Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

30.8.2009 22:16

Nemo kirjoitti:Mitäs olet mieltä polvien asettumisesta tankkiin? Itse kokeilin vierekkäin busaa ja kawaa, jälkimmäinen tuntui keskeneräiseltä ja hankalalta, jotenkin polvia ja reisiä ei saanut tukevasti tai mukavasti tankkiin/runkoon kiinni. Muuten ajoasento oli hyvä, pyörän ulkonäkö miellyttää ja ajo-ominaisuudet ovat sopivat mulle, mutta tuo istuma-asennon puuttellisuus häiritsee. Voi olla, että pidemmän päälle tykkäisin siitä, mutta en osaa sanoa. Kawa on nimittäin erittäin kova vaihtoehto busalle, jos ja kun on pyörää vaihtamassa ensi kaudeksi.

Jotenkin jäi vaan "kolho" fiilis kawasta, se on paras sana mitä keksin. Ja itsehän olen 180cm ja omaan paksut reidet. Toki tuossa on aina fyysisiä eroja, mutta edes sinnepäin.


Kävin oikeen rundilla ja kiinnitin huomiota nimenomaan noihin polvien asettumiseen..
Omasta mielestä istui mulle helvetin hyvin (193cm/110kg).. Itselläkin tuo busa oli vaihtoehtona, muttei siinä ollut mielestäni läheskään niin hyvä ajoasento mitä kawassa + ulkonäkö omasta mielestä sangen kamala.. Siinä oon kyllä jokseenkin samaa mieltä, että ihan täydellistä tukea kawa EI anna esim. kantatessa, muttei itsellä ainakaan vielä 3:n ratareissun aikana ole jalat meinanneet tankin syvennyksestä luiskahtaa yli, mikäli ymmärrät mitä tarkoitan.. Busassa omat jalat ottivat sitten puolestaan tankin"kulmaan" ikävästi kiinni, joka ei tuntunut ajaessa mitenkään mukavalta..

Itse pidän 12ärrää ihan täydellisenä pyöränä mulle, edelliseen pyörään verrattuna ainakin.. Tosin edellistä pyörää, Z750S:ää, ei oikeen voi millään tasolla verrata tuohon tusinaan.. Oon ajanut about 150km busallakin, muttei se oikein vaan iske.. Tuo tuntui paljon rauhattomammalta mitä tusina, tosin mutkissa se kulki taas hieman vähemmällä voimalla.. Itse nyt oon sen verran isompi sälli, että omasta mielestä pyörän ajamisessa kuuluukin käyttää voimaa.. :D

En nyt tiiä vastasinko kysymykseen millään tavalla :D Omasta mielestäni kuitenkin ajoasento on tusinassa kaikinpuolin parempi mitä busassa.. :)

31.8.2009 9:26

Meillä on sitten ilmeisesti jalkojen pituudessa senverran eroa, että polvikulma ja polven pituus tulee erilailla tankkiin. Koska mulle taas busa on aivan täydellinen, kuten myös blackbirdi, mutta kawan selässä ei millään saa oloaan kotoisaksi. Jännä juttu, koska muuten pidän pyörästä eli ennakkoluuloja ei siinä mielessä pitäisi olla.

Mun mielestä saa vähän ohjaillakin, en oikein tykkää noista polkupyörää muistuttavista vehkeistä. Nykyinen jammukin on enemmän raskaampi ja vakaa, kuin kevyt ja "hutera" ajaa. Eli senkin puoleen tykkään näistä matkakiitureista.

Pitäisi jostain saada viikonlopuksi koeajoon kawa, niin näkisi tottuuko tuohon ajoasentoon ollenkaan :)

31.8.2009 21:37

Lähimpään bikeworldiin (tai vastaavaan) pyytämään ajoon.. Itse sain pyytämällä mopedin pariksi tunniksi.. Ei luulisi tuollainen vlopun tai päivän olevan mitenkään mahdoton laina-aika.. Ilmoittele miten käy.. ;)

4.9.2009 0:45

No kyllä kuulostaa aika uskomattomalta, että allekirjoittaneelle annettaisiin päiväksi tai viikonlopuksi pyörä alle. Viimeksi kun kävin Yamaha Centerissä koejamassa Trumpan SpeedTripleä, niin aikarajaksi annettiin 30 minuuttia....

