Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

30.6.2010 20:35

Nyt pyörällä reilu 1000km takana ja hyvin on toiminut. Kilometrien vähäisyys armeijasta johtuvaa. Nyt alkaa luottoa löytyä tähän pyörään, kun luotettavia kilometrejä jo takana. Hankintalistalla olisi seuraavaksi: kirkas tuplakupla pleksi, madallus koiranluut, katevilkut eteen, vähän lyhyempi välitys. Katsotaan, jos valtion palveluksen loputtua rahatilanne vähän paranee, niin pääsee käytännössä tekemään noita hankintoja.

2.7.2010 22:54

Itellä gixxulla 400km tänä kesänä takan johtuen samasta syystä kun sullaki. Kyllähä tää merkki nii luotettava on et ei muutaku kunnolla kieroksia ja kohti auringonlaskua :)

3.7.2010 2:03

Jepjep.

1.8.2010 22:26

Kuva


Nyt on taas jonkunverran tullut kilometrejä pyörään lisää. 1" madallettu, 16/42 välitykset(vakio 17/42). Nyt vasta muistankin miten hauska pyörä tämä on, kun on -1p edessä. Ihan eri fiiliksellä tuuppaa eteenpäin. Madallettuna myös on ilo kiihdytellä, voi ykkösellä ladata kaasun pohjaan huoletta, ilman että tulee hirveetä powerkeulaa. Tourinkirenkaat pitäs vaihtaa parempiin, mutta ei ole tällähetkellä varaa. Ei oikein ole luottoa kun 50m piirtää ennenkuin saa pitoja. 21.8. Joensuun lentokentälle olen menossa mailin huippunopeusajoihin Suzukilla. Voi olla nämä välitykset jopa hiukan liian lyhkäset mailille(kun matalampi rengas takana vielä mitä vakiona), mutta ennemmin ajan näillä rajotinta vasten kuin kiroilen vakiovälityksillä vaihdettuani 5->6 kun ei enää hyökkää.

3.8.2010 21:31

Nyt pyörässä kirkas MRA-tuplakupla. Aerodynamiikka kuljettajan kanssa parani varmasti, täydellisesti pääsee suojaan pleksin taakse. Otsapinta-ala hiukan isompi mitä normi pleksillä, mutta jos normipleksillä joutuu kattelee pleksin yli tulee siitä melkosesti vastusta lisää+ päätä ravistaa.

11.8.2010 16:08

Kuva

Tehokäyrä.

21.8.2010 22:29

Vastatuuleen ajettiin Joensuussa mailia, joten hyviä tuloksia siellä ei pahemmin ajettu.

Itse pääsin 265,2km/h tutkaan, 312km/h näytti mittari. Tourinkirengas luisti n.15km/h täydessä vauhdissa, joka on liikaa. Sen takia myös lisäsi hieman mittarivirhettä. Rajotinta vasten mentiin viimeset 100-200m. Taakse jäi mm. cbr 1000rr -04, -99 busa, molemmat blackbirdit, kaikki muut alle litraset isolla marginaalilla(k8 750 jne). Lisäksi Tuloslistalta 5km/h säteeltä löytyy 04 10R:ää, 04 r1:stä jne. Yhteenvetona ihan onnistunut veto ko. olosuhteisiin. Yhtään kovempaa en ois noilla välityksillä päässyt/ tuolla renkaalla. Paremmalla renkaalla ois 270km/h ollu mahdollinen. 100%pidolla olisi 280km/h todelliseen riittänyt välitys, normaaliluistolla(5km/h) 275km/h, jonka mukaan arvelin niiden olevan sopivat mailille. Luistoa oli kuitenkin tourinkirenkaalla vastatuulessa liikaa.

22.8.2010 20:03

Hyvin tuntuu olevan koneessa hepat vielä kotona... Ei taida pyörässä olla SpeedoHealeria?

Siis meinaatko että sutii 260km/h nopeudessa 15km/h, eli takanen pyörii 275km/h??

