Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki ZX12-R -02

23.5.2009 8:23

Kuva
Zeta kävi meikäläisellä tiensä päähän ja tilalle haluttiin jtn isompikokoista ja mielellään tehokkaampaa. Läheisestä liikkeestä löytyi tuollainen vm. -02 ZX12-R 39tkm ajettuna..
Pyörä vaikutti olevan kaikinpuolin kuosissa, jotenka ostin sen sieltä sitten pois.

Pyörä on kohtalaisen vakiokunnossa ulkonäöllisesti: led-minivilkut ja pienempi kilpiteline ovat pyörään paikkansa löytäneet, mutta siinä se sitten onkin. Tekniikkapuolelle on asennettu yoshin slipari (mahd. jopa kokoputkisto) ja PCIII.. Penkin alta löytyi vanha dynolappu jossa takarenkaalta luvattaisiin 173heppaa..
Dynolapun toiselle puolelle oli käsin raapustettu: "204hv.." Noista luvuista ei kuitenkaan sen enempää, pyörä viedään dynoon tässä lähiaikoina ja tsekataan seokset.. Tällä hetkellä ainakin paukkuu ja röpeltää melkoisesti alhaisilla kierroksilla..
Kuva

Kuten alemmasta kuvasta näkyy tuo yoshin vaimennin on melko lyhyt ja ääni on myös sen mukainen, siitä tulee videopätkää sitten jossainvaiheessa. Ajatuksissa on, että josko vaimennin vaihdettaisi hieman enemmän vaimentavaan mummojen sydänkohtausten estämiseksi.
Kuva

Kuva


Saapi ehdoittaa jtn ulkonäköparannusta, jos keksitte.. Oon ehdoituksille avoin :D
Viimeksi muokannut JayEll päivämäärä 10.11.2009 0:09, muokattu yhteensä 3 kertaa

23.5.2009 9:59

Lyhennä/muokkaa ajovalojen alla olevaa ilmanottosnorkkelia pikkasen, aika kärsän näköinen :)
Siisti peli muuten, suomessa lienee vähän turhahko.

23.5.2009 10:23

Joono.. Turha pelihän tuo on tehojen puolesta Suomessa(niinkuin kaikki yli 125-kuutioiset..) Käytiin mooonia isoja mopedeja kattelees ja milloin mulla olis ollut hyvä olla kyydissä, niin emännällä ei.. ja päinvastoin :D Toi oli semmonen molemmille sopiva vaihtoehto.. :D

Täytyy tota "kärsän" lyhentämistä harkita..

E: ja sitä videoota:

23.5.2009 17:39

Mahtavan pelin olet ostanut. Varmasti loistava 2-päällä ajamiseen. Ja tosiaan mahtuu isompikin varmasti ajamaan, ja ajoasento näyttää ainakin olevan kawa malliseen tapaan paljon selkä- ja käsiystävällisempi kuin esim. busassa. Niin pitääkin olla tälläisessa. Itselläni haaveissa moinen vehje joskus, ehkäpä seuraavaksi pyöräksi. Tämä 2002 mallinen taitaa olla ensimmäinen nopeusrajoitettu malli(näkee myös mittarista, rajoitetussa loppuu asteikko 300 ja lukemat jo aiemmin) Ei ole rajoitinta poistettu? Ei sillä että sillä jotakin väliä olisi muutakuin kiitoradalla, jos sielläkään.

Ja siitä ulkonäön parantamisesta. Itse en lähtisi turhia tuunailemaan, alkuperäiskunnossa arvo varmaan säilyy parhaiten. Tietysti tälläiseen niinkuin muihinkin pyöriin pätee se seikka, että vaimennin/putkisto vaihdettava jo äänien parantamiseksi vakiosta johonkin muuhun. Niinkuin tässä yoshiin, ääntää kyllä melkolailla :D . Nätti tekele, turha sitä on tuuningeilla höystää. Ja jos tuota ilmanottoputkea lyhentää, ei ram-air järjestelmä toimi välttämättä niinkuin insinööri on suunnitellut. Tuosta edestä se saa varmasti " ei-turbulenttista" ilmaa sisään.