Ei ilmeisesti ole fazun omistajana tarpeeksi rispektiä. Yamaha kuski, mitä siltäkin voi nyt odottaa :|

4.9.2009 8:26

Nemo kirjoitti:No kyllä kuulostaa aika uskomattomalta, että allekirjoittaneelle annettaisiin päiväksi tai viikonlopuksi pyörä alle. Viimeksi kun kävin Yamaha Centerissä koejamassa Trumpan SpeedTripleä, niin aikarajaksi annettiin 30 minuuttia....

Ei ilmeisesti ole fazun omistajana tarpeeksi rispektiä. Yamaha kuski, mitä siltäkin voi nyt odottaa :|


En tiiä mistä johtuu.. Kyllä se vissiin yleisesti on käytäntönä ollut, että 20-30 min on koeajoaika.. Itellä oli nyt putiikki kyseessä, josta oon mopedin ostanu ennenki.. Ehkäpä sillä oli vaikutusta.. tai ei.. :D

Turkuun ko eksyt, ni voin mää ehkä ton oman prätkän päiväks lainata, mikälisikäli se tulee ehjänä takasi :D

22.9.2009 23:09

Eksytäänkö Turku-pk puoliväliin ja vaihdetaan pienen lenkin ajaksi? ;)

Fazu on ihan ok pyörä :lol:

26.9.2009 1:40

Harmi kun kerkesin tuon 12-Ärrän vetämään ruttutukkuun.
Olisit Nemo siitä saanut oivan pelin itsellesi. :)

Hyvä pyörä on kyllä, mitä näin ~3000 km kokemuksella voin puhua.
Yllättävän kiva ajaa kunhan tottui ensin, kun yleensä on ollut näitä ratavinkuja mitä tarttee tappiin kierrättää että ne liikkuu johonkin. Alavääntö tuossa motissa oli jotain niin nannaa.

Vähintään ainakin koeajon veroinen laite.
Tuo kyseinen rytätty malli oli siis 2005 vuosmallia, mutta en tiedä onko vanhemmassa ja uudemmassa mallissa muuta eroa oikein kuin nuo vähäiset ulkonäölliset erot.

26.9.2009 14:31

Kyllähän A ja B -mallien välillä on tehty paljonkin päivityksiä.. Olikos se peräti joku 120 kohtaa, mitkä ovat tuossa B-mallissa jollaintapaa päivitettyjä.. Tarkemmin en sit tiiä mistä osista on kyse..
Ja tuo B-malli on rajoitettu tohon 300, kun taas A-malli, jota tämäkin topicin mopo edustaa, menee 300:n päälle..

Alavääntö tossa mosassa on kyllä jotain todella nannaa. Yleensä en paljoa näe tarvetta yli 4000-kierroksen "revittää.." Kaupungissakin riittää 3000-kierrosta hienosti..

7.10.2009 11:55

Alkaapi olla tämä ajokausi pitkälti paketissa.. Kilometrejä tuli kaikenkaikkiaan 8600km ja nyt pyörä on viety vanhempien luo lämpimään talliin odottamaan syyshuoltoa, toki pyörä saa ulkoilutusta vloppuisin mikäli kelit vähääkään sallivat.

Talven aikana olisi tarkoituksena uusia kytkimestä osia hieman järeämpiin(levyt & jouset), nykyisellään kun tykkää tehoja otettaessa luistaa..
Samaten hankintalistalla olisi madallussarjaa taakse ja madallushihnat eteen, jotta pyörällä voitaisiin tosissaan koittaa noita 1/8-maili/1/4-mailin lähtöjä.. Tavoitteena olisi mennä ensi keväänä Artukaisten radalle.comiin kokeilemaan tuota 1/8-mailia ensimmäisen kerran tällä pyörällä ja sitten kesän mittaan pyörää parannellaan sieltätäältä mistä oleelliseksi nähdään..

Kevättä odotellessa ;)

8.10.2009 18:38

Meikäläinen muuten kävi ajamassa tusinaa, ja hauskaahan se oli. Vielä kun kerkeäisi tottumaan kyykkyyn noin ajoasennon puolesta eikä tarttis testimielessä jännittää, niin varmaan ihan hauska pyörä. Hallintalaitteet (etujarru ja kykä) eivät kauheasti vakuuttaneet käytettävyytensä puolesta fazukuskina, mutta iloinen moottori ja hyvät mutkaominaisuudet miellyttivät. Ihan hyvä paketti, parilla pikkumiinuksella. Parempi se kuitenkin oli kuin muistelin, en tiedä mistä moiset mielikuvat?

