Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

Monster 900 -98 VALMIS!!

7.3.2010 14:25

Noniin, eli noi vuosi sitten näihin aikoihin tuli ostettua tuollainen kuussatanen hirviö. Kesä meni mukavasti ilman minkäänlaisia vikoja. Syksyllä pyörä kaatui paikaltaan seinää vasten, jolloin mittaristo hajosi sekä sinne tänne tuli pieniä naarmuja. Akun huohotinletku lähti myös irti, akku pärski happoa pitkin runkoa ja moottoria ja teki ikävää jälkeä. (kuulemma tyyppivika Ducateissa, liian korkea latausjännite?) :|

Ajokelit loppuivat jolloin pyörä lähti talliin ja palasiksi. Aluksi oli tarkoitus pelkästään maalata runko ja kasata pyörä takaisin, vaan eihän se siihen jäänytkään. ;) Leikkasin rälläkällä rungosta satulan taakse jatkuvan osan pois, hitsasin tulpat putkien päihin ja vein rungon sellaisenaan pulverimaalaamoon. Samaan syssyyn lähti myös T-palat, takahaarukka sekä tangon kiinnikkeet. Väriksi tuli mattamusta.
Tehon puute alkoi myös vaivata (vakiona 50hp) joten ostin pyörään 15tkm ajetun 900cc ruiskukoneen. Moottori on eri pyörämallista, jossa takahaarukka on rungossa kiinni, eli lohkoihin täytyy koneistaa swingin laakereille pesät. Moottori on siis tällä hetkellä koneistamolla. Jarrut päivitin myös "hieman" tehokkaampiin. Vakionahan tuossa on siis sama satula ja levy kuin 125cc Cagiva Mitossa, mutta vain peilikuvana. Toisella puolella oli kuitenkin paikka satulalle ja levylle joten ostin Miton satulan sekä jarrulevyn. (nyt siis 2x320mm levyt brembon 4-mäntäisillä satuloilla)

Laitan tähän vielä pientä listaa olevista ja tulevista muutoksista.

-904cc ruiskumoottori (tulee tosin käyttöön kaasareilla, vakiot 38mm mikunit eri suuttimilla)
-Tuplalevyt edessä (eli siis käytännössä samat jarrut kuin 900cc mallissa)
-Leveämpi takavanne 900cc:stä, 170 tai 180 leveällä renkaalla
-Edessä uusi Pirelli Dragon Supercorsa
-Leveämpi Wirtz tanko
-Perän korotus
-Kilventeline
-Uusi mittaristo
-Termignonin high mount pöntöt (eli siis ylös, satulan molemmille puolille tulevat)
-Uusi maali??
jne.

Koitan päivitellä tänne projektin kulkua mitä nyt kiireiltä kerkiää (työtön olen siis :D)

Pyörä ostokunnossa, keväällä 2009
Kuva
Kuva
Kuva

Uudelleenkasaus aloitettu ;)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Jahne päivämäärä 17.4.2010 17:49, muokattu yhteensä 1 kerran

7.3.2010 14:29

Näyttää pirun mielenkiintoiselta projektilta! Tulee vähän mieleen omakin laitos, mutta isommassa mittakaavassa.

Tsemppiä kaasareiden säätöön ;)

7.3.2010 16:28

x-arttu-x kirjoitti:Näyttää pirun mielenkiintoiselta projektilta! Tulee vähän mieleen omakin laitos, mutta isommassa mittakaavassa.

Tsemppiä kaasareiden säätöön ;)


Kiitosta vaan. Kaasarit ei pitäis olla ongelma, kun tuossa 600cc monsterissa käytetään samoja mitä 900cc mallissa, suuttimet ja neulat kuulemma ainoa ero.. Imukaulatkin sopii suoraan, tosin tarvii vähän kairata suuremmiksi sisäpuolelta 8) 600cc imukanava 28mm, 900cc 34mm. Imukaulat on siis melkein koko matkalta lähes 38mm, mutta supistuu kannen luona jyrkästi 28 milliseks.

7.3.2010 20:00

Asiallinen ja omalaatuinen ducatiprojekti. Täytyy ruveta ihan mielenkiinnosta seurailemaan! ;)

8.3.2010 22:05

Jees. Tänään tuli kasailtua tankoon kaikki hallintalaitteet kiinni. Jarru- ja kytkinkahvasta otin muutaman sentin pituutta pois, kaveri hitsaa pallot takas päihin keskiviikkona koulussa. Tulee sopivan bomberhenkinen ohjaamo. :)
Yhdistelin myös nykyisestä hajonneesta sekä edellisen mitoni mittaristosta hieman alkuperäistä siistimmän yhdistelmän. Todennäköisesti nopeusmittari vaihtuu vielä miton vastaavaan, samoin kuin koko merkkivalosysteemi. (Ovat siis samat, tausta vaan erilainen)
Myös haarukka ja takapyörä tuli iskettyä nippuun.

