Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda cb 350 cafe racer projekti

19.7.2009 12:03

No tuli nyt viimein hommattua lääkettä kauan vaivanneeseen cafe racer kuumeeseen :) Elikkäs tommonen honta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4521633.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=4521652.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=4521729.jpg




Omasta mielestä täydellinen pyörä cafe racerin aihioksi mm koneen ulkonäön ja koko pyörän geometrian puolesta :) Elikkä aitoa 60s/70s tyyppisiä cafe racerin linjoja lähetään hakemaan. Muutoksia tohon olen visioinut mm. alutankin teko, cafe racer "kuoppa" penkki, takakuuppa lasikuidusta tai alumiinista, clubman ohjaustanko, aerodynaaminen kupla eteen ilmamassojen syrjäyttämiseksi? tai sitten pelkästään pyöreä etuvalo, etupumppujen suojien poisto ja haitarikumit sinne, Jalkatappien siirto taakse?, jytäputket,
koneen kiillotus ym kivaa 8)

Peltihommat olis tarkotus tehä itte. Saa nähä miten onnistuu. Työkaluja löytyy tallilta jo suht hyvin (english wheel, planishing hammer ym.) Mutta itse pellin kesyttämisestä on vähemmän kokemusta.
Katellaan.

Vielä on päättämättä fiilistelenkö pyörällä tässä kunnossa tän syksyn ja visioin vain uutta stuukkia vai alotanko projektin jo tänä kesänä.. Oishan tossa konekkin täysin kunnossa ja 2000 kilometriä sitten rempattu.. On vain seisonut rempan jälkeen parikyt vuotta eli ainakin öljyt, öljypumppu ja suodin olis katottava. Lisäksi kaasareissa taitaa olla jotain tukoksia kun tuntus kierrokset jäävän leijumaan aika pahasti (käy tyhjää laihalla), eli nekin pitäs purkaa ja putsailla ja tilailla korjaussarjat sinne.
Muuten pyörässä tuntus kaikki pelaavan. Akkukin on upouusi.

Ainiin tulihan tuosta jo piirrettyä vähän luonnosta mihin suuntaan olis tarkotus lähteä muokkaamaan Älkää ottako liian vakavasti, ei ole viimeisen päälle piirretty:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4521815.jpg

Jees jees kommenttia ja palautetta saa antaa, vaikka siitä ei mitään hyötyä olekkaan :D
Viimeksi muokannut samppa91 päivämäärä 11.2.2010 0:41, muokattu yhteensä 1 kerran

19.7.2009 12:38

Hieno aihio, tykkään. Cafe racereissa on sitä jotain, olivat sitten vanhanajan tai uudemman tyylin mukaan rakennettuja. Innolla seuraan mitä tästä syntyy!
Jos kone on rempan jälkeen seissyt 20-vuotta suosittelisin tiivisteiden vaihtoa, eivät ainakaan veneeni moottorissa olleet tykänneet hyvää, vaikka kone oli seisonnassa vain kymmenen vuotta.

19.7.2009 15:29

Pyörän kylkiäisinä tuli kyllä uusi tiivistesarja ja yhtä vajaa stefasarja.. sekä uuet keulan stefat. Mutta ei tuo näyttäs mistään kyllä vuotavan.. Eli varmaan ei ainakaan ennen talvea suuremmin konetta availla : )

19.7.2009 20:33

laitat uudet ökät sisään ja ajelet alkuun ihan hissukseen. Ne tiivisteet saattaa vielä pehmentyä riittävästi, että pääset ajelemaan.

21.7.2009 0:13

Isot thumbs up:it projektilles. Oon suorastaan kateellinen jos ja kun saat valmiiksi.

21.7.2009 16:42

Kiitos kiitos : ) Mukavaa että mototistakin löytyy arvostusta tämmöselle vanhan koulun rakentelulle. Motivatsut ja rakenteluhimothan tässä alkaa nousta.. Kyllähän tohon vois jo tänä kesänä alkaa hahmotella tankin, penkin ja perän muotoja uretaanista... : )

16.8.2009 22:57

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Noni alettiin nyt purkamaan pyörää. Lainattiin myös tetsarin clip onit, saattaa jäädä pysyvästikin mukavaltahan tuo alkas näyttää ja ajoasentonkin on aika kisanen :D Tuo tankkihan ei tule tuohon jäämään eli sitä ei kannata pelästyä. Penkinpohjaa tullaan käyttämään uuden lasikuituisen penkinpohjan valmistukseen. Siitä tulee ainakin 5cm edestä lyhyempi ja uudesta tankista samanverran pidempi.. Pitäisikö tehdä ensimmäisen kuvan mukaan katteeton pyöreällä etuvalolla vai suunnitelmakuvan mukainen kuplakate? Ite olen kyllä ton kuplakatteen kannalla. Oishan toi naku satakertaa helpompi tehä mutta miksikäs elämän pitäis helppoa ollakaan? :D

17.8.2009 19:59

Kate ehdottomasti. Nakuja alkaa näkyä jo aika paljon, ja katteen kanssa näyttää paremmalta.

7.9.2009 1:33

Nonii taidankin jättää tän yksilön pilaamatta.. Projekti ei silti todellakaan kuole koska kävin tänään hakemassa toisen cb:n osina joka sopii mm. hintansa puolesta paremmin tuhottavaks. Eli tämä yksilö on nyt myynnissä ja sen voi joku pelastaa vaikka entisöintiprojektiksi: http://www.nettimoto.com/836394

24.9.2009 14:50

En oo saanu myytyä joten perkele kait se tämäkin rälläkän alle joutaa :seko:

Piirtelin tossa joutessani (sori vaan kaikille):

Kuva

Kuva

5.10.2009 23:13

Sain hondan myytyä ja aloin tosta kakkosaihiosta nyt raaseria työstämään.. Aloitin tankin hahmottelusta eli siis uretaanimöykkyä veistämällä. Nyt alkaa olla suurinpiirtein oikeen näköne. :)

6.10.2009 8:19

Näyttää todella hyvältä!
Mutta, mun mielestä, huom, Mun mielestä, ei mitään katteita tarvi ruveta väsäileen, nakuna nätimpi ;)

7.10.2009 13:32

Täälläki ollaan sitä mieltä, että kate on turhaa. Omaa silmää miellyttää enempi naku versio. Kaikki kuitenki tekee pyörän itselleen, ei muille.

7.10.2009 15:31

Totta puhuen itsekin alan olla tolla nakun kannalla.. Ainakin jos ens kesän ajokaudelle tähdätään niin ei kannata alkaa katetta väsäileen.

7.10.2009 16:54

Ei etukatteita cafe raceriin.