Ehkäpä tuo vielä joskus talliin päätyy ;)

10.10.2009 18:40

Nemo kirjoitti:Meikäläinen muuten kävi ajamassa tusinaa, ja hauskaahan se oli. Vielä kun kerkeäisi tottumaan kyykkyyn noin ajoasennon puolesta eikä tarttis testimielessä jännittää, niin varmaan ihan hauska pyörä. Hallintalaitteet (etujarru ja kykä) eivät kauheasti vakuuttaneet käytettävyytensä puolesta fazukuskina, mutta iloinen moottori ja hyvät mutkaominaisuudet miellyttivät. Ihan hyvä paketti, parilla pikkumiinuksella. Parempi se kuitenkin oli kuin muistelin, en tiedä mistä moiset mielikuvat?

Ehkäpä tuo vielä joskus talliin päätyy ;)


Hauskaahan kawalla ajaminen on aina ;D
Olis vielä kiva tietää, että millätavoin etujarru/kytkin ei vakuuttanu? Itse ainakin pidän etujarrua erittäin hyvänä ja kytkintä samaten, jos pidetään vertailukohtana tuota ex Zetaa..

Toivotaan, että tuollainen talliin eksyy ;) Kannattaa pitää sitten aika väljää budjettia ajamisen kanssa.. renkaita ja bensaa tuo syö melkoisia määriä.. :D Tankilla (18l) pääsee omalla ajolla n. 220km.. Jos ajaa siis ihan pienillä kierroksilla ja rauhallisesti, suoraa tietä.. Mutkapätkiä ajellessa ei yli 200km tankilla mennä :D

12.10.2009 0:47

Varmasti aika paljon pyöräkohtaista ja säätämällä saisi paremmaksi, mutta sanon nyt kuitenkin kun aloitin: kykän ja jarrun tuntuma oli ihan kadoksissa, eli ei tiennyt mistä alkaa tapahtumaan mitäkin, liikeradat outoja ja muutenkin oli tökkivää menoa. Jammussa se oli alusta asti selvää, sellainen toyotacorollamainen käytös joka ei yllätä lainkaan.

12.10.2009 6:37

Nemo kirjoitti:Varmasti aika paljon pyöräkohtaista ja säätämällä saisi paremmaksi, mutta sanon nyt kuitenkin kun aloitin: kykän ja jarrun tuntuma oli ihan kadoksissa, eli ei tiennyt mistä alkaa tapahtumaan mitäkin, liikeradat outoja ja muutenkin oli tökkivää menoa. Jammussa se oli alusta asti selvää, sellainen toyotacorollamainen käytös joka ei yllätä lainkaan.


Veikkaan tosiaan, että on pyöräkohtaista.. Omassa mopedissa jarrujen tuntuma on omasta mielestä erinomainen.. Kytkimestä voin itekin sanoa, että se tuntui aluksi aika oudolta.. Nyt kun siihen on tottunut, niin ei sen toiminnassa mitään erikoista moitittavaa ole.. :)

24.11.2009 13:47

Tulipa vielä viime vloppunakin ajeltua muutaman kymmenen kilometriä.. Asfaltti oli jo sen verran viileää, että kaasulla sai piirreltyä mustia viivoja.. Tosin enhän minä niin tee.. :roll:

Tulipa tuossa vielä kamerakin tyhjennettyä ja huomattua videonpätkä ensimmäiseltä ratareissulta (8.6), josta suurin osa ratamatskusta onkin kuvattu mitä tässä topicissa näkyy..

Video on kuitenkin kaikkein ensimmäinen "askel" alastarossa 12Ärrällä.. Aika arkaa ajoa, mutta muuten ihan kelvollista esitysmatskua.. :D

18.12.2009 10:27

On se kiva pyörä tämä 12R. Jopa siinä määrin että vaikka joka syksy on tullut vaihtokuume niin ei oo pyörä vaihtunu kolmen vuoden aikana. En vaan löydä parempaa... Eli 2010 menee ainakin vielä tällä.

Tuo pyöräsi on varmaan 2001-mallia (ensirek. 2002) koska 2002 valmistetut on jo ns. B:tä. Mulla oli tuon A:mallin huoltokirja mutta erehdyksessä poistin sen. Moni aisa on kuitenkin suht. sama B:mallissa joten jos on tarvetta niin tästä voi vilkuilla B:n huoltokirjaa.
http://www.saunalahti.fi/~uzzi/servicemanuals/Kawasaki_ZX-12R_2002-2006.pdf

Vielä omasta kuva viime kesältä:
Kuva
Ja kuvasta poiketen on takaratas vaihtunut 2 piikkiä isompaan ja voin suositella muillekin:
Kuva

Itse pyörin kanssa usein tällä Turussa kun olen asustellut :)