Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Yamaha XT660 X -08

28.7.2009 23:39

Talven aikana nousi pyöräkuume ja ei muuta kun huhtikuun lopussa pyöräkouluun korttia suorittamaan. Noh, autokoulussa oli tietty moni muukin samalla asialla ja niimpä ruuhkat viivästyttivät aikalailla kortin suorittamista. Vasta 24.6 pääsin inssiin ja tulihan se kortti viimein. Alkoi olla jo pieni ketutus kun pyöräkin oli ollut tallissa kuukauden päivät.

Pyörää valittaessa olin ensin kallistumassa käytettyyn ja paljon halvempaan. Ei liene mitenkään tavatonta tässä harrastuksessa että se alunperin suunniteltu budjetti tulee ylitettyä? :D Olin ensin sortumassa vahvasti nakupyörään. Katselin vaihtoehtoina Yamahan FZ6N ja Suzukin SV650N -malleja. Suzukin osto jäi koska tarjonta oli erittäin heikkoa eikä sopivaa löytynyt. Supermotot olin tuominnut aluksi koska niissä tuntui olevan varsin tiheät huoltovälit tai vaihtoehtoisesti erittäin vähän tehoa. Lisäksi valittelut kovasta tärinästä ja sopimattomuudesta pieneenkään matka-ajoon (pienet tankit + kova tärinä) karistivat mielenkiintoni.

Kuitenkin vaihtoehdoksi löytyi vielä yksi moto joka erottui ominaisuuksiltaan muista. Yamaha XT660X:n tuli päädyttyä. Pyörässä mukavan pitkät huoltovälit (1000km, 10000km, 20000km..). Lisäksi tärinääkään ei ole haitaksi asti. Mukavasti pata porisee, tuntee että kone käy, mutta ei paikat puudu kuitenkaan. 15l tankillisella pitäisi taittaa sen 300km. Tehoa nyt ei koskaan liikaa, mutta kuitenkin vähän enemmän verrattuna vaikka suzukin drz 400:n tai Hondan FMX:ään. Yhdeltä puolitutulta auto/mp kauppiaalta sain ihan asialliselta kuulostavan tarjouksen uudesta Jammusta. Selailin käytettyjen pyyntihintoja jotka vaikuttivat verrattain korkeilta uuden pyörän hintaan nähden. Kun uuteen pyörään saa myös takuun, tuntui uuden ostaminen ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Ymmärtääkseni kaikki tänä vuonna myydyt XT660X:t ovat ylitsevuotisia ja hintaakin on tiputettu aika roimasti viime vuoden pyynneistä.

Pyörään tuli päädyttyä myös siksi, että moton helppo käsiteltävyys houkutti. Lisäksi tällä pyörällä ei ole tarvetta mahdottoman suuriin nopeuksiin eikä se niihin edes kykene. Mutkapätkät asia erikseen ;) Pysyy ehkä se korttikin helpommin taskussa? Tiedä sitten, toivottavasti!

Nyt ajettu 2700km. Vielä ei ole ehtinyt katua!

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Onde päivämäärä 20.9.2009 21:38, muokattu yhteensä 1 kerran

2.8.2009 20:00

Nyt viikonloppuna tehtiin pieni Keski-Suomen kierros. Turku-Tampere-Kuopio-Hämeenlinna-Turku. Kilometrejä tuli 1100 ja pyörä toimi niinku pitikin. Ei edes pahasti paikat puutunut. Poliisien ratsiaankin osuttiin Kuopiossa. Puhalluttivat ja lisäksi eivät oikein tykänneet takarenkaasta. Alkaa olla jo sileä. Melkosen pehmosta kumia tuo vakiorengas kun pyörällä ajettu vasta 4100km ja rengas jo loppu. Komeita noi Keski-Suomen järvimaisemat :P

2.8.2009 21:37

En ihmettele takakumin pehmeyttä jos keskimmäisen kuvan musta viiva on peräisin kyseisestä kumista :D
ps. hieno pyörä

19.9.2009 13:33

Ei ollut kyseisestä kumista nuo jäljet, syyllinen kyllä tiedossa :D Noin 5500km tuolla renkaalla kituutettiin ja oli aivan loppu. Tilalle tuli michelin power 2CT. Toivottavasti tuolla ajaisi edes hieman pidempään! Alkaa kelit kylmetä eikä varmaan enää tänä vuonna mahdottomasti kilometrejä tule. Ajokauden saldo tähän mennessä 6600km. Oma kausi tosiaan alkoi vasta juhannuksen jälkeen.

Vielä ollaan tyytyväisiä pyörään! Power commanderi on tilattu. Ehkä myös sliparit tulossa talven aikana ja jotain muuta pientä laittoa.

