Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki ZX-6R '96

14.7.2009 21:08

Tere.

Nyt sitten minunkin osaltani päättyi odotus ja on aika hypätä isomman pyörän sarviin. Alle hankittiin vanha ninja. Pyörä on 2-kilpinen, kaadettu viime syksynä kävelyvauhdista lunastukseen. Katteet korjattiin ja se sai siis uuden maalipinnan ylleen tänä keväänä. Ostin pyörän korjattuna ja valmiiksi kilvitettynä. Kilometrejä on kertynyt mittariin 41900km. Jarrulevyt näyttävät uusilta, palat ovat myös hyvät. Pyörän mukana sain n. 4dl maalia, jolla maalailee varmasti pyörän melkein kokonaan, jos sattuu jossain pusikoissa könyämään.

Kuva

Ninja oli ostaessa täysissä tehoissa myös papereissa, joten paikallinen mp-liike kuristi 72kw tehot 22,5kw:iin. Tämä tapahtui rajoittamalla kaasun liikettä. Rekisteriotteessa on nyt maininta "kaasukahvan liikettä rajoitettu ruuvilla", asteista ei ole mainintaa ja ruuvi on poistettavissa 5 sekunnissa. Kuristus näin kustansi avaimet käteen -periaatteella 250e.

Viikko pyörän oston jälkeen tuhlailu jatkui uuden takarenkaan merkeissä. Uusi rengas on merkkiä Pirelli Diablo strada, pitäis olla ihan käypä rengas ja hintakaan ei ollut hirveä: 170e alle asennettuna... Muutaman päivä vielä, niin päästään käsiksi myös uusiin ketjuihin ja rattaisiin. Tälle RK:n X-rengasketjupaketille kertyy hintaa paikallisen liikkeen kautta 118e, ei paha mielestäni kun Stormin kuvastossa sama setti n. 160e.

Tulevissa suunnitelmissa on uusi vaimennin ja mahdollisesti sirommat peilit ja vilkut. Kilpitelineen vaihtoa ajatellen joutuisi sahaamaan vakiolokarin poikki, saa katsoa tuleeko sitä tehtyä koskaan. Aika näyttää mitä muuta keksitään.

14.7.2009 22:04

Kivan näköinen peli ;). Mites tollasessa onko tuo himpun reilu 40tkm paljon moiselle pyörälle ?

14.7.2009 22:25

40tkm säännöllisesti huolletusta pyörästä ei ole mitään. :)

Onnea uuden pyörän kanssa.

15.7.2009 1:10

Kiitos kiitos. Mukavaltahan tuo tuntuu ajaa, eikä kyllä näinä 500 kilometrinä ole tullu mitään semmosta liioista kilometreistä johtuvaa "vikaa" esille. Venttiilit kun pitää säädöissään ja öljyjä jaksaa vaihdella, niin pitäis päästä aika pitkälle. Niin ja tosiaan, vähemmän tällä on ajettu ku mun entisellä piikkisellä. =)

Hei tänään tuli huomattua ensimmäinen vika/ominaisuus/mikälie! Kun pyörä on käynnissä ja vilkku päällä, vilkuntanopeus vaihtelee. Eli välillä vilkkuu normaalisti ja välillä hiukan nopeammin. Ei muuten mitään, mutta näyttäähän tuo hiukan tyhmältä. Tuntui tekevän tuota pelkästään tyhjäkäynnillä kun koitin kiihdyttää vilkku päällä, tyhjäkäynti on jossain tuhannen kierroksen tietämissä - ehkä jopa hivenen alle. Sähköinsinööri en ole - vinkkejä tai ideoita? Koitin kone sammuksissa virrat päällä ja toimi silloin niinku pitääkin. Rele? Vääräntehoiset polttimot? Lataus?

19.7.2009 12:37

Uudet ketjut ja rattaat alla, ero on kuin yöllä ja päivällä... Hintaa asennettuna 130e.

Kenelläkään ehdottaa halpoja slipareita tähän?

