Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.12.2009 2:47

Annat mulle sitten ne katteet :)

29.12.2009 14:27

Kuhan hinnasta sovitaan ja oma budjetti antaa myöden ;D

24.1.2010 16:08

Jonkun verran tallilla saatu aikaseksi taas:

Etuvanne:

Kuva

Tanko:

Kuva

Kilpiteline:

Kuva


Kuten viimeisestä kuvasta huomaakin, on pyörä melko osissa tällä hetkellä. Etummaisen sylinterin imuventtiili vuotaa, ja se onkin seuraava suurempi projekti. Otan kannen itse irti ja laitan takaisin, mutta vien venttiilin laitettavaksi muualle. Varmaan jonkun verran pitkä toimitusaikakin uusissa venttiileissä, voisi kuvitella.
Sillä aikaa kun kansi on laitettavana, aion maalata katteet & tankin, sekä asentaa sliparin. Kiinnitysreijät ovat eri kohdissa kuin putken laipassa, joten laippaan porataan uudet reijät ja väliin tulee tiiviste.

Jatkunee taas muutaman viikon kuluttua!

25.1.2010 23:00

Hienoja kuvia ja hyvältä näyttää pyöräkin, en tiedä olitko jo maininnut mutta millaista väritystä pyörään on tulossa?

26.1.2010 1:17

Tuuningmaster kirjoitti:Hienoja kuvia ja hyvältä näyttää pyöräkin, en tiedä olitko jo maininnut mutta millaista väritystä pyörään on tulossa?


x-arttu-x edellisellä sivulla kirjoitti:Tummanharmaa näyttää omaan silmään parhaalta, jos yksiväriseksi. Jos taas kaksiväriseksi (kysyin yhdeltä kynäruiskumaalariltakin) niin kiiltomusta-mattamusta kombinaatio omaan makuun!

26.1.2010 10:24

Kiitos, kameraan onkin nyt panostettu jonkun verran. Vielä kun oppisi kuvaamaan :)

Tumman harmaaksi maalaan nyt (olen yhden katteen jo "koemaalaannut"), mutta ehkä ensitalvena maalarille, jos pyörä silloin vielä on. Tästäkin tulee ihan ok pinta, mutta olisi kiva saada vähän erikoisempaa väriä tankkiin!

Etumaskiksi olen päätymässä tähän KLIK Mielipiteitä?

26.1.2010 14:56

Maskista tulee etäisesti mieleen uuden er6:sen maski..
Ei huono vaihtoehto ollenkaan, ei ainakaan heti pitäisi vastaavaa tulla vastaan..;) Cometteihin ko tuntuu nuo tuplalamput olevan suurimmassa suosiossa..

10.3.2010 20:42

Projekti seisoi enimmäkseen helmikuun ajan, mutta nyt tuli tili (...ja meni), joka kului pyörän venttiilin vaihtotyöhön ja maalaukseen. Kiikutan osat maalattavaksi perjantaina, vielä ehteisi vaikuttaa väriin! Ottaisin todella mielelläni ehdotuksia vastaan, harmaaksi tulee ellei muuta ehdoteta.

Kuvia laitan kun pyörä / maalatut osat tallilla takaisin.

10.3.2010 20:57

Jos runko olisi musta, keltainen sopis toiseksi väriksi paremmin kuin hyvin ;) Oon nyt itekin kahen vaiheilla, tulisko ducatiin keltasella nykyiset punaiset osat. Sulla kun tuo runko näyttää olevan hopea, niin mä ehkä kallistuisin sellaseen jonkun verran tummempaan metallihohtoharmaaseen.

12.3.2010 21:24

Kuva

Photoshop, mutta tuolta pitäisi näyttää n.viikon kuluttua. Väri on Nissanin kartasta Gun Metal Grey.

Viimeinen oma projekti (normaalia huoltoa lukuunottamatta) on vaimentimen kiinnitys putkeen. Putkessa eri jako kuin vaimentimessa, eli vaatii jonkunlaisen "spacerin" väliin. Ehdotuksia miten toteuttaa?

13.3.2010 0:11

x-arttu-x kirjoitti:Photoshop, mutta tuolta pitäisi näyttää n.viikon kuluttua. Väri on Nissanin kartasta Gun Metal Grey.

Viimeinen oma projekti (normaalia huoltoa lukuunottamatta) on vaimentimen kiinnitys putkeen. Putkessa eri jako kuin vaimentimessa, eli vaatii jonkunlaisen "spacerin" väliin. Ehdotuksia miten toteuttaa?


Turha haaveilla viikossa jos näihin maalareihin on luottamista...

Alumiinisellä levyllä jossa on kahdet kierteet toteuttaisin. Voisin valmistaa sulle sellaisen jos laitat vähän tarkkaa mitotusta mulle yv:nä?

16.4.2010 19:58

Comet on nyt oikeastaan valmis, vielä pitää AIS-systeemi poistaa käytöstä ja laitella viimisen päälle siistiksi. Äänet ovat helvetin munakkaat - ekat 100km siis takana 8) Huomenna laitan kuvia, tänään kun meni päivä vain ajeluun.

Ongelmitta ei tietenkään selvitty, vaan pyörä tekee seuraavaa:
Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla yhtäkkiä "pätkäisee". Kuulostaa kuin jättäisi yhden kipinän antamatta. Ongelma ei poistu ajaessa, vaan tekee myös silloin sitä ainakin pienillä vaihteilla alhaisilla kierroksilla (kovemmassa nopeudessa sitä ei ehkä tunne enää, kun on tosiaan niin nopea "pätkäsy"). Mistä tällaista vikaa kannattaa lähteä etsimään? Tulpat ovat uudet.

17.4.2010 16:56

Pätkäisyt tuntuivat tänään lisääntyvän koko ajan, ja lopuksi taisi käydä vain yhdellä, kun ajoin kotiin. Luulen asian johtuvan sateesta, mieleen muistuikin joku teksti jostain, jossa neuvottiin peittelemään paremmin etummainen sylinteri. Noh huomisen tehtäviä se..

Vahat pinnassa ja nyt kelpaa 8)

Kuva

Kuva

Sateen laannuttua ja pyörän ollessa säädöissä otan uusia kuvia, toivottavasti hieman kesäisempiä!

Tästä vielä väriä:

Kuva

Comet 650 \/

17.4.2010 17:36

No millanen pyörä on ajaa äffän jälkeen?

17.4.2010 22:56

Tästähän tuli ihan siisti näinkin pienillä muutoksilla ;) Nuo vanteet teki kyllä ihmeitä.