Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

EDIT: Kawasaki ZX12R B1 (ex suzuki gsx-r 750)

22.3.2010 6:34

Tuli pysyttyä Suzuki-kerhossa ostamalla otsikon mukainen pyörä. Eli käytännössä saman mallinen mitä oli edellinenkin, eri värityksellä vaan. Olen tykästynyt näköjään niin kovin tähän 00-02 WorldSuperBike replicaan, eli käytännössä 750 00-03 malliin. SB:ssä pyörämalli menestyi kohtalaisesti: 2000 kaudella tuli osakilpailu voittokin Alstare tallille ko. pyörämallilla. Kittiosilla tehoja irtosi yli 160hp. Ei ole huono IMO tämä katumallikaan.

Pyörä on ihan siistissä kunnossa ulospäin, toivottavasti sisältäkin kun testilenkkiä ei ole päässyt vielä tekemään, mitä nyt koekäytellyt. Pyörä on tuotu ruotsista vuonna 2008 ja huoltokirja on 16tkm asti. Nyt 27tkm ajettu. Pyörä ei ole millään isommilla tuningeilla pilattu löytyy minivilkut ja kilpiteline rakenneltu uudelleen. Tekniikka puolella poikkeaa vakiosta Akrapovicin kokoputkiston, k&n ilmafiltterin ja dynojetin PC:een osalta. Seosmittaus+ säätö ja teholaput löytyy, 132,50hp takarenkaalta. Eli vaikka penkki olisi optimistinen, on tuossa hiukan tehoeroa vakioon. Moottoriteho olisi ~150hp. Pyörä käy nätisti, huolto hommiin kyllä pääsee heti kun edellinen omistaja on mennyt tällä "öljynvaihto kerran kesässä" tyylillä. Miinusta tähän mennessä idioottimaisesta ex-omistajan ratkaisusta: asennettu ylileveä(190) takarengas-> on ihan neliö kun ei ole tarkoitettu tolle vanteelle. Tällä rahatilanteella joutuu ajelemaan ton loppuun, ennenkä hankkii oikeen kokosen renkaan taakse. Kaarreominaisuudet/ketteryys kärsivät varmasti. Lisäksi 24tkm huolto on missattu, joka sisältää mm. venttiilienvälysten tarkastuksen/mahdollisen säädön. Ja kyllä näin vähän ajetussa pyörässä varmasti välykset vielä elää - > säätöhommiin pääsee heti. Mm. etu- ja taka-akselit on vedetty aivan järkyttävään ylimomenttiin, vituttaa rankasti kun ei joillain ole yhtään maalaisjärkeä näköjään käytössä. Keulaöljyt tarkoitus oli heti vaihtaa, niin ei auennut etuakseli metrin jatkovarrella kun jos sai liikkumaan, pyöri läpi "varmistus" pulteista huolimatta. Pulttipyssyssä ei teho riittänyt avaamaan tota mutteria. Lämmitystäkin kokeilin jos olisi lukitetta ollut, mutta paskat se auttanut. No vaihdoin sitten ohjausiskariin öljyt näin alkajaisiksi. Öljyt+suodatin+tulpat+ jarrupalat menee myös vaihtoon. Tuli mieleen kun rekkamies sanoi olevansa se myyjä, että onko tosissaan vetänyt järeällä pulttipyssyllä akselit samaan momenttiin kun jossain Sisu:ssaan. Muu tuota ei kyllä selitä. Taka-akseli nyt on helpompi homma vääntää auki, kun ei pysty pyörimään läpi. En jaksa vaivautua edes yrittämään tota etuakselia auki, ennenkä saan riittävän järeän kompura+pulttipyssy yhdistelmän käden ulottuville. Toivottavasti ei tule nyt välitöntä tarvetta availla. Olen omistanut varmaan lähemmäs 20 2-pyöräistä, enkä ole moiseen ylimomenttiin vielä törmännyt, mutta nyt sekin on nähty.

Kuva
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 11.6.2012 19:50, muokattu yhteensä 2 kertaa

22.3.2010 15:07

Nätti pyörä. Paras väritys ton ikäseen kikseriin IMO. ;)

22.3.2010 20:26

Joo, kyllä mukavaa vaihtelua tuo sini/valko väritys entiseen kelta/mustaan verrattuna. Ja kyllähän Suzukin pitää sinivalkoinen olla ;)

22.3.2010 22:53

Väri on todellakin tosi jees, juuri oikea Gigseriin. Itse vaihtaisin noi varrelliset etuvilkut katevilkkuihin, ei kai se vielä sillä pilalle mene? :D

23.3.2010 0:34

Joo ei huono idea kyllä olis katevilkut. Muutenkin pitää varmaan vaihtaa etuvilkut jossain vaihees, kun on tummat lasit niissä, tosin pitää tarkastaa ettei ole kalvolla vedelty. Kehtais sakkoja ottaa vilkkujen takia, täälläpäin ei niinkään e-hyväksynnällä väliä kunhan ei ole tummennetut. Monesti olen itselleni todennut, jotta ulkonäöllä ei niin väliä kunhan tekniikka pelaa: voisihan katevilkkujen hyödyt selittää itselleen vaikka aerodynamiikan parantamisena :lol:

24.3.2010 23:49

Silmä lepää! Et paljon tuosta hienompaa -01 kiksua olisi voinut löytääkkään :) Helvatun hyvännäkönen mopo!

