Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.9.2009 15:19

markketo kirjoitti:Monellakin tapaa. Netti on kyllä pullollaan ohjeita, miten asia tehdään tyylipuhtaasti, mutta reenaamalla sen parhaiten oppii. Ehkä pahin virhe on vaihtaa liian hitaasti.

itse teen sen niin että esim ykkösellä kun lähtee kiihdyttään ja pitäis vaihtaa niin nopee kaasun löysäys ja samalla nopea vivun nosto ylöspäin ja sitten taas kaasua, liekkö tuo sitten väärin vai oikein :o

21.9.2009 17:16

Noinhan se menee. Kyllä sen yleensä huomaa, jos sen tekee väärin. Tai ainakin pitäisi huomata. Oikein tehtynä vaihdosta tulee melkein "saumaton".

21.9.2009 21:04

juuso_91 kirjoitti:
markketo kirjoitti:Monellakin tapaa. Netti on kyllä pullollaan ohjeita, miten asia tehdään tyylipuhtaasti, mutta reenaamalla sen parhaiten oppii. Ehkä pahin virhe on vaihtaa liian hitaasti.

itse teen sen niin että esim ykkösellä kun lähtee kiihdyttään ja pitäis vaihtaa niin nopee kaasun löysäys ja samalla nopea vivun nosto ylöspäin ja sitten taas kaasua, liekkö tuo sitten väärin vai oikein :o


Vielä kun laittaa käänteisen kaavion niin homma helpottuu kummasti, ainakin omasta mielestä :)

21.9.2009 21:55

On kieltämättä. Kadulla menee kyllä tavan kaaviollakin mut radalla aika ehdoton toi käännetty kaavio. Jotkut tietty tykkää tavallisesta radallakin, ite ainakin ajelen käännetyllä.

21.9.2009 22:33

paljoha sellaset kustantaa?

21.9.2009 22:45

Ninjassa kääntäminen onnistui ilmaiseksi, tosin vaati pientä tekemistä jyrsinterän ja vingun kanssa... Uudemmissa onnistuu usein ilman muutoksia, trumpasta en osaa sanoa miten käy.

Omasta muutoksesta ei liene kuvaa, vois joku päivä nappasta.

21.9.2009 22:50

näyttäs trumpassa menevän vaihdevipu rungon läpi, joten vähän heikolta näyttäs, mutta varmuutta ei saa ennenkun pääsee kunnolla kattoon/kokeileen

21.9.2009 22:53

Ratapelissä ainakin vaihdepoljin tulee seisontajalan tilalle ja tanko nousee siitä suoraan ylös.

21.9.2009 23:03

markketo kirjoitti:Ratapelissä ainakin vaihdepoljin tulee seisontajalan tilalle ja tanko nousee siitä suoraan ylös.

Niin, mutta jos puhutaan vakiosta

21.9.2009 23:15

noh ehkäpä tuo nyt ei oo mulle niin tärkeä juttu että viittisin alkaa toteuttaan, kivahan se tietysti ois..

21.9.2009 23:15

Niin siis tarkoitin, että noin se on ratapelissä toteutettu. Ts. ei välttämättä saa suoraan vaihdettua, kyllä niihinkin helpoimman kautta tehdään.

21.9.2009 23:17

juuso_91 kirjoitti:noh ehkäpä tuo nyt ei oo mulle niin tärkeä juttu että viittisin alkaa toteuttaan, kivahan se tietysti ois..

No vilkaset ihan ensalkuun sitä vaihdevivustoa, siitä se selviää miten hankala se on vaihtaa. Jos sitä ei saa järkevästi niin sitten rearsetit on noin 400-500€

21.9.2009 23:22

Rearsetsit on kyllä muutenkin joka sentin arvoset. Saa ajoasennon hiottua kohdalleen. Matka-ajo on mukavampaa eikä kengänkärjetkään enää raavi radalla maata...

21.9.2009 23:29

markketo kirjoitti:Rearsetsit on kyllä muutenkin joka sentin arvoset. Saa ajoasennon hiottua kohdalleen. Matka-ajo on mukavampaa eikä kengänkärjetkään enää raavi radalla maata...

Juu, ite olen tässä nyt miettinyt että onko noissa ''fold-up''footpegeissä mitään käytännön hyötyä?

21.9.2009 23:36

No jos ajat tapin maahan niin pysyt todennäkösemmin pystyssä ja jos kaadat pyörän niin rearsetsit pysyy ehjänä. Ja onhan taittuvilla helpompi potkia mopoa parkkipaikalla.

Kiinteet taas suojaa pyörää kaaduttaessa, joskin omalla kustannuksellaan. Ite ottaisin ja otinkin kiinteät. Eivätkä tietysti muutenkaan karkaa alta.