Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki er-6n

22.12.2009 0:39

Kuva

Pikku kawa saapui perjantaina 18.12.09 talliin vaihdossa ärrääni. Pyörä on käyttöönotettu ilmeisesti 2008, mutta on 2007 mallia ja kilometrejä sillä on rullattu 5000, eli aika tuore tapaus. Mainittakoon vielä että pyörä oli tullessaan 100% alkuperäinen ja varusteltu vain kawasakin omilla lisävarusteilla, joita on peilin korokkeet ja kaatumatapit.

Ulkoisesti kawa on todella siistissä kunnossa ja pienen akkulaturilla suostuttelun sekä sulattelun jälkeen alkoi twini pititää mukavaa putputusta. Pyörän ulkonäkö miellyttää allekirjoittaneen silmää jo tehtaalta tullessaan varsin paljon, siitä pisteet kawasakin insinööreille, mutta pitäähän harraste kulkupelistä näkyä omistajan kädenjälkikin, joten vähän osaa on jo ehditty vääntää verstaalla ja bolttistakin tilattu.

Lyhyt lenkki lumisissa maisemissa tuli tehtyä ennen talviteloille laittoa, josta nyt ei paljon käteen jäänyt mutta ajoasennosta tykkäsin, vaikka alkuperäinen tanko on varmasti suunnattu pienikokoisille naisille tai lapsille. Pyörä tuntui ajossa todella kevyeltä ja 196kg kokonaismassa yllättikin täydellisesti kun sen jälkeenpäin rekisteriotteesta katsoin. Jarrut ja koneen tehot eivät lumesta johtuen oikein vielä selvinneet koe-ajolla mutta eiköhän nekin toimi jotenkin... Kaikinpuolin mukava ja siisti mopotin, innolla odotan kesää 8).

Vielä muutama kuva:
Keulaa
Twin

Otan huomenna kuvaa nyky luukista ja valotan vähän tulevia suunnitelmia lisää. R6:n jälkeen pyörä tuntuu vähän hajuttomalta ja mauttomalta, mutta kevään aikana saan tuosta toivottavasti ainakin vähän maukkaamman :D. Mitään överi tuninki näyttelypyörää tästä ei kuitenkaan tule vaan perus siisti käyttis pikemminkin.

22.12.2009 20:30

Omaan silmään ainakin miellyttää tuo punainen runko ja mustat katteet.

23.12.2009 0:16

Best_Name_Ever kirjoitti:Omaan silmään ainakin miellyttää tuo punainen runko ja mustat katteet.
Tykkään värityksestä myös, sopivat yhteen nätisti eikä muutenkaan ole aihetta maalailla pyörää.

Ensimmäisenä pyörästä lähti vanha kilpiteline, jonka tilalle tein pellistä uuden siromman mallin. Tanko tuntui kapealta ja sai korkeutensa puolesta pyörän näyttämään jotenkin erikoiselta, joten verstaalla taivuttelin uuden leveämmän ja matalamman rosteri tangon, näyttää mielestäni paremmalta ja ajo-asento muuttui aika tavalla paremmaksi! Pakosarjaan oli jostain ilmestynyt pieniä mustia pisteitä, joten hioin putket 800-1500 papereilla ja perään kiillotusrättiä ja vahaa, jonka jälkeen se näytti vähän uudemmalta.
Keulaa tiputin vähän päälle 10mm ja niin edespäin muutakin pikku laittoa tehty. Tilaukseseen motoplazalta laitoin uudet vilkut taakse ja minipeilit tangonpäihin. Suunnitelmissa on tehdä myös uusi alakate, rungon harmaat muovi lärpäkkeet ja ketjusuoja joko hiili- tai lasikuidusta mahdollisesti kevään aikana ja näille väriksi sama musta kuin katteissa, myös teräspunos jarruletkut ovat ostos listalla.

Ja toki foorumia pitää myös tulevalla kaudella mainostaa, varsinkin kun tarrat ovat sopivaa sävyä pyörän värityksen kanssa. Tarran liimailu meni vaan vähän pieleen kun rungossa sattui juuri sillä kohtaa olemaan joku minimaalinen möykky.

23.12.2009 0:39

Vakioputkilla meinasit ajella? Iha nätti pyörä kyllä, mitä nyt maski vähän härö omaan silmään.

23.12.2009 1:10

Puna/musta väri iskee aika hyvin silmään ;)
Pienellä pikkutuuninkilla oikein näpsäkkä pyörä!

23.12.2009 1:17

Yzä kirjoitti:Vakioputkilla meinasit ajella? Iha nätti pyörä kyllä, mitä nyt maski vähän härö omaan silmään.
En ole bongannut ainakaan vielä mitään fiksumman näköistä putkea, pitää miettiä sitä vielä mutta tuskin vaihdan. Maski nyt näyttää vähintäänkin erikoiselta mutta positiivisessa mielessä minusta :roll:.

23.12.2009 10:42

Laserin extreme sopii kyllä omasta mielestä aika hyvin erkkiin. Niitä kyllä näkeekin aika paljon.

