Tuli pysyttyä Suzuki-kerhossa ostamalla otsikon mukainen pyörä. Eli käytännössä saman mallinen mitä oli edellinenkin, eri värityksellä vaan. Olen tykästynyt näköjään niin kovin tähän 00-02 WorldSuperBike replicaan, eli käytännössä 750 00-03 malliin. SB:ssä pyörämalli menestyi kohtalaisesti: 2000 kaudella tuli osakilpailu voittokin Alstare tallille ko. pyörämallilla. Kittiosilla tehoja irtosi yli 160hp. Ei ole huono IMO tämä katumallikaan.
Pyörä on ihan siistissä kunnossa ulospäin, toivottavasti sisältäkin kun testilenkkiä ei ole päässyt vielä tekemään, mitä nyt koekäytellyt. Pyörä on tuotu ruotsista vuonna 2008 ja huoltokirja on 16tkm asti. Nyt 27tkm ajettu. Pyörä ei ole millään isommilla tuningeilla pilattu löytyy minivilkut ja kilpiteline rakenneltu uudelleen. Tekniikka puolella poikkeaa vakiosta Akrapovicin kokoputkiston, k&n ilmafiltterin ja dynojetin PC:een osalta. Seosmittaus+ säätö ja teholaput löytyy, 132,50hp takarenkaalta. Eli vaikka penkki olisi optimistinen, on tuossa hiukan tehoeroa vakioon. Moottoriteho olisi ~150hp. Pyörä käy nätisti, huolto hommiin kyllä pääsee heti kun edellinen omistaja on mennyt tällä "öljynvaihto kerran kesässä" tyylillä. Miinusta tähän mennessä idioottimaisesta ex-omistajan ratkaisusta: asennettu ylileveä(190) takarengas-> on ihan neliö kun ei ole tarkoitettu tolle vanteelle. Tällä rahatilanteella joutuu ajelemaan ton loppuun, ennenkä hankkii oikeen kokosen renkaan taakse. Kaarreominaisuudet/ketteryys kärsivät varmasti. Lisäksi 24tkm huolto on missattu, joka sisältää mm. venttiilienvälysten tarkastuksen/mahdollisen säädön. Ja kyllä näin vähän ajetussa pyörässä varmasti välykset vielä elää - > säätöhommiin pääsee heti. Mm. etu- ja taka-akselit on vedetty aivan järkyttävään ylimomenttiin, vituttaa rankasti kun ei joillain ole yhtään maalaisjärkeä näköjään käytössä. Keulaöljyt tarkoitus oli heti vaihtaa, niin ei auennut etuakseli metrin jatkovarrella kun jos sai liikkumaan, pyöri läpi "varmistus" pulteista huolimatta. Pulttipyssyssä ei teho riittänyt avaamaan tota mutteria. Lämmitystäkin kokeilin jos olisi lukitetta ollut, mutta paskat se auttanut. No vaihdoin sitten ohjausiskariin öljyt näin alkajaisiksi. Öljyt+suodatin+tulpat+ jarrupalat menee myös vaihtoon. Tuli mieleen kun rekkamies sanoi olevansa se myyjä, että onko tosissaan vetänyt järeällä pulttipyssyllä akselit samaan momenttiin kun jossain Sisu:ssaan. Muu tuota ei kyllä selitä. Taka-akseli nyt on helpompi homma vääntää auki, kun ei pysty pyörimään läpi. En jaksa vaivautua edes yrittämään tota etuakselia auki, ennenkä saan riittävän järeän kompura+pulttipyssy yhdistelmän käden ulottuville. Toivottavasti ei tule nyt välitöntä tarvetta availla. Olen omistanut varmaan lähemmäs 20 2-pyöräistä, enkä ole moiseen ylimomenttiin vielä törmännyt, mutta nyt sekin on nähty.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 11.6.2012 19:50, muokattu yhteensä 2 kertaa