Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

4.5.2010 20:39

hyötysähkö kirjoitti:Ksenonia keulille ja tumma/öljynvärinen etupleksi nii vähän tota stuukkia kohentais, tai ei ainakaan olis pakasta vedetynnäkönen :)


Kyä se kurakin pleksin tummentaa :D. Ei minuu haittaa vaikka onkin lähes alkuperäiskunnossa. Ei siinä nyt sentään lintulautaa perässä ole! Miks kaikilla on tähän niin paljon parannusehdotuksia, muttei ollut niitä tuohon vanhaan kuussatkuun? Musta/mattamusta sekin oli niin kuin tämä ja alkuperäiskunnossa.

Miun vanhasta olikin uuden omistajan pihassa vappuna varastettu rekisterikilpi.

10.5.2010 1:02

Koska se nyt vaa on nii että näihi on putki melkei vaihdettava ulkonäön ja äänien takia. Mustaan mopoo melkei toi pleksiki ois hyvä vaihtaa... Mut komee pyörä ei siinä mitää, mut sais siitä hienommanki ;)

17.7.2010 21:37

No nyt on 3200km mittarissa, mikä on siis pääasiassa ollu hyötyajoa (voi ehkä kuvitellakin kun mopo on ollu miulla nyt kolme kuukautta). Kivahan se on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta piru kun Suzukin lakat/maalit on huonontunu vuosien mittaan. Se oikeasti naarmuuntuu jo pelkästä ajatuksestakin. Saas nähä millon turvaudun ainakin tankin, ellen joidenkin muidenkin osien myllytykseen. Kai se on jesarilla vuorattava katteet.

Vähän oon funtsinu PowerCommanderia. Putkee en aio vaihtaa, ei sitä äänien takia tartte vaihtaa, eikä miun mielestä ulkonäönkään takia, edelleenkään. Tehollisesti putken vaihdolla saa huipputehoja vähäsen lisää, ja sitä ei tartte. PowerCommanderilla sais vaan muita ihan ajettavuuteen vaikuttavia hyötyjä, joten se on nyt vakavasti harkinnassa.

17.7.2010 23:22

Kannattaa ainaki se katti repiä helvettii sielt vaikka et putkee vaihtaskaa, saisit pyörästä paljon paremman ajettavan ;)

20.7.2010 20:22

Poko kirjoitti:Kannattaa ainaki se katti repiä helvettii sielt vaikka et putkee vaihtaskaa, saisit pyörästä paljon paremman ajettavan ;)


Mie nyt oletan et siulla on tästä projektista kokemusta, joten kerro millä tavalla se ajettavuuteen on vaikuttanut! Miun ei tarvi pyörän painon takia kattia ottaa pois, vaikka kevenis sillä minkä kymmenen kiloa. Syy tarvitsee olla jokin fiksumpi.

21.7.2010 9:16

Eipä katin poistoon oikeastaan oo kuin kaksi järkevää syytä: katalysaattori on painava ja se on todella kuuma. Nykyään kun se on pohjan alla niin tuo kuumuus ei ole niin häiritsevää.

Painon pudottaminen lisää pyörän suorituskykyä vähintään yhtä hyvin kuin tehon nostaminen. Mikäli se ei kuitenkaan ole päämääränä niin mitään syytä katin poistoon tuskin löytyy.

21.7.2010 12:09

Ostaisit pc:n sijaan rapid biken, pystyy säätää sytytyksiä kans.. En oikeestaan usko et huomaat edes eroa, jos sinne pelkän pc:n ostat. Sitäpaitsi suikassa pystyy omaa poksia säätään aika hyvin.. :nörtti: Jokatapauksessa hieno mopo sulla! :)

21.7.2010 18:52

Joo siis miusta pyörää ei tarvitse oikeasti keventää. Katti painaa paljonko? 10kg? Olen kuitenkin kuskina sen 50kg ja jos keskivertomieskuski painaa vaikka 80kg ja se otattaa pyörästään katin pois, kokonaismassa on edelleenkin enemmän kuin minulla pyörän kanssa.

Kuumuus ei haittaa, en ole huomannut.

Pyörätohtori oli kyllä sitä mieltä, että pelkkä PC vaikuttaa ajettavuuteen jo paljon. Näköjään Dragracelta saa tota Rapid Bikeä, täytyypäs selvittää mikä näillä on ero. Vai kertoisitko jessoR1 miksi Rapid Bike eikä PC?

21.7.2010 19:13

Ja minkä he*vetin takia joku RapidBike vakiopyörään? Tai edes PC. Suzukin omaa boksia pystyy säätämään tarpeeksi tarkasti, eikä PC:n hankkiminen ole välttämätöntä eikä edes suotavaa kokoputkistonkaan vaihdon jälkeen. Toki PC:ssä voi olla vähän tarkemmat säätömahdollisuudet, mutta mitään käytännön eroa vrt vakioboksiin ei tule. Moottorinohjausta tarvitsee isommasti muuttaa vastakun kyseessä on ahdettu pyörä.

