Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GSX-R750 K9

24.4.2010 2:22

Hupsis. Kotiin saapui ylivuotinen uusi GSX-R750. Annoin 600:n vaihdossa mietittyäni yön yli pyörän vaihtamista. Sisäänajoin ensimmäiset 47km pääasiassa räntäsateessa, joten ajonautinnosta ei voi vielä puhua.

Miulla oli kuussatkussa n. 5tkm ajetut Michelin Pilot Power 2CT:t ja ne vaihdettiin tähän uuteen pyörään alle, Battlaxit meni kuussatkuun. Miun käytössä renkaat ei paljoa kulu ja pintaa oli reilusti jäljellä vielä joka suunnassa. Kaikki oli tyytyväisiä tähän ratkaisuun.

Kilpitelineen olisin mieluusti vaihtanu kans, mutta tietenkään sama malli ei käyny enää tähän uudempaan malliin, joten Puigin teline on tilauksessa ja tuleepi alkuviikosta. Tankinsuoja on tuhkapilvessä ja ai kun teki mieli vetää mahaa sisään ettei vaan osuis yhtään tankkiin :D.

Satakiljoonaa varotustarraa (no, viis) poistettiin myös luovutuskasaushuollon yhteydessä ja siinä ne tuunaukset sit olikin. Olkoot vakioputki, vähän vaimeampi se kyllä on ku -07:n nysä.

Ihan täysin uutta miulle tässä uudessa mopottimessa oli moottorinohjauksen valitsin, S-DMS. Voiskin kokeilla huomenna räntäsateeseen C-tehomoodia, joku kiva päivä kaupunkikurvailuun B-moodia ja tietty perusajelussa A-moodia. Siis tarkoitan, kokeilla ihan ajatuksella, että todella huomais sen eron.

Design on muuttunu edellisestä ja naisen silmä tietty bongaa kaikkia turhanpäiväsiä yksityiskohtia, mitkä on sit uudessa kivemmin. Vanteet on kivanväriset - ja ne on sit samanväriset ku putken keskiosa. GSX-R -tarra sivukatteessa on mukavasti modernisoitunut kiiltäväksi kohotarraksi ja sopii pyörän kokonaisuuteen paremmin, kuin vanha puna-valkoinen normitarra. Väriähän en sitten vaihtanut, eli miulla on taas se musta pyörä, mikä aiheuttaa harmaita hiuksia ja stressiä maalipinnan takia. Mattamustaa pintaa on huomattavasti aiempaa vähemmän ja kiiltävää mustaa vastaavasti taas todella paljon enemmän.

Ja mie en siis pyöränvaihdolla hae isompia tehoja, siks en varsinaisesti kaipaa tehoputkea ja penkitystä ja säätöä. Halusin vaan lisää vääntöä ja sitä sain. Kiva tietty sekin, että voi ajaa nyt vähän pienemmillä vaihteilla. Jos sitä pääsis radallekin kesällä...

Siis tämmönen:
http://dy.fi/dot

Omia oikeita kuvia tulee sitten ku kilpitelinekin on paikallaan.

24.4.2010 18:06

hieno ja varmasti hyvä peli, joski ei kai kauheen pitkäikänen sulle kun kusiaisia oot jo muutaman omistanu ni kyllähän sää kilostaki oisit vieny helposti,ja ei ne hinnaltakaa juuri eroo.

mut onnee uudesta moposta! ;)

24.4.2010 20:52

Muut vaihtaa öljyt niin tämä tyttö vaihtaa pyörän. :P Onnea uudelle pyörälle vaan täältäkin.

Mielestäni viimeinen hieno Gigseri oli K5. Nämä uudet on jotenkin kummallisia outoine muotoiluineen... :roll: Koskee kyl jokaista merkkiä, ehkä vähiten Yamahaa.

24.4.2010 21:37

Ei nää oikeesti mitään putkivirityksiä kaipaa, ei niitä tehojen takia kannata lähtee tekemään. Ne muutamat lisähepat mitä niillä voi paperille saada, ei muuta pyörän suorituskykyä mihinkään suuntaan. Varsinaisestihan tämä 750cc gsxr ei ole mikään vääntöhirmu, vaan tarvitsee potentiaalinsa käyttämiseen yhtä paljon kierroksia kuin kusiainen, joskin tietysti iskutilavuudesta johtuen vääntöä on hitusen enemmän eli alakierroksillakin tehoa on enemmän käytössä. Kuitenkin 750cc gsxr on ollut kovempi viritteinen/kovemmat litratehot kuin 600cc ainakin sinne asti kun 750 kehitettiin superbikeä silmälläpitäen. Joka kyllä jo kertoo sen, että 10t rpm päällä sitten vasta mennään oikeesti lujaa, ei alemmilla kierroksilla. Mun mielestä toi on vaan ihan hyvä juttu, normaaliliikenteessä 4-5t kierroksilla ajaessa ei vielä pieni kaasunkääntö aiheuta vahingossa kortinlähtöä, mutta kiihtyvyys on riittävää jo niiltä kierroksilta, sitten kun haluaa hupia irti niin kierrokset ylös.

