Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.8.2009 21:25

JP_89 kirjoitti:Vaan selitätkö vähän tuota osan 2 toimintaa? En oikein millään saa hahmotettua miten se tulee ja toimii?
Jos tuota alumiini palikkaa siis tarkoitat niin sen paikan/toiminnan varmasti hahmottaa aloitusviestissä näkyviä vanteiden kuvia katsellessa, missä triumpin takahaarukka on vielä paikallaan. Muutin sen ulkonäköä vaan vähän että sain mahtumaan koneisiin ja tuli siitä kauniimpikin noin kaksi osaisena mielestäni. Kiinnitystä en edes yritä selittää tässä, sen näkee sitten kuvista kun tarina saa jatkoa :roll:.

24.8.2009 21:33

Tuuningmaster kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:Vaan selitätkö vähän tuota osan 2 toimintaa? En oikein millään saa hahmotettua miten se tulee ja toimii?
Jos tuota alumiini palikkaa siis tarkoitat niin sen paikan/toiminnan varmasti hahmottaa aloitusviestissä näkyviä vanteiden kuvia katsellessa, missä triumpin takahaarukka on vielä paikallaan. Muutin sen ulkonäköä vaan vähän että sain mahtumaan koneisiin ja tuli siitä kauniimpikin noin kaksi osaisena mielestäni. Kiinnitystä en edes yritä selittää tässä, sen näkee sitten kuvista kun tarina saa jatkoa :roll:.

Aivan, selvitti jo kummasti. Kun vaan jaksaisi lukea aina kaiken läpi :lol:

27.8.2009 22:11

Takahaarukkaa oltiin taasen yksi ilta mittailemassa ja zoomailemassa, alkaa näyttää siltä että se saattaisi tällä suunnitelmalla jopa toimia :P.

Pikkuhiljaa alkaa myös hahmottua vähän mitä osaa pyörään tulee:
-Cafe racerin ja näsärin kanssa kun päästiin tankkien rakenteluun erikoistumaan niin se tullaan tekemään korkkia lukuunottamatta kokonaan itse, hiilikuitua tuskin uskalletaan ostaa, mutta epoksihartsia ja lasikuitua sitten... Mittari joka näillä näkymin vastoin kaikkia kehotuksia tulee olemaan koso, upotetaan tankkiin nätisti.
-Ylä T-pala tehdään itse ja siihen sovelletaan suomessa ennen näkemättömät raiserit. Jokainen voi sitten päättää ovatko ne hienot :lol:. Raiserien jatkeeksi tulee matala ja leveä rosteri stonga joka väännetään itse.
-Vilkut tulee olemaan mallia tangonpää ja peili tehdään itse sopivan näköinen, muuten tankoon mahdollisimman kliini lookki. Etuvaloksi jotain pyöreää cafe racer tyylistä ja takavaloksi on suunnittelilla uuden R6/R1 ledtuikku vilkuilla höystettynä.
-Peräkate on vielä täysin suunnitteilla, varmaa on että siitä tulee yksi paikkainen ja kuituinen. Etulokari sekä alakate tehdään itse kuidusta.

Jälleen mennään siis bolt-on linjalla, mutta minkäs teet kun köyhällä ei ole rahaa kauppaankaan mennä...

15.12.2009 0:34

mitenkäs tää jakselee?

16.12.2009 16:49

oki_ kirjoitti:mitenkäs tää jakselee?

Aika kivasti, odottelee lämpimässä tallissa muiden keskeeräisten romujen rivissä :lol:. Rahat menee golffiin ja aika kuluu koulussa.
Sundayriderillakaan ei ole muiden projektien (NSR ja tyttöystävä) takia ollut aikaa suzukille.

Takahaarukka saatiin lähes valmiiksi, mutta jäi sitten ajan puutteessa verstaalle keräämään pölyä. Keväällä otetaan todennäköisesti taas GS työnalle.

4.1.2010 0:19

Tämähän vaikuttaa hyvältä projulta ja kiinnostaa siksikin että itsellä nyt tollanen gs500e työn alla - toisaalta enempi tekniikan puolelta..

Hyvää työtä! Tätä seuraillaan.

10.1.2010 21:40

SellYourSoul.90 kirjoitti:Tämähän vaikuttaa hyvältä projulta ja kiinnostaa siksikin että itsellä nyt tollanen gs500e työn alla - toisaalta enempi tekniikan puolelta..

