Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
6.1.2010 16:00
Tilasin tuommoisen Kiinasta ja sain sen alkuvuonna -09 tänne Suomeen.
400cc, 6 vaihteinen, neliventtiilikansi, vesijäähdytteinen jne.
Sain sen rekisteriin maaliskuussa ja nyt siinä on noin 1000 km, pikkuteitä koluttuna.
Kaikki on toiminut hyvin, ei ole edes muttereita pudonnut eikä ole pinnojakaan tarvinnut kiristää.
Öljyt olen vaihtanut neljä kertaa ja yhden öljynsuodattimen.
Takasisärenkaan jouduin vaihtamaan mutta tämä ehkä johtui siitä että ajelin melkein tyhjillä renkailla
saadakseni jonkinlaista pitoa noille Kiinan "nylon" renkaille. Kingsit on senverran jäykät renkaat
että pääsin kotia tyhjälläkin takarenkaalla vähän hiljaisemmalla vauhdilla.
Vanhana enska ja krossikuskina (olen nyt 61 vuotias) koettuna tämä pyörä kyllä ajaa asiansa maantie ja pikkupolkujen kiertämisessä oikein hyvin. Kilpapyöräksi siitä ei tietenkään ole.
6.1.2010 18:02
Olis kiva nähä pyörästä kuvaa.
6.1.2010 18:07
-Cassu- kirjoitti:Olis kiva nähä pyörästä kuvaa.
Ilmeisesti tästä pyörästä kyse:
http://www.motot.net/galleria/83376
6.1.2010 20:01
Paljonko tuli hintaa pyörälle? Olisiko mahdollista saada teknisiä tietoja laitteesta? Jos tuo on luotettava peli, niin varmasti hyvä valinta verrattuna johonkin parikymmentä vuotta vanhaan japsienskaan. Miten vaihteiston/kytkimen toiminnan laita? Täristääkö kone häiritsevästi? Kieltämättä ihan kiinnostavalta vaikuttava peli! Kerro ihmeessä lisää!
6.1.2010 21:50
Kyllä vaan, tuo on kuva pyörästäni.
Tehoja on ainoastaan 22kw/7500rpm mutta tuntuu kulkevan ihan mukavasti.
Huiput on näillä välityksillä 120km. Koneessa on tasapainotusakseli ja se ei tunnu täristävän
ollenkaan, isoillakin teillä on mukava ajaa.
Sylinterin halkaisija 91 ja iskunpituus 59.5. Kytkin ja vaihteisto ovat toimineet ainakin tähänsaakka
hyvin, ainoastaan kun moottori on viellä kylmä ja laittaa vaihteen päälle niin kytkin ei irroita ja moottori sammuu. Tämä on tapahtunut ainoastaan muutaman kerran.
Koneessa on kiihdytyspumpullinen kaasari ja siinä oli alussa pientä ylivuotoa, luultavasti jotain koneistusjätettä jossain mutta se alkoi toimimaan ok ennenkuin ehdin putsata kaasaria.
En ole avannut viellä mitään paitsi tarkistin venttiilien välykset ja ne olivat viellä oikein.
Painoa pyörällä on siinä 130-140kg. Sähköstartti, ei poljinta.
Tilasin tämän kokeeksi ja ajatuksena oli jossainvaiheessa tuoda näitä maahan myyntiin jos se on tarpeeksi luotettava. Pyörä on toiminut hyvin mutta siinä on vasta nuo 1000km ajettuna.
Niitä pitäisi tietysti tuoda kontillinen ja hinnaksi olin ajatellut noin 4000 euroa rekisterissä.
Olen yrittäjä toisella alalla ja on ollut senverran kiireitä että pyörientuonti on jäänyt odottelemaan.
6.1.2010 22:49
Niin se viellä että tarkoitukseni ei tosiaankaan ole kaupata niitä täällä.
Olin lähinnä kiinnostunut että kuinka hyvä nykyinen Kiinanpyörä on tuollaisessa pikkuajossa ja täytyy sanoa että hyvältä näyttää, laatu niillä paranee kokoajan.
11.1.2010 1:26
juhani1 kirjoitti: Kytkin ja vaihteisto ovat toimineet ainakin tähänsaakka
hyvin, ainoastaan kun moottori on viellä kylmä ja laittaa vaihteen päälle niin kytkin ei irroita ja moottori sammuu. Tämä on tapahtunut ainoastaan muutaman kerran.
Kokeileppa laittaa ohuempaa öljyä? Itselläni pari kertaa ollu sama ongelma kun on ollu liian paksua laatikossa..
juhani1 kirjoitti:Sähköstartti, ei poljinta.
