Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

13.7.2011 10:56

Viisaammat ovat selvittäneet, miksi tutka näytti kokoajan mittauspisteen kohdalla(1600m) 3-4km/h pienempiä lukemia kuin gps: Tutka liian kaukana ajoradasta, jolloin pyörät jäävät tutkan keilan sivualueille, jolloin tulee vääristymää nopeuteen.

Oma todellinen nopeuteni ollut siis todennäköisesti 277-278km/h mailin kohdalla parhaassa vedossa. Ei paha, kuskin painokin n.90kg ilman ajovarusteita. Ajoasennossa ei varmaankaan hirveästi parannettavaa jäänyt, kun kypärän leukaosa oli tankissa kiinni.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 19.5.2012 1:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

17.7.2011 16:53

Kuva


Ei ollut keulassa liina kiinni kyseisessä vedossa, kun perä laahaa. Yhdessä vedossa käytin liinaa, mutta luulin sen epävakauttaneen menoa joten ruuvasin sen irti, vaikka kyse olikin sivutuulesta...

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

8.8.2011 8:23

Pyörä myynnissä.

http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1180994

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

2.3.2012 0:29

http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1265595

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

19.5.2012 1:03

Tuli myytyä tämä pyörä maaliskuussa. Seuraavaksi hakusessa sport-touring pyörä.

BTW taisi olla kevyin sporttipyörä mihin itse olen törmännyt tuo ex-Suiza. 178kg tuli punnittua tankki puolillaan, toinen sivukate ja äänenvaimennin irti. Eli ns. märkäpaino oli luokkaa 185kg.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

4.6.2012 18:16

Nyt sain tilalle sen etsimäni matkasportin: Kawasaki ZX12R B1 eli käytännössä 2002-vuotinen. Pistän tähän lisää tarnoita, kunhan kilometrejä tulee pyörään enemmän ja saan kameran toimimaan.

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

11.6.2012 19:52

Kuva


Siinä se. Ihan on originaalikunnossa nyt/vielä.

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

12.6.2012 2:34

Eräällä tutulla tällainen laitos Yoshimuran kokoputkistolla ja PC:llä. Kuulemma rajuudessa aivan eri luokkaa kuin tonninen Gixxeri. Aiotkos ihan penkkiin asti viedä ja oletko jotain muutoksia suunnitellut?

Kateus nousee pintaan...

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

12.6.2012 12:45

Kyllähän siihen muutoksia tulee, mikäli vaan tänä kesänä rahatilanne antaa myöten. Putkisto/k&n ilmansuodatin setti olisi haaveissa, ja commanderilla seokset kuntoon penkissä. Mutta katsotaan. Myös nopeusrajoittimen(186mph/300km/h) voisi ohittaa, vaikka en usko että minun ajamana sillä merkitystä on edes lentokentällä. Ehkä enemmän Esson baarissa merkittävä juttu :) Ulkonäköön nyt perus pienet vilkut, uusi kilpiteline, lyhyet kultaiset kahvat. Varmaan semmosta. Niin ja varmaan hieman tiheämpi välitys olisi liikenteessä parempi, kun hidasajo on tuskaa vakiovälityksillä. Ykkösellä 40 mittarinopeudessa 3trpm, ja pyörä kiertää mittarinsa mukaan 12trpm. Eli ykkösellä käytännössä menee +1,5 markkaa mittarinopeutta, onko järkeä? Ei!

Se on vähän erilaista se kiihtyvyyden tunne tällaisessa +240kg sport-tourerissa kuin tehokkaassa ratatykissä. Tehopainosuhteessahan tämä 12 ei kummoinen ole, mutta moottorissa on kyllä raakaa voimaa. Näinkin iso pyörää singahtaa vauhtiin todella mukavasti. Huippunopeuttahan riittäisi suuren huipputehon ja suojaavan katteen ansiosta. Luulen että pienissä nopeuksissa kiihtyvyydessä tämä lähtee suunnilleen samaan malliin kuin entinen k1 750 gsx-r, joka meni 0-200km/h 8sekunnissa. Ehkä tällä voisi allekin päästä, jos olisi vetomies puikoissa. Kovemmissa nopeuksissa kyllä kiihtyvyys jatkuisi voimakkaana pidemmälle kuin gixxerissä. Niin ja gixeri oli 185kg tankki täynnä punnittuna, 12r lähes 250kg :) Suzuki oli myös putkiviritteinen, veikkaan että Kawaan tulisi melkoisesti herkkyyttä lisää putkivireisenä, kun katalysaattori ja kammiovaimennin löytyy vakioputkesta.

