Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Ensimmäinen "iso" pyörä, wr250f '05

12.3.2010 19:22

Tuli tossa viikko sitten vaihdettua isän tonninen '82 Z tämmöseen valkokilpeen kun ei itelle ollut pyörää kesäks tiedossa. Joulusta lähtien oli hakusessa pyörä ja vaihtoa taisin kysyä yhteensä yli 100 vehkeeseen, kunnes naapurikunnasta soiteltiin että jos pääsis kawasakia katsomaan joku päivä.

Yamaha on ollu edellisillä omistajilla harrastekäytössä kantoja kiertämässä ja aikoinaan uutena muutaman päivän koeajossa TM-lehden toimituksella Lapissa. Papereissa lukee 21 kw, oikea teho voi olla hiiren verran yli koska weerassa on yz nokat (kuulemma paremmat?) ja akrapovicin putki. Mikään hurrrjan tehokas peli tää ei siis oo, mutta repii kyllä ihan riittävästi mulle :)

Ostokunnossa pyörässä oli kiinni mustat katteet repaleisilla blackbirdin tarroilla ja musta YZ takakate. Mukaan tuli alkuperäset siniset katteet millä on myös jossain vaiheessa kierrelty kantoja ja kolmannet, lievästi naarmuuntuneet mustat YZ katteet, uudet pumpunsuojat, mittaristo, orkkisputki, kolmet renkaat (kahdet enduropiikit ja yhdet nappulat), pari uutta tarrasarjaa ym. pientä hilpettä.

Vilkkuja ja peilejä ei oo koko pyörässä ollu edes uutena ja sen takia vähän hämmästyttää ja kummastuttaa että miten toi ylipäätään on edes kilvissä, konttorilla kun sanottiin että pitäis olla. Parin viikon sisään tilaan peilin, vilkut jne pientä sälää ja koitan saada kytkettyä sähköt niin ettei pyörä pala kun ekan kerran koitan vilkkuja :D Kaverilta pitäis kans saada smotot lainaan tässä parin viikon sisällä, saan kuulemma ajella niillä kevään ja ostaa pois jos tuntuu mukavilta :) Eipä tässä tähän hätään kai paljon muuta, päivitellään sitä mukaa kun päivitettävää tulee.

Lisää kuvia löytyy gallerian puolelta...

http://xs.to/image-1C39_4B9A68EB.jpg

13.3.2010 16:10

Aika makia, itteäki kiinnostais jossain määrin tällänen kakspuolikas wr :P Kelpaa varmasti körötellä, vaikka ajokelit on mitä on.

13.3.2010 19:13

Mutta kelihän ei ole ongelma jos varustautuu niiden mukaisesti.

Välejä tähän ainakin pitää vaihtaa, kävin tänään kaverin kanssa kiertelemässä pieniä hiekkamutkapätkiä missä on vielä lunta ja jäätä, tuntuu että vauhti hyytyy siihen sataan ja pääs parilla vähän pidemmällä suoralla rajottimelle saakka vitosella :|

13.3.2010 19:35

Eihän se ole noihin nopeuksiin tehtykkään, eikö se et poistuu nakkiksen kulmalta nopeiten ole tärkein? :D

13.3.2010 19:38

Joo no enpä mä missään vaiheessa olettanutkaan että se kulkis yhtä hyvin kun isot smotot, mutta olishan se mukava jos se vähän kovempaa menis, jos nyt satun johonkin Forstonin ulkopuolelle joskus menemään 8) Grillin kulmalta tää kyllä poistuu ihan tarpeeks kiukkusesti.

13.3.2010 20:32

Munkaan nelipuolikkaassa ei ollut mitään vilkkupalikoita,pelkät valot vaikka on valkokilpinen..pyöriä on ilmeisesti myyty joskus maahantuojalta kilpiin ilman ns.rekisteröinti kittiä..jos virität vilkut,laita ne akun virtapiiriin.Valot ovat omassa vaihtovirtapiirissä ja niitä ei saa kytkeä akun kanssa kimppaan,muuten tyhjenee akku..

22.3.2010 21:23

Noniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin nyt on smotovanteet transitin takapaksissa, varmaan tässä viikolla tai viimeistään lauantaina kiinni ja koeajolle jos on tiet tarpeeks sulia :) Pumpunsuojat tuli maalattua ammattimaisesti valkosiks würthin spraymaalilla, värisävy jäljestä päätellen "paskaisen valkoinen". Mittarikin tuli laitettua kiinni eilen illalla, ei oo tosiaankaan maskin takana kovin paljon ylimäärästä tilaa, aika vääntäminen oli :D maski pitäis kans mahdollisesti maalata valkoseks, TAI jos joku tietää mistä saan tilattua '05 wrf-maskin niin kertokaa ihmeessä, itse en löytänyt vaikka kuinka pallit hiessä googletin. Kuvaa tulee sitten kun on vanteet kiinni.

27.3.2010 18:46

Noniiiin, nyt on kovan vääntämisen jälkeen smotot kiinni ja koeajettu. Etupyörä ottaa kiinni pumpunsuojiin ja ketjut on parin millin päässä takarenkaasta mutta en valita :) kuvia gallerian puolella.

28.3.2010 14:16

Nätti pikku WeeRa. :P

28.3.2010 19:09

Telttis kirjoitti:Mutta kelihän ei ole ongelma jos varustautuu niiden mukaisesti.

Välejä tähän ainakin pitää vaihtaa, kävin tänään kaverin kanssa kiertelemässä pieniä hiekkamutkapätkiä missä on vielä lunta ja jäätä, tuntuu että vauhti hyytyy siihen sataan ja pääs parilla vähän pidemmällä suoralla rajottimelle saakka vitosella :|


kiva välit sulla pyörässä :D mulla on taas jotkut yyber välitykset pyörässsä kun se kulkee mittarin mukaan 160km/h ja on 250cc :E

28.3.2010 20:33

Joo no nyt on ties kuinka vitusti harvempi takaratas kun oli noissa smotoissa valmiina kiinni mutta huippuja en vieläkään tiedä kun ei oo etuvanteessa mitään mikä pyörittäis mittaria :roll:

Toisaaltahan tää on ollu kisakäytössä niin veikkaan että väleillä lähinnä haettu sitä ettei tarvii koko ajan säätää vaihteiden kans kun sukeltelee vesiläpiin ja kiertelee kantoja.

30.3.2010 11:12

Onko tässä muuten 5 vai 6 vaihdetta? :eek:

30.3.2010 16:04

Viis, yyzetassa on neljä.

30.3.2010 16:49

taisin muuten bongata sut keskustasta ajelemassa viime vklo vai näinkö väärin?

30.3.2010 17:11

Saatoitpa bongata, meni molemmat päivät siinä kylällä pyöriessä vuoron perään autolla ja mopolla.