Paras muutos mitä voit pyörääsi tehdä, on hiukan lyhyempi toisiovälitys, ainakin jos tulee kaupunkiajoa paljon. Vakiona ykkönen on niin pitkä, että kytkintä saa luistatella aika reippaanlaisesti parkkiksella/risteyksissä. -1p edessä muuttaa tuota "ongelmaa" jo paljon. Jos ei tarvi kelata ykkösellä 145 tauluun. Joskin matkavauhdissa kierrokset nousee sitten sen n.500rpm. Mutta eipä nämä pelkkään tourinkiin ole tehtykään ;)

24.4.2010 23:08

SMRacing kirjoitti:Ei nää oikeesti mitään putkivirityksiä kaipaa, ei niitä tehojen takia kannata lähtee tekemään. Ne muutamat lisähepat mitä niillä voi paperille saada, ei muuta pyörän suorituskykyä mihinkään suuntaan.


Kyllähän esim. Taylormadella saa ihan kivasti ulkonäköä ja ennenkaikkea painoa pois... varsinkin tonnisessa kun tuplapöntöt + katti painaa lähemmäs 10kg.

Vääntöä ei tunnu nykytonnisissakaan riittävän, välitykset on aivan turhan pitkät... -1 eteen ja +2 taakse on ensimmäinen viritys mitä näihin tosiaan kannattaa tehdä.

24.4.2010 23:16

-Makke- kirjoitti:Muut vaihtaa öljyt niin tämä tyttö vaihtaa pyörän. :P Onnea uudelle pyörälle vaan täältäkin.


Kiitos :).

Oot nyt kyllä väärässä. Se on ollu yleensä renkaanvaihtoväli, ei öljynvaihtoväli. Nyt toi kuussatku olis tarvinnu viikon käytön jälkeen jo pestä ni vaihdoin uuteen ;) (sehän oli miulla 1tkm, 6tkm ja 12tkm huoltojenkin yli, renkaat vaihdoin kerran vaikka olis kulutuspintaa ollu vielä vaikka kuin, ku en tykänny ensiasennusrenkaista).

24.4.2010 23:19

Jep toi on kyllä totta että varsinkin uusissa pyörissä saa monta kiloa painoa pois putkiston vaihdolla. Kun on katalysaattorit ja pelit. Ja vaimentimetkin melko massiivisia.

24.4.2010 23:25

Spine^ kirjoitti:hieno ja varmasti hyvä peli, joski ei kai kauheen pitkäikänen sulle kun kusiaisia oot jo muutaman omistanu ni kyllähän sää kilostaki oisit vieny helposti,ja ei ne hinnaltakaa juuri eroo.

mut onnee uudesta moposta! ;)


Tänks =). Oonhan mie kilosia ja isompiakin ajellu, mut kyllä ne alkaa sit olla jo niin paljon kömpelömpiä (jos ei rutkasti painoa enemmän ni pidempi akseliväli jne.) että en ihan heti harkitse. Mie haaveilin seiskapuolikkaasta jo kolme vuotta sitten, mutta sillon hintalapun takia päädyin kuussataseen.

ODO 87km. Ihmettelin ku oli tänää niin vilposta ajella illalla kotiin, mut mittari näyttikin -1C.

SMRacing kirjoitti:Jep toi on kyllä totta että varsinkin uusissa pyörissä saa monta kiloa painoa pois putkiston vaihdolla. Kun on katalysaattorit ja pelit. Ja vaimentimetkin melko massiivisia.


Vaan mitä tarvetta miulla on keventää moottoripyörää? Painan ite lähtökohtasesti ehkä 20-50kg vähemmän ku keskiverto mieskuljettaja =).

25.4.2010 9:25

yenny kirjoitti:Vaan mitä tarvetta miulla on keventää moottoripyörää? Painan ite lähtökohtasesti ehkä 20-50kg vähemmän ku keskiverto mieskuljettaja =).


