Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GS500E -01

30.5.2010 13:42

Jeps, ärdee vaihtui eilen moiseen kulkineeseen seinäjoella. pyörällä on ajettu 43000km, huoltokirja ei seurannut mukana. paranneltavia kohteita löytyikin heti, mm. ketjut, rattaat, takarengas, keulan stefat. meinasin samalla jos ostaisi ne +10% etujouset jota storm-motor myy, onks kellään kokemusta moisista?

entä takapään, esijännitys taitaa olla jo tiukimmalla, silti kakspäällä varsinkin perä tuntuu älyttömän matalalta, liekkö tuo pyörä joku hiton madallettu versio, kenelläkään haisua paljonko istuinkorkeus olisi vakiona, tuossa meinaan tuntuu olevan vitun matala :/. väritykseltään mopo on punamusta, tehoa on otteen mukaan huimat 33kw, eli vissiin jotain 45-46heppaa? kyllähä tuollakin ehtii vaikka vähän mopolta tuntuukin. vuosimallihan tosiaan oli 2001, eli viimeinen vuosi jolloin gs500e oli vielä vanhanmallisella peräkatteella.

joku on aikoinaan kiilloitellut vanteista reunat, vaihtanut minivilkut (ihme ja kumma, e hyväksytyt), vaihtanut alumiiniset jalkatapit kuskille, asentanut kaatumaraudat sekä jonkun taisi olla giwin pieni pleksi lampunpäällä. katsotaan mitä tämän kanssa sitten oikein keksii, kuvia tulee joskus, jos tulee.

30.5.2010 17:58

Istuinkorkeus nuissa jotain 780-800mm.
En kyllä ymmärrä miks kaveri jolla kokemusta pyöristä on useampivuosi ostaa viissatku GS:än.. :roll:

Ei mitään, laita kuntoon ja myy po... Siis huolettomia kilometrejä. :P

30.5.2010 22:32

jep jep. selvitin jo itsekkin että tuossa on joku vaihtanut pari takapään linkuston vipua omatekoisiin erimittaisiin kuin vakiot, tässä istumakorkeitta 730-740mm, eli semmosen 4-6cm laskettu persettä, tarttee tehä uudet linkut et sais perään vähä ryhtiä.

Makke, ei mun aivoituksia ole koskaan kukaan ymmärtänytkään, kuka järkevä vaihtaisi valmiiksi hierotun af1 aprilian piikki-iässä aivan romuun kemeksiin, saati myisi uudennahkean z750 kawan ja ostaisi tilalle rd350 yammun? ei kukaan. tämä gs500 kuuluu samaan sarjaan siis, ei mitään järkeä. tänään tuli pöristeltyä pyörällä jonkun verran pesun ja puunauksen jälkeen, ei mitään valittamista, kiva laite!

huomenna stormille ostaa uudet rissat, ja bilteman kautta koppaamassa uudet vitjat sit :), missähän tässä ihmeessä on öljysuti, ei ainakaan heti osunut silmään.

31.5.2010 23:41

nyt on uudet jt:n rattaat ja bilteman o-renkaalliset 520 jaolliset kettingit, hyväksi todettu yhdistelmä rd:ssä, eiköhän futaa tässäkin. mukaan tarttui bilikasta myöskin kuormaverkko, jolla saa toisen kypärän kulkemaan mukavasti takapenkillä, vaijerinrasvaus apuväline, saa crc:t helpommin vaijerinväliin, sekä uus öljynsuodatin, öljyt olikin jo himassa valmiiks, 10w40 valvolinet. takajarrupalat unohtus ostaa ku stormil kävin, tarvii huomen duunimatkalla hakea. Bilikasta tarttui myös mukaan vanteen pesuainetta. josko sil sais ketjurasvat veks takahaarukasta+vanteesta.

ekat kulutusmittaukset on tehty, 3,69l/100km sekalaisessa ajossa, ei yhtään paha :P

1.6.2010 0:10

vannepaska lähtee rasvankylmäpoistoaineella.

1.6.2010 2:10

Joutava GS lähtee kunnollisella RD350:llä.