-

24.12.2009 0:58

Ite ostin saman pyörän, mutta keltasena. Itekkin tykkään pyörästä kokonaisuudessaan. Omassani on Renthalin tanko, mini-led vilkut ja pieni kilven teline. Pitää päivittää parempii kuvia omastani tässä joulun jälkeen. + vapaavirtaus suodatin

2.1.2010 20:55

Yzä kirjoitti:Vakioputkilla meinasit ajella? Iha nätti pyörä kyllä, mitä nyt maski vähän härö omaan silmään.


Väritys on kyllä nätti mutta myös mun silmään toi maski on aika "outo".Mittari tuntuu hiukan "irralliselta".Ite tekisin jotain tolle keulalle.Eri valot ja mittari..?En ole tähän mennessä ainakaan vielä tavannu yhtään pyörää jossa vakioputki kuulostas tarpeeks hyvältä ja munakkaalta. :P
Mä tykkään hiukan vanhemman mallin pyöristä(2000-luvun alkupuoli?) ja ehkä siks tämä kawa ei mun silmää miellytä.En nyt sano et ruma koska nämäkki on mielipidekysymyksiä. :)

5.1.2010 23:42

markketo kirjoitti:Laserin extreme sopii kyllä omasta mielestä aika hyvin erkkiin. Niitä kyllä näkeekin aika paljon.
Kieltämättä aika nätti vaimennin, yksi vaihtoehto saattaisi myös olla vääntää itse uusi vaimennin, pitää tässä talven aikana miettiä.

Bikerbabe kirjoitti:Väritys on kyllä nätti mutta myös mun silmään toi maski on aika "outo".Mittari tuntuu hiukan "irralliselta".Ite tekisin jotain tolle keulalle.Eri valot ja mittari..?En ole tähän mennessä ainakaan vielä tavannu yhtään pyörää jossa vakioputki kuulostas tarpeeks hyvältä ja munakkaalta. :P
Mä tykkään hiukan vanhemman mallin pyöristä(2000-luvun alkupuoli?) ja ehkä siks tämä kawa ei mun silmää miellytä.En nyt sano et ruma koska nämäkki on mielipidekysymyksiä. :)

Mittari näyttää mielestäni myös hivenen "irralliselta" mutta samaa aika myös fiksummalta kuin mikään jälkiasenteinen patentti. Vaimennin kuuluu uuden penkin kanssa mahdollisesti tuleviin muutoksiin joten eiköhän pyörästä sitä ääntäkin vielä tule lähtemään ;).

Uudet peilit ja vilkut on nyt laitettu, keveni ulkonäkö mukavasti. Parempia kuvia pyörästä otan keväämmällä kun saan sen ulos tallista, tällähetkellä se uinuu talviunta lämpimässä tallissaan uuden suojapeitteen alla.

-

6.1.2010 1:29

Huono puoli pyörässä on jonka juuri hiffasin, että puuttuu kokonaan bensamittari! Luin ohjekirjaa, niin kun tankissa 3l jäljellä syttyy merkkivalo.

6.1.2010 13:36

Yamaha_Teba kirjoitti:Huono puoli pyörässä on jonka juuri hiffasin, että puuttuu kokonaan bensamittari! Luin ohjekirjaa, niin kun tankissa 3l jäljellä syttyy merkkivalo.


Ei niitä kovin monessa pyörässä ole tai tuntuu olevan joku "matkapyörä" varuste, miksi.. ???
Tosin hyvin olen itse pärjännyt pelkällä trippimittarilla ja tuolla valolla, ei ole koskaan päässyt VIÄLÄ loppumaan.

10.1.2010 0:43

Eipä ole itselle sattunut vielä eteen pyörää joka olisi bensamittarilla varustettu, valo tosin on kaikista löytynyt ja aina on bensat riittäneet.

Aika karua postia tuli fenniasta, liikennevakuutus karvan alle tonnin 27% bonuksilla... Minkä hintaisia vakuutuksia ja missä muilla kyseisen pyörän omistavilla on? Pitää todennäköisesti soittaa tuonne ja kysellä vähän mistä tämä johtuu?

10.1.2010 15:39

Tuuningmaster kirjoitti:Aika karua postia tuli fenniasta, liikennevakuutus karvan alle tonnin 27% bonuksilla... Minkä hintaisia vakuutuksia ja missä muilla kyseisen pyörän omistavilla on? Pitää todennäköisesti soittaa tuonne ja kysellä vähän mistä tämä johtuu?


Minulla ilmestyi postista 950€ arvoiselle 19kW kevytmoottoripyörälle fenniasta 1100€ vuosimaksu kaskolle ja liikenevakuutuksille aloitus- ja keskitysbonuksilla, puhelimessa väittivät että a1 tehoilla tulee vielä kalliimmaksi riskisyiden takia. Pitää soitella itse vielä tutulle vakuutusmyyjälle ennen kun ottaa seisonnasta, ja ainakin minulla vakuutusyhtiö vaihtuu jos ei muutu. Olettaen että tämä on papereissa alle 25 kw pyörä.

10.1.2010 18:57

Mulla Suznassa n. 640€ täykasko ja liikennevakuutus. Muijalla Hornetissa n.440€ samoin täyskasko ja liikennevakuutus. Molemmilla täydet bonukset+keskittäjänetu Tapiolassa. Fennia oli meidän tapauksessa kallein, Hornet jo lähemmäs tonnin siellä. :s

Tuuningmaster: Se kova hinta johtuu sun asuinpaikasta. :D