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

1.7.2012 0:57

Hurjan kuuloisia lukemia, ainakin näin piikkikuskille. :| Komea pyörähän toi on, varmasti kelpaa kahvaa käännellä.

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

1.7.2012 13:11

Joo kyllä itse ainakin tykkään, kun pyörä sopii loistavasti myös tourinkiin mutta näyttää ja tuntuu kuitenkin suhteellisen sporttiselta.

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

21.9.2014 1:40

Hiljaiseloa foorumilta ollut, onhan tämä pyöräkin vielä meikäläisellä ajossa. Perusjuttuja siihen olen tehnyt eli ulkoasuun:

-katevilkut eteen ja jonkunnäköset minivilkut taakse + modattu kilpiteline
-hiilikuituinen ilmanoton "kehys"
-kultaiset säädettävät kahvat (shorty/lyhyttä mallia)
-kultaisen värisiä alumiinipultteja katteisiin

ja tekniikkaan:

-modattu vakioputki: katalysaattori poistettu ja Devil vapaasti virtaava vaimennin
-säädettävät koiranluut takapäässä
-Powercommander 3usb, jolla seokset säädetty dynossa (162,2whp)
-Muzzy Bonneville Box (poistaa 186mph/300km/h nopeudenrajoittimen)
-190/55 takarengas (vakio 200/50)
-välitykset 17/46 (vakiot 18/46)
-käännetty vaihdekaavio

Ja uudet piparkakku jarrulevyt+ Brembon palat odottelisi kiinnilaittoa. Muuten huoltojen osalta läpikäyty liki kokonaan.Tekniikaltaan osoittautunut toimivaksi, katteissa ikäviä pesunaarmuja entisen omistajan jäljiltä jotka auringon valossa hyvin näkyvät mustasta väristä. Katsoo jaksaako kiina-katesarjan tähän vielä panostaa, kuitenkin vanha pyörä jo niin enemmän merkkaa tekninen toimivuus.

Kulkupuolta testasin 2014 Joensuussa kentällä, 301 sain tutkattua nopeutta, paukkui kierrostenrajoittimeen eli kovempaa ei noilla välityksillä menisikään. Ylitti odotukset kun kuitenkin vanha vakiohko pyörä ja kiihdytysmatkaa se 1,6km. Tuntuu kylläkin hitaammalta, kun tehopainosuhde kuljettajan kanssa ei päätä huimaan, mutta tarjoilee tasaista katkeamatonta kiihtyvyyttä.

https://www.youtube.com/watch?v=g_lR9F7T44I

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

3.10.2014 11:41

Kiintoisaa.

Selvittäisitkö tämän edellisen sivun käsitteen 'takarengas luistaa', kun ei oikein faktatietoa asiasta löytynyt.
Mihin tämä perustuu, vai onko vain elämäalkaakolmestasadasta-miesten juttuja..?

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

3.10.2014 17:04

Itse ainakin olen saanut semmosen käsityksen että tuossa vauhdissa on ilmanvastus niin kova että vaikka teho riittäisi ei rengas enää pidä niin paljoa että vauhti nousisi. Olenko hakoteillä?

Re: EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

30.10.2014 21:10

Renkaassa aina on pitkittäisluistoa hiukan kun isompia voimia välitetään asvalttiin, koska silloin saavutetaan maksimaalinen pito. Kovemmassa nopeudessa tuo toki näkyy suurempana erotuksena pyörän nopeuden ja renkaan kehänopeuden välillä. Aivan sama ilmiö on autoissakin.

Se on sitten vielä asia erikseen, jos mennään huomattavasti kovempaa ettei renkaan pito tahdo riittää välittämään ilmanvastusta kompensoivaa momenttia tiehen. Sillon se on ns. oikeasti sutimista, eikä tuollaista pitkittäisluistoa mitä ei ajaessa havaitse. Ja noste tuo vielä oman osansa tuohon jos puhutaan yli 350km/h vauhdeista.

"In a typical situation where the car is cruising at constant speed, the rear wheels will be rotating slighty faster than the front wheels . The front wheels are rolling and therefore have zero slip. You can calculate their angular velocity by just dividing the car speed by 2 pi times the wheel radius. The rear wheels however are rotating faster and that means the surface of the tyre is slipping with regard to the road surface. This slip causes a friction force in the direction opposing the slip. The friction force will therefore be pointing to the front of the car. In fact, this friction force, this reaction to the wheel slipping, is what pushes the car forwards. This friction force is known as traction or as the longtitudinal force. The traction depends on the amount of slip."