23.5.2009 22:04

Ei ole vielä rajoitettu.. Asteikko menee tuonne 350km/h asti.. Mikäli sillä nyt mitään väliä tosiaan on :D

Ja kiitoksia mielipiteestä.. Taitaa tosiaan olla kannattavaa jättää tuo "kärsä" rauhaan... Varsinkaan, kun se ei omaa silmää oikeastaan häiritse.. Pikemminkin soon tuon ison ninjan tunnusmerkki, jonka kuuluu erottua :D

25.5.2009 11:46

Torstaiksi sain dynoajan varattua Salon mp-asennukseen. Täytyy toivoa, että sieltä saataisiin jtn lääkettä tuohon tolkuttomaan kulutukseen. Muiden 12R-kuskien mukaan tuo pyörä menee sliparin/kokoputkiston vaihdosta ihan sekaisin ja syö bensaa ihan tolkuttomasti ilman kunnon säätöä. Luultavasti tuon oman Ärrän PCIII:hin on ladattu netistä joku valmis setuppi, joka ei ole kunnolla toiminut..
Laskeskelin tuota kulutusta ja parin päivän TODELLA rauhalliselle ajolle tuli keskikulutukseksi 11l/100km.. Ei tuolla kaikki kunnossa ole..

Anyway.. Torstain jälkeen saadaan teho/vääntökäyrää tänne ja mahdollisesti jopa videota tuosta penkityksestä ;)

28.5.2009 17:30

Hyvään paikkaan toit pyöräsi ;)

28.5.2009 22:18

echo kirjoitti:Hyvään paikkaan toit pyöräsi ;)


Vaan en tuonutkaan.. Esimies laittoi ylitöihin enkä päässytä lähtemään Saloon niinku ajatus oli.. :x
Täytyy yrittää joku toinen päivä..

29.5.2009 6:49

DriveFast kirjoitti:Saapi ehdoittaa jtn ulkonäköparannusta, jos keksitte.. Oon ehdoituksille avoin :D


Maalaus!

Ehkä übertylsin väritys mitä tuota mallia on saanut. :)

29.5.2009 7:22

hmm... Ehkä.. Ite tykkään tosta väristä, tylsähän se tosin on .. Kyllä mielessä on käynyt metallinhohtohopeat ja sinertävät liekit kylkeen, mut josko nyt hetken ajelis ihan orkkiksenakin :D

29.5.2009 13:26

Liekkejä ei ainakaan.

29.5.2009 13:37

:D joo-o.. Josko sitä väriä kattois sit ko saa sen uuden ykköspyörän ostettua joskus ja tän ns. "talliruusuks" :D

Jospa tässä sit ajankuluks kertois hitusen pyörän ominaisuuksista/ajettavuudesta..
Muilla foorumeilla haukkuvat tuota kankeaksi ja sellaiseksi, että mutkasta selvitäkseen on käytettävä voimaa kunnolla. Itsellä ei nyt tämmösiä kokemuksia oikeastaan ole.. Kyllähän tuo enemmän voimaa vaatii, mitä entinen Zeta, mutta samalla mutkissa tuo on paaaaaljon rauhallisempi.. Siinä missä Zeta haki jokaista pientä uraa ja epätasaisuutta, niin Ärrä menee vakaasti ja ilman mitään suuria dramaattisuuksia.. Kakspäälläkin tuntuu paljon tukevammalta, mitä Zeta.. ja tilaa tosiaan on kohtalaisesti paremmin. :D