Niin, mutta 30-60kg vähemmän on enemmän kuin 20-50kg... Mutkassa sen sitten näkee kuin toinen piirtää mustaa viivaa siinä vaiheessa kubn itse ei tarvii tarjota edes polvea maahan asti . :)

26.4.2010 21:31

No nyt on Puigin kilpiteline ja tulipa sit hifisteltyä oikee rekisterikilvenvalotkin siihen. Vielä tankinsuojaa odotellaan, tulossa rekkakuormassa Saksasta. Aurinkoista on ollu nää aamut ja illat mitä on ehtiny siirtymään paikasta toiseen. Aika kiva mopo <3.

2.5.2010 22:53

Rekisterikilvenvalot menee vielä vaihtoon, ne valasee lähinnä metrin päähän maahan eikä kilpeä lainkaan. Tankinsuojaa kaipailen jo kovasti, mutta tuhkapilvi viivästytti kaikkia varaosatoimituksia. Hienosti hinkkautuu toi tankki takin kohdalta. Meinasin jo, että vuoraan kohta koko mopedin jesarilla, ni eipä tarttis stressata mustasta maalipinnasta.

Ensimmäinen lastentauti havaittu. Sama vika ilmeni kuussatkussa mutta vasta lähempänä kahden vuoden ikää. Siinä lakkasi vapaa vaihde löytymästä, siis itse valo ja samalla myös vapaan valo sekä vaihdenäyttö pysyivät pimeänä. Takuuseen vaihdettiin silloin vapaavalon kytkin. Nyt tässä seiskapuolikkaassa lakkasi vain vaihdenäyttö näyttämästä nollaa silloin tällöin. Myös kaverin vuotta vanhemmassa seiskapuolikkaassa sammahti vapaavalo. Mutta tää on siis pieni ongelma, ei suoranaisesti tuota ajamista haittaa.

Tänään tuli 400km täyteen. Tuli kiepautettua pieni lenkki raikkaassa kevätsäässä. Oi ku mie tykkään noista vanhoista renkaista! C-moodilla on tullu ajeltua melkein koko viikko. Tänään kelpas käyttää A-moodiakin, tiet oli kuivat. Tiiä sit millon jaksais mennä pyörittelemään keskustaan B-moodilla.

Lisäsin pari tänään otettua kuvaa kaunottaresta <3.

3.5.2010 17:54

Tämä pyörä huuutaaaa sliparia! Sen jälkeen ulkonäkö maittaa ;)

3.5.2010 18:41

x-arttu-x kirjoitti:Tämä pyörä huuutaaaa sliparia!


Jo pelkästään äänien takia. Vakiopöntöllä kuulostaa sähkömopolta. :lol:

Musta väri on pyörissä ihan jees, mutta kokomustana tuo menee jo tylsän puolelle.
Saisi jotain kontrastia olla edes jossain kohtia pyörää. Mutta menevän näköinen tämäkin on.

Hyvä on kyllä ajaa! Itel tuli jotain about 5tkm tuolla valko-kupari-hirmulla viime kaudella.
Radalle en kerinnyt, mutta sekin korjantunee seuraavan Gixun kanssa. :P

Sinne suosittelen sinuakin suuntaamaan että saat tästä ratatykistä kaiken irti. ;)

3.5.2010 22:05

Ei kuulosta sähkömopolta, omat korvat ei ainakaan kestäis ilman korvatulppia. Putki ei ole edes ruma eikä megalomaaninen. Tohon titaaniin palaa kurakin ihanasti kiinni <3. Mie koekuuntelin mopon ennen ostopäätöstä. Jos se olis kuulostanu singeriltä, kaupat olis jääny tekemättä. En siis koeajanu ollenkaan. Tehojen takii miulla ei oo mitään mielenkiintoa pelkkiä putkia vaihdella, oon sitä mieltä, että se on hukkaanheitettyä - äänien takia sen sijaan vaihtaisin (ja oon vaihtanutkin).

Radalle oon menossakin, edellisellä en ehtiny ja nyt ootan kovasti taas radalle pääsyä. Honda ja kuski tykkäsivät kovasti.

Vihdoinkin tuo tankinsuoja:
Kuva

Ja se e-hyväksytty rekkarikilvenvalo:
Kuva

Mie itseasiassa tykkään tästä mustasta enemmän ku edellisestä, on tyylikkäämpi. Sitä pitää vaan osata kattoa. Mustaa pyöräähän en oo koskaan halunnu (en edelleenkään) ja nyt on jo toinen peräkkäin. Jos olisin ostanu uuden 2010:n, se olis ollu toi titaani/ruskea, mutta minuu ei nyt ihan hirveesti kiinnostanu maksaa pelkän värin takia nelinumeroista lukua enemmän.

4.5.2010 18:05

Ksenonia keulille ja tumma/öljynvärinen etupleksi nii vähän tota stuukkia kohentais, tai ei ainakaan olis pakasta vedetynnäkönen :)