Suzuki GSX-R 750 -01

22.8.2010 21:18

Jep siis 280km/h pyöri takarengas, tai tarkalleen ottaen 279km/h. 265 vauhdissa. Eli luistoa miltei 15km/h, kun normaaliluisto on n.5km/h noissa nopeuksissa. Renkaana continentalin contimotion, joka ei sovellu ollenkaan sporttiseen pyörään. En tiedä oisko paineiden lasku auttanu yhtään, mutta siihen en jaksanu ruveta kun ei painemittaria ollut mukana.


Ei ole speedohealeria, -1p eturatas lisää mittarivirhettä 6% ja vakiota matalampi rengas vielä n.1%. Nyt se mittarivirhe oli vielä normaalia 10km/h suurempi, kun rengas luisti normaalia enemmän. Tätä en luonnollisesti osannut odottaa, koska kertaakaan en oikeasti kovaa ollut tällä pyörällä vetänyt gps:n kanssa. Vakiovälityksillä mittarivirhe ois ollu n.8%. Niilläkin on kyllä +300 mittariin ajettu edellisellä yksilöllä, mutta vakiovälityksillä ei ois maili riittäny edes hyvissä olosuhteissa.

Ensimmäisessä vedossa tuo takasen luisto oli vielä maltillista, koska siinä vedin kolmosella kilometriin asti kun en saanut nelosta millään silmään. Kutoselle en siinä edes ehtiny, oli 242 tutkassa ja 27x mittarissa. Ehjällä vedolla todellinen nopeus nousi sen 23, mutta mittarinopeus n.40. Luistoa oli siis kiitettävästi 250 jälkeen.

4.9.2010 23:22

http://www.youtube.com/watch?v=sdJuyUAS9ZI

Testasin tollasta minikameraa pyörään kiinnitettynä, ihan ok-kuvaa näyttää saavan.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

22.4.2011 2:42

Päivityksiä kaudelle 2011, samalla Suzukilla liikutaan edelleen.

Kevääksi tehtyjä huoltoja/muutoksia:

-Uudet jarrulevyt(piparkakku)+ Brembon S/C race jarrupalat(parani muuten tuntuma huomattavasti)
-DID ZVM525 ketjut+ 41p alutakaratas(ei tosin kiinni vielä)
-Hotbodiesin led-katevilkut eteen
-uusi akku(edellinen pimeni 1vrk ajokauden avaamisen jälkeen)
-Power commander 3usb entisen powercommander 2 tilalle(ei vielä kiinni, toukokuussa tarkoitus viedä penkkiin säätöön, jolloin irtikytkeä pc2 ja hakea säädöt pc3:seen-> Pc2 tiedonsiirto paskana, nyt en tiedä onko siellä oikea kartta tällä hetkellä sisässä.)
-käännetty vaihdekaavio

Vielä tekemättä:
-Öljyt+suodatin(pitäs käydä 7100 Motulit hakemassa, viimeksi ei onnistunut kun oli tilin saldo lähes nollissa kun marssin öljyä ostamaan :lol: )
-Renkaat(edelleen nämä Continentalin hengenvaarallisen liukkaat touringkumit)
-Keulaöljyn vaihto
-PAIR-järjestelmän tukkiminen
-elektroninen vilkkurele(jotta pysyisi noiden led-katevilkkujen vuoksi vilkkumistaajuus sopivana)
-pikakaasu(pitäisi tilata r6r:n kaasukahva)
-pitäisi purkaamolta ostaa toinen rataskilpi, jotta välityksen vaihto onnistuu ripeästi esim. kenttäajoissa

Nämä vaihtelen kunhan rahatilanne sallii, tosin hyvältä ei näytä kun kesäduunia(opiskelen ammattikorkeessa) ei ole varmistunut. Varmaankin jonkinnäkösen toiminimen perustaminen edessä, mikäli ei töitä enään muuta kautta saa.

Kuva

Kuva epäselvä, kun oli turhan hämärää kuvaushetkellä.

Ilmoittauduin jo 18.6. järjestettävään nopeusmittaustapahtumaan(1maili) Jämsän Hallin lentokentälle. Sinne on tarkotus pudotella kunnolla pyörä tonttiin, ja laittaa kuski toukokuun alusta laihdutuskuurille, että paino ilman varusteita jäisi n.85-kiloon. Hakusessa on 275km/h tutkanopeus ja tietenkin muutama Hayabusan päänahka olisi mukava :lol: Toivoa sopii että sää suosisi, että tapahtuma järjestetään. Lisäksi olosuhteet olisi hyvä olla kohdallaan, kun sitä tehoa ei ihan 300hepokattia ole...