Mitä kysyttiin? :)

1.6.2010 16:46

kyllä se gessu voi kunnolliseen ärdeekolmeviiskymppiseenki vaihtua, sais vaan olla N2 mallia ja niitä ei hirveesti suomenteillä liikuskele.

1.6.2010 23:26

Alkaa kessukin tuntua ihan moottoripyörältä tän päiväisen askartelun jälkeen, ja eritoten näyttääkin siltä. no tän päivän hommana oli askarrella perää nostavat linkit takaiskarin vivustoon, no ne tuli tehtyä ja perä nousi 8) ajettavuus parani huomattavasti. boonuksena takaiskarin kulman muutos toi perään toivottua jäykkyyttä. Miinuksena se että toimivampi peräpää korostaa vähemmän toimivaa etupäätä, mut ulkonäkö koheni huimasti. Samalla vaivalla voitelin linkuston neulalaakerit.

seuraavaks vuoros oli kettinkien vaihto, no vanhat oli niitatut, eli ei ollu ketjulukkoa, teetti vähän lisätöitä pois otossa, rälläkkä avuksi :D sitten eturattaan koppaauki, ihme että ratas on mahtunut edes pyörimään, niin paljo siel oli moskaa. ne vanhat vitjat oli näköjään sittenki ollu oorenkaalliset, suurin osa niistä renkaista oli vaan mujuna kopan sisällä. ja sitten putsailin vanteen, ketjusuojan ja haarukan bilteman aluvannepesuaineella, on muuten kovaa kamaa! suosittelen! kohtuu ärtsyä ku käy tämmösen vanhan liimanhaistelijankin henkeen ku touhuilee. sitten vakiokokoiset jt:n valmistamat rissat paikalleen, bilteman oorenkaalliset ketjut, hivenen joutui katkaisemaan ja jousilukolla paikalleen, loppui se ketjujen rallatus! 8) samalla putsasin ja voitelin kytkimen käyttövivun.

Sitten sai lähteä etulampun päällä ollut kappan tuulilasin tapainen, hyi saatana että oli ruma! nyt pyörä näyttää taas siltä miltä pitääkin. Tarttee kattoa jos niitä kuvia jossain vaiheessa. renkaanvaihtokin alkaa olee ajankohtainen, pirelli sport demon harkinnassa, kellään kokemuksia.

Öljynvaihto jäi toiseen kertaan, ei vaan ehtinyt.

2.6.2010 4:10

Sport Demonit on mopojen, dt jne. esiasennusrenkaita. Santsaa vaikka pilot powereihin. :s

2.6.2010 12:04

Tomppade kirjoitti:renkaanvaihtokin alkaa olee ajankohtainen, pirelli sport demon harkinnassa, kellään kokemuksia.


Itsellä kevariajoilta sen verran muistoja, että märällä asfaltilla on tuo pito aika heikon puoleista. Oikein yllätti liikenneympyrässä :D Muuten oli ihan menevä valinta.

2.6.2010 22:10

Decide kirjoitti:Sport Demonit on mopojen, dt jne. esiasennusrenkaita. Santsaa vaikka pilot powereihin. :s
Mullakin oli kevarissa aikanaan sport demonit, pito muistaakseni oli tautisen hyvä, ainakin kuivalla. ja lueskelin orgin puolelta aika paljon kehuja moisista.

Pilot powerit on yhdessä mopossa jo kerran olleet, ei vastanneet kulutuksenkestoltaan sitä mitä ne maksoivat, saati sitten että tarttenko mä sellasia kumeja, no en tartte. nyt takana on puolkalju bt020 bridgestone, joka on kaikenkukkuraksi eturenkaaksi tarkoitettu eli runko ei kestä niin paljo kuormaa ku pitäis ja seos on mitä on, kaiken pahan lisäksi se on viel 10mm liian kapea. Edessä pyörii nyt oikean kokoinen jonkin verran kulunut batlax bt45, tuosta kumista minulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia, ärdeeseen asennutin aikoinaan moisen eteen ja kyllä kelpas kanttailla, pito ei loppunut koskaan, ei vetele, ja kestää helkkarin hyvin!