31.3.2010 22:08

Nyt perushuoltoa tekemässä: venttiilinvälykset tsekkasin: kaikki vielä tehtaan arvojen sisällä(joskin lähellä alarajaa)= ei tarvitse säätöä, uudet tulpat, ilmansuodattimen huolto jne. Pikku hiljaa alkaa vaan odotella milloin tämä hiekkatienpätkä sulaa. Jarrupalat pitäs vielä tilata, tosin ne nyt on sama millon vaihtaa kun sen 5min homma.

3.4.2010 12:26

Ajokausi avattu koeajolenkillä. Ihan hyvin toimii, paitsi etujarrulevyt on luultavasti vähän kierot kun ravistaa jarrutuksissa.

3.4.2010 13:18

Itellä teki piikillä kerran samaa, että ravisti jarrutuksissa, niin oli paskaa noiden "niittejen". Ne putsasin nii ravistus hävisi. ;)

3.4.2010 23:33

Joo kiitti vinkistä, olikin niitit aivan jumissa molemmissa levyissä. Nyt vaan toivon että puhdistus/liuotus riittää vapauttamaan niitit ja saa jarrut pelaan niinkuin pitää. Kehtaisi jarrulevyjä alkaa kesken kauden vaihtamaan, varsinkin kun ikävän kalliita osia tuppaavat olemaan.

4.4.2010 21:35

Suzukeissa paljon tuota niittien juuttumisongelmaa. :s Mulla olis ylimääräsenä 310mm levyt, mut paskankaan hyötyä kun sun pyörässä on 320mm. :D

Ei sitä kannata korjata, nyt otat munsta mallia ja radiaalikeulaa tilalle. :P

4.4.2010 21:54

Heh :D

Ei onneksi ole levyt kierot(ehkä), jokanen niitti oli jumissa. Eiköhän noi jarrut nyt pelaa niinkun pitää, kun niitit liikkuu taas. moto.orgin foorumilta lueskelin kans juttuu, että aika yleistä suzukien jarrulevyissä tuo niittien jumittuminen. Ei kyl edellisessä koskaan niitit juminu, vaikka en niitä koskaan putsaillutkaan. Radiaalikeula ois kiva niinkun moni muukin hilpe pyörään, ainut että rahoittaja puuttuu :lol:

11.4.2010 21:45

Uusia havaintoja pyörästä, enää ei ravistanut jarruissa eli levyt pääsi jo sentäs kellumaan. Mutta jarrutehoja uupui, sitten tsekkaamaan jarrusatulat, niin 3 mäntää jumissa oikealta puolelta. Vasemman puolen satulaa en kerennyt edes tarkastaa vielä, kun piti oikeelta puolen 1 mäntä vetää kokonaan ulos että sai puhistettua/voideltua käyttökuntoon. Siinä sitten ilmaushommia pari tuntia, aina vaan tuntui ilmaa jäävän järjestelmään. Lopuksi alhaalta imin ja ylhäältä täytin niin nyt pelaa jo suht ok, ei ainakaan heti ole kahva pohjaan painumassa. Ehkä siellä himpun vieläkin ilmaa saattaa olla. Näytti että ei koskaan oo availtu, palat ei onneksi ihan raudoilla vielä. Rengaspaineet oli entisen omistajan jäljiltä edessä 1,5bar ja takana 4bar kylmänä. :lol: Selittikin miks takanen ei pitänyt yhtään ja kulunut keskeltä pelkästään. Nyt alan ymmärtää miksi näitä mp tapaturmia sattuu lajinsa verran muutenkin kuin kolareiden muodossa. Tämän pyörän entisen omistajan kaltaisia motoristeja jos on liikenteessä, niin pyörä voi olla todella hengenvaarallinen vekotin.

12.4.2010 3:18

Huhhuh, aika hullulta kuulostaa nuo takasen paineet. Ettei olis vaan käynyt jollain huoltsikalla laittamassa ilmaa, yleensähän noista kakarat hajottaa kaiken mahdollisen.. :|

12.4.2010 11:50

Ei kyllä mä uskon, että ihan entisen omistajan käsialaa noi rengaspaineet ollut. Ei nimittäin ole kyllä tiennyt moottoripyöristä/pyöräilystä tuon taivaallista. Onneksi ei tullut ajettua yhtään kertaa kovemmin ennenkä nyt on tsekkaillu pyörän. Olisi takarengas lähtenyt 200+ vauhdeissa lämmetessään luultavasti renkaiden taivaaseen ja oma matka ois kenties jatkunu ambulanssilla, jos silläkään. Lisäksi jarrutehoista oli murto-osa käytössä ja ketjut olisivat katkenneet varmaan ekassa kiihdytyksessä, oli sen verran piukeet jo ilman että itse hyppäsi kyytiin. Ilmanputsarista lähti litra hiekkaa ja kärpäsiä. Ei kuitenkaan ollut mennyt läpi paska siitä, k&n hoitaa. Lienee vähän rajoittanut ilmansaantia kuitenkin :lol: Etuakselia en vieläkään ole saanut auki, pitää tänään käydä vähän tehokkaammalla pulttipyssy+kompura yhdistelmällä kokeilemassa.