19.9.2009 14:10

Miltä tieltä noi kuvat on näyttää jollai tavalla tutulta? Sut on tullu parii otteesee nähtyä ajelemassa mustan Zetan kanssa. :)

20.9.2009 15:20

Oma Power 2 on nyt palvellut takana vajaa 8tkm ja on vaihtokunnossa (ei kankailla kuitenkaan). 7tkm kohdalla kulutusmerkkiin, joten aika tyytyväinen saa olla km-tulokseen. :)

20.9.2009 21:17

_Osama_ kirjoitti:Miltä tieltä noi kuvat on näyttää jollai tavalla tutulta? Sut on tullu parii otteesee nähtyä ajelemassa mustan Zetan kanssa. :)

Kuvat ovat hepojoentieltä, Paimio-Piikkiö väliltä. Paljon tuolla tulee pyöriä vastaan, että etköhän säkin ole siellä ajellut? :) Meidät tosiaan ootte nähneet. Sen mustan Zetan kanssa tulee ajeltua usein.

Jospa tuo omakin michelin kestäisi tuonne ~8000km:iin. Olisi sekin jo melkein puolet enemmän kun alkuperäinen!

20.9.2009 23:23

Onde kirjoitti:
_Osama_ kirjoitti:Miltä tieltä noi kuvat on näyttää jollai tavalla tutulta? Sut on tullu parii otteesee nähtyä ajelemassa mustan Zetan kanssa. :)

Kuvat ovat hepojoentieltä, Paimio-Piikkiö väliltä. Paljon tuolla tulee pyöriä vastaan, että etköhän säkin ole siellä ajellut? :)



En ainakaa tietosesti ole. :D Mut oon tolta sillalta ton tien nähny. Näyttää ainaki kivalta.

9.1.2010 1:55

Noniin, muutama hankinta tullut näin talvella tehtyä. Powercommander tuli hommattua ja on jo asennettukin. Eilen saapui myös saksasta paketti, jossa Leovincen sliparit. Ainoa mitä hieman mietin, että pitäisiköhän yrittää saada vaimentimet maalattua mustaksi, sopisi ehkä paremmin pyörän väreihin? Tuo alumiini jotenkin ottaa tuommoisenaan hieman silmään. Tässä linkki josta löytyy kyseiset putket saman värisestä pyörästä. Kertokaahan mielipiteitä ;)

http://www.bikepics.com/pictures/1711253/

Onkohan tuommoisten maalauttaminen/maalaus edes järkevää tai toteutettavissa niin että lopputulos olisi laadukas.

9.1.2010 10:51

Kelpaisiko teippi? Saa tarvittaessa takaisin alkuperäiseen kuntoon. KLIK Tosin onhan tuolla melko suolainen hinta..

Paimio on muuten melko hyvin edustettuna täällä omissa pyörissä :)

9.1.2010 19:22

Onde kirjoitti:Noniin, muutama hankinta tullut näin talvella tehtyä. Powercommander tuli hommattua ja on jo asennettukin. Eilen saapui myös saksasta paketti, jossa Leovincen sliparit. Ainoa mitä hieman mietin, että pitäisiköhän yrittää saada vaimentimet maalattua mustaksi, sopisi ehkä paremmin pyörän väreihin? Tuo alumiini jotenkin ottaa tuommoisenaan hieman silmään. Tässä linkki josta löytyy kyseiset putket saman värisestä pyörästä. Kertokaahan mielipiteitä ;)

http://www.bikepics.com/pictures/1711253/

Onkohan tuommoisten maalauttaminen/maalaus edes järkevää tai toteutettavissa niin että lopputulos olisi laadukas.


Älä maalaa. Ovat hyvät noin, tuovat pirteää ilmettä muuten synkänväriseen pyörään.

Nuo hiilariteipit ei kestä lämpöä.

10.1.2010 21:52

En yhtyisi tuohon lämmönkestoon, koska suorat putket eivät "tulikuumaksi" tule kuitenkaan. Eri asia olisi, jos tarraa laittaisi tukkoiseen (?) vakioputkeen. Kokemustakin on.

10.1.2010 23:12

Tänään sain asennettua Leovincet. Oli yllättävän hyvännäköiset livenä. Kuvassa vaan jotenkin näytti hassulta. Antaa siis jäädä tuollaiseksi. Pyörä piti tietty taluttaa pihalle ja laittaa käymään, ja olihan sitä ääntä! Täytyy keväällä tutkailla kehtaako sillä ajella ollenkaan ilman dbkillereitä. Itsekin melkein paskoin housuihini kun kahvasta väänsin :eek:

Arttu: Ensi kesänä sitten paikalliset motoristit kokoon ja porukalla kurvailemaan ;)

10.1.2010 23:25

Mitenkä arvokas tuo pc oli? Itelläki tarkotus ostaa se jossain vaiheessa.

10.1.2010 23:50

x-arttu-x kirjoitti:En yhtyisi tuohon lämmönkestoon, koska suorat putket eivät "tulikuumaksi" tule kuitenkaan. Eri asia olisi, jos tarraa laittaisi tukkoiseen (?) vakioputkeen. Kokemustakin on.


Juurikin suorahuiluisesta putkesta tuo kupli irti.

Onde kirjoitti:Pyörä piti tietty taluttaa pihalle ja laittaa käymään, ja olihan sitä ääntä! Täytyy keväällä tutkailla kehtaako sillä ajella ollenkaan ilman dbkillereitä. Itsekin melkein paskoin housuihini kun kahvasta väänsin :eek:


Ei mitään killereitä. Ei se ole meteliä, vaan musiikkia. 8)