22.7.2010 0:47

Jossei sulla satu olemaan paljoa ylimäärästä, niin pistä se 300€, mitä commanderi maksaa, niin mielummin vaikka tankkiin. Suitsan pystyy säätää senverta hyvin omalle boksille, niinkuin yllä mainittiin. Rapid bikestä ei henk.koht kokemusta ole, mutta siinä on paremmat säätömahdollisuudet kuin pc:ssä. Näin oon ymmärtäny jos tippaakaan on uskomista siihen, mitä netissä puhutaan. Käyppä huvikses samin autopajalla tiedustelemassa, se kyllä osaa neuvoa ja tarvittaessa myös säätää.

Jälkeenpäin huomasinki, että oot tampereelta kotosin. Ehkä turhan pitkä matka espooseen :D

22.7.2010 1:32

jessoR1 kirjoitti:Jälkeenpäin huomasinki, että oot tampereelta kotosin. Ehkä turhan pitkä matka espooseen :D


Joo, mietinkin tossa hetken että missä se paja mahtaa olla :D. Meillä täällä Tampereella on Bike Doctor.

**
Niin, mitä nyt laittelusta ylipäänsä sitten puhunkin, niin miulle tuo pyörä oikeesti riittää ihan tehdaskutoisena. Minkä takia kukaan ylipäänsä pistää mitään bokseja ja säädättää noita pyöriä, vaihtaa putkia, välityksiä, vilkkuja, kilpitelineitä, valoja, poistaa yhtä sun toista härpäkettä? Kevennetään pyörää kun kuski ei ite jaksa laihtua? Kun kyllä ne nyt hyvänen aika kulkee vakiokuntoisinakin. Mitä järkeä vaihtaa putkisto ja säädättää pyörä ja saada sillä vähän huipputehoja lisää? Jää se lada liikennevaloihin vakiopelilläkin.

Seuraavaksi otan siis selvää, että entäs jos säädetään mopon omaa lootaa.

22.7.2010 17:19

yenny kirjoitti:Mitä järkeä vaihtaa putkisto ja säädättää pyörä ja saada sillä vähän huipputehoja lisää? Jää se lada liikennevaloihin vakiopelilläkin.
Ainakin tuttu kun kawan säädätti (PC) ja vaihton sliparin niin, teho jakaantu paljon järkevämmin, eikä teho tullut enää repivänä. Paljon mukavempi ajaa vrt vakioon, KUULEMMA, ei omaa kokemusta.

22.7.2010 21:15

Anteeksi asiaan perehtymätön mielipiteeni mutta ei se teho tuu näillä enitenliikaa kiertävillä kyykyillä varmaan muutenkaan kovin repivänä. Se kaasun säätö on portaaton, ei aina oo pakko vetää hana pohjassa 8o kiitos hei

23.7.2010 0:27

Ehkä maailman huonoin vertaus, että kevennetään pyörää koska kuski ei viitsi laihduttaa. Muitten puolesta on vaikea puhua, mutta mulle kyseessä on harrastus ja intohimo ja se tuo mukanaan erinäisiä lieveilmiöitä, kuten painon keventäminen, typerien hevosten metsästäminen, vilkkujen, valojen, putkien ja pleksien ym. vaihtaminen. Pohjimmiltaan on kyse siitä että tehdään parasta mihin pystytään ja saadaan mitä ansaitaan. Ja taas on uusi ja entistä hölmömpi projekti tuloillaan. :roll:

Ite olen muuten huomannut, että esim. "shikaaneissa" on painavan ihmisen helpompi heitellä kevyttä pyörää, kuin kevyen ihmisen painavaa pyörää... ;)

Mitä säätämiseen tulee niin moottorinohjauksella on kyllä vakiopyörässäkin todella paljon väliä. Mutta jos kyse on PC:stä tms. niin ero tuskin on kovin suuri, etenkään Suzukin omaan boksiin verrattaessa. Eri asia kun aletaan puhua ihan oikeista moottorinohjauksista. :)

23.7.2010 1:26

Telttis kirjoitti:Anteeksi asiaan perehtymätön mielipiteeni mutta ei se teho tuu näillä enitenliikaa kiertävillä kyykyillä varmaan muutenkaan kovin repivänä. Se kaasun säätö on portaaton, ei aina oo pakko vetää hana pohjassa 8o kiitos hei

z750 kuulemma keskikieroksilla, semmonen tehovaje, jonka jälkeen tulee se teho-alue, että pc:eellä tota sai karsittua jonkin verran...