Mielummin toisinpäin. Suomen oloissa kun tulee vähän kylmempää ja joku piuha purkaa akkua niin 400cc 1 pyttystä nelitahtia ei työnnetä ihan noinvain käymään.
En usko että pyörä tulisi myymään. "Nuoriso" ei ole kiinnostunut pikkutehoisesta "painavasta" pyörästä ja vanhemmat harrastajat yleensä kiertävät tuntemattomat merkit kaukaa. Hyvä vain jos pyörää tulee myyntiin, ainakin tulee taas suomeenkin lisää valikoimaa eri merkeistä.
13.1.2010 12:32
Tämä varmaan se nuorisolle suunnattu versio ja alle tonnin kalliimpi kilvissä.
http://www.nettimoto.com/asiawing/ld/864189Kyseessä on siis yamaha wr 400 sarjalaisten kopio.
13.1.2010 13:27
Etuloksu törröttää kyllä komeesti
4.8.2010 10:15
Nyt on taas muutama satakilometriä ajettu pyörällä, kaikki on toiminut muuten hyvin mutta huomasin että tehot hävisivät yläkierroksilla.Kun kaasun avasi täysille niin ei tapahtunut juuri mitään.
Kun kaasuttimen kanssa oli ollut ylivuotoa silloin tällöin niin avasin sen tarkistusta varten.
Sieltähän se vika löytyi.Kaasuttimessa on alipaineella toimiva luisti kääntyvän läpän takana ja kumikalvossa oli pieni murtuma.Tietäähän nuo Kiinalaiset kumit.No luistihan ei tietenkään noussut kuin neljäsosan mekaanisesti ja sen takia tehot olivat kateissa.
Sain kaverilta vanhan Mikunin 2-tahti vehkeestä( jotain 60-70 luvulta varmaan) ja se sopi kiinnityksiltään ok ja eikuin pyörä käyntiin. Savu oli aikamoinen pakoputkesta ja pyörä röpötti melkoisesti mutta voimaa oli melkoisesti.Kaasutin oli osissa kun sain sen ja osia oli irrallaan ja sain joitakin osia kuten suuttimia toisesta kaasarista.Näytti että kaasaria oli "viilattu" joskus eikä ollut alkuperäisessä kunnossa.Pienensin suuttimia ja pudotin neulan alimmaiseen asentoon ja sitten kokeilemaan.Kone kävi vielläkin rikkaalla mutta päätin tehdä pienen koeajon.kone kävi jotenkuten ja tehoja tuntui olevan " tuplasti".Pakoputkesta tuleva äänikin oli täysin erilainen.No tein muutaman kilometrin lenkin ja kun palasin takaisin niin pakoputki oli tosi kuuma ja sulatti osittain muovisen sivukilven pakoputken päällä.
Kun katsoin pakoputken sisään takaapäin niin se oli tulipunainen, varmaan katalisaattori ei tykännyt seoksesta. Tulppa oli myös aika musta.
Päätin lopettaa tuon kokeilun vaikka viellä pienemmillä suuttimilla Mikuni olisi voinut toimiakin.
Kävin ostamassa uuden Italialaisen kaasarin kiihdytyspumpulla ja myyjä takasi että toimii varmasti suoraan laatikosta.Otin viellä varmuudeksi isomman suuttimen mukaan varalle.
No sehän alkoi toimimaan laakista ja vetoalue oli tasainen ja voimaakin oli tosi hyvin.
Kaikki on nyt hyvin ja on taas mukava ajella noita sorateitä.
4.8.2010 16:17
Paljos on nyt kilometrejä yhteensä mittarissa? Kiinalaiset kumiosat on kyllä tosiaan melko lyhyt ikäsiä. Itselläni on kokemusta yhedestä skyteamista+ monista kiinalaisisista minicrosseista. Kiinalaisten alumiiniseokset/valut on ainakin skyteamissa todella heikkoja/hauraita, mites tässä? Vai onko lujuutta vaativat osat tehty järjestään terässeoksista?
4.8.2010 18:09
Kilometrejä on vielläkin ainoastaan 1300. Kävin äsken tekemässä noin 50 km lenkin ja tuo uusi kaasutin on todella hyvä, nyt kun kiertää kahvaa niin tapahtuu.Nyt kone kiertää koko alueella tosi hyvin. Kaikki valuosat ovat mielestäni hyviä ja ovat alumiinia, ei mitään negatiivista pyörässä ainakaan viellä. Ohjaustanko tosin voisi olla hieman leveämpi ainakin minun makuun mutta senhän voi joskus vaihtaa.