Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Yamaha TT600R smoto -99

6.6.2009 20:33

Yleistä:
Kuva
Toddiih, elikkäs tuli siiten myös itse hankittua ensimmäinen iso pyörä. Räsällä parivuotta ajelleena ja kavereiden smotoja kokeilleena oli sitten pakko itellekkin smoto hankkia.
Alunperin mielessä oli jonkinlainen kisapeli 525exc, 550e husa, 510 husse ym. mutta päädyin sitten kuitenkin hieman matalaviritteisempään, joka soveltuu omaan ajoon pikkasen paremmin.

Itse pyörästä:
Kyseisen pelin olin jo muutama kesä takaperin nähnyt ja jo silloin kuolasin, koska omaan makuun ulkonäkö oli juuri sellainen hieman erikoinen, mutta omasta mielestä kuitenkin erittäin hieno.
Ulkonäkö jakaa varmasti paljon mielipiteitä, mutta kun omaa silmää miellyttää niin eipä paljoa kiinnosta jos joku muu on erimieltä.
Pyörä on rakennettu 2003 täysin uuteen uskoon ja myös muutoskatsastettu tossa kunnossa, joten ei pitäisi tulla sanomista. Toki aina jotain pientä huomautettavaa löytyy joka pyörästä.
Tehopuolellakin löytyy ihan riittämiin. On kireempää nokkaa, korkeapuriste mäntää ja sen sellasta. Suoravetokaasaritkin pyörässä oli, mutta kun ei se niillä kunnolla toiminut niin vaihdoin vakiot takaisin. Potkua löytyi suoravedoilla, jotka siis olivat huonoissa säädöissä ja pikkasen tukkonen toi äänenvaimenninkin on vaikka ei melun puolesta uskois, niin n.50 rwhp Prätkäpajan penkissä. Pyörä menee vielä ensi viikolla uudelleen penkkiin, kun kuristetaan alle 25kw papereihin.
En vielä ole paljoa kerennyt ajamaan, kun ei vielä noita papereita ole, mutta pikkasen kokeilleena on kyllä aivan syntisen mukava peli ajaa. Nokka nousee tarvittaessa ja kulkee kyllä muutenkin ihan tarpeeksi. Pysähtymisestä huolehtiikin sitten motomasterin levyt molemmissa päissä, joten kyllä sen vauhdin saa tarvittaessa poiskin. Ajomukavuus on aivan loistava, penkki ei ole mikään kova ja kapea niinkuin supermotoissa yleensä, vaan oikeasti jopa mukava istua. Ei tällä silti mitään tourinkia lähdetä ajamaan, mutta eipähän ole heti paikat jumissa.

Muutoksia:
Ilman pientä viilausta ei pyörä jää omassa käytössäkään vaan kaikenlaista pientä laittoa vielä löytyy.
-Tanko vaihtuu korkeampaan malliin ihan vaan ajomukavuuden vuoksi.
-Peilit uusiksi.
-Asv:n shorty kahvat tulossa sekä jarru, että kytkinpuolelle.
Ei siis mitään mullistavaa, mutta pientä viilausta.

Kuvia pyörästä löytyy gallerian puolelta ja lisää tulee kunhan kerkeän räpsimään.

6.6.2009 20:37

Törkeän nätin näköinen :)

6.6.2009 22:51

Olen aikaisemminkin kyseisen pyörän bongaillut eri foorumeilta, jollain omalla erikoisella tavallaan upean näköinen peli! Tykkään. Näitä persoonallisen näköisiä pyöriä pitäisi olla enemmän.

6.6.2009 23:07

Tosiaan erilaisuus oli se yksi tärkeimpiä seikkoja miksi tällainen, eikä mitään normaalia kisasmotoa. Tuppaa olemaan noi isot mototkin aika samanlaisia ulkonäöllisesti piikkisten ym. kanssa, joten samanlaisia tulee jokapaikassa vastaan. Nyt ei tarvitse ainakaan parkkipaikalla katella mikäs noista kaikista on se oma ;)

6.6.2009 23:29

no... joo-o. Jopa ihan tyylikkään näkönen omaan silmään, perä vaan vähän häiritsee.
vaan onko tossa mitään etulamppua?

6.6.2009 23:34

Etulokarin alla tais olla joku tuikku? Ainakin muistelisin joskus jossain kuvassa nähneeni :)

6.6.2009 23:50

jusutus kirjoitti:Etulokarin alla tais olla joku tuikku? Ainakin muistelisin joskus jossain kuvassa nähneeni :)

Sieltähän toi löytyy, on e-merkit ja kaikki. Pitää vielä uudet kiinnikkeet tehä tolle, kun poliisisedän mukaan jää liikaa pumppujen väliin, eikä näy sivuille. Tuodaan siis valoa jokunen sentti eteenpäin niin on sekin moite korjattu.