Hyvää työtä! Tätä seuraillaan.

Kiitos, ensi viikolla olisi tarkoitus tästäkin kone irrottaa ja alkaa suunnitella tarkemmin mitä sille tulee tapahtumaan, putkisto, suuttimet ja ilmansuodatin nyt ainakin menevät vaihtoon perus kulutusosien (öljyt, suodatin, tulpat, akku) lisäksi.

Ennen pientä motivaatio taukoa taiteltiin 5mm levystä pohja ja reunat swingin "rungolle" ja tämän jälkeen se näytti jokseenkin tältä sivulta.

Pyörä on nyt tosiaan otettu jälleen työn alle ja takapään rakennuksellahan se jatkui, ensin pultattiin jo tehdyt palikat kiinni ja katsottiin ketjulinja vielä kerran kohdilleen. Tämän jälkeen tehtiin kansi päälle ja hitsattiin swingin pyörän runkoon kiinnittävä putki paikoilleen, jonka jälkeen se vietiinkin tallille ja kuvassa pyörän korkeutta hahmottamaan tilattu asentaja samppa pääsi ruuvaamaan sen paikoilleen.

Kuva

Swingi ei vielä ole muodoiltaan tai muutenkaan lähellä valmista, mutta ketjulinja ja pyörälinja on nyt aika pitkälti kohdillaan.

Edit. meinasi unohtua että pitutta tuolla rakennelmalla on vajaat 20cm enemmän kuin vakiolla ja vanteella on leveyttä kolme tuumaa enemmän 8).

10.1.2010 22:13

Kyllä nätti tulee swingistä ;)

12.1.2010 23:12

samppa91 kirjoitti:Kyllä nätti tulee swingistä ;)

Kiitos, se alkaa jo pikkuhiljaa näyttääkkin vaivan arvoiselta :P.

Kone on nyt nostettu pöydälle ja kaasarit purettu sekä puhdistettu, samalla vaihdettiin vakio pääsuuttimet (120) K&N:n suosittelemiin (132,5) nyt pitäisi kaasarin pelittää filtterin sekä tulevan putkiston kanssa kunnolla.
Myös vanhat iskarin kiinnikkeet irrotettiin ja ninjan iskaria soviteltiin tulevalle paikalleen ja mukavastihan se sinne istuu. Yläpäähän tehdään lähes vakiomallinen kiinnitys mutta linkusto suunnitellaan uudelleen niin, että pyörän korkeus on siitä mahdollista säätää ~15cm ajokorkeudesta maata raapivaksi näyttelypeliksi.

Fysiikan luennolla tuli myös tänään oltua hyvin hereillä kun opettaja puhui hydraulisen puristimen valmistamisesta. Näitä oppeja tullaan soveltamaan tämänkin pyörän kohdalla ainakin kytkimeen ja uuteen etujarruntyösylinteriin.

Loppuun vielä kuva kunnostetuista kaasareista putsareineen.
Kuva

12.1.2010 23:18

Huhhuh, kun näyttää hyvältä. Tuosta iskarista ja sen sijainnista olisi kivaa nähdä kuvaa sivusta tai takaa.

Pysyykö keula vakiokorkeudellaan?

13.1.2010 1:12

Tuuningmaster kirjoitti: kaasarit purettu sekä puhdistettu, samalla vaihdettiin vakio pääsuuttimet (120) K&N:n suosittelemiin (132,5) nyt pitäisi kaasarin pelittää filtterin sekä tulevan putkiston kanssa kunnolla.

Sehän vielä piti kertoa,että jos meinaa booata kun avaat nopeasti kaasun,niin nosta kaasareiden neuloja yhdellä pykälällä.

13.1.2010 9:56

Kassude kirjoitti:Huhhuh, kun näyttää hyvältä. Tuosta iskarista ja sen sijainnista olisi kivaa nähdä kuvaa sivusta tai takaa.

Pysyykö keula vakiokorkeudellaan?
Kiitos, otan kuvaa iskarin paikasta enemmän kun saan yläpään kiinnikkeen tehtyä niin että se pysyy oikeassa korkeudessa ja kulmassaan.