Muutama kuva vielä. Haittaako muuten tää kuvien suora linkittäminen tänne? Meinaan kuvia ajattelin räpsiä aika reilusti :P Voin pistää linkkinäkin jos tarvii.

Kuva

Kuva

Kuva

Tulipas oudon tummia noista kahdesta ensimmäisestä.. :s

8.3.2010 22:52

Hyvältä näyttää. Tämmösiä järkevän kokoisia kuvia ei tarvi linkittää.

9.3.2010 1:01

Noniin, tuli taas päivä häärättyä tallissa, ja näyttää tuo valmistuminen viivästyvän jonkin verran. :| Ensimmäiseen Allrightin miittiin olis kuitenkin mukava päästä.
Eteen tarvis uudet jarruletkut, mahdollisesti teräspunosmalliset. Epäilyttää mahtaako yhdelle satulalle mitoitettu pääsylinteri riittää kahdelle.
Uusi akkuteline pitäis myös vääntää, kun näillä näkymin ilmaa tulee suodattamaan pipercrossit. Ilmansuodatinkotelossa oli siis akkuteline ja sytytyspuolien paikat samassa. Millaset imuäänet mahtaa tulla? Möykkäähän tuo saa ja on hyväkin pitää, kunhan ei ihan hirveältä kuulosta.
Etuvalon kromirinkula menee myös etuvalon kopan kanssa maalaukseen, mustaksi. Kiiltävä vai matta? Itse olen ehkä kiiltävän puolella.
Täytyy alkaa hoputtamaan koneistajaa jolla moottori tällä hetkellä on, muuten koko rojekti on hyvin pitkälti jäissä.. Toivotaan että tällä viikolla tulee!

9.3.2010 17:49

Ei liene hirveen kalliita pääsylinteri jostain purkaamolta? Eipähä tarvii pelätä että riittääkö vai ei :D

Hyvältä projektilta vaikuttaa, seuranta jatkuu.

9.3.2010 17:53

Mukava nähä Duce projekti. ;)

9.3.2010 20:41

Jahne kirjoitti:Epäilyttää mahtaako yhdelle satulalle mitoitettu pääsylinteri riittää kahdelle.
Todennäköisesti ei tule riittämään tai jarruteho heikkenee ainakin oleellisesti, purkaamolta ostin itse R6:n sylinterin hintaan 35€... Suosittelen!

Hieno projekti, kerrankin todella erikoinen rakenteluaihio. Pitää jäädä seurailemaan.

10.3.2010 14:15

Kiitos kommenteista!

Tänään tuli purettua kaasareita. Tarvis putsailla paineilmalla ja alkaa miettimään minkä verran suuttimia suurentaa. Tällä hetkellä ilmeisesti pääsuutin on 128, ja sen vieressä on toinen suutin joka on kokoa 70. Kaasarit on siis Mikunit, mallista en ole ihan varma. Joku dynojetin valmis sarja 600cc:lle tuossa on nyt. Kai mä sinne 5-10 numeroa isompaa laitan ja vien sitte penkkiin tarkemmin säädettäväks.

10.3.2010 17:07

Tulipas sitten kevätauringon paistaessa sellanen motivaatiopuuska että päätin kasailla pyörää vähän jotta näkee mitä sitä on rakentamassa :) Pirun paljon paremman näköinen kuin ennen, vaikka itse sanonkin.
Myös Pipercrosseja tuli soviteltua kaasareihin, sopii nekin ku nenä päähän.
Nyt aika kuluukin konetta odotellessa.. Kyselin koneistamolta, sanovat että turha tällä viikolla vielä odotella. Noh, ehkäpä sitten seuraavalla. Äänenvaimentimet tuli myös purettua. Hiilikuitu on aikojen saatossa vähän kärsinyt, tarkotus olis vetästä ruiskulla paksu lakkakerros päälle ;)

Ja niitä kuvia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sellaista tänään, kenties illemmalla lisää :)

10.3.2010 21:07

Nyt lähti sitten vaimentimista ~15cm pätkät pois. Mitä tuossa sovittelin niin omaan silmään sopii erittäin hyvin. ;) Perskele kun on tuota hiilikuitua joka paikassa ja pistelee niin perhanasti! Vielä täytyis lakka suhasta pintaan ja kasailla pöntöt takas.

11.3.2010 11:22

Timmi peli tulossa 8)

Ei muuta kun tsemiä kasailemiseen!

11.3.2010 21:14

Kiitosta vaan!

Tänään tuli jyrsittyä paineilmavingulla imukaulojen 28mm kuristukset -> 34mm. On kyllä kätevä laite, ei voi muuta sanoa. ;) Lopuksi vielä hion hiomapaperilla vähän pinnat vähän sileämmiksi.
Lähetä vastaus