Ostin avk:lta syksyllä lievästi kaadutun Kawasaki ER-5:n sillä ajatuksella, että otan siitä moottorin mönkijään. Kawan moottori on kuitenkin niin järjettömän kokoinen laitos, että sovittaessa olisi joutunut rakentamaan Kiinan ihmeen kokonaan uudelleen. Päätin sitten tehdä Kawasta kalun. Onneksi pyörä oli vain lievästi kaaduttu, eli runko mitattiin suoraksi. Koska Er jo kuulostaa mopojen mopolta, päätin heti, että sellaista ei pyörään teipata.
Kawassa oli rikki:
Tankissa lommo
Kytkinvipu poikki
Magneeton poskessa reikä
Pakoputkesta kiinnike murtunut
Etuvalon kotelo rikki
Mittaristo rikki
Vakiokuntoinen er-5 ei ole erityisen kaunis pyörä, eli en pelännyt ulkonäön muuttumista, kun hankin uusia osia. Siksipä pyörään löysi tiensä tarvikemalliset vilkut, tanko, peilit, etuvalo, etukate ja takavalo.
Vehjeksestä kuvia:
Myyn tämän 2300e:lla ja Super-Vessan 5900e:lla. Ajelen sitten sillä, kumpi jää. Kilometrejä tulee pyörällä noin 500 vuodessa, eli voin ajella ne Kawasakillakin.