pilot poweria saa eteen toki sopivan kokosena, mutta taakse sopivaa kokoa ei edes saa kaupasta. toinen mikä on mietinnässä on misukan pilot activ, mutta onko tästä kellään kokemuksia? hinnan puolesta tekisi mieli kokeilla kendoja, mutta ei kehtaisi ihan kiinalaisia ostaa, tosin tiedä vaik olisivat hyvät. Ja eihän ne renkaat kuitenkaan ikuiset ole, sport demonit houkuttelee 180e yhteishinnan takia, ja ihme on jos nyt ostettu kierros kestää koko kesän, edessä ehkä, takana ei varmasti, tai ainakin zetan kans takis kesti 5-7tkm normaalia ajoa, tässä ehkä 8-10tkm?

pyörä on kyl nyt kohtuu nami ajaa, perä ei niiaa kakspäälläkään, keulan kun remppaa ja kumit vaihtaa ni ajettavuus on varmaan aika kohdallaan.

6.6.2010 18:32

Nyt ois keulaan uudet stefat+pölysuojat ostettu! ja tänään vaihtui koneeseen uusi öljynsuodatin+10w40 valvolinet, lauantaina taakse vaihtui uudet ebc:n orgaaniset jarrupalat, kelpaa jarrutella. seuraavaksi sitten kumit+keulan remppausta.

9.6.2010 22:42

vitun mopo onnistu kaatumaan jalalta, tankkiin ikävähkö jälki suzuki tekstin yläpuolelle, jonka onneks sai tarralla aika hyvin jemmattua. kele! :x tarvii varmaan jatkaa se 5cm sitä jalkaa mitä sitä on joku menny lyhentämään.

keulaan menee 3,8dl öljyä ja tehdas suosittelee sae 10, tarvii ite tehä joku mixi sae15 ja sae 10 väliltä. venasäätöön varattu aika, 29.6 menee. ois voinu toki itekkin säätää muttei millään jaksais alkaa leikkii palojen kans ni vien liikkeeseen moiseen hommaan, ruuvisäätöiset oisin säätäny itte. vaihtopalatki maksaa sen 10e kpl, ni jos kaikki joutuu vaihtaa ni ei jää edes paljoa säästöä...

tilasin nyt uudet sport demonit eteen ja taakse, ensviikol varmaan tulevat.

10.6.2010 16:15

Tomppade kirjoitti:vitun mopo onnistu kaatumaan jalalta, tankkiin ikävähkö jälki suzuki tekstin yläpuolelle, jonka onneks sai tarralla aika hyvin jemmattua. kele! :x tarvii varmaan jatkaa se 5cm sitä jalkaa mitä sitä on joku menny lyhentämään.

keulaan menee 3,8dl öljyä ja tehdas suosittelee sae 10, tarvii ite tehä joku mixi sae15 ja sae 10 väliltä. venasäätöön varattu aika, 29.6 menee. ois voinu toki itekkin säätää muttei millään jaksais alkaa leikkii palojen kans ni vien liikkeeseen moiseen hommaan, ruuvisäätöiset oisin säätäny itte. vaihtopalatki maksaa sen 10e kpl, ni jos kaikki joutuu vaihtaa ni ei jää edes paljoa säästöä...

tilasin nyt uudet sport demonit eteen ja taakse, ensviikol varmaan tulevat.
Tarkoitat varmaan jarrupaloja tuolla 10€ hinnalla, täälläpäin ainakin venttiilien säätöpalat on alle euron luokkaa :D.

Jos ilmenee joskus jotain tarvetta gs:än osille niin täältä löytyy jonkin verran tuosta meidän -94 vuoden projektipyörästä irrotettua palikkaa, mm. jalka.

10.6.2010 23:51

kyllä mulle sanottiin että jtain 9e maksaa vaihtopala kun palauttaa omat palat, en sitten tiedä mistä tiskin alta niitä saa eurolla :roll: jalan voisin melkein vaikka ostaakki jossei ole kallis.