Joensuun kenttäajosta en vielä osaa sanoa mitään, tekisi mieli lähteä mutta rahatilanne sanelee. Ja pyörääkin olisi noiden kenttäajojen jälkeen mukava välistä vaihtaa, jos vaan em. duuniasiat vielä järjestyy. Tämä on nyt toinen kesä tällä pyörällä, mutta jo neljäs kesä tällaisella suzukilla. Lähinnä jonkinlainen sport-touring vehje sopisi nykyiseen siirtymä- ja matka-ajoon ehkä kaikista parhaiten, eli käytännössä ZX12R/hayabusa on käynyt mielessä. Vaikka ei ole valittamista tässäkään, mut ei tämä matkamopojen aatelia ole missään nimessä.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

20.5.2011 18:01

Kuva

Kuva




Vajaa kuukausi aikaa Jämsän kenttäajoihin. Tossa pari kuvaa allekirjoittaneesta Joensuusta viime vuodelta. Huomaa että ei ole japsipyörät tehty edes 180-senttiselle, puhumattakaan uusista japsisporteista(uutta 10R:ää kävin koeistumassa, niin sehän oli jo mopon kokoluokassa). Joensuun ajoasennosta sen verran, että leukaa pitäisi saada enemmän tankkiin ja yläkropppaa voimakkaammin taivutettua eteen/alas. Ei ole vaan niin helposti tehty kuin sanottu, kuskin liikkuvuus sieltä huonommasta päästä varsinkin kireällä nahkapuvulla. Mutta näkyi siellä Joensuun kuvissa huonompiakin ajoasentoja että ei sen puoleen.

Keula tuli huollettua, ja oli aikakin, ei nähtävästi ole edelliset omistajat pahemmin keulaöljyjä vaihdelleet. Pilot power 2ct tulossa hoitamaan takarenkaan virkaa, sitten voikin viedä mopon säädettäväksi dynoon, ja vaihtaa vanha powercommander2:n tilalle pc3usb.

2,5cm olisi tarkoitus madaltaa viime vuotisesta "kenttäsäädöstä" lisää, tosin niinkuin näkyy kuvista niin keula kaipaisi madallusliinaa, kun joutuu istumaan aivan takakuupassa kiinni niin pyörä jää kovin takapainoiseksi, jolloin perä laahaa.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

18.6.2011 22:31

Tänään Jämsässä 0-1609m 271km/h-267km/h-275km/h tutkassa. Tuli monta Hayabusan päänahkaa otettua, lisäksi uutta 1000rr cbr:ää, r1 jne jäi taakse, puhumattakaan 10v ikäisistä pyöristä.

Ensimmäinen veto kilometrin kohdalla jo rajoittimessa, sitten pienempää takaratasta, jolla viimeinen veto onnistui hyvin.

Minun kokoisen/taitoisen kuskin käsittelyssä enään juuri maililla enempää rullaa. Katuajoon nähden mukavaa kun mittarinopeus nousee pitkälti päälle 300 vaijeri kireällä tankilla maatessa.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

21.6.2011 0:14

Kuva


Toista vetoa, joka oli hitain. Ajoasentoa korjasin viimeiseen. Niinkuin näkyy, en uskaltanut tossa istua täysin takana, ja leukakin jäi paljon irti tankista.

Joskin tosiasia on se, että tämänkään kokoinen(180cm, ajovarusteineen vajaa 100kg) kuski ei täydellisesti voi päästä aerodynaamiseen asentoon kuitenkaan, ehkä Hayabusassa/12R:ssä tila siihen riittäisi.

Madalluksesta sen verran, että keula olisi kaivannut madallusliinaa mikäli olisi halunnut hifistellä. Perä monta senttiä alempana kuin keula(keulaa pystyi max.5cm tiputtamaan t-paloista).