Keulan liukuputkista joudutaan lyhentämään todennäköisesti ainakin 50mm pois, että saadaan pyörä sopivaan korkeuteen. Lopullinen lyhennys nähdään kuitenkin vasta kun saadaan kone paikoilleen ja muutenkin ajokuntoiseksi, koekasauksen ja ajon jälkeen vasta alkaa osien viimeistely. Sen verran on tullut aikaisemmista projekteista opittua, että kaikki itsetehdyt viritykset kun eivät millään meinaa toimia aina käytännössä toivotulla tavalla ja aina jotain pikku muutoksia pitää tehdä :lol:.


leppape1 kirjoitti:
Tuuningmaster kirjoitti: kaasarit purettu sekä puhdistettu, samalla vaihdettiin vakio pääsuuttimet (120) K&N:n suosittelemiin (132,5) nyt pitäisi kaasarin pelittää filtterin sekä tulevan putkiston kanssa kunnolla.

Sehän vielä piti kertoa,että jos meinaa booata kun avaat nopeasti kaasun,niin nosta kaasareiden neuloja yhdellä pykälällä.
Kiitos vinkistä, pitää ottaa huomioon kun haetaan säätöjä.

Jos jollain on hyviä ehdotuksia mistä löytyisi halvalla hyvät 120/60 ja 190/60 kokoiset renkaat niin saa suositella, takavanteelle optimaalisin koko olisi 210 leveä, mutta niitä tuskin saa?

Edit. Saksalaiselta mynetmoto sivustolta löytyikin sopivat renkaat.

13.1.2010 18:16

Onkin kiinnostava projekti, kun kuviakin näytillä!
Tuleeko tämä ihan katukäyttöön vai näyttelypeliksi vain? Entä minkä väriseksi pyörä tulee aikanaan?

13.1.2010 23:10

x-arttu-x kirjoitti:Onkin kiinnostava projekti, kun kuviakin näytillä!
Tuleeko tämä ihan katukäyttöön vai näyttelypeliksi vain? Entä minkä väriseksi pyörä tulee aikanaan?
Mahdollisuus myös tieliikenne käyttöön pidetään, eli vilkut ja valot pidetään toimivina. Etupäässä kuitenkin tähän kokeillaan uusia idoita ja puretaan pahimmat luomisen puuskat :D.

Tein takaiskarille tänään kiinnikkeen ja sunday riderin pesi sekä kiillotteli konetta, alkaa alkuperäinen väri hiljalleen näkyä... Jousen paikasta lupailin niitä kuvia joten tässä olisi muutama:
-sivulta
-takaa
-alapuolelta
Liikaa tilaa ei ole mutta riittävästi kuitenkin, linkusto on tarkoitus saada valmiiksi viikonlopun aikana, ehkä.

Renkaatkin on nyt tilattu ja lähtevät kohti suomea vielä ehkä tällä viikolla. Metzelerin sportec M3 nimiset katu/rata käyttöön suunnitellut rinkulat kokoa 120/60/17 ja 200/50/17 8).

17.1.2010 21:03

x-arttu-x kirjoitti:Entä minkä väriseksi pyörä tulee aikanaan?

Pääsi kokonaan menemään ohi tämä jotenkin. Väriksi on suunnitteilla candy punaista runkoon ja yksityiskohtiin, pääväri tankissa/katteissa/katteissa tulee olemaan luultavasti valkoinen ja sitten jotain kuviota mustalla/punaisella... Saa nyt nähdä, photoshoppaillaan sitten kun pyörä on pohjamaaleissa.

Linkuston säätöä on nyt suunniteltu SolidWorksin avustuksella muutama ilta/yö ja lopullinen säätömekanismi tulee olemaan hydraulisesti toimiva. Koiranluiden tilalle siis tulee kaksi hydraulistasylinteriä joihin nestettä tullaan pumppaamaan pienellä öljypolttimon pumpulla joka puolestaan tulee pyrimään auton jäähdyttäjästä otetulla sähkömoottorilla tähän soppaan kun lisätään vielä muutama teräspunosletku ja takaiskuventtiili niin alkaa kasassa olemaan portaaton korkeuden säätö.
Tässä vielä muutama kuva sylinterien teosta:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Valmiit nuo eivät tietenkään vielä ole, puuttuu muutama o-rengas tiiviste ja nipat letkuille.