19.7.2009 13:05

astr0 kirjoitti:Hei tänään tuli huomattua ensimmäinen vika/ominaisuus/mikälie! Kun pyörä on käynnissä ja vilkku päällä, vilkuntanopeus vaihtelee. Eli välillä vilkkuu normaalisti ja välillä hiukan nopeammin. Ei muuten mitään, mutta näyttäähän tuo hiukan tyhmältä. Tuntui tekevän tuota pelkästään tyhjäkäynnillä kun koitin kiihdyttää vilkku päällä, tyhjäkäynti on jossain tuhannen kierroksen tietämissä - ehkä jopa hivenen alle. Sähköinsinööri en ole - vinkkejä tai ideoita? Koitin kone sammuksissa virrat päällä ja toimi silloin niinku pitääkin. Rele? Vääräntehoiset polttimot? Lataus?

Eikös tuo tyhjäkäynti pitäisi olla siinä 1300-1500rpm normaalisti? Jotenkin tuntuu, että voisi vaikuttaa jotenkin esim. laturin toimintaan ja sitä kautta vilkkuihin?

19.7.2009 14:31

astr0 kirjoitti:Uudet ketjut ja rattaat alla, ero on kuin yöllä ja päivällä... Hintaa asennettuna 130e.

Kenelläkään ehdottaa halpoja slipareita tähän?


Tyhjäkäynti on jees siinä 1000-1200 paikkeilla. Jos meinaat sliparin laittaa kiinni, niin suosittelen lämpimästi dynojetin suutinsarjan uittamista paikoilleen, menee nämä kaasaripelitkin melkein yhtä sekaisin kuin ruiskuvessat sliparin vaihdon jälkeen, eli hyvin varmasti tulee kuoppia seoskäyrään vakio suuttimilla ja sliparilla.

20.7.2009 18:44

jarez kirjoitti:Tyhjäkäynti on jees siinä 1000-1200 paikkeilla. Jos meinaat sliparin laittaa kiinni, niin suosittelen lämpimästi dynojetin suutinsarjan uittamista paikoilleen, menee nämä kaasaripelitkin melkein yhtä sekaisin kuin ruiskuvessat sliparin vaihdon jälkeen, eli hyvin varmasti tulee kuoppia seoskäyrään vakio suuttimilla ja sliparilla.

Jep, pakko se on säädättää, jos sen sliparin löydän. Mahtaakohan edes käynnissä pysyä, kun lykkää valmiiks matalille kierroksille vielä avaran pöntön...

EiNiinNopea: tuo juuri kävi itsellä mielessä, ettei latais tarpeeks virtaa tyhjäkäynnillä. Pitänee säädättää samalla tyhjäkäynti kuntoon, jos tuon sliparin lykkää ja säätelee. Varmaan senkin takia säädetty tyhjäkäynti alhaseks, ettei ryypyllä sit huuda hirveesti. Nykyään kun nostaa kierrokset ryypyllä kylmänä tuonne yli kolmen tuhannen.

Tietääkö joku paikkoja, josta sais vielä Micronin vaimentimia edullisesti? Firmahan meni konkkaan syksyllä ja tämä vuosi on myyty sikahalvalla noita Microneja pois... Stormilla ei enää ollut, eikä tule enää olemaankaan, myöhästyin siitä junasta...

20.7.2009 21:20

http://purkuosat.net/
Tuolla ainakin näkyy gpr:n slipari olevan tuohon pyörään neljännestonnilla.

21.7.2009 0:26

paperbox kirjoitti:http://purkuosat.net/
Tuolla ainakin näkyy gpr:n slipari olevan tuohon pyörään neljännestonnilla.

Tänks! Näyttää ihan siistiltä, sit vaan selailemaan vaihtoehtoja ja hintahaarukoita... Kaveri hankki joskus Saksanmaalta Viperin sliparin satasella vanhaan cebariin, semmonenki kyllä välttäis, ihan perussiisti ja pelkistetty kiillotettu rosteri. Stormikin niitä samoja jossain välissä myi satasella muutamaan pyörään. Pitää vielä vilkuilla ebaytakin tarkkaan.

23.7.2009 20:14

Se oli sitä kultaista aikaa kun slipareita sai satasella ;)

Nätti pyörä ja tosiaan kun pyörä käy liian matalilla kierroksilla, valot himmenee tms. Ehkei tuo niin iso vika ole, koska pyörä kuulostaa ihan hyvältä tyhjäkäynnillä.

Pakko saada oma prätkä takaisin...

