Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.7.2009 23:30

Kipinä sitten katosi tänään kun piti lähteä pärtsäilemään, vittu sentään. huomenna tarttee tutkailla.

2.7.2009 22:39

vika oli niinkin yksinkertainen kuin yksi irronnut johto, eli vihreä johto joka tulee koneesta cdi:lle oli irti, nyt rokkaa taas. uusin samalla akun johdotuksia ja moottorilta tulevan maajohdon, oli sen verran happaman oloisia.

samaan syssyyn pesin sitten ilmanputsarin elementin ja totesin että tarttee norbolta tilata uusi kuun puolessa välissä, otin myöskin imuäänenvaimentajan kannesta veks. kun pyörä tuntuis käyvän vähän paksulla niin meinasin kokeilla tuon vaikutusta, ja positiivista oli. tarttee tarkkailla tulppia että vaalenivatko paljonkin.

3.7.2009 11:53

Yleensä noi imuäänien vaimentajat (airboksin) kumitutit tuppaavat olemaan hieman alimitotettuja kaasarien ventureihin verrattuna. Hyvä että kipinäkin löytyi :)

5.7.2009 0:52

tulpat olivat nyt aikalailla kahvinruskeat, ei enään mustat kuin noki. eli se tötsän poisto auttoi juuri sen verran kun oli tarviskin. tänään sitten aamutuimaan kävin metsästämässä loput osat, kopan tiivistettä ei maahantuojalla ollut niin tartti sitten kasata kytkinposki moottorisilikoonilla. eli nyt pyörässä on uudet ebc kytkinlevyt ja +10% jouset, nyt kytkin tuntuu jo kytkimeltä. laatikkoon kaatelin 1,5litraa motulin transoilia. sitten jatkoin pyörän laittoa puhdistustoimilla, hammasharja, jarrukliineri ja wurthin pineline olivat kovassa käytössä kun pakoaukkojen ympäristöä jynssäilin, tunnin putsailin ja totesin että nyt saa prkl kelvata :D samalla putsailin takavanteen valmiiksi huomista laakerien vaihtosessiota silmällä pitäen, vittu että oli jynssääminen. huomenna vaihtuvat takapyöränlaakerit ja putsailen pyörää sieltä sun täältä ja sitten takaisin nippuun. putsailin sitten illan päätteeksi pakoputket pinelinellä ja tiskiharjalla, kyllä oli kakkaa. sitten otin vaimentajat auki ja totesin et tässähän onkin sekä kammiovaimentaja että absorbiovaimentaja, ilmankos onkin niin hiton hiljainen. mietin että millä pyörään saisi vähän ääntä lisää, en oikein keksinyt muuta kuin putsata kammiovaimentajaa sen mitä pystyin ja kasasin putket. pakko se on siis tehóröörit kaudeksi 2010 hankkia :P

5.7.2009 17:44

jarez kirjoitti:Yleensä noi imuäänien vaimentajat (airboksin) kumitutit tuppaavat olemaan hieman alimitotettuja kaasarien ventureihin verrattuna. Hyvä että kipinäkin löytyi :)

hienon sanan oot löytäny, harmi vaan että venturit on yleensä läppärungoissa...

5.7.2009 19:51

Eiks kalvokaasareissa(kin) oo ventturi?

5.7.2009 21:54

yleensä mie oo n kaasarin kurkuista puhunut mutta tiesin kyllä mistä on kyse:P

nyt on pyörä taas nipussa ja ekat ajot heitetty, kyllä se on vaan muikea peli nyt kun kytkin pitää ja käyrät ei vuoda :P takapyöränlaakerit tuli vaihdettua, samaten korjattua vuotava öljytasonanturi. putsailin pyörää sieltä sun täältä kun putket ja takavanne oli veks, hyi vittu ku on sontaa vaan niin vitusti :D

pakoaukoista tutkaillessa ohipuhallusta havaittavissa, eli talvella uudet männät ja poraus ovat tulollaan. samaten huomasin että takavanne on saanut pusun, menee talvella sekin vaihtoon. tuli aivan eripeli ajella kun laatikossakin on kunnon öljyt, vapaa löytyy todella helposti ja muutenkin vaihteisto toimii entistäkin paremmin. kytkinkään ei erikoisemmin mun mielestä jäykistynyt kahvasta vaikka onkin ebc 10% jäykemmät, ehkä himpun mut en sit tiiä.

6.7.2009 12:23

sulla on vaan semmoset näppilihakset, että niillä kuristuis krokotiili yhellä kädellä.

23.7.2009 19:39

Nyt on pyörä taas iskussa kalajoen reissun jäljiltä, kun ketjut sanoivat itsensä irti kuivana pyörimisen johdosta. nyt on uudet rattaat, välitys on vakio sekä bilteman 520jakoiset oorengasketjut. tuskia taipaleella oli, ekana sain valmistusvikaiset ketjut, tokaksi hukkasin vaihdepolkimen :lol: nyt poljin on kuitenkin kiinni ja käyty jo vähän taas pärtsäämässä. 10km lenkin jälkeen varastorasva oli lentänyt veks ja kehtasin uittaa motulia kettinkeihin.

Pesua pyörä kaipaisi todenteolla sillä jokapaikka on aivan jarrupölyssä ja ketjurasvassa, tarttee käydä shoppailemassa pari purkkia liuotinpesuainetta, pari hammasharjaa ja tiskiharjaa niin saa hinkata paikat puhtaiksi. Säätelin kalajoella yammun kaasareita ja kulutus putosi yli 1,5l satasella, aika jees :P

23.7.2009 19:50

Bilteman kylmärasvan poistoainetta voin suositella isolla sydämmellä noiden 2-tahti vessojen puhdistukseen jos todella pinttynyttä likaa on ;)

23.7.2009 20:16

Nii tai sitten sitä lamppuöljyä. Hellää maalipinnoillekin, ei jätä jälkiä. Lähtee muuten öljypaska vauhdilla.

12.4.2010 21:02

Kaivoin roudarin tallinperältä esille tänään, josko huomenna täyttäis takakumin, voitelis vaijerit, ketjut sun muut tarpeelliset kohteet, kiristelis pultit ja mutterit, vaihtais viimekesänä hankittuja uusia palikoita paikalleen ja korjais pakoaukonsäätimen laakerin kiinnityksen, josko sitten sais savut otettua! täl viikol jos korkkais ajokauden...