7.6.2009 17:44

Todella siisti peli, ja jos nyt lähtee vakiokaasareilla käyntiinkin niin tosi kiva peli kesäksi ;)

14.6.2009 18:08

Vähän päivitystä:
Pyörä saatiin vihdoin ajoon ja papereihin tuli 22,5kw. Tangoksi vaihdettiin Protaperin Contour Henry/Reed taivutuksella. Myös koson mittaristo saatiin paikoilleen, vielä pintä hommaa kalibroinnin kanssa. Peileiksi tangonpääpeilit, jotka kuitenkin siirrettiin samanlailla keskemmälle tankoa, samanlailla kun noi edellisetkin oli. Uusia kuvia tulee kohtapuolin.

Sitten vähän huonompia uutisia:
Eturengas tuntu jo kuivalle kelillä vähän liukkaalta, mutta kun tie oli märkä niin pääs yllättämään liikenneympyrästä ulostullessa. Tulipahan selväks, ettei omaan pyörään enää yhtää Bridgestonen Battlaxia tule muutakun burnisrenkaaks. Renkaat oli siis BT014. Uudet pistetään tilaukseen ja tilalle tulee Goldspeedin Street Sport Ultrat, jotka on nimenomaan supermotoihin tarkotetut. Pitäs löytyä pitoa. Etunen vaihetaan samantien ja takanen käytetään pikkuhiljaa loppuun savun merkeissa ;)
Elikkä siis ensimmäinen kaato tuli, pyörä ilmeisesti ehjä, en oo vielä kerennyt hakea kotiin, kun itse kävin sairaalan kautta. Ei ainakaan nopeella vilkasulla näkyny mitään suurempaa.

14.6.2009 19:07

Appen kirjoitti:tie oli märkä niin pääs yllättämään liikenneympyrästä ulostullessa.
Elikkä siis ensimmäinen kaato tuli, pyörä ilmeisesti ehjä, en oo vielä kerennyt hakea kotiin, kun itse kävin sairaalan kautta. Ei ainakaan nopeella vilkasulla näkyny mitään suurempaa.

Toivottavasti ei mopolle käyny mitään :F Loukkasitko vai kävitkö vaan varmuudeks sairaalas?

14.6.2009 19:15

jusutus kirjoitti:
Appen kirjoitti:tie oli märkä niin pääs yllättämään liikenneympyrästä ulostullessa.
Elikkä siis ensimmäinen kaato tuli, pyörä ilmeisesti ehjä, en oo vielä kerennyt hakea kotiin, kun itse kävin sairaalan kautta. Ei ainakaan nopeella vilkasulla näkyny mitään suurempaa.

Toivottavasti ei mopolle käyny mitään :F Loukkasitko vai kävitkö vaan varmuudeks sairaalas?

Epäilin ensi et katkes toi sama solisluu mikä meni muutama kuukaus sitte. Kuvista ei kuitenkaan mitään löytyny. Eiköhän tästä selvitä viikon tai parin levolla.

14.6.2009 20:28

Appen kirjoitti: Tulipahan selväks, ettei omaan pyörään enää yhtää Bridgestonen Battlaxia tule muutakun burnisrenkaaks. Renkaat oli siis BT014.


no ei kai se renkaan vika oo, jos ei sulla mopo kestä lapasessa? :lol:

14.6.2009 21:08

isoEGO kirjoitti:
Appen kirjoitti: Tulipahan selväks, ettei omaan pyörään enää yhtää Bridgestonen Battlaxia tule muutakun burnisrenkaaks. Renkaat oli siis BT014.


no ei kai se renkaan vika oo, jos ei sulla mopo kestä lapasessa? :lol:

Onhan se toki mukavaa, kun rengas on liukas kuivallakin kelillä, niin kyllä siinä jotain täytyy olla. Eipä noita Battlaxeja oo monikaan mikskään hyväks renkaaks kehunu. Ei se niin haittais jos takanen on vähä liukas, mut jos ei mutkapätkää uskalla ajaa, kun etunen voi lähtee alta koska vaan ni jossain on vikaa. Ei tota nyt varmaan yksin renkaan piikkiin voi laittaa, mutta kuitenkin.

14.6.2009 22:52

jusutus kirjoitti:Toivottavasti ei mopolle käyny mitään :F

Pyörä haettu kotiin. Toinen tangon kiinnikkeistä antautu, uudet oli jo tilattu eli ei haittaa. Etuloksun kulmassa minimaaliset jäljet, ei näy jos ei tarkkaan kato. Jarrukahvassa ja tangonpainossa naarmuja. Pienillä vahingoilla selvittiin.