24.7.2009 22:00

x-arttu-x kirjoitti:Pakko saada oma prätkä takaisin...


Nyt loppu se ruikutus! http://www.gemoney.fi

4.8.2009 22:43

Dodiin, uudet jarrupalat kehissä ja taas jarrutellaan pitkään ja hartaasti. :) Olis ollu vanhat palat kuvan ottamisen arvoiset, voi sanoa että meni hyvään aikaan palat vaihtoon... 100km vielä niillä paloilla ni olis saanu selailla jo levyjenkin hintoja.

10.8.2009 1:15

Tänä viikonloppuna tarttui Motonetistä heräteostoksena mukaan uudet öljyt, öljynsuodatin ja sen avain, ilmanputsari, ilmanputsariöljyä, huoltopukki taakse ja pakollinen määrä autoglymejä. Henkilökohtainen helvetti ei suinkaan jäänyt kaupan kassalle, vaan pahin koettiin vasta huoltovaiheessa, kun öljyt oli saatu ulos ja aloin irrottamaan tankkia. Bensaletkut olivat kiinnityskohdistaan niin haperot, että tankkia ylöspäin raottaessani päätankilta hanalle vievä letku halkesi alapäästä - seurauksena irtoämpäri puolillaan bensaa pyörän alla ja toinen 5 litraa laatoituksella ja käsillä. Piha tuoksahti raikkaalle vielä seuraavanakin päivänä... Takas kasaan saaminen tuotti päänvaivaa, kun jo valmiiksi lyhyitä letkuja piti lyhentää entisestään - lauantai-iltana kun ei moni varaosaliike pidä oviaan auki. Paikallinen mp-kauppiaskin oli Räyskälän rr-ajoja seuraamassa. No, maanantaina taas hakemaan uutta letkua ja uus yritys...

Ilmanputsari ja öljyt sekä suodatin tuli vaihdettua, sekä pyörän sielunelämään tutustuttua hieman paremmin pintaa syvemmältä. Suosittelen muuten tuota Motonetin huoltopukkia, hintaansa (35e) nähden tuntuu kyllä superlaadukkaalta! Pitää tuo etupään pukki vielä hakea joku päivä, makso alle 30e.

Huollosta huomioitavaa: Yhtään pulttia ei jäänyt yli ja kaikki löysivät tiensä sinne mistä tulivatkin!

Kellään tietoa, saako bensantuloa lakkaamaan ennen hanaa mitenkään? Joissain tankeissa on alipainesysteemi, esim. vanha näsäri ei tiputtanu bensaa tankista vaikka tankki oli letku alaspäin... Tässä kuitenkin tuli ilosesti koko tankki tyhjäks. Tarkotus olis vaihtaa nuo letkut, niin taitaa joutua ottamaan hanan kanssa hela hoidon irti ja kääntämään toisin päin ettei valu tyhjäksi.

Kuva

Syksyn/talven tavoitteita:
-slipari, kaasarien synkkaus
-venttiilien tarkistus/säätö
-uus takalokari purkamolta jonka sahaan poikki uutta kilventelinettä varten, vakio säilyy ehjänä
-sirommat peilit ja vilkut
-vanteiden reunat ja tankinkorkki kiiltämään
-rosterista ketjusuojaa tiedusteltu jo, saa nähdä onnistuuko tuo teettäminen laserleikkurissa
-vanteiden keskiön pulverimaalaus? hinta? paikka jossa teettää?
-xenon? kellään kokemusta? pitääkö umpioon tehdä oma ylimääräinen reikä - miten saa reiän tiiviiksi? valokuvio? umpion kesto? pitkät ja lyhyet - kumpikampi vaiko molemmat? valojen suuntaus?

On tämä vaan ihana rahareikä<3

11.8.2009 1:45

Bensaletkut vaihdeltu uusiin. Löytyi autovaraosaliikkeestä tilalle astetta pienemmällä sisähalkasijalla olevat, hintaa 5e metrin pätkällä. Ei tuntunut pienempi sisähalkaisija haittaavan kun iltalenkillä kävin. Venyttää letkua kyllä sai nippojen päälle. Vinkkinä muillekin tiukkojen bensaletkujen kanssa tappeleville: kattilassa kiehutettu vesi pehmentää ja notkistaa letkua mukavasti!