Pitää laittaa uusi k&n ilmansuodatin tulemaan entisen huonokuntoisen tilalle ja sytytystulpat myös vaatisi uudet, kun todella rikkaalla kävi ennen säätöä.

Niin siis viime viikon torstaina mc-roadratsilla katsottiin Power commander 3 säädöt kohdalleen, kun viikkoa aiemmin kävin säädättämässä eräässä puljussa vakioboksia(entinen pc2 irtikytkettiin), ja tuntuikin menevän huonompaan suuntaan ja kulutus oli katossa. Arvaus oli oikea, edellinen säätäjä oli rikastanut joka alueelta vakioboksia, kun oikeasti piti laihentaa reilusti. Nollattiin vakioboksin säädöt ja laitettiin commanderi säätöihin, mutta 12000rpm jälkeen täyskaasulla jäi rikkaalle aina vaikka kuinka laihensi. Eli ilmansuodatinelementti ei hengitä kunnolla. Teho 126,8hp takarenkaalta parhaassa vedossa, ja aina 12000rpm jälkeen käyrä laskuun em. syystä. Normaalisti paras teho 13600rpm paikkeilla näissä, josta syystä puuttuikin se n.5hp nyt.


Kentällä ei kyllä tuntunut nuo kateissa olevat säädöt/tehot haittaavan. 280 olisi pienempikokoinen osaava kuski ylittänyt maililla. Itselleni tosiaan tuo 275 alkaa olemaan aika maksimi.

Yhteenvetona mailin vedosta nyt voi sen sanoa, että hyvin on kulkua vanhuksessa. Uskallan väittää että Y-mallin(2000) 750 gsx-r on ollut nopein ratakäyttöön tehty sporttipyörä aikanaan, tietysti hayabusa/12r on olleet jonkinverran nopeampia huippunopeuksissa. Kaikki vuosituhannen vaihteen vehkeet(r1,9R, cbr 1100xx blackbird, 900rr cbr) jäivät maililla 250-270 väliin. Ei huonosti tältä 11v-takaiseen tekniikkaan pohjautuvalta pyörämallilta, harva muistaa että gsx-r750Y oli aikanasa "superpyörä". Eihän pyörän nopeus itselleni toki yllätys ole ollut, aikansa testeissä pieksi r1,929/954rr:n , 9r:n jne. suorituskyvyssä.


Myös uudempia tehokkaampia tonnisia tällä pystyy kiusaamaan, Jämsässä oli monta 04-05 1000RR cbr:ää, jotka kaikki hitaampia. Samaten uudet r1(n.180hp) veti 266-284 väliin. Uudet 1000 gsx-r:t ja 10r kawat menee pienillä modauksilla maililla n.300 tutkanopeutta, joskin niistäkin suurinosa välille 275-290km/h. Yksi järjestävän tahon työntekijöistä tuli ihmettelemään kulkupuolta, kun siinä vaiheessa suurin ero nopeimpaan yli5v tuorempaan japsisporttiin(gsx-r1000 k6)oli n.15km/h. Ilme oli hyvä, kun kerroin että tämä on vakiopyörä.

Joensuun kenttäajoon lähtö on vielä harkinnassa. Tulos tuskin kohenee tuosta, varsinkin kun laihdutuskuurin lopetin nyt.Mutta on se älyttömän hauskaa touhua, semmosen adrenaliiniboostin antaa ettei mitään rajaa.

Pyöränvaihtokin käynyt mielessä, kun pitkää siirtymää ja matkaa tulee enimmäkseen ajettua. Hayabusa/12r etusijalla.

Re: Suzuki GSX-R 750 -01

10.7.2011 12:48

http://www.youtube.com/watch?v=KJHXqRzC ... re=related


Joensuun maililta 9.7.2011, nyt 274 oli paras tutkassa.

Vähän kyllä ihmettelen, kun mittariin meni enemmän/enemmän kierroksia mitä Jämsässä(sama välitys/rengas), ja silti vähän hitaampaa tutkaan.

No jossittelulle ei jää varaa, kun ei ollut tallentavaa gps:ää mukana. n.5km/h suurempia lukemia saivat monet gps:llä, joten tutkan linjaus lienee ollut pielessä.