Moottorista nyt on jopa hieman negatiivista sanottavaa, jotka luultavasti hoituvat tuon ruiskun säädöllä. Eli pienillä kierroksilla pyörä pätkii hieman ja meno on nykivää, samaten tuo mainitsemani kulutus hieman vituttaa tällä hetkellä :D Muuten kone on aikast unelma.. Vääntöä riittää alhaisiltakin kierroksilta.. Ajelin eilen sateessa ja sellainen pirullinen hymy levisi kuskin naamalle muutamasta risteyksestä lähdettäessä.. Liikkeelle tyhjäkäynnillä, pyörä suoraan ja kaasu auki. Kierrokset kerääntyvät kunnes 4000-kierroksen kohtaa rengas (jo) menettää pitonsa ja alkaa sutia.. Sama toistuu kakkosella 6000 kierroksen kohdalla.. Zeta kun ei sutinut edes ykkösellä kaasusta :D
Nojoo.. Eipähän tuosta tähän hätään keksi juuri huonoa sanottavaa.. Tehoa on ja I like it..a lot..

Radalle olen tuon kanssa menossa 8.6, koska edelleen olen sitä mieltä, että rata-ajo on paras tapa päästä pyörän käyttäytymiseen käsiksi ja oppia tuntemaan se oma kulkine.. Ajelen kuitenkin rauhassa hieman ehkä pyörän rajoja kokeillen.. Tarkoitus ei ole polttaa koko takarengasta kerralla eikä kaataa pyörää.. Näillä mennään ;)

2.6.2009 14:44

Ajattelin, että seuraavan palkan jälkeen vaihdan tuon sliparin hyväksi kokemaani Devilin valmisteeseen.. Toi yoshi yksinkertaisesti rääkyy liikaa.. 2000-3500 resonoi todella paljon ja vastaavasti 4000+ jälkeen pitää jo tolkutonta mekkalaa.. Kaupungissa esim. ajaa mieluiten alle 2000-rundin tai sit 3500-4000 välillä.. Muuten menee ihmisiltä ikkunat :D

Devilillä olis tuo Racer, jonka sais katsastettua tutun katsastussedän kautta. Vois ajaa enemmän huoletta ja äänet olis nykyistä möreämmät, mut ei ärsyttävät...

6.6.2009 14:49

Noniin.. Tuli nyt sitten dynossakin käytyä. Kuten vähän olin epäillytkin, pyörä kävi erittäin rikkaalla alhaisilla kierroksilla ja myös korkeilla. Välissä oli jopa ihan kohtalaista seosta.
Pyörään laitettiin yoshimuraan tehty kartta, jota vielä korjailtiin. Säätöä tehtiin sen verran, että matka-ajokierroksilla (3000-4250rpm) seosta säädettiin jonkin verran laihemmaksi bensankulutuksen vähentämiseksi. Tässä ainakin omien kokemuksien mukaan onnistuttiin helvetin hyvin. Ennen puolella tankilla pääsi 100km, niin nyt vastaavalla määrällä mentiin 150km..

Tehoa tuosta lähtee takaselta nyt sitten 164hp ja 126Nm. Koneelta tuo on about 184 ja patopaineella se tekee vielä about +20 heppaa tuohon. Eli kyllähän tuolla ehtii taas jonkunaikaa.. Maanantaina mennään radalle ja katsotaan miten kulkee ;)

Vielä yks huonolaatuinen video yhdestä vedosta:

13.6.2009 21:57

Radallakin tuli sitten pyörähdettyä ja kivaa oli! Ajelin kohtalaisen rauhallisesti uuteen pyörään totutellen. Sen verran kuitenkin oli kaasua avattava, että pääsuoralla saatiin mittariin kohtalaiset 230km/h (kerran jopa 240km/h, jonka jälkeen mutka tuntui lähenevän vähän liiankin nopeasti) ;D

Ohessa jokunen kuva reissusta.. Videota tulossa jälkeenpäin..

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut JayEll päivämäärä 17.6.2009 9:01, muokattu yhteensä 3 kertaa