissa ja takaiskari korkkas alta-karasjoki välillä :x noh, uusi iskari lähtee tilaukseen heti kun vaan moisen löydän jostain. tavaratelineestä+laukkutelineestä tuli oikein onnistunut, hyvin matkasi siinä sivuissa bilteman tekstiililaukut, tarakalla sitten moottoriöljypullo, paikkapullo,teltta, työkalurulla, juomavedet, ketjurasva, telttapatjat ja kyytiläisen sadeasu. kivaa oli se on kyllä pakko sanoa, bilteman ketjut sai kerran kiristää (tokavikana päivänä) koko matkan aikana. takanakilla nyt se 6tkm takana, ajaa ehkä tonnin kaks viel, etunen on vielä hyvä!

16.7.2010 22:24

Tomppade kirjoitti:Norjasta palattu! 50999km mittarissa. aivan ilman havereita ei matka mennyt, vasemmanpuoleinen etuputki alkoi vuotamaan jo lillehammerissa ja takaiskari korkkas alta-karasjoki välillä :x


Mitkä tuollaiset stefat on jotka noin kauan kestää? :s Onko liukuholkit sitten jo hieman väljät?

20.7.2010 1:10

väljää oli himpun verran, ei voi mitään. tarvii liukuholkit talvella vaihdella.

12.8.2010 19:45

eipä ole kerennyt tännekkään päivittelemään. eli pyörä on saanut uuden takaiskunvaimentajan (suzuki oem), uudet motul 5100 öljyt sekä sudin sisäänsä ja keulan kaikki kuluvat holkit (suzuki oem) odottavat talvea huoneen pöydällä, kyllä tästä vielä hyvä tulee ;) mittarissa about 51500km

19.8.2010 19:17

Tomppade kirjoitti:
Decide kirjoitti:Sport Demonit on mopojen, dt jne. esiasennusrenkaita. Santsaa vaikka pilot powereihin. :s
Renkaista juttua...


Bridgestonen bt090 on itsellä ollut molemmissa päissä, tai eessä vieläkin, mutta takanen oli 3 rengasta sitten samaa merkkiä ja mallia vai öö oliko.

Eli mulla on ollut Suzuki gs 500 hyvät renkaat(jos joku googlettaa niin löytää, siksi<<--noin):

Bridgestonen bt45 etu/taka. (silloin kun ostin pyörän)
bt-45 etu/Sava mc-25 takana. (tätä savaa ei tuu enään ikinä, ellei sitä käytä vaan polttamiseen, nulju ajaa)
bt-090 etu/taka.(parhaat)
bt-090 etu/Metzeler lasertec taka
bt-090 etu/bt45 taka
bt-090 etu/Sava mc50 taka. (nykyhetki)

Ja parhain on ollut tuo, kun oli takana myös bt-090 bridgestone. Tosin 140 koossa, nuo muut on ollut 130 takasia ja 110 etusia ja 70 profiilisia.

Yks varteenotettava vaihtoehto vois olla Bridgestonen bt-003 Racing Street Hypersport, nää vois olla hyvällä tuurilla vielä paremmat kuin bt-090:set. Mutta siis bt-090:llä on ollut noista ketterin käsiteltävyys, myös kuivan kelin ohella paras pito sateella. Kuivalla mutkaan aggressiivisesti tullessa voi tulla vaikka pienosessa "motosladissa" eikä oo mikään "pompottava" rengas lukkojarrutuksessa, koskaan ei ole tiukassa kanttauksessa tullut " hui helvetti" tilanteita, siis että ois salamana lähtenyt pito irtoamaan.


Tuo nykynen mc50 savan takanen on ollut paras kulutuskestävyydeltään noista kaikista, ei tosin ole niin ketterä ajettava, eikä pitävä kuin bt-090. Myös ns abs jarrutusta matkien rengas käy pompottamaan. Eli jarruttaa silleen että rengas ei ole ihan lukossa, vaan pyörii hitaammin kuin pyörä liikkuu. Tätä pompotusta ei ilmennyt bt-090:ssä ja pidän kyllä hyvänä ominaisuutena tuota, ettei pompottaisi.
Edit: noi muut sitten on ollut noitten muiden välissä laadultaan, aikalailla 2-4tkm noilla ollaan päästy/rengas. Eturenkailla jotain vähä päältä 11tkm per rengas
Eikohan siinä ollu gessun renkaista taas juttuu kerrakseen ;)

27.8.2010 10:41

mä oon kyl ollu tyytyväinen noihin pirelleihin, takiksella nyt vissiin melkein 7tkm takana, ja viel on kuvion jämää jäljellä, loppukesän ajelee niin sitten vaihto. talvella sitten keulan huoltoa, pyörän yleistä siistimistä ja todenäköisesti joku saa ostaa keväällä rankalla kädellä huolletun ja puunatun geeässän. totta se on, pakko se on itekki myöntää et viissatku on liian rimpula isolle miehelle joka ajaa kohtis paljon (tän kesän saldo eri pyörillä about 15t). enskesäksi sitten pykälää isompaa (pikkurosvo, 650sv, 600hornet, z750, er6n tjsp, huu knows?) pahaa sanottavaa tästä pikkusuznasta ei kylläkään ole, pensapihi, luotettava, mukava ajaa, mutta vähän liian heppoinen ehkä?

Re: Suzuki GS500E -01

15.5.2011 11:53

Jep Jep. Ajokausi on taas avattu, hivenen aikaa sitten. Keula rempattu uusiks, uusilla stefoilla+liukuholkeilla+motorexin öljyillä nyt rokkaa hienosti. Kilsoja tällevuotta about 300 nyt takana. Mielessä tosiaan pyörii edelleen vaihto pykälää isompaan (joku tais sanoa et käy pieneks...niihä se kävi) mut jossei sopivaa vaihdokkia tai ostajaa tälle löydy niin ajellaan tämäkin kesä tällä.

Re: Suzuki GS500E -01

15.8.2011 8:09

Ei oo ostajaa näkynyt, eipä se keväällä myynnissä ollutkaan ja nyt tää ei kelleen kelpaa...joutuu ilmeisesti pitämään vielä tallissa enstalvenkin. Huomaa hyvin että krapula pyörää kohtaan on vaivannut, nyt mittarissa 53200km :/ Näköjään ihan sama mikä pyörä on kyseessä niin joka vuosi se pitäisi vaihtaa. Kuvio näköjään toistaa itseään vuosi vuodelta. Ekana vuonna pyörään päälle kymppi, seuraavana vuonna hyvä jos 2tonnia... Nyt vissiin about 9tkm takana tuolla sport demonilla, takis alkaa olla LOPPU! tartteis tilata tosiaan uus, noh talvella on aikaa vaihdella :P